Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 november 2009, 12:38
Sarrod's schermafbeelding
Sarrod Sarrod is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Wil je de volgende keer specifiek de softcell status informatie posten ? Dit vormt de belangrijkste informatie. De andere schermen hebben voor t.a.v. ge noemde probleem niet zoveel betekenis.
Zal ik doen als het weer voorkomt (nog niet het geval geweest)...
Oud 10 november 2009, 14:09
Toontje55's schermafbeelding
Toontje55 Toontje55 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: basis + extrapakketten CI+
DTV: geen
Standaard

Het aangaan om 06:00u heeft te maken met dat het TV-geheugen automatisch wordt geupdate met kanalen die voorheen niet beschikbaar waren. Dit is normaal.
Deze update vindt elke ochtend om 6 uur plaats.
Als u niet wilt dat de kanalen op uw TV automatisch worden geüpdated, kunt u de functie CHANNEL UPDATE IN STANDBY (Zenderupdate in stand-bymodus) in het menu SETUP (Configuratie)>INSTALLATION (Installatie)>CHANNEL INSTALLATION (Installatie zenders)>CHANNEL UPDATE IN STANDBY (Zenderupdate in stand-bymodus)> in de modus OFF (Uit) zetten.
Oud 10 november 2009, 16:49
icetea's schermafbeelding
icetea icetea is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Ubee EVM3200
DTV: 32/37PFL9604 CI+ (Smit), 32PFL9604 + Humax 5000, Samsung LE40C750 + Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icetea Bekijk bericht
Bij het aanzetten van de TV (RTL5) ditmaal blijkbaar te snel al een kanaal geselecteerd? Overal weer de bekende 'gecodeerd' melding en deze verdween niet.

Status Smartcard
Status: D00-4 Card In
Version: 5.7
Build: 18
Variant: 1
Patch Level: 14

Status Softcell Service
0x0 EMM 1 DVB EMM Service
Algemene service status:
D100-5 DVB EMM serice OK
Interne status: D100-5
EMM source: 0x0000 D100-6
Monitoring: ( 9) 0035 02 7c 00 00 00 00

In tegenstelling tot de CI+ Cam handleiding is er maar 1 entry in Status Softcell Service te selecteren, alleen de EMM DVB en niet de Live View DVB Descramble Service!!

Na uit/aan vanuit AB (standby) zelfde resultaat.

TV compleet uit/aan via knop aan de zijkant. TV crash bij opstarten, beeld zwart. Reageert niet op AB.

TV weer aan via knop aan de zijkant. Kort in beeld 'gecodeerd' en voila het werkt weer. Nu is de 0x1 Live View 1 DVB Descamble Service wel weer aanwezig onder Status Softcell Service menu.
Dag later exact hetzelfde verschijnsel bij aanzetten TV (via zijkant).
Had niet op de AB geklikt. Wederom geen Live View 1 DVB Descramble Service, alleen de DVB EMM Service. Alleen de Monitoring waarde was een fractie iets anders:

Status Softcell Service
0x0 EMM 1 DVB EMM Service
Algemene service status:
D100-5 DVB EMM serice OK
Interne status: D100-5
EMM source: 0x0000 D100-6
Monitoring: ( 6) 0035 02 7c 00 00 00 00

Ook nu uit/aanzetten via standby op AB blijft het zelfde probleem.

Wederom moest nogmaals de TV uit/aangezet via knop zijkant TV. Dan verschijnt kort melding 'gecodeerd' en daarna weer alles OK.

Kortom mijn probleemomschrijving:

- 0x1 Live View 1 DVB Descramble Service start soms niet op bij aanzetten TV. Resultaat: overal 'gecodeerd programma', now/next verschijnt wel, geen DVB Descramble Service in Status Softcell Service. Workaround: TV uit/aanzetten via knop zijkant (via AB naar standby en weer aan is niet voldoende).

Laatst gewijzigd door icetea; 10 november 2009 om 16:54
Oud 10 november 2009, 17:59
Donthuis's schermafbeelding
Donthuis Donthuis is offline
Senior Member

DTV: 37PFL9604 met Smit! CAM
Standaard upgraades alleen op hogere versienummers

Citaat:
Was mij ook opgevallen. USB geheugen apparaat leest bestanden, dan het menu Flash Disk - Generic in beeld en verder niks. Ik heb eerst een downgrade gedaan naar 0.58 en daarna de officiele 0.66 gedaan en dat werkte wel weer. Dit verschijnsel is zowel met de test als de officiele versie.

Doe je een oudere versie dan start het upgrade proces wel. Het proces waarschuwt of je wel een oudere OF dezelfde versie wilt installeren. Hetzelfde lijkt dus niet te gaan.
FW 66 over 58 heen met USB werkte bij mij wel gelijk. Dit was ook de reden dat ik de onofficiële 66 er niet meer op gezet heb. Jaren terug was dat ook mijn ervaring met de FW van mijn Philips DVD 950 speler. Voor het veranderen, lees regiovrij maken en functies vrijschakelen). Maar deze LCD-TV's laten zich gelukkig wel downgraden, die DVD spelers moest je steeds een hoger, veranderd filenummer via een CD (USB was er toen nog niet voor) toevoeren, ook voor downgrades. Let's make things better werkt dus.. Wel altijd die FW-file "in de root" installeren, ik heb zelfs de stick helemaal leeg gehaald en geformatteerd. Better safe than sorry
Oud 10 november 2009, 19:17
nok85's schermafbeelding
nok85 nok85 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z3
DTV: CI+ - 32PFHL9604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toontje55 Bekijk bericht
Het aangaan om 06:00u heeft te maken met dat het TV-geheugen automatisch wordt geupdate met kanalen die voorheen niet beschikbaar waren. Dit is normaal.
Deze update vindt elke ochtend om 6 uur plaats.
Als u niet wilt dat de kanalen op uw TV automatisch worden geüpdated, kunt u de functie CHANNEL UPDATE IN STANDBY (Zenderupdate in stand-bymodus) in het menu SETUP (Configuratie)>INSTALLATION (Installatie)>CHANNEL INSTALLATION (Installatie zenders)>CHANNEL UPDATE IN STANDBY (Zenderupdate in stand-bymodus)> in de modus OFF (Uit) zetten.
Zoals aangegeven staat dit uitgeschakeld: "Dit terwijl ik de setting "zenderupdate in standbystand" heb uitgeschakeld."

Groeten Gerard
Oud 10 november 2009, 19:35
Ruud3822's schermafbeelding
Ruud3822 Ruud3822 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Televisie Z1 abonnement
DTV: CI+ CAM module (Smit)
Standaard

Citaat:

Kortom mijn probleemomschrijving:

- 0x1 Live View 1 DVB Descramble Service start soms niet op bij aanzetten TV. Resultaat: overal 'gecodeerd programma', now/next verschijnt wel, geen DVB Descramble Service in Status Softcell Service. Workaround: TV uit/aanzetten via knop zijkant (via AB naar standby en weer aan is niet voldoende).
Dit klinkt als waardevolle informatie waar Philips wat aan heeft bij het zoeken naar een oplossing van het 'gecodeerd programma' probleem.
Anoniem, wordt deze info doorgesluisd naar Philips?
Oud 10 november 2009, 20:01
gtv's schermafbeelding
gtv gtv is offline
Junior Member

DTV: ci+ met cam Neotion en een losse humax
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gtv Bekijk bericht
Ik zit te twijfelen of ik de 66. versie zal installeren. Onlangs de 47plf9664 aangeschaft met software 38.

Sinds vorige week donderdag 2 keer een "plof" met reboot ondervonden (1 keer toen ik net tv opende) en s`morgens zie ik alleen ned 1 hd, pas na aan en uit zetten van de tv (zijkant) krijg ik alle zenders te zien. Tevens de telekekst functie alleen op 1 beschikbaar.

Maar wat ik nu schrijf is uiteraard bij iedereen bekend.

Ik gebruik de netion module.

Na alle post`s te hebben gelezen met veel wisselende en tegenstrijdige ervaringen begin ik nu echt te twijfelen. Ondank dat Philips de update op hun site heeft geplaatst, geeft dit mij toch niet genoeg vertrouwen.

Ik lees, na de update >10 plof met reboots. Hier zit ik dus niet echt op te wachten (i.v.m. evt. schade aan de tv). Misschien als iedereen de enquête heeft ingevuld dat dit mij een beter beeld geeft, maar wil toch graag jullie advies hierin.

Toen ik vanavond de tv aandeed kreeg ik na een poosje de melding 'sofware update beschibaar' Blijkbaar neemt de tv af en toe contact op met de philips site.

Ik heb deze toch maar geinstaleerd, vind de now/next balk en op elk kanaal teletekst toch wel handig.

Tot op heden nog geen gekke dingen gebeurt. Maar heb toch nog vrees....
Oud 10 november 2009, 20:29
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rowwan Bekijk bericht
Grrr.. Hier ook. Net nog even nagevraagd: Vandaag is het m'n vriendin niet opgevallen, maar gisterochtend sprong hij precies om 6:00 uur aan. Dit probleem zat er vroeger ook ooit in heeft te maken met het automatisch updaten van zenders..
dat is nog steeds zo. Om 06:00 voert het toestel een controle uit op netwerkaanpassingen.
Oud 10 november 2009, 20:35
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud3822 Bekijk bericht
Dit klinkt als waardevolle informatie waar Philips wat aan heeft bij het zoeken naar een oplossing van het 'gecodeerd programma' probleem.
Anoniem, wordt deze info doorgesluisd naar Philips?
ik moet het eerst reproduceren en gelogd krijgen via de debug interfaces om duidelijke te krijgen of het veroorzaakt wordt door de CAM of de TV.
Oud 10 november 2009, 21:13
nl21691's schermafbeelding
nl21691 nl21691 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: CAM C+
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrb Bekijk bericht
Wat dacht je van de post 'installatiehandleiding'?
Bingo! Bedankt, we hebben beeld. Basis zaken lijken te werken. Ik meld me wel indien er bijzonderheden zijn.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten