Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 november 2009, 12:28
Ruud3822's schermafbeelding
Ruud3822 Ruud3822 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Televisie Z1 abonnement
DTV: CI+ CAM module (Smit)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icetea Bekijk bericht
Lijkt in ieder geval op dezelfde versie (getest op 32 en 37PFL9604). Release nr. en Generation date zijn precies hetzelfde, overigens is de filesize wel anders.
Heb geprobeerd om deze officiële versie .66 van Philips Website te installeren, maar de TV gaat niet automatisch naar het software installatie scherm als ik de USB er in steek. Vervolgens met andere USB-stick geprobeerd, zelfde probleem. Daarna gekeken wat er zou gebeuren als ik de 'Anoniem'-versie van .66 erop zou zetten: zelfde probleem, software wordt niet herkend.
Pas toen ik een oude .65 versie op de USB-stick had gezet, werd hij door de tv herkend (met de vraag of ik gelijke of oudere software wilde installeren).
Lijkt er dus op dat hij alleen oudere of nieuwere software herkent, niet van dezelfde versie? Hoe kan het dan dat sommigen wel succes hadden met installeren van de officiële Philips .66 versie?
Oud 8 november 2009, 12:39
Ruud3822's schermafbeelding
Ruud3822 Ruud3822 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Televisie Z1 abonnement
DTV: CI+ CAM module (Smit)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Kijk eens over een wat langere periode en laat me dan even weten wat de bevindingen zijn.
Inmiddels een paar dagen verder, maar nog steeds af en toe 'gecodeerd programma' bij het aanzetten van de tv. Het gebeurt in zo'n 30-40% van de gevallen (te vaak dus).

Bij het uitzetten van de tv (dus niet in standby, maar ook niet stekker eruit) en daarna aanzetten is het probleem wel opgelost.

Ben benieuwd waar dit probleem nou echt door wordt veroorzaakt:
1) Software versie
2) CI+ cam module (smit vs. Neotion)
3) TV toestel zelf
4) ??
Oud 8 november 2009, 12:44
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door richjan Bekijk bericht
zojuist de nieuwste philips software op mijn 42pfl9664 gezet maar ook met deze software versie 66 krijg ik tijdens de authenticatie met de ci+ kaart deze error ci+error/03:sac failed.ik weet niet wat dat is philips kent deze fout melding ook niet dus zij zegggen dat het aan ziggo ligt.het vreemde is dat ci+ kaart het wel doet op de 32pfl5604 in de slaapkamer deze heeft nog de oude software 05.Dus ik denk zelf dat het aan de tv ligt.
zijn er ook ander gebruikers van de 9664 serie met deze zelfde ci+ problemen?
volgens andere sites is deze code een 03. SAC Failed. CICAM/Host Host stops the CICAM?
graag aanvullende reacties met deze specifieke error code.
SAC failed is ook door nlbr geconstateerd als de processor in de TV met andere zaken bezig is (streaming e.d.) en niet op tijd reageert op verzoeken van de CAM. Onder normale omstandigheden mag deze fout niet ontstaan als je gewoon aan het kijken bent. De oplossing is de TV opnieuw opstarten op de CAM verwijderen en opnieuw inbrengen.

Kun je de specifieke omstandigheden nog eens melden toen dit probleem optrad. We kunnen dan eens kijken of het te reproduceren is.
Oud 8 november 2009, 12:50
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud3822 Bekijk bericht
Inmiddels een paar dagen verder, maar nog steeds af en toe 'gecodeerd programma' bij het aanzetten van de tv. Het gebeurt in zo'n 30-40% van de gevallen (te vaak dus).

Bij het uitzetten van de tv (dus niet in standby, maar ook niet stekker eruit) en daarna aanzetten is het probleem wel opgelost.

Ben benieuwd waar dit probleem nou echt door wordt veroorzaakt:
1) Software versie
2) CI+ cam module (smit vs. Neotion)
3) TV toestel zelf
4) ??
Verdwijnt de melding vanzelf, op welk kanaal start de TV op ?

De melding ontstaat als bepaalde authenticatie en het het opzetten van secure link processen nog niet afgerond zijn en de CAM nog geen video aanbiedt aan de TV. De TV is hier normaal de beperkende factor. Op het moment dat je het eerste beeld ontvangt is de TV nog allerlei zaken aan het opstarten, je merkt dit ook aan het niet reageren van de TV gedurende de eerste 5-10 seconden nadat hij opgestart is. Philips heeft hier bewust voor gekozen.
Oud 8 november 2009, 12:55
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door makasa Bekijk bericht
Ik constateer dat om het uur het beeld wegvalt en na 10 sec de zender weer terugkomt.
Ook vraagt hij nu regelmatig om een code die je kan annuleren om zenders die niet vergrendeld zijn.

Smit Cam, fw. 0.66 Philips 9704.
heb je een leefdtijdsgrens ingesteld ?
wij hebben zelf ook side-effects gezien waarbij om een pincode wordt gevraagd terwijl dit niet nodig zou zien ogv de leeftijdswaarde behorend bij het programma.
Oud 8 november 2009, 13:41
icetea's schermafbeelding
icetea icetea is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Ubee EVM3200
DTV: 32/37PFL9604 CI+ (Smit), 32PFL9604 + Humax 5000, Samsung LE40C750 + Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud3822 Bekijk bericht
Heb geprobeerd om deze officiële versie .66 van Philips Website te installeren, maar de TV gaat niet automatisch naar het software installatie scherm als ik de USB er in steek. Vervolgens met andere USB-stick geprobeerd, zelfde probleem. Daarna gekeken wat er zou gebeuren als ik de 'Anoniem'-versie van .66 erop zou zetten: zelfde probleem, software wordt niet herkend.
Pas toen ik een oude .65 versie op de USB-stick had gezet, werd hij door de tv herkend (met de vraag of ik gelijke of oudere software wilde installeren).
Lijkt er dus op dat hij alleen oudere of nieuwere software herkent, niet van dezelfde versie? Hoe kan het dan dat sommigen wel succes hadden met installeren van de officiële Philips .66 versie?
Was mij ook opgevallen. USB geheugen apparaat leest bestanden, dan het menu Flash Disk - Generic in beeld en verder niks. Ik heb eerst een downgrade gedaan naar 0.58 en daarna de officiele 0.66 gedaan en dat werkte wel weer. Dit verschijnsel is zowel met de test als de officiele versie.

Doe je een oudere versie dan start het upgrade proces wel. Het proces waarschuwt of je wel een oudere OF dezelfde versie wilt installeren. Hetzelfde lijkt dus niet te gaan.
Oud 8 november 2009, 13:47
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icetea Bekijk bericht
Was mij ook opgevallen. USB geheugen apparaat leest bestanden, dan het menu Flash Disk - Generic in beeld en verder niks. Ik heb eerst een downgrade gedaan naar 0.58 en daarna de officiele 0.66 gedaan en dat werkte wel weer. Dit verschijnsel is zowel met de test als de officiele versie.

Doe je een oudere versie dan start het upgrade proces wel. Het proces waarschuwt of je wel een oudere OF dezelfde versie wilt installeren. Hetzelfde lijkt dus niet te gaan.
Het heeft weinig nut dezelfde firmware versie erop te zetten. Als je dit toch wil doen, probeer dan het volgende:
  1. zet de firmware in de directory 'upgrades' van de USB stick
  2. stop de USB stick in de TV
  3. selecteer de firmware via 'lokale updates' voor installatie
Oud 8 november 2009, 14:02
makasa's schermafbeelding
makasa makasa is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1
DTV: philips 40PFL9704; Smit CAM; Humax 5050c, Humax 5200C en Cisco 8455DVB, iXtreamer
Standaard

Ik heb inderdaad een grens ingesteld. De xx nog iets stand. De laatste in de rij.
Oud 8 november 2009, 14:28
TNG's schermafbeelding
TNG TNG is offline
Member

DTV: Philips 42pfl9664H + Smit CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Een paar pagina's terug in dit draadje vroeg Anoniem aan TNG om na installatie van .66 een volledige herinstallatie (van de zenders neem ik aan) te doen. Ik heb daar nog geen reactie op teruggelezen (misschien heb ik niet goed gekeken) maar wellicht is dit in ieder geval voorlopig handig als standaardwerkwijze bij de installatie van .66?
Sorry, had er nog niet op gereageerd. Maar ik heb meteen na het installeren van de .66 software een herinstallatie uitgevoerd. Dus daar ligt het volgens mij niet aan..Zojuist toch op verzoek van anoniem weer een herinstallatie gedaan. Hopelijk geen reboots meer...We keep in touch
Oud 8 november 2009, 14:42
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Kun je wél een herinstallatie met dezelfde Firmware doen zonder er eerst een oudere versie op te zetten?
Bij veel systemen lukt dat niet.

En wat NLRB schreef:
zet de firmware in de directory 'upgrades' van de USB stick
de vraag: waar zit die directory?
Als ik de file van de .058 bekijk staat daar slechts Autorun.upg, daar kun je verder niks mee doen. Die hele file moet op de USB stick gezet worden, that's it.

Groet,
JW
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten