Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 november 2009, 20:26
Anteros's schermafbeelding
Anteros Anteros is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AIE - Ubee
DTV: Cisco PVR
Standaard

En zoals ik al zei, niet te vroeg juigen. Mijn plezier was helaas van korte duur. De hele tijd op 5 a 5,5mb/sec gedownload, maar ondertussen nu al ruim een half uurtje ingekakt naar 3 a 3,5mb/sec.... *zucht*

Speedtest van ziggo geeft 27-34mbit.....
Oud 26 november 2009, 20:37
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
En zoals ik al zei, niet te vroeg juigen. Mijn plezier was helaas van korte duur. De hele tijd op 5 a 5,5mb/sec gedownload, maar ondertussen nu al ruim een half uurtje ingekakt naar 3 a 3,5mb/sec.... *zucht*

Speedtest van ziggo geeft 27-34mbit.....
Er is al een paar keer geschreven dat er meerdere problemen speelden.
1 - probleem met veel verbindingen tegelijk wat resulteerde in tragere download van newsservers.
2 - stabiliteitsproblemen met modems waardoor soms de algehele snelheid inzakt of de verbinding wegvalt.

Probleem-1 is inmiddels opgelost door een wijziging in het configuratiebestand van de modems toe te passen (het profiel). Dat werkt goed en dat probleem is opgelost melden verschillende mensen die last hadden van probleem-1

Probleem-2 is nog niet opgelost. Dit probleem heeft ook lang niet iedereen last van en treedt op bij bepaalde type's CMTS zo lijkt het. Blijkbaar heb jij last van probleem-2, want ook je speedtest zakt in elkaar en niet alleen je news-download.

Je moet dus wachten tot probleem-2 opgelost is, hopelijk dus als die nieuwe firmware uitkomt.
Oud 26 november 2009, 22:01
MonkeyBrainsNL's schermafbeelding
MonkeyBrainsNL MonkeyBrainsNL is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra/Ubee/Linksys WRT610N v2 DD-WRT FW
DTV: Humax 5000
Standaard

Op het GOT forum wordt gesuggereerd dat de nieuwe firmware (ubee) komende zaterdag wordt ingeladen.. Iemand inside information??

Voor 25+ gamers ga naar: www.oldskoolnl.nl
Oud 26 november 2009, 22:31
Anteros's schermafbeelding
Anteros Anteros is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AIE - Ubee
DTV: Cisco PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MonkeyBrainsNL Bekijk bericht
Op het GOT forum wordt gesuggereerd dat de nieuwe firmware (ubee) komende zaterdag wordt ingeladen.. Iemand inside information??
Heb je een link naar het topic op GOT?

@Cees: Bedankt voor de info. Ik had alles in dit (en het andere ubee topic) doorgelezen, maar was niet op de hoogte van probleem-2.
Oud 26 november 2009, 22:56
Barricade's schermafbeelding
Barricade Barricade is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra | Ubee EVM3200 | Netgear WNDR3700
DTV: Humax IRHD-5000C
Standaard

Ik had vanmorgen op GoT gevraagd of iemand meer wist over de nieuwe firmware op zaterdag. Ik wou het nog hier posten, maar was het vergeten, sorry, bij deze dus:

http://gathering.tweakers.net/forum/...95631#32995631
Oud 26 november 2009, 23:33
Nooky's schermafbeelding
Nooky Nooky is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo Internet: Alles in 1 Extra / Arris TM702B
DTV: Dreambox DM800 HD
Standaard

Hier nu constante 10-11 MB/s met mijn Arrisje...
(Enschede)
Oud 27 november 2009, 00:11
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nooky Bekijk bericht
Hier nu constante 10-11 MB/s met mijn Arrisje...
(Enschede)
En het nut van deze melding in dit topic is?

(Zou je netwerk maar eens nakijken, die snelheid is veel te laag voor een 120Mbit lijn.)
Oud 27 november 2009, 12:25
coolbas2000's schermafbeelding
coolbas2000 coolbas2000 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo alles in 1 extra Ubee
DTV: cisco HD ontvanger
Standaard Snelheidsproblemen 2 oranje ledjes

Ook ik heb enkele dagen geleden de ubee modem ontvangen na het overstappen op alles in 1 extra. Sinds die dag zeer verschillende snelheden via eweka met newzleecher.

De maximale snelheid die ik heb gehaald is net boven de 40 mbit.Dit is dan op hele rustige tijdstippen,vooral snachts.Dit geld ook voor alle speedtests die ik heb gedaan en daar maak ik uit op dat mijn snelheid algemeen niet goed is.

Ik ben nieuw op dit forum en kwam via zoeken op problemen met de ubee op dit forum terecht en heb al aardig wat bruikbare informatie kunnen vinden. Nou zie ik dat op mijn modem 2 oranje ledjes branden in plaats van 1. Ik heb begrepen dat dat inhoud dat mijn moden maar 1 downstream kanaal gebruikt in plaats van de 4 die hij zou moeten gebruiken. Ik heb de modem al tientallen keren gereset en het probleem blijft. Ook de klantenservice kan eht probleem niet direct vinden en daarom probeer ik het op dit forum. Ik hoop in het juiste topic.

Mijn vraag aan jullie is kan het zijn dat omdat er 2 oranje ledjes branden ik mijn snelheid nooit haal en meestal maar rond de 30 mbit zijn.

Ik heb op dit forum gelezen over een mensen die een low pass filter gebruiken omdat ook hun modem last heeft van dit probleem.
Degene die hier over sprak was Pierre 1. Beste Pierre 1 ik kom ook uit voorburg en heb denk ik last van hetzelfde probleem als jij. Heeft de low pass filter gezorgd dat bij jou de modem weer 4 downstreams ging gebruiken? Bvd

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of in ieder geval meer info heeft over mijn probleem want de helpdesk van ziggo heeft dit niet. Als dit bericht in het verkeerde topic staat is dat per ongeluk.Maar er werd in dit topic over gesproken vandaar.

Alvast bedankt
Oud 27 november 2009, 12:40
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coolbas2000 Bekijk bericht
Nou zie ik dat op mijn modem 2 oranje ledjes branden in plaats van 1. Ik heb begrepen dat dat inhoud dat mijn moden maar 1 downstream kanaal gebruikt in plaats van de 4 die hij zou moeten gebruiken. Ik heb de modem al tientallen keren gereset en het probleem blijft. Ook de klantenservice kan eht probleem niet direct vinden en daarom probeer ik het op dit forum. Ik hoop in het juiste topic.
Heeft de Klantenservice ook daadwerkelijk de modem uitgelezen? Ze kunnen zo alles checken, hoeveel downstreams er draaien.

Tweede vraag, draaide je tot ontvangst van de Ubee, nog met een ED2 modem bv Motorola? Of ben je overgestapt van een ander pakket naar Alles in 1 Extra of had je dit pakket al?
Oud 27 november 2009, 13:03
coolbas2000's schermafbeelding
coolbas2000 coolbas2000 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo alles in 1 extra Ubee
DTV: cisco HD ontvanger
Standaard

Bedankt ed voor de snelle reactie,super

ik ben inderdaad overgestapt van internet en televisie naar alles in in extra. Ik ahd het snelste internet pakket 25mbs met een zwarte motorola modem. De eerste keer dat ik de modem gebruikte haalde ik een zeer stabiele snelheid maar precies hetzelfde als voor de overstap. Toen heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Deze hebben de modem uitgelezen en gaven aan dat de modem steeds het oude profiel op haalde in plaats van het nieuwe profiel met de nieuwe snelheden.

Een aantal uur later begon de snelheid op te lopen tot 40 mbit ongeveer maar wel onstabiel met zeer wisselende snelheden.De volgende dag gebeld en toen gaf ziggo aan dat het profiel probleem was opgelost door de 3e lijn. Ik gaf toen aan dat de snelheid inderdaad was opgelopen maar dat de verbiding niet constant was en dat de modem 2 oranje ledjes gaf.Hij zei dat dat niks uit maakte.Ik vroeg hem hierop of hij misschien weer de modem uit kon lezen maar dit ging niks uitmaken volgens hem. Hij zou een taak maken bij de 3e lijn en ik moest maar afwachten. Als er binnen een aantal dagen niks veranderde zou ik weer contact op moeten nemen. Had ook het gevoel ook met iemand te spreken die er weinig van af wist, of er weinig zin in had. Dit in tegenstelling tot de eerste keer, toen ben ik prima geholpen.

Maar zelf heb ik het idee dat ik inderdaad maar 1 downstream gebruik en dat de modem daarom op drukke tijden de snelheid helemaal niet haalt. Ik woon in voorburg en zag dat Pierre ook een low pass filter nodig had en ook hij komt uit voorburg dus misschien is dat de zelfde centrale.

Misschien dat je tips hebt over het bellen naar de klantenservice of een andere oplossing zodat ze in ieder gevale en oplossing zoeken in de juiste richting. Het internet word namelijk ook gebruikt voor werk en het is voor mij belangrijk dat mijn verbinding betrouwbaar is.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie Ed,

groet
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten