Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 november 2009, 15:10
Zigmund's schermafbeelding
Zigmund Zigmund is offline
Banned User

Ziggo Internet: AIE+, Arris
DTV: CI+/Humax IRHD-5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Ziggo geeft gewoon een reden op,dus het is niet zonder opgaaf van redenen.
Uit de mail:
"U heeft Alles-in-1 Extra van Ziggo. Met dit pakket kijkt u (digitale) televisie, heeft u extreem snel internet en belt u gratis met ruim 900.000 andere telefonie-abonnees van Ziggo. Wij willen u laten weten dat de tarieven voor Alles-in-1 gaan wijzigen. Dit komt door gestegen kosten."
Als dat de reden is nogmaals dan zouden ook de kosten van de afzondelijke producten moeten stijgen. En dat gebeurd nu niet. Dus is dit een selectieve onduidelijke verhoging.

Overigens downgraden van plus naar basis is gezien de snelheid niet te doen. de MVG zou direct met Ziggo om tafel moeten over deze selectiefheid. Ik kan ook rekenen 900.000 x € 1,55 p/m tel uit je winst....
Echter vind ik (en daar blijf ik bij) dat dan ook de afzondelijke pakketten in prijs verhoogd moeten worden gelijk aan de verhoging van AIE
Oud 15 november 2009, 15:16
FJRobert's schermafbeelding
FJRobert FJRobert is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Dat televisie kijken alleen nog voor de elite zou gaan gelden is al helemaal onzin,iedere gemeente heeft verplicht een minima beleid waaruit tot een vast bedrag kosten zoals lidmaatschap van de gymvereniging,abonnementen op tijdschriften en ook de kosten voor TV en Internet gedeclareerd mogen worden.
Uiteindelijk betalen wij ook deze kosten voor de minder draagkrachtige onder ons via de gemeentelijke belastingen.
Oud 15 november 2009, 15:21
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zigmund Bekijk bericht
Als dat de reden is nogmaals dan zouden ook de kosten van de afzondelijke producten moeten stijgen. En dat gebeurd nu niet. Dus is dit een selectieve onduidelijke verhoging.
Kan zijn dat jij de reden niet goed vindt alleen je zegt zonder opgaaf van reden en dat is dus niet waar,of ik die reden wel of niet steun maakt niet uit,maar hier gaan we het toch niet mee eens worden,ik verlaat dit topic weer.
Iedereen mag klagen,iedereen mag het ergens mee oneens zijn,iedereen mag dat hier ventileren,maar wil je wat bereiken met je klacht dan zul je bij Ziggo moeten zijn en niet hier.
Met je bedoel ik niet jou persoonlijk.
Verder kun je zoals Cees zegt, downgraden, dan houdt men de originele snelheid en wordt het goedkoper.
Ik heb bij mijn provider ook alleen keuze tussen 50 en 100 mbit,maar ik geloof niet dat men gevoelig zal zijn voor argumenten,geef mij maar 40 mbit en doe dan 1,50 van de prijs af.

Ik ben hier niet om "te klagen voor het klagen,of om in welk geval dan ook mijn gelijk te krijgen.
Ik heb slechts mijn tegenargumenten genoemd en het voordeel van een discussie is dat je het niet eens hoeft te zijn met elkaar.
Ik zie geen enkel tegenargument wat mijn stelling: niet leuk deze verhoging maar wel redelijk,onderuit haalt.
Ik hoef geen gelijk te krijgen,ik ben tevreden met mijn eigen motivaties en ik kan er mee leven als een ander dat niet is,ik ga weer eens wat nuttigs doen
Oud 15 november 2009, 15:25
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Echter vind ik (en daar blijf ik bij) dat dan ook de afzondelijke pakketten in prijs verhoogd moeten worden gelijk aan de verhoging van AIE
Als je er op die manier over doordenkt dan is de prijsstelling van AIE per definitie al niet eerlijk, aangezien er vele varianten zijn op de prijs van TV Z1.

In Vught wordt dat 10,39, in het overgrote deel wordt het 16,45. Daar betaalt een AIE gebruiker dus 6,06 per maand meer aan telefonie en internet als je het als losse onderdelen ziet.

AIE is echter één product, waar TV, telefonie en internet onderdeel van uitmaken.
Oud 15 november 2009, 15:25
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FJRobert Bekijk bericht
Uiteindelijk betalen wij ook deze kosten voor de minder draagkrachtige onder ons via de gemeentelijke belastingen.
Over 2 jaar mag je weer stemmen en kan je dat ongedaan maken.
Iedereen betaalt premie voor anderen,je betaalt ww premie,je ziekenfonds,ongeacht of je dat nu gebruikt,zo is ons stelsel nu eenmaal opgebouwd,noemen ze sociaal... ik hoop het niet maar misschien betaal ik straks via mijn premies jouw uitkering wel mee.
Beetje ver gezocht is het allemaal wel.
Eerst neem je het op voor de minder daadkrachtigen en vervolgens als blijkt dat daar voorzieningen voor zijn kom je er mee dat wij werkenden dat dan voor diezelfde minder draagkrachtigen moeten ophoesten,daar gaat deze discussie niet over.

Laatst gewijzigd door G.bruiker; 15 november 2009 om 15:37
Oud 15 november 2009, 15:27
Banned User

Standaard

Citaat:
Kan zijn dat jij de reden niet goed vindt alleen je zegt zonder opgaaf van reden en dat is dus niet waar,of ik die reden wel of niet steun maakt niet uit,maar hier gaan we het toch niet mee eens worden,ik verlaat dit topic weer.
Iedereen mag klagen,iedereen mag het ergens mee oneens zijn,iedereen mag dat hier ventileren,maar wil je wat bereiken met je klacht dan zul je bij Ziggo moeten zijn en niet hier.
Met je bedoel ik niet jou persoonlijk.
Verder kun je zoals Cees zegt, downgraden, dan houdt men de originele snelheid en wordt het goedkoper.
Ik heb bij mijn provider ook alleen keuze tussen 50 en 100 mbit,maar ik geloof niet dat men gevoelig zal zijn voor argumenten,geef mij maar 40 mbit en doe dan 1,50 van de prijs af.

Ik ben hier niet om "te klagen voor het klagen,of om in welk geval dan ook mijn gelijk te krijgen.
Ik heb slechts mijn tegenargumenten genoemd en het voordeel van een discussie is dat je het niet eens hoeft te zijn met elkaar.
Ik zie geen enkel tegenargument wat mijn stelling: niet leuk deze verhoging maar wel redelijk,onderuit haalt.
Ik hoef geen gelijk te krijgen,ik ben tevreden met mijn eigen motivaties en ik kan er mee leven als een ander dat niet is,ik ga weer eens wat nuttigs doen
Ik ben het eens met jouw betoog, maar ook jij geeft voorbeelden aan waarbij de snelheid van het internet kennelijk in relatie staat tot de prijs. Dat is tot nu toe giswerk omdat Ziggo geen openheid geeft. Ik zou graag van MVG horen of men met Ziggo om tafel gaat om de werkelijke reden te weten te komen. Zo blijft de prijsverhoging er 1 van gebakken lucht.

Als klant wil ik door Ziggo op een eerljke wijze benaderd worden. Dat kunnen ze alleen bereiken door ook de afzonderlijke producten in prijs te verhogen met hetzelfde tarief als AIE.

Downgraden van Plus naar Basis is gezien het enorme snelheidsverlies (basis staat gelijk aan een inbelverbinding) geen optie en afzondelijk pakketten kun je wel bestellen, maar dan tellen de oude combinatiekortingen niet meer waardoor dat duurder uit komt.

Dit is en blijft een onwillekeurige verhoging met een wazig argument gezien het feit dat de afzondelijke producten niet in prijs stijgen. Kortom de bezitters van AIE worden wel geconfronteerd en voor de rest niemand. En toch zijn er gestegen prijzen die we als Ziggo-klanten moeten ophoesten.
Of betalen we als AIE-bezitters nu mee aan de klanten met afzondelijke producten???

Ik opteer voor een nieuwe AIE-pakket met 10Mb/sec die tussen basis en plus komt te staan (als de gestegen prijs inderdaad in relatie staat tot de snelheid van het internet). Eerlijk gezegd kan ik me ook geen andere reden verzinnen. De losse pakketten van 10Mb/sec van internet en het telefoniepakket is niet gestegen qua prijs.
Oud 15 november 2009, 15:32
Senior Member

Standaard

Citaat:
Of betalen we als AIE-bezitters nu mee aan de klanten met afzondelijke producten???
Uiteindelijk betaalt iedere abonnee aan het totale product omdat iedereen bijdraagt aan de omzet van een bedrijf en uit die omzet worden de diverse producten nu eenmaal gefinancierd,dat is overal zo.
Mensen,ik stop er mee,het is onbelangrijk wie er gelijk heeft,wil je iets doen met je klachten dan zul je in welke vorm dan ook,alleen of als gezamelijk initiatief, bij Ziggo moeten zijn.
Hier klagen of reageren helpt misschien mee aan je gemoedrust ( of juist niet ) maar het lost echt helemaal niets op,maar staat uiteraard vrij,senior of niet.
Oud 15 november 2009, 15:36
Banned User

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk betaalt iedere abonnee aan het totale product omdat iedereen bijdraagt aan de omzet van een bedrijf en uit die omzet worden de diverse producten nu eenmaal gefinancierd,dat is overal zo.
Mensen,ik stop er mee,het is onbelangrijk wie er gelijk heeft,wil je iets doen met je klachten dan zul je in welke vorm dan ook,alleen of als gezamelijk initiatief, bij Ziggo moeten zijn.
Hier klagen of reageren helpt misschien mee aan je gemoedrust ( of juist niet ) maar het lost echt helemaal niets op,maar staat uiteraard vrij,senior of niet.
Er is een MVG hier die onze argumenten leest en er iets mee kan doen. Een van de redenen voor dit forum. Ik ben zelf iemand die prijsverhogingen niet klakkeloos naast zich neerlegd, zeker niet als deze oneerlijk en onevenredig is.
Oud 15 november 2009, 15:42
Senior Member

Standaard

Citaat:
Er is een MVG hier die onze argumenten leest en er iets mee kan doen. Een van de redenen voor dit forum. Ik ben zelf iemand die prijsverhogingen niet klakkeloos naast zich neerlegd, zeker niet als deze oneerlijk en onevenredig is.
Ah.. lid zijn van de MGV kost ook geld maar goed, PM Cees of BenJ dan even,hoewel ik zelf vrees dat zij er niet over piekeren om als MGV hier over te beginnen omdat je dan als gebruikers vereniging niet echt geloofwaardig overkomt,tot nu toe zie ik niemand van de MVG hier in elk geval op de barrikaden springen om deze schaamteloze verhoging ongedaan te maken of dit te eisen.
Maar misschien wil het MVG bestuur hier even op reageren.
Ik ben weg,dit gaat allang niet meer om die 1,55
Oud 15 november 2009, 15:46
FJRobert's schermafbeelding
FJRobert FJRobert is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
ik hoop het niet maar misschien betaal ik straks via mijn premies jouw uitkering wel mee.
Ik heb helemaal géén uitkering. En voorlopig moet ik doorwerken tot mijn 67ste.

V.w.b. in mijn statement had ik het over Televisie Z1 (analoog), 20ct verhoging maar daar tegenover het analoge pakket uitkleden vind ik een schande. Vooral voor diegene onder ons die sociaal gezien alleen een beroep kunnen doen op de analoge TV beelden die de huiskamers binnenkomen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten