Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 november 2009, 14:44
richjan's schermafbeelding
richjan richjan is offline
Junior Member

Ziggo Internet: allesineen
DTV: Philips 42pfl9664 humax IRHD 5000c/ci+cam Smit
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
SAC failed is ook door nlbr geconstateerd als de processor in de TV met andere zaken bezig is (streaming e.d.) en niet op tijd reageert op verzoeken van de CAM. Onder normale omstandigheden mag deze fout niet ontstaan als je gewoon aan het kijken bent. De oplossing is de TV opnieuw opstarten op de CAM verwijderen en opnieuw inbrengen.

Kun je de specifieke omstandigheden nog eens melden toen dit probleem optrad. We kunnen dan eens kijken of het te reproduceren is.
de software versie voor de 05 update komt de authenticatie tot 40%.
nadat ik de 05 versie heb gedownload in de tv,had ik last van deze nieuwe error sac failed.reden dus aan mijn kant onbekend.ook philips en ziggo hadden deze melding nog niet eerder gehad.Antwoord van ziggo is dat er nog geen officele ci+ ondersteuning is van deze tv dus wacht de uiteindelijke software maar af.maar of dat gaat helpen?
dus hoogst waarschijnlijk is het een software probleem.mijn oude alphacriptkaart doet het wel direct in deze 42pfl9664.dus ga ik bijna denken dat het toch de ci+ software moet zijn van philips die niet goed is.
Oud 8 november 2009, 15:03
nl21691's schermafbeelding
nl21691 nl21691 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: CAM C+
Standaard 42pfl9664h12 komt met .66 release niet door authenticatie

Beste lezer,

Vrijdag 6 nov de Philips pfl9694h12 aangeschaft. firmware update release .66 geinstalleerd en daarna de Ziggo CAM C+ module geplaatst. Bij opstarten vd TV komt ie niet door de authenticatie procedure.
Het valt me op dat Ziggo, Philips en info op het forum soms tegenstrijdig overkomen. Kan zijn dat ik nog niet alles doorgelezen heb, maar is er al een 'werkende' set aan instructies die stapsgewijs gevolgd kunnen worden?

Is b.v. eerst nodig om de card (via internet/ziggo support) te activeren of wordt in het authenticatieproces om netwerknr. / freq. gevraagd?

Ik kan me voorstellen dat hier al info over beschikbaar is. Graag een verwijzing indien beschikbaar. Alvast bedankt voor de support!!
Oud 8 november 2009, 15:16
icetea's schermafbeelding
icetea icetea is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Ubee EVM3200
DTV: 32/37PFL9604 CI+ (Smit), 32PFL9604 + Humax 5000, Samsung LE40C750 + Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
Kun je wél een herinstallatie met dezelfde Firmware doen zonder er eerst een oudere versie op te zetten?
Bij veel systemen lukt dat niet.

En wat NLRB schreef:
zet de firmware in de directory 'upgrades' van de USB stick
de vraag: waar zit die directory?
Als ik de file van de .058 bekijk staat daar slechts Autorun.upg, daar kun je verder niks mee doen. Die hele file moet op de USB stick gezet worden, that's it.

Groet,
JW
Voor de volledigheid, er zijn dus 2 opties:

- Standaard methode: plaats de autorun.upg in de root van je USB disk, bij plaatsen USB stick start de update automatisch (maar werkt blijkbaar niet als je dezelfde versie draait of is dit vanaf 0.66?)
- Lokale update: maak zelf een folder op je USB disk, genaamd upgrades, plaats de autorun.upg in deze folder. Bij plaatsen USB stick wordt alleen Flash Disk - Generic getoond. Update start niet automatisch. Ga via 'Home' via 'Software-update' optie naar 'Lokale updates' daar verschijnt nu autorun, die kun je nu wel starten.

Laatst gewijzigd door icetea; 8 november 2009 om 15:31
Oud 8 november 2009, 15:43
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icetea Bekijk bericht
- Lokale update: maak zelf een folder op je USB disk, genaamd upgrades, plaats de autorun.upg in deze folder. Bij plaatsen USB stick wordt alleen Flash Disk - Generic getoond. Update start niet automatisch. Ga via 'Home' via 'Software-update' optie naar 'Lokale updates' daar verschijnt nu autorun, die kun je nu wel starten.
Inderdaad. Het bestand hoeft nu ook niet 'autorun' te heten - elke naam met extensie '.upg' is goed.
Oud 8 november 2009, 15:44
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nl21691 Bekijk bericht
Ik kan me voorstellen dat hier al info over beschikbaar is. Graag een verwijzing indien beschikbaar. Alvast bedankt voor de support!!
Wat dacht je van de post 'installatiehandleiding'?
Oud 8 november 2009, 15:47
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door richjan Bekijk bericht
nadat ik de 05 versie heb gedownload in de tv,had ik last van deze nieuwe error sac failed.reden dus aan mijn kant onbekend.ook philips en ziggo hadden deze melding nog niet eerder gehad.Antwoord van ziggo is dat er nog geen officele ci+ ondersteuning is van deze tv dus wacht de uiteindelijke software maar af.maar of dat gaat helpen?
dus hoogst waarschijnlijk is het een software probleem.mijn oude alphacriptkaart doet het wel direct in deze 42pfl9664.dus ga ik bijna denken dat het toch de ci+ software moet zijn van philips die niet goed is.
De authenticatie is tussen CI+ CAM en TV. Daar heeft Ziggo niets mee te maken. Ligt dus of bij Philips of de CAM leverancier.
Oud 8 november 2009, 16:02
hydra's schermafbeelding
hydra hydra is offline
Junior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: CI+
Standaard

Heb nu een aantal dagen .66 software, tot gisteren geen problemen.
Gisteren tv op ned 1, geen probleem, echter de rest van de digitale zenders geen beeld (gecodeerd programma melding)
De oplossing was tv een aantal keren uitzetten en weer opnieuw aanzetten .
Daarna en ook vandaag alles weer normaal.
Installeren .66 vanaf USB gaf geen enkel probleem.
TV is 46PFL9704
Oud 8 november 2009, 16:23
icetea's schermafbeelding
icetea icetea is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Ubee EVM3200
DTV: 32/37PFL9604 CI+ (Smit), 32PFL9604 + Humax 5000, Samsung LE40C750 + Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
Gisteren tv op ned 1, geen probleem, echter de rest van de digitale zenders geen beeld (gecodeerd programma melding)
TV is 46PFL9704
Heb hier nu ook last van nadat ik naar een andere 'HDMI' source ging (Cisco PVR) vanuit NetTV. Gaf melding 'Niet ondersteund videoformaat'. Uit/aanzetten Cisco hielp niet. TV uit/aan en AB werkte niet goed. Zappen werkte niet, volume werkte wel maar geen indicator.

TV nogmaals uit/aan en toen opeens het coderingsprobleem (via de CI+ Smit). NED1 is ok maar bij zappen overal 'zender gecodeerd' maar wel now/next balk. Circa minuut wachten maar geen resultaat. Uiteindelijk tot 2x toe TV helemaal uit/aan moeten zetten daarna werkte het weer.

- Als je ook maar 1x NetTV selecteert voordat de TV goed is opgestart (dus b.v. direct indrukken als je de TV aan zet), blijft beeld zwart en reageert TV niet meer op AB. TV moet opnieuw uit/aan (via standby is al voldoende). Hier elke keer reproduceerbaar.

Kan iemand dat bevestigen?

Laatst gewijzigd door icetea; 8 november 2009 om 16:41
Oud 8 november 2009, 16:31
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door richjan Bekijk bericht
Wil je beschrijven wanneer dit SAC probleem precies ontstaat, anders zal het ook niet verder onderzocht worden. De alphacrypt zal in begin december niet meer functioneren met de CI+ toestellen.
Oud 8 november 2009, 16:45
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
TV is 46PFL9704
Het is wel belangrijk te melden welk merk CAM je gebruikt.

Verder willen we ook graag weten welke informatie er tijdens 'gecodeerd programma' in de CAM's menu's wordt getoond. Aan de hand van dergelijke informatie kunnen we een beeld vormen van een mogelijke oorzaak. Het opnieuw upgraden van de TV zou op zich geen verbetering mogen vormen. Kijk een onder CI+ naar de CI+ CAM handleiding ( http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21661 ). Hier vindt je wat informatie over de menu en wat je in de menu's moet aantreffen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten