Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's


Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 november 2009, 18:22
Jef's schermafbeelding
Jef Jef is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 november 2009
Locatie: Ziggo
Berichten: 7
Standaard Philips 42pfl5604h/12 zeer slecht beeld

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een cam (irdeto)gekocht en aangemeld bij ziggo.

TV voorzien van de nieuwste firmware geupdate - van datum 28-10-09

Waneer ik de tv aan zet heb ik goed beeld op alle zenders. Maar naar +/- 5 minuten begint het beeld slecht te worden eerste een klein beetje en wanneer ik de tv aan laat steeds meer tot dat ik haast geen beeld meer over heb.

Heeft iemand eenig idee wat dit kan zijn?

Laatst gewijzigd door Jef; 11 november 2009 om 19:05
  #2  
Oud 11 november 2009, 18:32
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 18 februari 2009
Locatie: casema
DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Berichten: 709
Standaard

Wat gebeurt er als je de CAM er uithaalt en een kwartiertje naar Ned1-HD kijkt? Die kun je zonder CAM ontvangen, naar ik begrepen heb.

Groet,
JW
  #3  
Oud 11 november 2009, 20:11
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 april 2008
Locatie: @Home
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Berichten: 878
Standaard

Poeh, dat is wel een heel vreemd probleem!

Ik heb exact hetzelfde model en haarscherp beeld.

Probeer inderdaad eens zonder CAM naar Nederland 1 te kijken om te zien of dat dan goed blijft.
Zoja: CAM stuk, terug naar de winkel en omruilen voor een nieuwe.

Wordt dat (Nederland 1 zonder CAM) ook hard minder?
Dan kun je nog eens proberen om direct de coax-kabel in je tv te doen, dus niet via eventuele videorecorders, dvd-spelers of andere set-top boxen. Die kunnen mogelijk storing veroorzaken.

Kijk ook eens naar je analoge zenders. Ziet dat er wel een beetje behoorlijk ook of is dat ook slechte kwaliteit?
Mocht dat ook slecht zijn, controleer dan extra of je kabels nog wel oke zijn, probeer eventueel een ander stukje coax.

Mocht het dan nog slecht zijn, probeer het dan morgen nog eens. Het kan een tijdelijke storing zijn in het signaal van Ziggo.

Morgen nog slecht? Bel dan Ziggo eens en vraag ze het signaal 'door te meten'.

Zeggen ze dat het goed is? Dan de TV inpakken en terug ermee naar de winkel

Of, als je erg veel zin hebt, de TV inpakken en naar vrienden/bekenden rijden die aan de andere kant van de stad wonen en daar eens proberen aan te sluiten om écht zeker te weten dat het niet aan het signaal ligt.

Veel succes en we horen graag wat het nu was!
  #4  
Oud 11 november 2009, 21:42
Jef's schermafbeelding
Jef Jef is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 november 2009
Locatie: Ziggo
Berichten: 7
Standaard

Nederland 1 HD gekeken zonder cam en het zelfde probleem ook na enige tijd zeer slecht beeld.

Coax zit via vanaf de spliter (internet) direct naar de tv. Gisteren kabel van aansluiting waar de coax huis binnen komt direct op tv aangesloten en ook zelfde probleem.

analoog wel normaal beeld voor en na dat de cam is aangesloten.


Morgen Ziggo maar bellen!

wordt vervolgd...
  #5  
Oud 11 november 2009, 22:01
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 18 februari 2009
Locatie: casema
DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Berichten: 709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jef Bekijk bericht
Nederland 1 HD gekeken zonder cam en het zelfde probleem ook na enige tijd zeer slecht beeld.

Coax zit via vanaf de spliter (internet) direct naar de tv. Gisteren kabel van aansluiting waar de coax huis binnen komt direct op tv aangesloten en ook zelfde probleem.

analoog wel normaal beeld voor en na dat de cam is aangesloten.


Morgen Ziggo maar bellen!

wordt vervolgd...
Als dat gebeurt zonder dat de CAM er in gestopt is, zit het niet bij Ziggo, maar in jouw TV dan wel de aansluiting.
Maar als het bij digitaal mis gaat krijg je blokjes vanwege een slecht signaal, geen slecht beeld. Dat is iets van de TV, oftewel: terug naar je leverancier.

Groet,
JW
  #6  
Oud 11 november 2009, 22:09
Jef's schermafbeelding
Jef Jef is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 november 2009
Locatie: Ziggo
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
Als dat gebeurt zonder dat de CAM er in gestopt is, zit het niet bij Ziggo, maar in jouw TV dan wel de aansluiting.
Maar als het bij digitaal mis gaat krijg je blokjes vanwege een slecht signaal, geen slecht beeld. Dat is iets van de TV, oftewel: terug naar je leverancier.

Groet,
JW
Met slecht beeld bedoel ik blokjes dus digitaal slecht.

Als het aan de bekabeling zou liggen is het wel raar dat de eerste 5 minuten het beeld wel goed en scherp is en daarna beeld steeds meer blokjes komen en het geluid daarbij steeds weg valt. Dan kan het toch bijna niet aan de kabel liggen toch?
  #7  
Oud 11 november 2009, 22:50
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 18 februari 2009
Locatie: casema
DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Berichten: 709
Standaard

In het menu kun je zien hoe het met de kwaliteit van het signaal gesteld is.
Hoe ziet dat er uit?

Groet,
JW
  #8  
Oud 12 november 2009, 07:10
Jef's schermafbeelding
Jef Jef is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 november 2009
Locatie: Ziggo
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
In het menu kun je zien hoe het met de kwaliteit van het signaal gesteld is.
Hoe ziet dat er uit?

Groet,
JW
MHz volgens boekje (postcode gebied)

signaalkwaliteit: goed
signaalsterkte: 4 streepjes
QAM Modulation: 64-QAM
signaalsnelheid: 6.875
  #9  
Oud 12 november 2009, 12:36
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 18 februari 2009
Locatie: casema
DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Berichten: 709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jef Bekijk bericht
MHz volgens boekje (postcode gebied)

signaalkwaliteit: goed
signaalsterkte: 4 streepjes
QAM Modulation: 64-QAM
signaalsnelheid: 6.875
Hoeveel streepjes is dat op het totaal mogelijke aantal?
Maximaal 5, of 10, of iets anders?

Groet,
JW
  #10  
Oud 12 november 2009, 16:00
Jef's schermafbeelding
Jef Jef is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 november 2009
Locatie: Ziggo
Berichten: 7
Standaard

4 van de 7
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips


Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.


© 2016 - Ziggo-Gebruikers.nl