Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 november 2009, 23:06
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

testers, svp ook vermelden welk merk CAM je in gebruik hebt dwz SMiT of Neotion.

Alvast bedankt.
Oud 3 november 2009, 23:10
rensig's schermafbeelding
rensig rensig is offline
Junior Member

Standaard

Zojuist tv opnieuw aangezet (zie vorige melding) en er verschijnt een melding dat Cam alleen nog zal werken bij software update. klik ok om te downloaden. Op ok geklikt en de software download mislukt (0x102)

Tv nogmaals herstart en krijg nu de meldingiets anders:

TV module (CI + CAM) software nu vernieuwen!
We raden u aan de nieuwe software te laden! (desgewenst later)
Om te downloaden druk op Ok. Druk op Exit als u nu niet wilt upgraden.

ik heb op exit geklikt om eerst de software versie te controleren en die blijkt .66 te zijn. Krijg nu opnieuw de 1e melding:

TV module (CI + CAM) software nu vernieuwen! De TV module (CI +CAM) wekt alleen nog als de software is vernieud!. Om te downloaden druk op Ok.

Wie helpt?
Oud 3 november 2009, 23:12
rensig rensig is offline
Junior Member

Standaard

37pfl9604 met Neotion Cam
Oud 3 november 2009, 23:17
Mark69's schermafbeelding
Mark69 Mark69 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-een-plus
DTV: Samsung / Philips CI+ 37PFL9604 (FW..26.066.0)
Smile versie 26.066.0

Zie eerdere lijst Openstaande Issues (na versie 26.058.005)

- Now-Next balk: werkt bij zappen , niet vanuit EPG (vind ik prima) (verschijnt bij zappen na 1sec, kort zichtbaar in klassieke weergave zenderinformatie, iets langer zichtbaar bij weergave zenderinformatie groot)
- Teletekst : op alle zenders, snel
- Ondertiteling diverse (meertalige) zenders : werkt, (verdwijnt tijdelijk indien volume in beeld; blijft weg op zender tot zappen indien klok in beeld geweest is)
- EPG beperkt?: in praktijk niet meer
- Binnen EPG naar programma info : nog steeds erg traag
- Zappen wat trager: (blijft trager dan anoloog, maar is sneller dan versie ..26.058.005)
- Opstarten trager dan bijvoorbeeld met Alphacrypt ?: Kan ik niet vergelijken
- Geblokt beeld/ geblokte balken: nog niet gezien
- Tijdelijk zenders op zwart: niet meer tegen gekomen.
- In menu's scrollen lijkt langzamer geworden : niet meer gemerkt.
- Zender update: TV volledig uitzetten ipv standby kan missende zenders tot gevolg hebben ( door het missen van een zender update?): niet gemerkt

PS. Now/Next balk staat bij Grootte zenderinformatie "Klassiek" boven in beeld en bij "Groot" midden in beeld.

Test o.b.v. Smit Cam.

Laatst gewijzigd door Mark69; 4 november 2009 om 02:46 Reden: Cam module toegevoegd
Oud 3 november 2009, 23:46
rensig rensig is offline
Junior Member

Standaard 374pfl9604 neotion

Via configuratie-geluid-audiotaal, kun je kiezen voor digitaal geluid. Dit blijft echter niet zo en wordt weer teruggezet naar standaard
Oud 4 november 2009, 00:05
jacob53's schermafbeelding
jacob53 jacob53 is offline
Junior Member

Standaard werkt

heb een smit cam zo als ik het nu kan bezien zijn de punten die voor mij belang rijk waren op gelost zo als EPG teletekst on dertiteling blokjes patroon in het uit zetten moest soms wel acht keer aan raaken nu een keer in uit is hij nog bedankt anonim
Oud 4 november 2009, 00:57
icetea's schermafbeelding
icetea icetea is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Ubee EVM3200
DTV: 32/37PFL9604 CI+ (Smit), 32PFL9604 + Humax 5000, Samsung LE40C750 + Cisco 8455DVB
Standaard

Update naar .66 versie OK op 37PFL9604 met Smit CI+ en 32PFL9604 met Cisco PVR 8455DVB

+ EPG OK
+ Teletext overal werkend en snel (NED1,2,3, regio zenders etc.).
+ NetTV lijkt wat sneller.
+ Geen problemen gezien met meerdere keren NetTV selecteren.
+ Now/next balk aanwezig (maar inderdaad niet als je vanuit EPG komt).
+ Zappen via herhaaldelijk 'Source' knop schakelt nu zonder OK (nog wel nodig bij pijltjes toetsen). Verbetering t.o.v. versie 0.58.
+ 1x melding gezien 'Gecodeerd programma' (Nat Geo) bij zappen maar melding verdween na paar sec. weer.
+ Nog geen artefacten gezien bij zappen. Vergeleken met de Cisco PVR zie ik daar aan het begin altijd kort een freeze en soms kort blokeffecten (met name bij HD). De decoding via de CI+ lijkt gebruiksvriendelijk te wachten op een eerste I-frame.

- Now/next balk verschijnt pas na 3 sec. (na begin video weergave) en blijft slechts 2 sec. in beeld en dat is te kort om goed te lezen. Vergelijk dit met de Cisco PVR waarbij Now next direct (onder) in beeld beschikbaar is nog voor audio/video weergave en dit blijft 10 sec.
- Now/next balk titel weergave past niet altijd en geheel heeft niet optimale spacing: Achter tijd 'Nu' zit meer lege ruimte als achter 'Volgende'. Persoonlijk vind ik de notatie zoals deze in EPG staat handiger waarbij alleen begin tijd uitzending wordt getoond omdat de eind tijd van 'Nu' ook hetzelfde is als begin tijd van 'Volgende' en dat staat er dan nu dubbelop. Ter indicatie het gedrag van de Cisco PVR, die plaatst zelfs 3 regels onder elkaar (hierdoor is ook meer ruimte voor titels):
  1. Zendernummer, Zendernaam, huidige datum en tijd
  2. Tijd nu, Titel nu
  3. Tijd volgende, Titel volgende
? Toegevoegde apparaten (soort snelkoppelingen) in 'Home' menu moesten opnieuw ingesteld na Software-update op 32PFL9604 (HDMI1 Blu-Ray en HDMI2 Computer) maar niet op 37PFL9706 (HDMI1 Blu-Ray).

Laatst gewijzigd door icetea; 4 november 2009 om 04:18
Oud 4 november 2009, 01:01
icetea's schermafbeelding
icetea icetea is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Ubee EVM3200
DTV: 32/37PFL9604 CI+ (Smit), 32PFL9604 + Humax 5000, Samsung LE40C750 + Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door legal r Bekijk bericht
Vanavond de software geinstalleerd op een 42pfl9664 met een SMIT cam

+ Als ik in HOME menu ben zie ik nog in de achtergrond de tv zender waar ik naar aan het kijken was, ik kan me niet herinneren of dit altijd zo was.
Dat transparante was in ieder geval al zo met de .58 versie op 32PFL9604 en 37PFL9604.
Oud 4 november 2009, 08:15
rensig rensig is offline
Junior Member

Standaard

37pfl9604 neotion

Vanmorgen tv aan gezet en niet stabiel. moest op ned 3 code invoeren en teletekst had heel klein beeld en vervolgens wilde het niet meer uit. Tv herstart en toen leek het beter te gaan.

Ik heb de indruk dat de software niet erg stabiel is. Met de vorige .65 had ik geen problemen.
Oud 4 november 2009, 11:45
Vaagfiguur's schermafbeelding
Vaagfiguur Vaagfiguur is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Philips 37PFL9604H/12 met Smit CI+
Standaard

Vanmorgen versie .66 op de TV gezet (was .58).
Ik moet eerlijk zeggen, een hele verbetering!

Enkele minpuntjes tot nu toe;

Ondertiteling is idd even weg bij regelen volume icm de volumebalk.
Ik kan leven met een uitgeschakelde volumebalk.

Nog steeds geen ondertiteling weergave bij AVI bestanden icm .srt
ondertitelbestand. (zowel via USB als Streaming vanaf PC)

Tijdens overschakelen van "zoeken op internet" terug naar de hoofdpagina van NetTV, 1x een misvormd beeld met o.a. de melding "maximum bereikt".
Het was kortstondig en tot nu toe niet reproduceerbaar.

De in den beginne genoemde blokstrepen heb ik tot nu toe ook nog niet weer gezien. Wel moet ik opmerken dat ik dezelfde blokstrepen ook heb geconstateerd bij andere configuraties! (LG TV met Humax STB en Beamer met Samsung STB) Ik vraag me dus af of dit niet een Ziggo issue is. De signaalkwaliteit is bij mij overigens goed.

Al met al vind ik de verbetering van dien aard dat ik nu eindelijk heb kunnen besluiten de Samsung STB naar de slaapkamer te verhuizen!!

Bedankt!!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten