Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Overige merken

Mededelingen

Overige merken Nieuws, vragen en opmerkingen over CI+ geschikte apparatuur van overige merken

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 november 2009, 11:24
Jedimaster64's schermafbeelding
Jedimaster64 Jedimaster64 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra
DTV: Loewe
Standaard

Nou - dat is nog eens slecht nieuws zeg! Kan me voorstellen dat je er flink van baalt. Zo'n dure TV en dan kun je hem niet eens fatsoenlijk gebruiken!

Kun je wel iets kijken van de HD (eerder opgenomen) als deze aan het opnemen/decoderen is?

Heb je hier al contact over opgenomen met Loewe?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GRtrac Bekijk bericht
Hallo Jedimaster64,

Ik kan inderdaad momenteel niets opnemen zonder er gelijktijdig naar te kijken. Daarvoor heb ik dit toestel uitteraard niet gekocht. Ik hoop dat het goedkomt met Ziggo. Anders heb ik er goed vertrouwen in dat er wat met Loewe/verkoper valt te regelen. Momenteel heb ik dus niets aan de harde schijf voor het opnemen van programma's. Dit is bij alle zenders zo.

Groet,
GRtrac
Oud 21 november 2009, 10:54
Aguai's schermafbeelding
Aguai Aguai is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z1
Standaard

Beste GRtrac,

Met aandacht je bericht gelezen. 3 weken geleden heb ik dezelfde TV besteld (maar dan 37") en vorige week je bericht gezien. Dat leverde heel wat twijfels en discussie bij mij op. Bijna had ik de bestelling geannuleerd, maar uiteindelijk is eergisteren de TV toch geleverd met exact dezelfde configuratie als door jou beschreven. In eerste instantie leek alles te werken toen hij geinstalleerd werd, echter 's avonds zelf maar wat proberen op te nemen maar dat ging inderdaad niet. Precies hetzelfde probleem!!
Nou ben ik gisteren meteen terug naar de dealer gegaan met dit probleem. en 'smiddags was het al "opgelost". Er is tijdelijk een alphcrypt module ingestoken. Nu kan ik dus gewoon opnemen en decoderen, zowel 's nachts als ook een paar minuten na de werkelijk opname (in dit laatste geval kun ik echter niet naar een andere zender kijken buiten de analoge kanalen).
De dealer had 's ochtends met Loewe gebeld en daar is het probleem bekend.

Mij is de volgende uitleg gegeven:
Ziggo heeft de CI+module dusdanig geblokkeerd, dat je (lees we) geen programma's vertraagd, dus op een later tijdstip (zowel b.v 5 minuten als 'snachts), kunnen decoderen. Het schijnt alleen "realtime" te kunnen, maar dan kun je niet meer naar een andere zender kijken (heb ik nog niet geprobeerd). Ziggo kan overigens zien naar welk programma jij/wij kijk(t)(en). (privacy????). Ziggo stelt: zolang als dat de Loewe-software het nog mogelijk maakt om een opgenomen-gedecodeerde programma weg te schrijven naar een EXTERNE harde schijf of DVD, houdt Ziggo de blokkering van de CI+ module instand. Loewe schijnt eraan te werken om de software te veranderen.
Ik werd geadviseerd om regelmatig te kijken of de Loewe software is bijgewerkt en dan nog eens met de CI+module te proberen.

Gewijzigd:{Het probleem met de radio heb ik overigens ook. Echter alleen als ik het geluid van de radio ook via mijn stereo-installatie afspeel. Als de TV alleen op radio staat en ik druk het beeld weg met de rode menu-knop dan blijft ie gewoon aan. Wel heb ik gemerkt, dat als de TV bezig is met decoderen, dat dan de radio niet kan afspelen.} => Om de een of andere onverklaarbare reden doet de radio het nu wel goed.

Nou, een heel verhaal. Waar ik nu echter hardstikke van baal, is dat je een TV koopt van DRIE-DUIZEND (!!!!) euro en dat je niet eens vanaf het eerste moment gewoon er van kan genieten, maar eerst bezig moet zijn om allerhande irritante problemen op te lossen. En dat is wat de technische vooruitgang ons brengt?!

Hopelijk heb je iets aan mijn bericht. Succes

Laatst gewijzigd door Aguai; 21 november 2009 om 13:57
Oud 21 november 2009, 13:48
Junior Member

Standaard

Hoi Aguai,

Dank voor je info - dit geeft mij weer vertrouwen en ik kan dus met een gerust hart mijn nieuwe Loewe CI+ TV gaan bestellen.

Verder heb je helemaal gelijk: zo'n dure televisie - dan zou het toch perfect moeten werken!

Overigens heb ik ergens gehoord dat Loewe een rechtzaak tegen Ziggo heeft gewonnen inzake het CI/CI+ gebeuren maar het fijne weet ik daar niet van... Dus misschien komt het toch nog allemaal goed!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aguai Bekijk bericht
Beste GRtrac,

Met aandacht je bericht gelezen. 3 weken geleden heb ik dezelfde TV besteld (maar dan 37") en vorige week je bericht gezien. Dat leverde heel wat twijfels en discussie bij mij op. Bijna had ik de bestelling geannuleerd, maar uiteindelijk is eergisteren de TV toch geleverd met exact dezelfde configuratie als door jou beschreven. In eerste instantie leek alles te werken toen hij geinstalleerd werd, echter 's avonds zelf maar wat proberen op te nemen maar dat ging inderdaad niet. Precies hetzelfde probleem!!
Nou ben ik gisteren meteen terug naar de dealer gegaan met dit probleem. en 'smiddags was het al "opgelost". Er is tijdelijk een alphcrypt module ingestoken. Nu kan ik dus gewoon opnemen en decoderen, zowel 's nachts als ook een paar minuten na de werkelijk opname (in dit laatste geval kun ik echter niet naar een andere zender kijken buiten de analoge kanalen).
De dealer had 's ochtends met Loewe gebeld en daar is het probleem bekend.

Mij is de volgende uitleg gegeven:
Ziggo heeft de CI+module dusdanig geblokkeerd, dat je (lees we) geen programma's vertraagd, dus op een later tijdstip (zowel b.v 5 minuten als 'snachts), kunnen decoderen. Het schijnt alleen "realtime" te kunnen, maar dan kun je niet meer naar een andere zender kijken (heb ik nog niet geprobeerd). Ziggo kan overigens zien naar welk programma jij/wij kijk(t)(en). (privacy????). Ziggo stelt: zolang als dat de Loewe-software het nog mogelijk maakt om een opgenomen-gedecodeerde programma weg te schrijven naar een EXTERNE harde schijf of DVD, houdt Ziggo de blokkering van de CI+ module instand. Loewe schijnt eraan te werken om de software te veranderen.
Ik werd geadviseerd om regelmatig te kijken of de Loewe software is bijgewerkt en dan nog eens met de CI+module te proberen.

Het probleem met de radio heb ik overigens ook. Echter alleen als ik het geluid van de radio ook via mijn stereo-installatie afspeel. Als de TV alleen op radio staat en ik druk het beeld weg met de rode menu-knop dan blijft ie gewoon aan. Wel heb ik gemerkt, dat als de TV bezig is met decoderen, dat dan de radio niet kan afspelen.

Nou, een heel verhaal. Waar ik nu echter hardstikke van baal, is dat je een TV koopt van DRIE-DUIZEND (!!!!) euro en dat je niet eens vanaf het eerste moment gewoon er van kan genieten, maar eerst bezig moet zijn om allerhande irritante problemen op te lossen. En dat is wat de technische vooruitgang ons brengt?!

Hopelijk heb je iets aan mijn bericht. Succes
Oud 21 november 2009, 14:35
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedimaster64 Bekijk bericht
Hoi Aguai,

Dank voor je info - dit geeft mij weer vertrouwen en ik kan dus met een gerust hart mijn nieuwe Loewe CI+ TV gaan bestellen.

Verder heb je helemaal gelijk: zo'n dure televisie - dan zou het toch perfect moeten werken!

Overigens heb ik ergens gehoord dat Loewe een rechtzaak tegen Ziggo heeft gewonnen inzake het CI/CI+ gebeuren maar het fijne weet ik daar niet van... Dus misschien komt het toch nog allemaal goed!

Er loopt helemaal geen rechtzaak !

De Loewe 2009 modellen zitten nog in de validatie. Tot dusver is alleen de hardware getest. Loewe moet nog het nodige aanpassen a/d software.
Oud 22 november 2009, 11:07
Junior Member

Standaard

Beste anoniem,

Ok - dan had ik dat verkeerd begrepen.

Is er al duidelijk of het met een Loewe weer toegestaan is om op te nemen op de Harddisk met een CI+-module? (ervanuitgaande dat Loewe software-aanpassingen doet en de TV's gecertificeerd worden).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Er loopt helemaal geen rechtzaak !

De Loewe 2009 modellen zitten nog in de validatie. Tot dusver is alleen de hardware getest. Loewe moet nog het nodige aanpassen a/d software.
Oud 23 november 2009, 00:52
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedimaster64 Bekijk bericht
Beste anoniem,

Ok - dan had ik dat verkeerd begrepen.

Is er al duidelijk of het met een Loewe weer toegestaan is om op te nemen op de Harddisk met een CI+-module? (ervanuitgaande dat Loewe software-aanpassingen doet en de TV's gecertificeerd worden).
Dát zal dus zeker niet ongecodeerd gebeuren, zie de discussies op het forum daarover.
En als het al mogelijk wordt de gecodeerd opgenomen programma's weer af te spelen, zal dat op een zodanige manier gebeuren dat ze niet naar een externe gebruiker (PC) gestuurd kunnen worden.

Groet,
JW

Laatst gewijzigd door JW-NHS; 23 november 2009 om 00:58
Oud 23 november 2009, 10:05
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
Dát zal dus zeker niet ongecodeerd gebeuren, zie de discussies op het forum daarover.
En als het al mogelijk wordt de gecodeerd opgenomen programma's weer af te spelen, zal dat op een zodanige manier gebeuren dat ze niet naar een externe gebruiker (PC) gestuurd kunnen worden.
Ik zou niet weten waarom Ziggo voor PVR functionaliteit in een apparaat met CI+ slot zwaardere beperkingen zal opleggen dan voor de losse PVR's. Met een Humax is het toch ook mogelijk om ongecodeerd op te nemen en die content te van de HDD te halen middels een aangesloten PC?
Oud 23 november 2009, 10:23
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

Standaard

Dat was de situatie tot nu toe.
Met het CI+ gebeuren wordt daar paal en perk aan gesteld. Daar kan toch geen twijfel over bestaan?

Groet,
JW
Oud 23 november 2009, 10:38
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
Dat was de situatie tot nu toe.
Met het CI+ gebeuren wordt daar paal en perk aan gesteld. Daar kan toch geen twijfel over bestaan?
Dergelijke beperkingen zijn instellingen voor de CI+ apparatuur die de digitale TV provider kan maken. Een fabrikant zal die mogelijke CI+ beperkingen op de juiste manier moeten implementeren afhankelijk van de hardware configuratie van het apparaat. Als Ziggo dan de beperking instelt dat een bepaald kanaal alleen met encryptie mag worden opgenomen dan zal een apparaat met CI+ slot en PVR functionaliteit dat ook als zodanig moeten doen. Net zoals de huidige losse PVR's met Ziggo goedkeuring dergelijke beperkingsmogelijkheden hebben. Zolang Ziggo op dergelijke losse PVR's geen extra beperkingen activeert dan heeft het dus ook geen zin om dergelijke beperkingen wel te activeren voor apparatuur met CI+ slot en PVR functionaliteit. Waarom zou je de voordeur barricaderen als de achterdeur wagenwijd openstaat voor iedereen om met een externe PVR opgenomen content te verspreiden? Dan zal die deur ook dicht moeten voor een eenduidig beleid.
Oud 23 november 2009, 12:47
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

Standaard

En dat laatste zal wel gaan gebeuren, een keer....
Het zijn uiteindelijk de content leveranciers, de filmmakers/distributeurs dus die versleutelings-eisen (gaan) stellen aan de Ziggo's van deze wereld mbt de vertoning van HD Films. Dat wordt nu met CI+ afgedekt, de rest volgt ongetwijfeld.

Groet,
JW
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Overige merken

Favorieten/bladwijzers

Labels
ci+cam, decoderen, dr+, loewe, opnemen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten