Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 november 2009, 23:28
mod-5's schermafbeelding
mod-5 mod-5 is offline
Full Moderator

Standaard Off-topic.

Helaas gaat het ook hier weer ontzettend off-topic.

Dringende verzoek om het on-topic te houden !!!
Oud 13 november 2009, 23:39
Hengelerweend's schermafbeelding
Hengelerweend Hengelerweend is offline
Inactieve account

Standaard

MOD is al druk bezig aan het "prullenbakken"
Zielige
Oud 14 november 2009, 00:10
mod-5's schermafbeelding
mod-5 mod-5 is offline
Full Moderator

Standaard Ban

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hengelerweend Bekijk bericht
MOD is al druk bezig aan het "prullenbakken"
Zielige

Gebruiker Hengelerweend heeft wegens het herhaaldelijk beledigen van de Moderators een ban opgelegd gekregen.

De 42 off-topic berichten in deze discussie zijn door ons verwijderd.
Gaat het off-topic posten door dan zullen we tegen die gebruiker(s) gepaste maatregelen nemen.
Oud 14 november 2009, 00:10
cra1n's schermafbeelding
cra1n cra1n is offline
Senior Member

Ziggo Internet: All in 1 pakket Extra
DTV: Samsung "standaard" én Humax
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronvm Bekijk bericht
Helemaal mee eens, het gaat om nog geen 2 euro, waar hebben we het over? Overal zijn prijsverhogingen dus waarom hier niet? Ik zit er niet mee in elk geval.
Je verdient genoeg, denk ik. Denk maar aan anderen, of als je ineens niet genoeg verdient, zul je wel dwars gaan zitten.

Op zich niet erg, ik heb zelf geen probleem mee, maar moet je al hun site zien, verder zijn de prijzen wel erg duur bij Ziggo (Eredivisielive, terwijl bij UPC samen met Sport 1 voor dezelfde prijs als bij ziggo alleen voor eredivisielive.)

Ik denk dat ik misschien wel weet waarom er bij ziggo prijsverhoging zijn, ik hoor veel van mensen dat veel mensen zijn overgestapt van all in extra pakket naar all in plus pakket. Want veel mensen zijn tevreden met 20 mb, bovendien zijn de meeste router van hun nog niet geschikt voor 50mb.

Veel van mijn collega's, vrienden en mijn familieleden zijn overgestapt naar all in 1 plus pakket. 15 euro goedkoper, dus. Ik denk dat ze daar niet blij mee zijn.

Als ik hier UPC kon krijgen, zou ik zeker zijn overgestapt naar UPC.
Voor maar 40 euro heb ik 30mb down, 3mb ups, bellen, royal tv, alles! Niet zo slecht, hoor!

Laatst gewijzigd door cra1n; 14 november 2009 om 00:19
Oud 14 november 2009, 00:20
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cra1n Bekijk bericht
<knip>

Ik denk dat ik misschien wel weet waarom er bij ziggo prijsverhoging zijn, ik hoor veel van mensen dat veel mensen zijn overgestapt van all in extra pakket naar all in plus pakket. Want veel mensen zijn tevreden met 20 mb, bovendien zijn de meeste router van hun nog niet geschikt voor 50mb.

Veel van mijn collega's, vrienden en mijn familieleden zijn overgestapt naar all in 1 plus pakket. 15 euro goedkoper, dus. Ik denk dat ze daar niet blij mee zijn.
Bij deze bewering ga je er van uit dat iedereen al alles via Ziggo had (TV - telefoon - internet). Ik zelf en een flink stel andere TV Z1 abonnees zijn juist naar een alles-in-een pakket gegaan vanwege de internet lijn die zeer goed is en het feit dat telefoon via de kabel betrouwbaar is geworden. Een hoop extra omzet omdat de maand afrekening van 16,25 naar minimaal 49,95 of 64,95 is gegaan.

Voor een prijsverhoging hoeft geen reden opgegeven te worden, ze mogen dat ten alle tijden doen zolang ze de abonnee maar de mogelijkheid geven om per direct en zonder kosten zijn abonnement op te zeggen.
Oud 14 november 2009, 08:26
cra1n's schermafbeelding
cra1n cra1n is offline
Senior Member

Standaard

Als ik goed begrijp kost Eredivisievoetbal 7 euro (inkoopprijs), vervolgens verkoopt ziggo voor 15 euro (!).

8 euro winst, verder geloof ik dat de inkoopprijs voor internet al niet te duur zijn... Dat geldt ook voor anderen...

Ik zou graag willen weten wat de inkoopprijzen zijn van TV, Telefoon, etc... of ze wel respecteren tegenover de klanten.

Het is toch goed te begrijpen dat UPC Eredivisielive met Sport 1 voor 15 euro kost, hoeveel de inkoopprijs van Sport 1 kost weet ik niet. Misschien 4 euro? Dan maakt UPC maar 4 euro winst per klant...

Bij Ziggo is dat alleen Eredivisielive 8 euro winst (!).

8 euro winst maal aantal klanten (stel als het 200.000 is, dan maken ze 1,6 miljoen euro winst! en dat alleen maar voor de Eredivisie en nog eens per maand!).

Op de site (is ook al niet nieuw) van UPC is goed te zien dat de pakket oa telefoon, internet, tv, goedkoper zijn dan Ziggo.

Niet dat ik tegen Ziggo of anders ben, maar eerlijkheid en sportief is wel op zijn plaats.

Laatst gewijzigd door cra1n; 14 november 2009 om 08:31
Oud 14 november 2009, 08:41
cra1n's schermafbeelding
cra1n cra1n is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Bij deze bewering ga je er van uit dat iedereen al alles via Ziggo had (TV - telefoon - internet). Ik zelf en een flink stel andere TV Z1 abonnees zijn juist naar een alles-in-een pakket gegaan vanwege de internet lijn die zeer goed is en het feit dat telefoon via de kabel betrouwbaar is geworden. Een hoop extra omzet omdat de maand afrekening van 16,25 naar minimaal 49,95 of 64,95 is gegaan.

Voor een prijsverhoging hoeft geen reden opgegeven te worden, ze mogen dat ten alle tijden doen zolang ze de abonnee maar de mogelijkheid geven om per direct en zonder kosten zijn abonnement op te zeggen.
De meeste die ik ken, zijn overgestapt naar alles in 1 plus pakket. Omdat daar 15 euro goedkoper zijn. En dat hun router maar de snelheid van 54mbps is en natuurlijk halen ze nooit 50 mb van de huidige alles in 1 extra pakket.

Daarom zijn ze overgestapt naar alles in 1 plus pakket, en dat is ook te begrijpen. Ik heb het hier niet over 5 mensen, maar meerdere mensen zijn overgestapt naar alles in 1 plus pakket. Op mijn werk wordt dit ook veel besproken wat de beste keuze is, ik heb ook geadviseerd:

Vorig jaar alles in 1 extra pakket is de snelheid ook 20mb, iedereen is tevreden over de snelheid, nu is dat alles in 1 plus pakket ook 20mb, dus waarom niet overstappen naar alles in 1 plus pakket.

Bovendien haalt de snelheid van de router met 54mbps NOOIT 50 mb. Dus natuurlijk kun je maar 2 kiezen: nieuwe router kopen of terug naar alles in 1 plus pakket (15 euro p.m. winst plus router blijft gewoon staan).
Oud 14 november 2009, 08:56
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

En ook dat is maar een rijdelijke oplossing, want in Q1 gaat ook van de 'plusjes' de snelheid omhoog.

Dan zul je moeten uitleggen dat ze alsnog een nieuwe router "nodig" hebben, MET Gbit aansluitingen, en het interne netwerk mogen aanpassen op de snelheid, dus ook kabels trekken in het ergste geval.
met andere netwerkkaartjes in de pc's want de 100Mbits onboard kunnen het ook al niet aan...

beter voorlichting geven die op langere termijn nuttig is, dan short term solutions
Oud 14 november 2009, 08:57
Gerardus's schermafbeelding
Gerardus Gerardus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in één basis/Ubee EVW3210
DTV: Humax 5200 + HUMAX 5050-C + TV extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cra1n Bekijk bericht
Als ik goed begrijp kost Eredivisievoetbal 7 euro (inkoopprijs), vervolgens verkoopt ziggo voor 15 euro (!).

8 euro winst, verder geloof ik dat de inkoopprijs voor internet al niet te duur zijn... Dat geldt ook voor anderen...

Ik zou graag willen weten wat de inkoopprijzen zijn van TV, Telefoon, etc... of ze wel respecteren tegenover de klanten.

Het is toch goed te begrijpen dat UPC Eredivisielive met Sport 1 voor 15 euro kost, hoeveel de inkoopprijs van Sport 1 kost weet ik niet. Misschien 4 euro? Dan maakt UPC maar 4 euro winst per klant...

Bij Ziggo is dat alleen Eredivisielive 8 euro winst (!).

8 euro winst maal aantal klanten (stel als het 200.000 is, dan maken ze 1,6 miljoen euro winst! en dat alleen maar voor de Eredivisie en nog eens per maand!).

Op de site (is ook al niet nieuw) van UPC is goed te zien dat de pakket oa telefoon, internet, tv, goedkoper zijn dan Ziggo.

Niet dat ik tegen Ziggo of anders ben, maar eerlijkheid en sportief is wel op zijn plaats.
Dit is te simpel rekenen. Je gaat uit van dezelfde inkoopprijs. Die is er gewoon niet. Ik weet het niet zeker maar UPC en EL zijn geloof ik verbonden, zodat er een hele andere rekenprijs is.
Oud 14 november 2009, 10:11
Zigmund's schermafbeelding
Zigmund Zigmund is offline
Banned User

Ziggo Internet: AIE+, Arris
DTV: CI+/Humax IRHD-5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door om1 Bekijk bericht
Zigmund kan niet zo best rekenen. Met de nieuwe prijzen:

TV + Z2 + Telefoon = 16,45 + 29,95 + 9,95 = 56,35 (voor 10Mbit)

A-in-1 Plus = 51,50 (voor 20Mbit)
Je vergeet de combinatiekorting die we allemaal hadden voor telefonie in combinantie met internet van € 5,95. Dit betekent dat mijn oude bundel per 1 januari goedkoper zou zijn dan alles in 1.

Kortom was ik niet overgestapt op alles in 1 dan had ik per 1 januari gewoon een goedkoper pakket dan alles in 1. Ziggo heeft altijd geroepen dat AIE goedkoper is dan je huidige bundel en ik zie de verhoging dan ook als en stukje verraad naar de consument. Eerst lok je mensen naar een bepaald pakket omdat het goedkoper is en daarna straf je dat af door dat pakket opeens fors te verhoging. Als ik had geweten dat AIE zo fors verhoogd zou worden per 1 januari 2010 dan was ik beslist bij mijn oude bundel gebleven. Die snelheidsverhoging merk je echt niet heel veel van tenzij je veel download.

Kortom zeer oneerlijke politiek van Ziggo en een klusje voor de OPTA. Dit is een manier van mensen naar een bepaalde hoek lokken waar de honden geen brood van lusten.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten