Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 november 2009, 09:51
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rowdy Bekijk bericht
Dus niet alle landen hebben EPG, maar zowel, dan toch echt 8 dagen.

Misschien kunnen we hiermee Philips vragen om zich simpel aan hun eigen belofte te houden
Ziggo verstuurt maar voor 4 dagen aan EPG informatie. Het is uiteraard wel de bedoeling dat Philips alle EPG informatie voor alle kanalen weergeeft die verstuurd wordt als ze zelf via specificaties aangeven dat hun toestel 8 dagen aan EPG informatie kan behappen. Anders moet Philips dat niet als zodanig vermelden en aangeven wat ze werkelijk aan data kunnen verwerken.
Oud 9 november 2009, 10:04
richjan's schermafbeelding
richjan richjan is offline
Junior Member

Ziggo Internet: allesineen
DTV: Philips 42pfl9664 humax IRHD 5000c/ci+cam Smit
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Ik denk dat dit probleem zch zo niet laat oplossen, aangezien zich het probleem niet structureel voordoet. Wij constateren het probleem niet. Ik wil Philips vragen wat zij voorstellen ten aanzien van jouw probleem.
Ja ik heb deze fout melding ruim 7 weken geleden al gemeld via de consumenten lijn.Maar het antwoord was dat de software nog niet goedgekeurd was en dat ze nog bezig zijn met het ontwikkelen hiervan.
En tevens heb ik nog afgelopen zaterdag contact gehad met de ziggo storingsdienst die hebben de klacht genoteerd in hun database.
Tevens hebben zij een signaal test uitgevoerd naar mijn adres maar geen problemen geconstateerd.
Dus hopelijk via dit forum een passende oplossing.
Oud 9 november 2009, 10:18
dvr's schermafbeelding
dvr dvr is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus
DTV: Philips 32PFL9604
Standaard

Citaat:
hangt mede af van jullie terugkoppeling
Anoniem, ik weet niet in hoeverre je af kunt gaan op de aantallen bevindingen die je hier tegenkomt. Genoeg mensen, waaronder ik, zullen voorlopig niet overstappen op de nieuwe firmware: er blijken teveel problemen te zijn. Ik maak nog steeds gebruik van de .58 software, en daarmee kan ik in ieder geval zonder reboots en dergelijke TV kijken.
Zolang ik hier verhalen over ploffende en rebootende TV's blijf lezen ga ik het risico om te upgraden niet nemen.
Het klinkt voor mij in ieder geval alsof de firmware die Philips nu aangeboden heeft niet geschikt is voor certificering.
Oud 9 november 2009, 10:45
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door richjan Bekijk bericht
Ja ik heb deze fout melding ruim 7 weken geleden al gemeld via de consumenten lijn.Maar het antwoord was dat de software nog niet goedgekeurd was en dat ze nog bezig zijn met het ontwikkelen hiervan.
En tevens heb ik nog afgelopen zaterdag contact gehad met de ziggo storingsdienst die hebben de klacht genoteerd in hun database.
Tevens hebben zij een signaal test uitgevoerd naar mijn adres maar geen problemen geconstateerd.
Dus hopelijk via dit forum een passende oplossing.
je moet hier toch echt voor bij Philips aankloppen. Ziggo bellen heeft geen zin, omdat het gedrag los staat van het aangeboden signaal.
Oud 9 november 2009, 11:02
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ziggo verstuurt maar voor 4 dagen aan EPG informatie. Het is uiteraard wel de bedoeling dat Philips alle EPG informatie voor alle kanalen weergeeft die verstuurd wordt als ze zelf via specificaties aangeven dat hun toestel 8 dagen aan EPG informatie kan behappen. Anders moet Philips dat niet als zodanig vermelden en aangeven wat ze werkelijk aan data kunnen verwerken.
Weet je dat zeker?
Ik meende juist dat Ziggo 8 dagen verstuurde en Philips er maar 4 van toonde? Dat was volgens mij juist het discussiepunt. Maar ik kan me vergissen hoor, er komt hier zoveel info voorbij
Anoniem, hoe was het ook alweer precies?
Oud 9 november 2009, 11:54
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Weet je dat zeker?
Ja, dat weet ik zeker en dat is door Ziggo medewerkers op de forums ook als zodanig gecommuniceerd. Ziggo stuurt EPG data voor vier dagen uit, inclusief de huidige dag, volgens een 2 + 2 systeem. 2 + 2 wil zeggen de eerste twee dagen de volledige EPG informatie inclusief uitgebreide omschrijvingen en van de laatste twee dagen alleen de aanvangstijden en programma namen. Alleen voor de ontvangers die geschikt zijn voor Interactieve TV van Ziggo zijn er extra dagen met EPG informatie voor handen, maar dat werkt via een ander systeem waarvoor OpenTV middleware ondersteuning in een apparaat noodzakelijk is.
Oud 9 november 2009, 12:46
richjan's schermafbeelding
richjan richjan is offline
Junior Member

Ziggo Internet: allesineen
DTV: Philips 42pfl9664 humax IRHD 5000c/ci+cam Smit
Standaard

Citaat:
je moet hier toch echt voor bij Philips aankloppen. Ziggo bellen heeft geen zin, omdat het gedrag los staat van het aangeboden signaal.

Ci+cam doet het in de 32pfl5604 dus deze tv heeft andere hardware en software gegevens en nooit eerder een ci+cam gehad.
Deze tv accepteert dan ook direct de ci+cam zonder de sac error code.
Dus dacht ik, koop een nieuwe ci+kaart met andere serie en software gegevens.
zojuist deze nieuwe ci+ cam in de tv gezet en wat denk je 5 stappen authenticatie
doorgelopen met de nieuwe cam en de tv accepteert deze cam direct!!
Dus mijn conclusie is dat de 9000 42pfl9664 h12 de error gegevens van de vorige ci+ cam ergens opslaat en deze niet meer accepteert.
Maar met de nieuwe cam zijn er geen history gegevens in de tv en wordt onmiddellijk de nieuwe cam geactiveerd.
Eindelijk na ruim 2 mnd een ci+ die het doet!
Dus voor alle andere gebruikers met dezelfde klacht is dit de oplossing
Oud 9 november 2009, 12:46
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ja, dat weet ik zeker en dat is door Ziggo medewerkers op de forums ook als zodanig gecommuniceerd. Ziggo stuurt EPG data voor vier dagen uit, inclusief de huidige dag, volgens een 2 + 2 systeem. 2 + 2 wil zeggen de eerste twee dagen de volledige EPG informatie inclusief uitgebreide omschrijvingen en van de laatste twee dagen alleen de aanvangstijden en programma namen. Alleen voor de ontvangers die geschikt zijn voor Interactieve TV van Ziggo zijn er extra dagen met EPG informatie voor handen, maar dat werkt via een ander systeem waarvoor OpenTV middleware ondersteuning in een apparaat noodzakelijk is.
Ah, oke, bedankt voor de uitleg.
Dan ga ik nog eens even zoeken wat ik dan precies bedoelde.

UPDATE:
Ik heb het gevonden:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...zon#post213188

Ik quote even uit dat bericht. Geschreven door Anoniem:
...Wij hebben alleen aangegeven dat de EPG geschikt moet zijn voor alle kanalen met een maximum van 8 dagen. Philips beperkt zich naast het aantal ook tot de epg horizon (max 4 dagen).
Oud 9 november 2009, 16:18
Sarrod's schermafbeelding
Sarrod Sarrod is offline
Junior Member

Standaard

Ik heb eerder gemeld dat ik weinig klachten had.
Afgelopen zondag echter voor het eerst geen beeld op alle zenders op Ned1 HD na. Na uitzetten en vervolgens weer aan was dit opgelost.

Net kom ik thuis, zet de TV aan en zap van Ned1 HD door naar Ned2 HD (P+, na eerst geduldig gewacht te hebben tot de lightguide is gehouden met flashen). Vervolgens verschijnt de zendernaam en daarna helemaal niets. Na 20 seconden de bekende plof en na weer 20 seconden een reboot. Daarna echter nog steeds geen beeld. Toen ben ik even alle menu's in gedoken en heb wat foto's gemaakt. Hopelijk helpt dat het probleem op te sporen. Daarna TV met het sidepanel uitgezet en weer aan, toe deed alles het weer.

Pics:

Oud 9 november 2009, 16:42
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ik heb het gevonden:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...zon#post213188

Ik quote even uit dat bericht. Geschreven door Anoniem:
...Wij hebben alleen aangegeven dat de EPG geschikt moet zijn voor alle kanalen met een maximum van 8 dagen. Philips beperkt zich naast het aantal ook tot de epg horizon (max 4 dagen).
Hier wordt dus gespecificeerd dat Philips voor goedkeuring technisch gezien overweg moet kunnen met 8 dagen EPG informatie, maar dat wil niet zeggen dat Ziggo dat momenteel ook verstuurd. Anders geformuleerd: Als Ziggo opeens wel voor 8 dagen aan EPG informatie zou gaan versturen dan mag dat geen problemen gaan opleveren in de goedgekeurde TV's zoals dat nu wel problemen oplevert in een aantal goedgekeurde ontvangers.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten