Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Bekijk resultaten enquête: software versie .66
prima, geen problemen meer. 32 58,18%
(nieuw) last van spontane vaslopers / restart "plof" 9 16,36%
(nog steeds) last van spontane vaslopers / restart "plof" 6 10,91%
(nieuw) CI+ problemen w.o. SAC / CCK 5 9,09%
(nog steeds) CI+ problemen w.o. SAC / CCK 3 5,45%
(nieuw) anders 4 7,27%
(nog steeds) anders 3 5,45%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 november 2009, 09:51
TNG's schermafbeelding
TNG TNG is offline
Member

DTV: Philips 42pfl9664H + Smit CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Hierbij het verzoek aan:

ecytuke14, erik76, Fjacobse, fransher, legal r, rensig, Sarrod,alexkelder, Fjacobse, mavanhunnik, Takkie, TNG

om aan te geven hoevaak de reboot voorkomt.

zou je ook aan kunnen geven, voor degenen die hier nog niets over vermeld hebben, of er specifieke onstandigheden zijn waarbij de crash ontstaat.
Als ik me beperk tot de .66 versie tot nu toe 2x. De eerste keer was meteen na het opstarten. TV start op NLD2 HD en ik zap (+P) naar NLD3 HD, meteen (voor verschijnen Now/Next Banner) een reboot.

Tweede keer was een hele rare, gewoon tijdens het tv kijken terwijl er al 30 minuten niks met de TV was gedaan. Kwam echt heel plotseling en snap er werkelijk waar niks van. Kan overigens geen hitte kwestie zijn, mijn toestel staat vrij en niet bij een radioator of iets dergelijks.

Nu een dag of 4-5 geleden weer een nieuwe herinstallatie van de kanalen uitgevoerd. (Had ik ook al gedaan meteen na installatie firmware) Sindsdien helemaal geen problemen meer gehad.

Ik heb tevens bij het opstarten 1 keer de melding 'gecodeerd programma' gekregen, echter na enkele seconden wel beeld en daarna nooit meer last van gehad.
Oud 13 november 2009, 12:01
icetea's schermafbeelding
icetea icetea is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Ubee EVM3200
DTV: 32/37PFL9604 CI+ (Smit), 32PFL9604 + Humax 5000, Samsung LE40C750 + Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Hierbij het verzoek aan:

ecytuke14, erik76, Fjacobse, fransher, legal r, rensig, Sarrod,alexkelder, Fjacobse, mavanhunnik, Takkie, TNG

om aan te geven hoevaak de reboot voorkomt.

zou je ook aan kunnen geven, voor degenen die hier nog niets over vermeld hebben, of er specifieke onstandigheden zijn waarbij de crash ontstaat.
Je kunt mij hier aan toevoegen.

37PFL9604, 1x in week tijd, uit standby, witte led knippert alleen, plof, herstart.
32PFL9604, 1x in week tijd, uit standby op NED2 HD (verder nog niks gedaan), na minuut plof, herstart.

En 1x om het volgende probleem te reproduceren, dit is blijkbaar een te reproduceren crash (quote uit test topic):

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rowwan Bekijk bericht
Gisteravond heb ik voor het eerst last gehad van het beroemde plof/uit symdroom. De eerste keer per ongeluk, de 2x keer omdat ik het scenario wilde herhalen/reproduceren. De 2e keer lukte het me om binnen 2 minuten de TV te laten crashen..

Scenario:
1. Start TV vanuit standy
2. Zap door de HD zenders (weet niet of dit belangrijk is, maar dit is in elk geval wat ik gedaan heb).
3. Op het moment dat de zender verspringt, krijg je eerst zwart beeld, dan verschijnt het kanaal in beeld (en daarna komt pas het beeld). Op het moment dat de kanaalnaam verschijnt druk je op GUIDE.

Dit resulteerde meteen in een reboot.
Oud 13 november 2009, 12:24
icetea icetea is offline
Senior Member

DTV: 32/37PFL9604 CI+ (Smit), 32PFL9604 + Humax 5000, Samsung LE40C750 + Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Bijdehansie, icetea, rensig, Ruud3822,guidovdb, makasa,

willen jullie eveneens aangeven wat het probleem is en hoevaak het optreedt.

Jullie antwoorden worden zeer op prijs gesteld door ziggo en Philips.
Problemen elke keer reproduceerbaar, niet zozeer CI+ maar wel opstart gerelateerd:

- zet TV aan, druk NetTV (evt. paar keer of even ingedrukt houden). Beeld blijft zwart. TV onbruikbaar. Was al een probleem in versie 0.58.
- zet TV aan, gestart van HDMI bron, groen beeld en sneeuw, kort corrupt beeld (decoding start te vroeg?). Soms ook te zien bij voor het eerst overschakelen naar HDMI bron. Nieuw t.o.v. versie 0.58.
Oud 13 november 2009, 13:05
Mark69's schermafbeelding
Mark69 Mark69 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-een-plus
DTV: Samsung / Philips CI+ 37PFL9604 (FW..26.066.0)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icetea Bekijk bericht
Problemen elke keer reproduceerbaar, niet zozeer CI+ maar wel opstart gerelateerd:

- zet TV aan, druk NetTV (evt. paar keer of even ingedrukt houden). Beeld blijft zwart. TV onbruikbaar. Was al een probleem in versie 0.58.
- zet TV aan, gestart van HDMI bron, groen beeld en sneeuw, kort corrupt beeld (decoding start te vroeg?). Soms ook te zien bij voor het eerst overschakelen naar HDMI bron. Nieuw t.o.v. versie 0.58.
Ik heb geen aparaten via HDMI aangesloten, maar kan ook bovenstaande met NETTV niet reproduceren.
Afkloppen, maar bovenstaande lijkt dus niet bij ieder apparaat van toepassing.
Oud 13 november 2009, 14:05
icetea icetea is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
2e verzoek voor nadere informatie aan:

FriendlyGhost, icetea, Ruud3822, ggoorden, misfit_nl, RobertElbertse,nlrb

hoevaak treedt het CI+ probleem (gecodeerd programma / geen beeld / CCK / SAC) error op.

'gecodeerd programma' en geen beeld
32PFL9604: 2x in week tijd bij opstarten. Live View Descramble Service ontbrak in Status Softcell Service! TV moest uit/aan.

'gecodeerd programma' korte melding maar wel beeld
Bij opstarten 32 en 37PFL9604 hebben beiden TV's regelmatig (denk 1 op de 5 keer) deze melding wat na een seconde weer verdwijnt.

Dit is ook af en toe te zien bij het zappen of als je b.v. vanuit Scenea weer terug gaat naar TV (alsof het systeem traag is en de melding nog in een message queue zat). Ik heb het idee dat dit bij HD zenders eerder te reproduceren is.

'Error-04 CCK' en geen beeld
37PFL9604: bij opstarten TV, 2x in week tijd. TV moest uit/aan.

'Error-04 CCK' korte melding maar wel beeld
32PFL9604: 2x in week tijd, wederom alleen bij opstarten.

'geen beeld'
32PFL9604: 1x in week tijd nadat ik uit Scenea kwam. Bij zappen verschijnen zendernamen maar geen beeld. 'Home' werkt maar Configuratie reageert niet. 'Options' Klok of Irdeto Access reageren ook niet. Overschakelen naar andere HDMI 'Source' gaf ook geen beeld.

'SAC'
Geen problemen mee gehad.
Oud 13 november 2009, 19:08
TNG's schermafbeelding
TNG TNG is offline
Member

DTV: Philips 42pfl9664H + Smit CAM
Standaard

Zojuist mijn derde reboot gehad op .66 software. TV start op vanuit standby op NLD3 HD, ik zap (+P) naar RTL 4. De zendernaam 'RTL 4' blijft langer in beeld staan dan normaal en de now/next banner verschijnt niet. Vanaf dat moment reageert mijn afstandsbediening nergens meer op. 30 seconden later de bekende plof....Zou het toch met de now/next banner te maken hebben, of dus indirect met de guide?
Oud 13 november 2009, 19:23
ecytuke14's schermafbeelding
ecytuke14 ecytuke14 is offline
Junior Member

DTV: 32PFL9604H + neotion cam
Standaard

Vanaf update 0.66 tot gisteren geen problemen gehad.
Gisteren tijdens zappen ong. 15 sec.geen reactie, daarna de bekende plof en reboot. Dit was de allereerste keer. Daarna een paar keer de melding "gecodeerd programma". Na op een andere zender gezapt, wederom beeld.
Ook nog heel af en toe lichte "blokstreep" .
Oud 13 november 2009, 19:37
icetea icetea is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark69 Bekijk bericht
... kan ook bovenstaande met NETTV niet reproduceren. Afkloppen, maar bovenstaande lijkt dus niet bij ieder apparaat van toepassing.
TV uit standby, wacht seconde, houdt NetTV paar seconde in.

Ik kan het reproduceren op zowel 32PFL9604 als op 37PFL9604 en in een aantal gevallen resulteerde dit zelfs in de bekende plof/reboot.

By the way, ik gebruik WiFi. Misschien gerelateerd.

Laatst gewijzigd door icetea; 13 november 2009 om 19:48
Oud 13 november 2009, 20:56
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Bedankt voor jullie bijdragen, nieuwe bijdragen zijn uiteraard welkom. Ook van degenen die nog geen reactie hebben gegeven.

Vandaag een melding "gecodeerd programma" kunnen loggen via een debugger, geanalyseerd en gegevens doorgestuurd naar Philips.
Oud 14 november 2009, 10:37
dvr's schermafbeelding
dvr dvr is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus
DTV: Philips 32PFL9604
Standaard

Citaat:
Vandaag een melding "gecodeerd programma" kunnen loggen via een debugger, geanalyseerd en gegevens doorgestuurd naar Philips.
Ik ben bij nader inzien blij, en dat mag ook wel eens gezegd worden!, dat Ziggo zo streng is bij het certificeren van de CI+ televisies.
Als de Philips TV's bij release .58 waren goedgekeurd, dan waren waarschijnlijk veel van de bugs die nu alsnog worden opgelost nog langere tijd (of permanent) in de TV blijven zitten. Slecht voor de consumenten, slecht voor de reputatie die CI+ zou krijgen, en slecht voor de reputatie van Philips.
Anoniem, bedankt voor je inzet: het is tegenwoordig helaas niet vanzelfsprekend dat grote bedrijven zich mengen tussen het gewone volk .
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten