Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 november 2009, 21:27
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rbbb Bekijk bericht
Kan iemand mij zeggen hoe lang de preview duurt.
Bij mij op de kop af precies drie weken.
Oud 12 november 2009, 22:29
rbbb's schermafbeelding
rbbb rbbb is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus en Ubee EVW3200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Bij mij op de kop af precies drie weken.
Bedankt.
Oud 12 november 2009, 23:31
gtv's schermafbeelding
gtv gtv is offline
Junior Member

DTV: ci+ met cam Neotion en een losse humax
Standaard gecodeerd programma

Elke dag heb ik last met opstarten van de tv. Ik krijg dan alleen ned 1 hd te zien, de rest blijft zwart met de melding gecodeerd programma.

Na het uit en aanzetten van de tv aan de zijkant, soms tot 2 maal aan toe, krijg ik pas alle zenders te zien.
Voor de update had ik hier ook last van, had gehoopt dat het met FW 66 verdwenen zou zijn.
Ligt dit aan de CAM of toch aan de FW?

Voor de rest is de tv allen met NET TV een keer bijna vast gelopen. Swichte veel van radio zenders via een NET kanaal. Als je de menu`s doorliep merkte dat het veel langzamer ging. Na de tv voor de zekerheid uit en aan te hebben gedaan. Liep alles weer smooth.

Tevens heb ik nog nooit een melding met het woord autorisatie, sak/cck gehad. Is dit normaal? Ik zie het vaak voorbij komen op het forum.
Oud 13 november 2009, 09:32
bull74's schermafbeelding
bull74 bull74 is offline
Junior Member

Standaard EPG voorkeurszenders

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrb Bekijk bericht
Even herinstallatie doen en kijken of alle kanalen bij de EPG favorieten staan (ja, ook de EPG lijst kent favorieten...).
Een herinstallatie is niet nodig. Ga in EPG naar het optie-menu/voorkeurzenders. Daar heb je een reset-knop. Even hard op duwen en er staan 170 kanalen in EPG. Ik heb ook ontdekt dat je nog 10 extra kanalen kan toevoegen. Dus hebben we nu 180 kanalen in EPG! Goed he.
Oud 13 november 2009, 10:37
Visitor538's schermafbeelding
Visitor538 Visitor538 is offline
Junior Member

Standaard Dat is typisch PHILIPS

Philips, het woord zegt het al

Pech
Happends
Ieder
Leven
Ingeval
Philips
Struktureel

M'n God wat heb ik spijt ooit aan een Philips TV te zijn begonnen.
Heb ook een Samsung LE40B650.
SMiT cam erin en werkt als een trein. Geen centje pijn !!
Oud 13 november 2009, 11:10
mmdw1976's schermafbeelding
mmdw1976 mmdw1976 is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visitor538 Bekijk bericht

Pech
Happends
Ieder
Leven
Ingeval
Philips
Struktureel

Ga niet over Samsung beginnen ik kwam uit de loterij fase ik en een vriend tegelijk een b650 gekocht bij hem werkte het bij mij niet bleek dat ik een w model had :S doet samsung niets aan. Dan maar een beetje gerommel met philips het zal echt wel goed komen aan het eind.
Oud 13 november 2009, 11:42
Donthuis's schermafbeelding
Donthuis Donthuis is offline
Senior Member

DTV: 37PFL9604 met Smit! CAM
Exclamation Ook door mij een eerste echte softwarefout gevonden!

Op die steeds terugkerende authenticatievraag na, had ik GEEN ENKELE fout ontdekt (snel "EPG-springen" om proberen te crashen laat ik na).

WAT gaat er FOUT en hoe kan je dit met een workaround oplossen:

Na het markeren van wat zenders als favoriet, verschijnen die dus in een aparte afspeellijst via zenderoverzicht, options, afspeellijst. Wil je vanuit een willekeurige zender naar die korte lijst toe dan gaat dat prima.
Echter vanaf dat moment is de totale lijst wel verdwenen. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je dan opnieuw options kiezen en dan "alle verborgen zenders weergeven" kiezen. Inderdaad komt dan de hele zenderlijst weer te voorschijn en je kan er ook door scrollen of die ene gewenste zender aanklikken. Lijkt goed geregeld nietwaar?

MAAR NU KOMT HET: wat je ook probeert, dat zenderoverzicht krijg je niet uit je scherm weg en blijft hardnekkig voor het gekozen zender beeld staan. Als je voor options sluiten kiest verdwijnt het scherm weer wel, maar levert de OK knop elke keer alleen de favorieten lijst op. Ik heb dat weggekregen door een automatische herinstallatie van ALLE zenders.

Mijn advies is om de functie favorietenlijst maar niet te gebruiken en door handmatige herordening alle favorieten naar de eerst zeg 10-20 plekken te verschuiven. Het totale zenderoverzicht opent bovenaan de lijst en daar staan dan je meest gekozen zenders automatisch in het gewenste rijtje.

Om positief te eindigen: de mogelijkheid om files over het netwerk af te spelen was vrij snel operationeel te krijgen met het gratis programma TVersity. In TVersity zelf zet je dan de gewenste folders op die PC in de lijst en die verschijnt dan ook op de TV. WMP11 op netwerkdelen zetten en alles in de playlists zetten vond ik problematischer qua resultaat, hele filders worden gewoon nog niet zichtbaar. Als je daarentegen films met VOB-files op een harddisk zet en die over de USB aansluiting wil afspelen, levert dat reboots op, als je te lang op onleesbare bestanden blijft staan. Kennelijk grijpt de besturing al op korte time-out in. Ook mis je het automatisch aflopen van die files vanuit de VTS indicaties die TVersity (of ook WMP11) voor je regelt. Over de opties en beperkingen qua titels en beeldformaten in deze functies draag ik verder bij op kieskeurig.nl

CI+ heeft gelukkig niets met deze functie van doen...

NB Het valt me wel op dat bepaalde ingestelde beeld en geluid voorkeuren de neiging hebben om steeds weer naar de fabrieksinstellingen terug te vallen. Volgens mij zou je in elk van de smartinstellingen per ingang of toepassing elke waarde in beeld en geluid anders moeten kunnen instellen. Nu lijkt het erop dat alleen smart "persoonlijk" dat echt vasthoudt...

Laatst gewijzigd door Donthuis; 14 november 2009 om 11:55
Oud 13 november 2009, 15:08
alexkelder's schermafbeelding
alexkelder alexkelder is offline
Junior Member

Standaard

zat vanmiddag naar sbs6 te kijken en krijg zomaar zwart beeld.
was om 14:35 na +/- 2 seconden weer beeld

37pfl9604 met .66 en smit cam

wat betekent eigenlijk onderstaand:
• Yellow button forwarded to NetTV.(RTL gemist service)
ik probeer in nettv op de gele knop te drukken maar er gbeurd niets???
Oud 13 november 2009, 16:16
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Citaat:

Pech
Happends
Ieder
Leven
Ingeval
Philips
Struktureel

Uitzonderingen bevestigen de regel.
Lees het Samsung gedeelte van dit CI+ stuk van het forum maar eens door, dat zullen weinigen ook zó ervaren

Bij Philips heb je het grote voordeel dat dáár, in samenspraak met Ziggo op dit moment hard gesleuteld wordt aan de verbetering van de SW, bij Samsung en ook Sony hoor je daar niks over. Zitten ook wel een beetje ver weg......

Groet,
JW
Oud 13 november 2009, 16:49
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Citaat:

Pech
Happends
Ieder
Leven
Ingeval
Philips
Struktureel

Ik vind de Linux-afkortingen toch leuker hoor...
PING: Partimage Is Not Ghost
of die van Twain:
Technology Without An Interesting Name....

Dus je moet echt wat beter je best doen en anders breng je je Philips maar lekker terug naar de winkel...
Je wist van te voren dat ze niet Ziggo gecertificeerd waren, CI+ is een geheel nieuwe techniek, Ziggo is wereldwijd de eerste kabelboer die het toepast, Philips klantenservice is prut ja, maar de Philips programmeurs zijn echt goed bezig nu, samen met Ziggo-mensen en we worden hier op zich goed op de hoogte gehouden.
Denk je werkelijk dat Philips zometeen zegt: och, al onze TV's crashen een paar keer bij gebruik van CI+, dat is jammer maar helaas en nu op naar de 10.000 serie?
Dat denk ik echt niet en totdat blijkt dat dat wel zo zou zijn, zou ik zeggen dat je positief moet blijven en gewoon rustig moet afwachten. Firmware 58 doet het zonder problemen (op de ondertitels en EPG na - maar geen reboots ed.) dus kan je die blijven gebruiken totdat 67 er is.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten