• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Loewe Art 42 sl full-hd+ 100 decodeer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is een beetje het probleem. Technisch kan Loewe dit probleem gewoon niet oplossen zonder 3/4 van het toestel te vervangen. Van de andere kant kan Irdeto / Ziggo redelijk eenvoudig de beveiligings update ongedaan maken. Maar dat zouden ze uit coulance moeten doen.
Misschien kunnen ze het ook niet?
 
Ze zullen hun klanten dus tegemoet moeten komen. Ook dat is men juridisch verplicht (tja, binnen de garantieperiode, maar goed). Door al het gesodemieter en de lijntrekkerij van Loewe, winkelier en Ziggo komt de aap pas uit de mouw buiten de garantie periode.

Men moet er voor zorgen dat je tegelijk digitaal op kunt nemen en TV kunt kijken (digitaal!!). Dat betekent dat men een HDD dig. recorder en smartcard moet leveren. Samen met die excuses. :no:
 
zie hieronder mijn mailwisseling met Loewe, iemand beschikbaar voor een leken vertaling van het laatste Loewe antwoord?

Loewe:
Sinds eind november heeft Ziggo de frequentie van het wisselen van de decoderringsleutel zodanig aangepast dat het opnemen en nadien decoderen niet meer mogelijk is. Ziggo heeft deze aanpassing moeten doorvoeren aan hun security pack, opgelegd door hun Conditional Access Vendor Irdeto. Dit wil zeggen dat er van dat moment alleen nog in "realtime" gedecodeerd kan worden. Men moet dus tijdens de opname zelf reeds decoderen. Anders kan de opname niet meer bekeken worden.
Onze toestellen gebruiken bij het kijken naar een gecodeerde zender de CAM en SmartCard van de provider om het lopende programma te decoderen. Wanneer er dan gelijktijdig een ander gedecodeerd programma wordt opgenomen, zal onze DR+ dit programma ongecodeerd op de DR+ plaatsen. Hij zal de volgende nacht om 02u00 deze opname opnieuw in de achtergrond afspelen en op dat moment de CAM en de SmartCard van de provider gebruiken om deze opname te decoderen. Aangezien de provider Ziggo dit niet meer toelaat, zie intro van dit schrijven, kan u niet meer gelijktijdig kijken naar een gecodeerde zender en een gecodeerde zender opnemen.
Hierdoor is het dus niet meer mogelijk om in tijd verschoven te decoderen. Onze toestellen blijven echter wel werken zoals voorzien was in hun technische specificaties.
U hebt nog steeds volgende opties met uw toestel:

1. Bij digitaal gedecodeerde zenders opnemen: men kan gelijktijdig kijken naar analoge zenders of digitaal niet-gecodeerde zenders.

2. Bij digitaal niet-gecodeerde zenders opnemen: men kan gelijktijdig naar een digitaal gecodeerde uitzending of een analoge uitzending kijken.

3. Bij analoog opnemen: men kan gelijktijdig naar een digitaal gecodeerde uitzending of een digitaal niet-gecodeerde uitzending kijken.

De Loewe-toestellen, bestaande en huidige “nieuwe” toestellen zijn allemaal onderhevig aan de codewisseling van Ziggo en kunnen niet meer in tijd verschoven decoderen.

Een situatie die we vanzelfsprekend betreuren maar waar wij als tv fabrikant helaas geen vat op hebben.
-------------------------------------------------------------------------------------
Ik:

Toch wil ik hierop reageren, aangezien ik uw antwoord zeer, zeer teleurstellend vindt.

"Onze toestellen blijven echter wel werken zoals voorzien was in hun technische specificaties."
Dit is natuurlijk een dooddoener van de eerste orde, waarom hebben wij een DR+ toestel gekocht?,
omdat het ons verkocht is als een toestel dat tegelijkertijd digitaal kon opnemen en een digitaal tv programma
kon bekijken. Zowel de dealer (het niet vertellen dat e.e.a. kan veranderen), als u ( het achteraf in de gebruiksaanwijzing
verstoppen van de mededeling dat het van de contentaanbieder af zou hangen of alle functionaliteiten van de DR+ beschikbaar
zouden zijn en blijven, waarbij u niet aangaf wat er kon veranderen en het feit dat je een gebruiksaanwijzing pas na aankoop van het tv toestel leest
en het negeren van waarschuwingen van Ziggo, die u al in 2008 heeft gewaarschuwd dat Loewe's manier
van decoderen problemen kon opleveren) hebben boter op het hoofd.
Met andere woorden het juridisch klopt best wat u allemaal zeg, maar het is verre van een juiste manier met je klanten omgaan.

Tevens vraag ik mij af waarom het voor Loewe niet mogelijk is om in hun toestellen dezelfde functionaliteit in te bouwen
als een Humax, of Cisco, met deze toestellen is tegelijkertijd digitaal opnemen en tv kijken wel mogelijk en deze toestellen
zijn toch ook niets ander dan een Cam met een SmartCard en een harde schijf??

Als laatste wil ik u nog attenderen, wellicht ten overvloede daar ik mij niet kan indenken dat u van dergelijke discussies niet op de hoogte bent, op een heleboel
boze en teleurgestelde Loewe gebruikers, hetgeen de reputatie van uw merk in Nederland zeker geen goed zal doen. (zie onderstaande link)
---------------------------------------------------------------------------------------

Loewe:
Onze toestellen blijven echter wel werken zoals voorzien was in hun technische specificaties."
De technologie die gebruikt wordt in onze toestellen is niet veranderd sinds de invoering van het L27xx chassis. Bij de lancering hebben wij uitgelegd op welke basis wij onze decodering intern verwekten.
Nu is het zo dat Ziggo sinds een tweetal weken hun security pack hebben moeten aanpassen van hun Conditional Access Vendor Irdeto, dit om de veiligheid van het signaal te kunnen blijven garanderen. Hierdoor is het dus niet meer mogelijk om in tijd verschoven te kunnen decoderen. Onze toestellen werken wel nog zoals deze voorzien waren in hun technische specificaties.
Wij kunnen echter niet verantwoordelijk gesteld worden voor het feit dat derde partijen iets aanpassen in hun systeem.
Daar onze toestellen nog steeds voldoen aan de technische specificaties zoals deze werden opgesteld zien wij ons niet genoodzaakt om compensaties te geven voor aanpassingen aangebracht aan het signaal door een derde partij.
Tevens willen wij opmerken dat bij analoge uitzendingen én digitale satelliet uitzendingen van bvb CanalPlus nog steeds alle opname mogelijkheden beschikbaar zijn, waaronder ook tegelijkertijd gecodeerd kijken én gecodeerd opnemen. Wij delen u dit mede om aan te tonen dat de beperking van een bepaalde opname niet bij Loewe ligt maar opgelegd werd door Irdeto, de rechtenbeheerder van Ziggo.
Aangaande uw vraag waarom Loewe-toestellen niet kunnen werken zoals een externe decoder is enige uitleg vereist.
Het systeem waar de Loewe-televisietoestellen voor opname van digitaal versleutelde content met zijn uitgerust werkt met één Cam-module, waarbij in tijd verschoven wordt gedecodeerd, in tegenstelling tot een Embedded syteem waar een Humax decoder met werkt.

DVB-C ontvangers zijn er in allerlei uitvoeringen. Sommige hebben geen CI sloten, ook geen kaartlezer met geïntegreerde Conditional Access System (CAS) ondersteuning en zijn daardoor alleen geschikt om Free To Air kanalen te ontvangen. Andere hebben wel CI sloten en soms ook nog een kaartlezer met geïntegreerde CAS ondersteuning. Bij DVB-C ontvangers die speciaal door een bepaalde digitale TV-kabel provider worden gekeurd zal het CAS ondersteuning gelijk zijn aan de door die provider gekozen CAS zoals het Irdeto CAS van Ziggo. Zo'n kaartlezer met geïntegreerde CAS ondersteuning wordt meestal een embedded CAM genoemd waarbij de eigenlijke CAM is uitgevoerd als een software library i.p.v. met hardware module.

Bij de door Ziggo goedgekeurde ontvangers wordt een software library van Irdeto gebruikt. Het versie nummer van die software library kan je opvragen via de status menu's van de ontvanger. Even zoeken naar het woord SoftCell wat de naam is van die software library. Er komt dus geen hardware bij aan te pas met uitzondering van de kaartlezer wat gewoon een standaard EMV bankpas lezer is.
Hopende u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.
 
Loewe = te stom om voor de duvel te dansen

[...] Iemand beschikbaar voor een leken vertaling van het laatste Loewe antwoord?
Mijn controversiële vertaling van bovenstaande (misselijk makende) communicatie met Loewe.

1. Zij ontkennen ooit te hebben beloofd dat je bij Ziggo digitaal tegelijk kunt opnemen en decoderen.

2. Dat goedkope concurrenten van ze dat wel kunnen komt omdat die zo slim waren om de IrDeTo beveiliging door middel van software te implementeren in hun apparaten. Loewe heeft dat gedaan doormiddel van hardware (lees: een piepklein gebakken tegeltje van silicium, ook wel "chip" genoemd).

3. Door middel van de data verbinding die u heeft met Ziggo (de coax kabel dus) kan software in een apparaat geüpgraded worden, tegeltjes van silicium passen niet door een coax kabel heen. Hardware kan dus nooit aangepast worden aan nieuwe eisen via een kabeltje.

4. Ergo: slimme fabrikanten zitten goed bij IrDeTo (en dus bij Ziggo), heel erg stomme (lees: Loewe) niet. :censored:
 
Volgens LOEWE, zou het gecodeerd opnemen en s"nachts decoderen naar behoren werken, als er een opname gemaakt wordt via de schotel( Canal Digitaal.)
Ik heb vastgesteld, dat bij mijn LOEWE COMPOSE LED 400, het gecodeerd opnemen en s"nachts decoderen niet lukt, als de coaxkabel en de ZIGGO CAM nog in de TV zitten.
Koppel ik de kabel er af en de CAM er uit , gaat het goed.
Het lijkt er op dat de codeersleutelwisseltijd( voor zover dat van toepassing is, of een andere ingreep door ZIGGO), toch nog van invloed blijkt te zijn op de schotel opname.
Ik heb hierover contact gehad met LOEWE, maar volgens LOEWE, zou er een defect in de TV moeten zijn.
Verlopig heb ik afgesproken, de klacht op het speciale LOEWE FORUM te plaatsen, om te horen, of de klacht bekend is.
De TV werkt verder perfect, en dus zie voorlopig af van een eventuele reparatie, aangezien mijn abo deze maand afloopt bij ZIGGO vanwege de DR+ problemen en ik verder schotel.
vr gr Jan vd B
 
Beste JUHE
Toen ik voor de eerste keer een gecodeerde opname gemaakt had, via de schotel lukte dat niet, zoals eerder door mij omschreven.
Het decoderen s"nachts lukte niet, blijkbaar gooide de ZIGGO kabelaansluiting roet in het eten.( een andere decodeersleutel, of een ander meegegeven signaal via de kabel).
Ik ben aan het testen geweest , een gecodeerde opname maken, via de schotel, en de ZIGGO CAM uit de TV, ook dat lukte niet.
Het ging pas goed op het moment, dat de coaxkabel uit de tv was.
Aangezien ik voor 100 % overgestapt ben op de schotel, is voor mij het probleem opgelost.
Vanwege de DR+ perikelen, en het probleem met het niet kunnen decoderen, als de ZIGGO coax aangesloten is, heb ik van beide problemen mijn ongenoegen kenbaar gemaakt bij LOEWE.
Over het DR+ probleem hoef ik niet verder niet te hebben.
Wat betreft het probleem met de schotelopname, heb ik afgesproken met DHR Bosmans van LOEWE, dat ik eerst de klacht op het forum zou zetten., om te kijken, of deze klacht meer voor komt.
Dhr Bosmans zei dat het probleem met de schotelopname niet goed is ,en er waarschijnlijk een mankement met mijn tv is.
Ik betwijfel dat, er komt een onjuist signaal, of sleutel) via de kabel binnen, die volgens mij de storing veroorzaakt.
Dus op it moment werkt alles naar behoren,
vr.gr Jan vd B.
P.s ik wil nog wat vragen, over de sleutelcodeertijd, kijk even onder een ander draadje s.v.p.
 
Het feit dat het wel werkt via de Canal Digital, en niet via Ziggo is dat DVB-S voor zover ik weet geen Irdeto codering gebruikt en Ziggo wel, en het juist de Irdeto codering is waar de Loewe problemen mee heeft. Ik vermoed dat dit probleem blijft spelen zolang de cam in de Loewe aanwezig is en daardoor het gehele proces in de war schopt, en dat dit ook aan de opbouw van de Loewe ligt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn nog steeds irdeto kaarten in omloop bij CDS, naast de seca2/seca3 kaarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan