Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 november 2009, 23:17
icetea's schermafbeelding
icetea icetea is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Ubee EVM3200
DTV: 32/37PFL9604 CI+ (Smit), 32PFL9604 + Humax 5000, Samsung LE40C750 + Cisco 8455DVB
Standaard

Niet CI+ gerelateerd maar wel irritant bij NetTV. Ik heb een paar keer een vaag leeg menu gehad maar kan dit inmiddels ook reproduceren, door i.p.v. zender selectie 122 net de knopjes daarboven te kiezen

(Dit werkt het beste als je al een keer eerder NetTV hebt opgestart en alles al in de cache staat).

- NetTV, klik 2x snel Teletext net voordat er beeld is

Het popup menu is nu leeg i.p.v. dat er de opties "Beveiligings informatie" en "Zoomen" staan.

- Druk nogmaals Teletext, dan blijft het lege menu verschijnen.

Een volgende keer dat je NetTV opent blijft dit lege menu als overlay in beeld en je komt hier niet meer vanaf totdat je de TV uit/aan zet.
Oud 17 november 2009, 00:23
icetea's schermafbeelding
icetea icetea is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Ubee EVM3200
DTV: 32/37PFL9604 CI+ (Smit), 32PFL9604 + Humax 5000, Samsung LE40C750 + Cisco 8455DVB
Standaard

Zap en opeens 'gecodeerd programma' op kanaal 20 Eurosport. Ging niet vanzelf weg.

Info knopje:

Nu: 01:00 - 01:01 Volgend 01:00 - 01:01
Geen programmagidsinfo beschikbaar
Klokje rechtstonder loopt.

Status Softcell Service:

- 0x0 EMM 1 DVB EMM Service
D100-5 DVB EMM service OK
Interne status: D100-5
EMM source: 0x0000 D100-6
Monitoring:
( 4) 0035 02 7c 00 00 00 00
(item tussen haakjes hoogt telkens op)

- 0x1 Live View 1 DVB Descramble Service
Algemene service status:
D100-8 Descrambler service OK
Interne status: D100-8
Smartcard: 0x0000 D00-4
ECM Source: 0x0000 D100-9
DVB descramble: 0x0 D100-10
Copy Control: D100-31
Monitoring:
<leeg>

Na TV uit/aan was het weer OK en Info gaf nu ook juiste Now/Next weer.
Oud 17 november 2009, 08:12
dvr's schermafbeelding
dvr dvr is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus
DTV: Philips 32PFL9604
Standaard

Gisteren voor het eerst een CCK error gezien met de .66 software (die ik toch maar geinstalleerd heb, nadat de TV bleef aandringen )
Het was een "CI+ Error 04 CCK Failed". Verdere info heb ik helaas niet.
De TV deed het wel gewoon: de zenders gaven beeld voor én na de foutmelding.
Verder nog geen grote problemen gehad met de .66 software, behalve de bekende kortstondige "gecodeerd programma" meldingen.

Laatst gewijzigd door dvr; 17 november 2009 om 08:32
Oud 17 november 2009, 09:21
Donthuis's schermafbeelding
Donthuis Donthuis is offline
Senior Member

DTV: 37PFL9604 met Smit! CAM
Thumbs up zender updates en CAM-problemen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icetea Bekijk bericht
Hier een manier om het 'gecodeerd programma' probleem te reproduceren (inmiddels 10x getest met hetzelfde resultaat):

- Wacht tot er een zenderupdate is
- Selecteer een gecodeerd TV kanaal b.v. SCIFI
- Schakel over naar HDMI bron
- TV uit via zijkant, dus NIET standby
- TV aan via zijkant

TV start nu dus op van HDMI bron en er is geen zenderupdate geweest.
Er verschijnt kort een melding:

"Er is een zenderupdate beschikbaar"

Vervolgens de Irdeto Conditional Access Prompt:

"Authentication Start"
"Authentication OK"

Status Softsell Service is dan nog helemaal leeg.

- Schakel terug naar TV

Dit toont NED1 HD en niet het laatste kanaal SCIFI wat voor stond!

Alle overige zenders geven de melding 'gecodeerd programma' en in de Status Softcell Service ontbreekt wederom Live View 1 DVB Descramble Service.

Het overschakelen naar NED2 HD gaf in 1 van de testgevallen zelfs weer de bekende plof/reboot!

[update]

Nadat ik de zenderupdate inmiddels wel heb laten uitvoeren kan ik dit verschijnsel inderdaad niet meer reproduceren, dus het wachten is op een volgende update om dit nogmaals te kunnen testen. Was dit de foute opstart procedure die al was doorgegeven aan Philips?!
Dit soort zaken is de reden dat ik zelf de automatische zenderupdate (van 6uur 's ochtends) consequent uitzet. Zo eens in de zoveel tijd zelf een update starten is wel zo verstandig. Zie ook mijn eerdere bijdragen.

Wil natuurlijk niet zeggen dat goed reproduceerbare fouten niet a.s.a.p. door Philips/Ziggo moeten worden verwijderd...
Oud 17 november 2009, 09:32
Donthuis's schermafbeelding
Donthuis Donthuis is offline
Senior Member

DTV: 37PFL9604 met Smit! CAM
Exclamation overlay beelden die niet weg te krijgen zijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icetea Bekijk bericht
Niet CI+ gerelateerd maar wel irritant bij NetTV. Ik heb een paar keer een vaag leeg menu gehad maar kan dit inmiddels ook reproduceren, door i.p.v. zender selectie 122 net de knopjes daarboven te kiezen

(Dit werkt het beste als je al een keer eerder NetTV hebt opgestart en alles al in de cache staat).

- NetTV, klik 2x snel Teletext net voordat er beeld is

Het popup menu is nu leeg i.p.v. dat er de opties "Beveiligings informatie" en "Zoomen" staan.

- Druk nogmaals Teletext, dan blijft het lege menu verschijnen.

Een volgende keer dat je NetTV opent blijft dit lege menu als overlay in beeld en je komt hier niet meer vanaf totdat je de TV uit/aan zet.
Eerder had ik iets dergelijks gemeld met de favorietenlijst en het niet kunnen wegkrijgen van de totale lijst in overlay. Daar kom je er niet vanaf door het af en aanzetten van de TV, maar door zenders herinstalleren.
De algemene opmerking zou kunnen zijn dat deze Philips software een "escape" toets mist. De toets "back" biedt niet die functionaliteit.

Als we toch in vergelijkingen met Windows gebruiken verder gaan: ook het vastleggen van voorkeursinstellingen in het configuratiedeel, vindt alleen met "OK" en verlaten van pagina's plaats. Een apart "toepassen" was beter geweest.

Last but not least: het in de TV inbouwen van de handleiding heeft tot een forse vergroting van de tekstformaten geleid en navenante verschraling van de inhoud. Ik pak er maar steeds een afdruk van een 9603 type bij om te lezen wat een bepaalde functie of instelling zoal voor doel heeft. De van de 9604 af te drukken handleiding is exact gelijk aan de uitgeklede TV-versie en DUS zinloos om af te drukken (alle 160 pagina's kost ook veel) Ik ga nog op de Philips site daar een vraag over stellen.

NET TV is daarom ook zo beperkt bruikbaar, omdat de invoer van tekens met het "mobieltjes" type keuzepaneel zwaar beperkt is. Alleen al het inloggen op je eigen YouTube account is een crime als je password zowel letters als cijfers kent. Voor je het weet schiet de invoer dóór en kan je opnieuw beginnen. NETTV is slechts een beperkt bruikbaar speeltje, netwerkservers benaderen is daarentegen van grote waarde zodra je het aan de praat hebt gekregen.

Laatst gewijzigd door Donthuis; 17 november 2009 om 09:38 Reden: NET TV inhoudelijk aangevuld
Oud 17 november 2009, 15:36
Tom-'s schermafbeelding
Tom- Tom- is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donthuis Bekijk bericht
De algemene opmerking zou kunnen zijn dat deze Philips software een "escape" toets mist. De toets "back" biedt niet die functionaliteit.

Als we toch in vergelijkingen met Windows gebruiken verder gaan: ook het vastleggen van voorkeursinstellingen in het configuratiedeel, vindt alleen met "OK" en verlaten van pagina's plaats. Een apart "toepassen" was beter geweest.
Voor jou wel, maar die hele interface ziet er behoorlijk doordacht uit. Het moet voor jou werkbaar zijn, maar ook voor je oma van 90, om maar iets te noemen. Nou is dat laatste misschien iets te veel gevraagd, maar toch, je kunt op een eenvoudige manier ontzettend veel instellen. Eigenlijk ben ik niet echt voor een soort easy en advanced 'mode', maar in dit geval was het misschien toch wel handig geweest.
Oud 18 november 2009, 22:23
berkens's schermafbeelding
berkens berkens is offline
Member

Ziggo Internet: Ziggo Z1
DTV: Loewe Xelos 26", Philips 37PFL8404H, Humax iHDR-5050C
Standaard EPG traag

Beste allemaal,

Heb niet de nieuwste software geinstalleerd, maar wat de EPG betreft:

Op 2 manieren kan de TV de EPG informatie verzamelen.

1) Via internet (net als NET-tv (vind ik erg traag))

2) Via de zender-informatie (wordt iedere nacht om +- 6u verzameld)

Via de zender heeft mijn voorkeur. Als de TV eenmaal de informatie verzameld heeft (standby), dan werkt dat heel goed.

Groeten Ben...
Oud 19 november 2009, 16:05
soldeerder's schermafbeelding
soldeerder soldeerder is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in een
DTV: Samsung
Smile Versie.66

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Philips iDTV gebruikers.

Philips heeft een nieuwe software versie .66 uitgebracht, versie .65 was immers niet goedgekeurd door Ziggo.

Deze .66 versie zal in de komende dagen waarschijnlijk ook beschikbaar komen op de philips website.

De testers van de .65 versie kunnen mij een PM sturen voor een link.

Volgens Philips zijn de issues v.w.b. stabilteit opgelost evenals subtitling bij aanpassen van het volume. Ziggo heeft nog een probleem gevonden met de EPG bij netwerk aanpassingen. Ten aanzien van de now/next infobanner zal nog nadere informatie worden verstrekt.

Willen jullie de eerste ervaringen met deze nieuwe release hier melden. We zullen jullie ervaringen ook meenemen voor het volgende goedkeurings-ronde.

Voor de volledigheid, de software is alleen bestemd voor de 9000 serie.
Ik heb vorige wek update gedaan alles werkt nu prima op elk net nu teletekst.

Gr.Jan
Oud 19 november 2009, 17:13
TNG's schermafbeelding
TNG TNG is offline
Member

DTV: Philips 42pfl9664H + Smit CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Philips iDTV gebruikers.

Volgens Philips zijn de issues v.w.b. stabilteit opgelost evenals subtitling bij aanpassen van het volume. Ziggo heeft nog een probleem gevonden met de EPG bij netwerk aanpassingen. Ten aanzien van de now/next infobanner zal nog nadere informatie worden verstrekt.
Hoe zit dat eigenlijk met die nadere informatie? En is er alweer wat nieuws van het Philips front anoniem?
Oud 20 november 2009, 09:13
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

@TNG,

Ter info: De nieuwe firmware is beschikbaar voor alle Philips modellen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten