Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 november 2009, 21:20
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrb Bekijk bericht
Probeer de update eens via USB uit te voeren. Je kan deze hier vinden.

ook al een pm gestuurd met hetzelfde voorstel
Oud 15 november 2009, 11:31
Donthuis's schermafbeelding
Donthuis Donthuis is offline
Senior Member

DTV: 37PFL9604 met Smit! CAM
Angry "welcome to the club"

Als iemand die nauwelijks problemen met FW 66 heeft gehad, vielen de volgende gebeurtenissen me vanochtend behoorlijk rauw op het dak. Kennelijk ben ik alsnog toegetreden tot de groep van probleemhouders:

Basisgegevens herhaald: TV 37PFL9604, SMITh CAM/CI+, FW 66 vanaf vorige week, de eerste versie van de Philips site (niet de Ziggo anoniem)

- zaterdagavond nog steeds een probleemloze werking van TV, alleen PC zoeken werkte plotseling niet meer (TVersity mediaserver zag de TV wel, omgekeerd de TV deze server niet; vrijdag was dat nog OK getest)
NB In de loop van de middag heb ik alsnog het IP-adres vanuit de TV vastgezet (statisch IP), en de mediaserver TVersity weer aan de praat gekregen, alleen ondertitels heb ik niet. Dit is minder relevant voor CI+

- zondagochtend een opstart zonder "authenticatie succes scherm", zéér slome reactie op de afstandbediening en behalve NED1 HD géén enkel gecodeerd kanaal te ontvangen (maar al te bekend van dit forum)!

- zender update werd gemeld, "bijwerken" lukte niet onder de geadviseerde standby stand, dus handmatig gestart. Na zeer lange tijd maar een volledige herinstallatie van allle zenders gestart. Die liep wèl goed. Opnieuw NED 2 HD etc geprobeerd: nada, niets veranderd in de ontvangst...

- de bekende truc met afzetten via powerknop zijkant en opnieuw starten: nog steeds even geen onvangst, toen een spontane herstart met knal en presto! Het authenticatie succes scherm verschijnt weer en na OK zijn alle gecodeerde zenders weer present. En gelukkig geen gevaarlijk trekken + terugplaatsen van de CAM module uit het slot nodig, de harde restart doet het authenticatie proces correct herstarten, net als ik zelf had voorspeld!

- FW versie van de TV gecheckt: er staat nog steeds ..... 66 aangegeven. Slome reacties verdwijnen pas als je geen HD zender hebt aanstaan.

Later op de dag bleken wéér bijna alle persoonlijke instellingen in beeld veranderd te zijn en één keer gaf NED2 HD kortstondig "gecodeerd signaal" te zien, waarna na enige seconden alsnog de blokkering werd opgeheven

Wordt vervolgd, ik zou de enquete nu wel iets anders in hebben gevuld. Waarom moet ik als gebruiker weet hebben van authenticatie van modules en toegang tot die gecodeerde zenders waar ik recht op heb?

NB Ik heb nog niet de Ziggo card aangemeld, gezien de eerder geciteerde preview periode (van 3 weken, dan wel 62 dagen, beide lengtes worden genoemd). Nergens is de lengte bij Ziggo te vinden en ook niet of je van de previewperiode op ALLE kanalen óók gebruik kan maken als je de card op een eigen pakketkeuze al registreert op Mijn Ziggo/telefonisch. Ik wil zelf het Film1/sport1 pakket sowieso gaan afnemen, maar nog even in die 3 (of 8?) weken proeftijd verder zien of er nog meer bij wordt gewenst...

Laatst gewijzigd door Donthuis; 16 november 2009 om 10:12 Reden: PC server werkt weer en sloomheid is weg
Oud 15 november 2009, 12:46
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donthuis Bekijk bericht
Als iemand die nauwelijks problemen met FW 66 heeft gehad, vielen de volgende gebeurtenissen me vanochtend behoorlijk rauw op het dak. Kennelijk ben ik alsnog toegetreden tot de groep van probleemhouders:

Baissgegevens herhaald: TV 37PFL9604, SMITh CAM/CI+, FW 66 vanaf vorige week, de eerste versie van de Philips site (niet Ziggo anoniem)

- zaterdagavond nog steeds een probleemloze werking van TV, alleen PC zoeken werkte plotseling niet meer (TVersity mediaserver zag de TV wel, omgekeerd de TV deze server niet; vrijdag was dat nog OK getest) NB Dit kan ook een kwestie met de niet meer in "mijn netwerklokaties" zichtbare UPnP service van deze PC zijn, dus is minder relevant voor CI+

- zondagochtend een opstart zonder "authenticatie succes scherm", zéér slome reactie op de afstandbediening en behalve NED1 HD géén enkel gecodeerd kanaal te ontvangen (maar al te bekend van dit forum)!

- zender update werd gemeld, "bijwerken" lukte niet onder de geadviseerde standby stand, dus handmatig gestart. Na zeer lange tijd maar een volledige herinstallatie van allle zenders gestart. Die liep wèl goed. Opnieuw NED 2 HD etc geprobeerd: nada, niets veranderd in de ontvangst...

- de bekende truc met afzetten via powerknop zijkant en opnieuw starten: nog steeds even geen onvangst, toen een spontane herstart met knal en presto! Het authenticatie succes scherm verschijnt weer en na OK zijn alle gecodeerde zenders weer present. En gelukkig geen gevaarlijk trekken + terugplaatsen van de CAM module uit het slot nodig, de harde restart doet het authenticatie proces correct herstarten, net als ik had voorspeld!

Máár: dat enorme slome gedrag op de afstandbediening is nog steeds NIET verdwenen, zou de TV constant met die CAM-module in de slag zijn?

- FW versie van de TV gecheckt: er staat nog steeds ..... 66 aangegeven. Maar dat slome gedrag op de AB suggereert bijna een onderhandse update.

Wordt vervolgd, ik zal de enquete nu wel iets anders in gaan vullen.

NB 1. De omvang van de door mij als eerste van de Philips site gedownloade FW 66 bedroeg ruim over de 45 MB; nu geeft de Philips download site slechts 44MB aan. Rara vanwaar het verschil?
NB 2 IK heb nog niet de Ziggo card aangemeld, gezien de eerder geciteerde preview periode (van 3 weken, dan wel 60 dagen, beide lengtes worden genoemd). Nergens is te vinden of je van de previewperiode op ALLE kanalen óók gebruik kan maken als je de card op een eigen, kleinere pakketkeuze al registreert op Mijn Ziggo (of telefonisch)
De preview is maar 2 weken, als je de kaart eerder registreert blijven de kanalen die je niet hebt gekozen beschikbaar tot het eind van de preview periode.
Oud 15 november 2009, 14:35
TNG's schermafbeelding
TNG TNG is offline
Member

DTV: Philips 42pfl9664H + Smit CAM
Standaard

Vanochtend bij opstarten TV uit standby ook weer melding gecodeerd programma. Deze keer niet na een paar seconden weer beeld. Toen TV uitgezet via side panel, daarna weer aangezet en alles was weer prima.
Oud 15 november 2009, 21:40
Ruud3822's schermafbeelding
Ruud3822 Ruud3822 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Televisie Z1 abonnement
DTV: CI+ CAM module (Smit)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud3822 Bekijk bericht
Vandaag nog enkele keren de 'gecodeerd programma' fout gekregen. Krijg pas weer beeld als ik de tv opnieuw aanzet.
Als ik teruglees in deze discussie lijkt het erop dat dit probleem alleen voorkomt bij de SMIT CAM. Of heeft iemand met de Neotion hetzelfde probleem met versie .66? Ik vind dit behoorlijk storend en zou de Smit willen omruilen voor een Neotion als dit het probleem oplost.
Inmiddels ruim een week verder en moet zeggen dat de 'gecodeerd programma' foutmelding veel minder vaak voorkomt dan voorheen. Echt weg is hij nog niet, heb hem zo'n 2-3 keer gehad sinsdien. Is gebeurd tijdens aanzetten door anderen en heb helaas niet nadere details over wanneer het precies gebeurde.

Gelukkig heb ik de 'plof-reboot' fout nog nooit meegemaakt, laten we dat zo houden...

Laatst gewijzigd door Ruud3822; 15 november 2009 om 22:13
Oud 15 november 2009, 22:06
bert-jan's schermafbeelding
bert-jan bert-jan is offline
Junior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: geen
Standaard

Misschien een beetje off-topic, maar ik betwijfel of ik de Philips 42PL9604 moet kopen, na alles wat ik hier gelezen heb. Het Egelse WHat Hifi was wel erg lovend over deze TV en heeft hem tot "TV product of the year 2009" uitgeroepen, http://www.whathifi.com/Review/Philips-42PFL9664/

Citaat : In short, the Philips is a brilliant TV, and genuinely one of the most exciting sets we’ve seen in years.

Maar ja, dan moet die CI+ wel goed werken en moet de TV niet af en toe ploffen enzo..... Ik zal de ervaringen over Samsung en Sony er eens op nalezen, misschien werken die ook niet perfect met CI+ en moet ik gewoon nog een paar maanden wachten met een nieuwe TV en digitale televisie.
Oud 16 november 2009, 10:06
Donthuis's schermafbeelding
Donthuis Donthuis is offline
Senior Member

DTV: 37PFL9604 met Smit! CAM
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert-jan Bekijk bericht
Misschien een beetje off-topic, maar ik betwijfel of ik de Philips 42PL9604 moet kopen, na alles wat ik hier gelezen heb. Het Egelse WHat Hifi was wel erg lovend over deze TV en heeft hem tot "TV product of the year 2009" uitgeroepen, http://www.whathifi.com/Review/Philips-42PFL9664/

Citaat : In short, the Philips is a brilliant TV, and genuinely one of the most exciting sets we’ve seen in years.

Maar ja, dan moet die CI+ wel goed werken en moet de TV niet af en toe ploffen enzo..... Ik zal de ervaringen over Samsung en Sony er eens op nalezen, misschien werken die ook niet perfect met CI+ en moet ik gewoon nog een paar maanden wachten met een nieuwe TV en digitale televisie.
We moeten de woorden plof/ reboot ook weer niet als iets bedreigend beschouwen. Reboot is gewoon een grote herstart van de software en het ploffen in de speakers is daar een electrisch bijverschijnsel van. Bij kleine restarts (via standby aan en af) heb je dat plof effect niet. Denk maar aan PC restarts en blauwe schermen, hoe vaak kwamen die -voordat XP kwam- niet voor. Herstarten van hangende programma's is er nog steeds. Volgens mij liggen mensen daar ook niet wakker van.

Het zou erger zijn als na elke restart alle instellingen verdwenen zouden zijn, maar dat is volgens mij meestal niet het geval. Belangrijk is dat Philips en Ziggo er in ieder geval voor zorgen dat het via die CI+ techniek vrijgeven van gecodeerde programma's, waar je via de vastgelegde abonnementen recht op hebt, onzichtbaar, automatisch en storingsvrij gebeurt. Die melding bij elke start op het TV-scherm dat de authenticatie is geslaagd die velen (w.o. ondergetekende) te zien krijgen hoort gewoon niet te verschijnen. Dat de oudere Alphacrypt CI-techniek probleemloos is geeft aan dat als een techniek maar lang genoeg bestaat de fouten er wel uitgehaald zijn.

Die waardering "best LCD of the year" verbaast me niet, we zijn hier als gezin nog elke dag verrast hoe mooi de beelden van dit type wel niet zijn. Beeldkwaliteit staat toch nummer één: Philips kan het dus nog steeds! Mijn aanschafbeslissing heb ik al genomen nadat Firmware 66 hier positief besproken werd en er een leuke actie (van in mijn geval Mediamarkt) was.

Laatst gewijzigd door Donthuis; 16 november 2009 om 10:13
Oud 16 november 2009, 12:27
Claude's schermafbeelding
Claude Claude is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donthuis Bekijk bericht
Belangrijk is dat Philips en Ziggo er in ieder geval voor zorgen dat het via die CI+ techniek vrijgeven van gecodeerde programma's, waar je via de vastgelegde abonnementen recht op hebt, onzichtbaar, automatisch en storingsvrij gebeurt. Die melding bij elke start op het TV-scherm dat de authenticatie is geslaagd die velen (w.o. ondergetekende) te zien krijgen hoort gewoon niet te verschijnen. Dat de oudere Alphacrypt CI-techniek probleemloos is geeft aan dat als een techniek maar lang genoeg bestaat de fouten er wel uitgehaald zijn.

Helemaal me eens.
Dat van die authenticatiemelding (start + succes) is trouwens niet iets van Philips, maar zou door de CAM komen. Die 'feature' is ingebouwd op specificatie van Ziggo. Dat heeft Anoniem tenminste met zoveel woorden aangegeven, omdat Ziggo vond, dat je de gebruikers tijdens de authenticatieprocedure niet tegen een zwart scherm kon laten aankijken (dat laatste is bij Philips overigens niet het geval).

Aanpassing daarvan vergt dus een update van de software van de CAM.
Oud 16 november 2009, 21:09
guidovdb's schermafbeelding
guidovdb guidovdb is offline
Member

Ziggo Internet: AIE Extra
DTV: Philips 37PFL9604H12-SMIT CAM - humax 5050 humax 5200
Standaard alleen Ned 3 HD 'gecodeerd'

Vandaag na het spelen met de wii weer een gecodeerd probleempje met Alleen NLD3 HD, komt wel vaker voor dus geen verassing, nu via configuratie even naar de cam gekeken (via de opties knop kom je er niet omdat het apparaat dan steeds maar wil blijven zeuren dat de zender 'gecodeerd is') Softcell descramble service (0x1) geeft de melding I34-9 met als omschrijving iets in de trend van 'deze zender maakt geen onderdeel uit van uw abonnement'.
(De now next balk geeft ook geen programma naam op dat moment).

Na het later spontaan terugkomen is hij inmiddels weer 'gecodeerd'.
Met dezelfde status.

SMIT-37PFL9604h/12
Oud 16 november 2009, 22:09
icetea's schermafbeelding
icetea icetea is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Ubee EVM3200
DTV: 32/37PFL9604 CI+ (Smit), 32PFL9604 + Humax 5000, Samsung LE40C750 + Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Omdat Live video niet in het scherm staat verschijnt er geen video/beeld. De oorzaak is een communicatie fout tussen de cam en de tv tijdens het opstarten. Dit is vandaag voorgelegd aan Philips nadat we een foute opstart hebben kunnen loggen.
Hier een manier om het 'gecodeerd programma' probleem te reproduceren (inmiddels 10x getest met hetzelfde resultaat):

- Wacht tot er een zenderupdate is
- Selecteer een gecodeerd TV kanaal b.v. SCIFI
- Schakel over naar HDMI bron
- TV uit via zijkant, dus NIET standby
- TV aan via zijkant

TV start nu dus op van HDMI bron en er is geen zenderupdate geweest.
Er verschijnt kort een melding:

"Er is een zenderupdate beschikbaar"

Vervolgens de Irdeto Conditional Access Prompt:

"Authentication Start"
"Authentication OK"

Status Softsell Service is dan nog helemaal leeg.

- Schakel terug naar TV

Dit toont NED1 HD en niet het laatste kanaal SCIFI wat voor stond!

Alle overige zenders geven de melding 'gecodeerd programma' en in de Status Softcell Service ontbreekt wederom Live View 1 DVB Descramble Service.

Het overschakelen naar NED2 HD gaf in 1 van de testgevallen zelfs weer de bekende plof/reboot!

[update]

Nadat ik de zenderupdate inmiddels wel heb laten uitvoeren kan ik dit verschijnsel inderdaad niet meer reproduceren, dus het wachten is op een volgende update om dit nogmaals te kunnen testen. Was dit de foute opstart procedure die al was doorgegeven aan Philips?!

Laatst gewijzigd door icetea; 16 november 2009 om 22:29
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten