Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 oktober 2009, 15:42
rbouwm's schermafbeelding
rbouwm rbouwm is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Humax iHDR-5050c
Standaard Toekomst ETTHOME / ZIGGO in Gemeente Boxmeer

Voor iedereen die de ontwikkelingen wil volgen over de toekomst van EttHome / Ziggo in de Gemeente Boxmeer zal ik in dit topic namens de Werkgroep Ziggo Gemeente Boxmeer de laatste ontwikkelingen publiceren.
Dit topic is een opvolging van een eerdere discussie op dit forum (hier) en het directe gevolg van het overleg wat de werkgroep heeft met de projectleiders bij Ziggo van het project Migratie en Renovatie Boxmeer (etth naar eurodocsis)! Gelieve in dit topic dus geen nieuwe problemen te plaatsen, maar alleen reacties op het betreffende onderwerp.

EttH is zeker geen slechte technologie, maar aangezien de wereldstandaard eurodocsis is, zal EttH uiteindelijk verdwijnen. Het vooroplopen tijdens de introductie van EttH heeft ons nu op een achterstand gebracht en deze zal moeten worden verholpen. Het bovengenoemde project is een initiatief van Ziggo dat ervoor moet zorgen dat de Gemeente Boxmeer weer helemaal mee kan met de huidige technologie en dat alle diensten (alles in 1, interactieve TV) van Ziggo in de gehele Gemeente Boxmeer leverbaar zullen zijn en dus niet meer voor beperkte postcodes.

De omvang van dit project is niet gering:
Boxmeer bestaat uit 27 wijken met 10000+ aansluitingen. Van deze 27 wijken zijn in 5 wijken nu uitsluitend EttH aansluitingen beschikbaar. De overige wijken kunnen zowel EttH als de reguliere docsis aansluitingen aanvragen. Deze 5 wijken bevinden zich allen in het centrum van Boxmeer.
De doelstelling is om alle EttH klanten te migreren naar Eurodocsis en het wijknet in Boxmeer te renoveren naar de huidige Ziggo Standaard (HSI 3)/ Eurodocsis 3).
Om dit te bewerkstellen moeten alle 27 wijkcentrales, 900 versterkers en 1200 multitabs worden vervangen. Daarnaast moeten alle EttH einddozen in de woningen worden vervangen en nog veel meer.

Er zal regelmatig overleg plaatsvinden met onze werkgroep om de status van het project door te nemen. Updates zullen dan hier te vinden zijn! Belangrijke updates worden altijd direct hieronder in de Planning & Status geplaatst om zo alle informatie op 1 punt te hebben.

Laatst gewijzigd door rbouwm; 15 november 2009 om 13:21
Oud 30 oktober 2009, 15:43
rbouwm rbouwm is offline
Member

Standaard Planning & Status

Hier zal waar mogelijk de planning en status worden weergegeven van het project:

06-10-2009:
Eerste vergadering gehad met de projectleiders bij Ziggo waarbij de plannen zijn gepresenteerd over de aanpak. Deze plannen zullen na bevestiging ook hier worden gepubliceerd om inzicht te geven in de omvang van het project en duidelijkheid te verschaffen over hetgeen er gaat gebeuren.

12-12-2009:
De planning van Ziggo is als volgt:
  • Per 1 januari 2010 komt er een alles in 1 aanbieding voor EttH klanten.Dit zal naar alle waarschijnlijkheid 49.95 kosten voor Internet (10mbit), Telefoon en Televisie. Klanten hebben zelf de keuze om hier gebruik van te maken en zullen hierover zsm worden geïnformeerd (waarschijnlijk nog aankomende week). In de meeste gevallen zal dit echter voordeliger zijn. Interactive Televisie is dan nog niet mogelijk.
  • Op 1 juli 2010 zou het netwerk in Boxmeer moeten zijn omgebouwd naar DOCSIS3. Vanaf deze datum zal EttH NIET meer leverbaar zijn en zijn alle EttH klanten gemigreerd naar DOCSIS 3. De 5 wijken waar uitsluitend EttH beschikbaar is, kunnen wel pas als laatste worden aangepast om de migratie zo soepel mogelijk te kunnen laten verlopen. Zoals hierboven al vermeld, is dit een behoorlijke grote operatie. De doelstelling is om dit per wijk te doen, om er zo voor te zorgen dat de downtime minimaal is. Maximaal een dag. Uiteraard worden klanten hierover van te voren geïnformeerd.
09-02-2009:
De planning is ietwat gewijzigd:
  • Per 1 februari 2010 betalen alle huidige EttH klanten 12.95 voor 10Mbit (behalve de 40Mbit klanten, deze krijgen 100Mbit). Klanten gaan dus minder betalen of krijgen voor hetzelfde geld meer snelheid. Tijdens het migratieproject zullen een aantal EttH klanten al worden gemigreerd naar Ziggo Z2 (ook 10 Mbit) en blijven tot aan het einde van dit project ook 12.95 betalen.
  • De EttH factuur van januari 2010 wordt voor 50% gecrediteerd om zo de klanten tegemoet te komen voor de 10 dagen durende storing de afgelopen maand.
  • 1 juli is nog steeds de geplande einddatum van het complete migratieproject. Pas dan zal het voor huidige EttH klanten mogelijk zijn om Ziggo Alles in 1 te bestellen. Er komt dus geen alles in 1 tussenoplossing. Gemigreerde klanten kunnen ook niet eerder alles in 1 aanvragen zoals het er nu uitziet.
  • Voor huidige Eurodocsis klanten veranderd er qua abonnement nog niets
  • Zeer binnenkort wordt deze informatie door Ziggo per post aan de klanten verstrekt.

Nogmaals hebben wij gevraagd naar een passend overstapaanbod voor EttH klanten.

15-03-2010:
Deze week is begonnen met de renovatie binnenshuis in Rijkevoort, Oeffelt en Beugen!

23-03-2010:
Statusmeeting gehad met Ziggo:
  • creditering over januari is verrekend met het abonnementsgeld. Dit is te zien aan de betaling (achteraf) die in februari is gedaan (aangezien betaling achteraf is, betreft het hier de periode januari)
  • zoals in de brief vermeld zal voor maart geen kosten in rekening worden gebracht. Vanaf eind maart gaan etth klanten zoals Ziggo klanten vooraf ipv achteraf betalen. Dus eind maart ontvang je een rekening van 12,95 (29,95-17 euro korting).
  • Tijdens de migratie naar Ziggo zullen alle EttH klanten (muv de 40mbit klanten) naar een Ziggo Z2 abonnement worden omgezet. Het tarief hiervoor is tot 1 juli 12.95. Vanaf juli wordt dit de regulier prijs van 29.95. Dan kan ook weer van abonnementsvorm worden gewisseld.
  • Ombouw loopt voorspoedig, er zijn tot nu toe weinig klachten. Mocht u klachten hebben, stuur dit dan in een PB naar mij op, dan kunnen we eea in behandeling nemen.
02-05-2010: Ziggo Service balie
Met eventuele technische problemen en al uw vragen, kunt u terecht bij de Servicebalie die Ziggo tijdelijk heeft geopend bij Electroworld Jan Berkvens, Koorstraat 69 in Boxmeer. De servicebalie is op vrijdag van 16 tot 20 uur en op zaterdag van 10 tot 16 uur geopend. Er zijn monteurs van Ziggo beschikbaar die bij kunnen springen en eventueel bij inwoners langs kunnen gaan. De servicebalie bij Electroworld blijft in ieder geval tot het eind van de maand mei open.

27-05-2010: Status meeting
De Technische migratie is zo goed als compleet. Na deze week zouden er dan geen storingen meer moeten zijn. Is dit wel het geval, dan verzoek ik iedereen die hier last van heeft te bellen met :
0481 850 400. Dit is het "oude EttH Support Desk nummer, maar de mensen bij deze desk zijn WEL op de hoogte van de migratie/situatie in Boxmeer, en de mensen van de reguliere support desk niet.
Op dit moment is er nog een probleem met Mijn Ziggo. Sommige klanten kunnen wel inloggen op Mijn Ziggo, maar zien dan de gegevens van iemand anders. Indien nog niet gemeld, meld dit dan ook op bovenstaand nummer. Ziggo hoopt deze problemen deze week nog te kunnen oplossen.

24-06-2010 Status update:
Problemen met de mijn Ziggo accounts zijn nog steeds niet opgelost. We proberen Ziggo te pushen dit zsm te doen, alleen krijgen we op dit moment weinig duidelijkheid hierover. Heeft u ook verkeerde gegevens bij Mijn Ziggo, bel dan met het nummer hierboven. Wellicht kunnen we de druk dan een beetje opvoeren.
De werkzaamheden zijn afgerond, etth telfonie klanten worden nu ook gemigreerd en kunnen dan alles in 1 aanvragen. Let op mensen. Had u een Z1 Etth abonnement, dan is dat omgezet naar Z2 voor 12,95, maar na de kortingsperiode wordt dat 29,95. Wilt u terug naar Z1, bel dan even met Ziggo om het abonnement aan te passen!!!!
De Ziggo Servicebus staat van 29 juni tot en met 3 juli op het Weijerplein in Boxmeer. Heeft u nog vragen/klachten, maak hier dan gebruik van of ga op vrijdag/zaterdag naa Jan Berkvens in Boxmeer (van 2 tot 30 juli). Daar is ook een service desk ingericht.

09-07-2010 Status update: Mijn Ziggo problemen opgelost:
Zojuist van Ziggo bericht gehad:
"Alle, bij ons bekende issues mbt Mijn Ziggo accounts zijn opgelost. De klanten waar wij aanpassingen voor gedaan hebben zijn allemaal via email geïnformeerd over de (eventuele) nieuwe inloggegevens.

Indien zich nog mensen bij jou melden die ook nog problemen hebben, horen wij dit graag, dan zullen wij verder actie ondernemen.
Uiteraard kunnen klanten ook nog altijd bellen naar de EttH-lijn. De agents die daar op zitten, weten wat ze te doen staat."

29-07-2010 Status update: Laatste Ziggo meeting
Tijdens deze vergadering zijn we nog even ingegaan op het verloop van het project. Conclusie is dat het geheel redelijk soepel is verlopen (muv de Mijn Ziggo problematiek en wat onduidelijkheden in de communicatie). Er zijn dan ook weinig extra klachten binnengekomen. Uiteraard zijn er wel wat problemen geweest, maar dit was ook ingecalculeerd. Boxmeer kan nu gewoon alle diensten van Ziggo afnemen. Wij danken de projectleiders van Ziggo voor hun inzet en openheid mbt tot dit project.
Enkele dingen om te onthouden:
  • Alles in 1 bestellen is nu mogelijk. Er komt geen extra korting, maar er wordt van iedere nieuwe aansluiting 10 euro beschikbaar gesteld voor het Truckers GKB. Het totaalbedrag (peildatum 1 september), wordt tijdens het konvooi op 19 september 2010 bekend gemaakt.
  • De korting die Ziggo aan Etth klanten gaf is afgelopen!!! Let erop dat indien u eerst etth Z1 Internet had, u nu Ziggo Z2 internet heeft en dat ook gaat betalen. Wilt u weer terug, bel dan met Ziggo om dit te laten aanpassen, anders gaat u meer betalen dan u gewend was!
  • Het oude Etth telefoonnummer 0481 850 400 blijft tot halverwege september beriekbaar om lopende zaken af te handelen, dus mocht u specifieke vragen hebben, kunt u dit nummer blijven gebruiken. Let wel, dit nummer heeft nog een minimale bezetting, dus voor reguliere vragen kunt u beter het Ziggo support nummer bellen.
  • De etth Emailadressen komen per 1 oktober te vervallen. Zorg er dus voor dat u hier geen email meer op ontvangt.
LET OP: Had u ETTH telefonie bekijk dan even uw factuur van 29/07. Staat hier het volgende op, dan klopt uw factuur niet:
telefoonlijn 23-06-2010 - 01-07-2010 € 2,65
telefoonlijn 01-07-2010 - 01-08-2010 € 9,95
telefoonlijn 01-08-2010 - 01-09-2010 € 9,95
De telefoonkosten van Juli zijn voor etth telefonie abonnees nl in juli als korting gegeven voor de migratie. Dit is inmiddels doorgegeven aan Ziggo en wordt gecorrigeerd, maar het is zeker niet onverstandig zelf ook even te bellen voor de zekerheid!

De Werkgroep Ziggo Gemeente Boxmeer heeft zich beschikbaar gesteld voor eventuele vervolgprojecten, indien nodig.

Laatst gewijzigd door rbouwm; 29 juli 2010 om 14:53
Oud 30 oktober 2009, 15:44
rbouwm rbouwm is offline
Member

Standaard Postcode check

Nieuwsgierig naar wat er op uw postcode kan. Ziggo heeft ons een postcode lijst gegeven (anders dan de online check bij Ziggo) die aangeeft in welke gebieden van Boxmeer op dit moment uitsluitend etth leverbaar is. Kunt u volgens deze check wel alles in 1 aanvragen, maar komt u niet verder, laat dit dan even middels een PB weten.

LET OP: aangezien inmiddels met de ombouw is begonnen worden geen nieuwe alles-in-1 aanvragen in behandeling genomen, om ervoor te zorgen dat de migratie vlekkeloos verloopt. Vanaf 1 juli kan iedereen in Boxmeer alles-in-1 aanvragen

Laatst gewijzigd door rbouwm; 29 juli 2010 om 13:43
Oud 31 oktober 2009, 19:58
marc75's schermafbeelding
marc75 marc75 is offline
Inactieve account

Standaard overstap naar docsis3?

Hoi Ronald,

volgens de vermelde postcode-check kan ik op mijn adres het alles-in-1 pakket aanvragen. Op dit moment gebruik ik echter nog etthome voor zowel bellen als internet. Daarom heb ik nog de volgende vragen:

- als ik het alles-in-1-pakket aanvraag, krijg ik dan een docsis3 modem opgestuurd?
- hoe zit het dan met de aansluitingen, omdat er op dit moment uiteraard een ethernetaansluiting in de meterkast voorhanden is.
- het kastje dat nu gebruikt wordt voor etth bellen hoef ik dan niet meer te gebruiken? en bellen verloopt dan via het nieuwe modem?
- ben ik dan helemaal overgestapt en van etthome af?
- ik neem aan dat ik dan gewoon alle functionaliteit tot mijn beschikking heb als andere ziggo-klanten, met name 5 email-accounts en webspace?
- kan ik nu al overstappen?
- kan ik problemen verwachten als ik nu de overstap maak of is het
verstandiger om nog even te wachten> zo ja, hoe lang dan?

bedankt!

Marc
Oud 31 oktober 2009, 21:00
rbouwm rbouwm is offline
Member

Standaard

Sorry Mark, in de postcode check zat een foutje, dit wordt ZSM hersteld. Jouw postcode is dus nu nog alleen geschikt voor ETTH
De postcode check link is ook even hier verwijderd en zodra de fout is hersteld wordt de link weer actief.

Wacht nog even de berichtgeving af, dan wordt alles duidelijk!
Sorry voor de teleurstelling op dit moment, maar ik verzeker je dat het ook voor jou goedkomt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marc75 Bekijk bericht
Hoi Ronald,

volgens de vermelde postcode-check kan ik op mijn adres het alles-in-1 pakket aanvragen. Op dit moment gebruik ik echter nog etthome voor zowel bellen als internet. Daarom heb ik nog de volgende vragen:

- als ik het alles-in-1-pakket aanvraag, krijg ik dan een docsis3 modem opgestuurd?
- hoe zit het dan met de aansluitingen, omdat er op dit moment uiteraard een ethernetaansluiting in de meterkast voorhanden is.
- het kastje dat nu gebruikt wordt voor etth bellen hoef ik dan niet meer te gebruiken? en bellen verloopt dan via het nieuwe modem?
- ben ik dan helemaal overgestapt en van etthome af?
- ik neem aan dat ik dan gewoon alle functionaliteit tot mijn beschikking heb als andere ziggo-klanten, met name 5 email-accounts en webspace?
- kan ik nu al overstappen?
- kan ik problemen verwachten als ik nu de overstap maak of is het
verstandiger om nog even te wachten> zo ja, hoe lang dan?

bedankt!

Marc
Oud 2 november 2009, 09:11
hweerman's schermafbeelding
hweerman hweerman is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-1-plus
DTV: cisco + samsung + telseyIPTV
Standaard etthome en regulier ziggo

Ik las dat etthome nu op achterstand staat t.o.v. ziggo eurodocsis kabelmodems. Dat is niet het geval; in Boxmeer zijn nog steeds 100Mbps etthome aansluitingen leverbaar (met op dit moment 40Mbps bandbreedte), en er zijn al enkele jaren mensen in boxmeer die zo'n aansluiting genomen hebben. Het probleem is dat Ziggo niet twee verschillende infrastructuren kan en wil beheren (te duur), en daarom besloten heeft om te standaardiseren op kabelmodems/eurodocsis en etthome zal uitfaseren.
Oud 2 november 2009, 13:35
rbouwm rbouwm is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hweerman Bekijk bericht
Ik las dat etthome nu op achterstand staat t.o.v. ziggo eurodocsis kabelmodems. Dat is niet het geval; in Boxmeer zijn nog steeds 100Mbps etthome aansluitingen leverbaar (met op dit moment 40Mbps bandbreedte), en er zijn al enkele jaren mensen in boxmeer die zo'n aansluiting genomen hebben. Het probleem is dat Ziggo niet twee verschillende infrastructuren kan en wil beheren (te duur), en daarom besloten heeft om te standaardiseren op kabelmodems/eurodocsis en etthome zal uitfaseren.

Dit klopt wel , alleen moest er voor die 100mbit verbinding 250 euro installatiekosten worden betaald en is er maar een handjevol mensen in de hele gemeente die zo'n verbinding heeft (volgens mij zijn het er 7). Als ik me niet vergis, kan deze nu ook niet meer worden aangevraagd.
In de vergaderingen met Ziggo (projectleiders migratie en renovatie Boxmeer) heeft Ziggo zelf aangeven dat Boxmeer nu achterloopt, omdat de snelheden en prijzen zeker niet in verhouding zijn tot de reguliere abonnementen (voorbeeld: 47.95 voor een 10mbit verbinding) en er geen alles in 1 mogelijk is voor etth klanten.
We willen ook niet zeggen dat etth de slechtere technologie is, in tegendeel, maar zoals u al zegt is door bedrijfseconomishce redenen besloten om het netwerk om te bouwen.
MVG
Ronald Bouwmans

Laatst gewijzigd door rbouwm; 2 november 2009 om 13:55
Oud 11 november 2009, 21:30
Ziggoloos's schermafbeelding
Ziggoloos Ziggoloos is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra - TV extra - Ubee
DTV: Samsung P850R, Cisco 8485
Standaard

Tiss nu toch al weer lang stil hier! Ook m'n brievenbus heeft nog niet geklepperd. Enig idee wanneer er nieuws verspreid zal gaan worden?
Oud 12 november 2009, 15:39
rbouwm rbouwm is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggoloos Bekijk bericht
Tiss nu toch al weer lang stil hier! Ook m'n brievenbus heeft nog niet geklepperd. Enig idee wanneer er nieuws verspreid zal gaan worden?
Ik weet het, het duurt altijd te lang , maar zodra ik nieuws heb, zal ik dat zeker hier neerzetten. De daadwerkelijk brieven naar de klanten staan volgens mij gepland in november/december.
Oud 12 november 2009, 16:58
bbird's schermafbeelding
bbird bbird is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Etthome
DTV: Phlips
Standaard

Heb inmiddels Alles-in-1 besteld. Levering binnen 10 werkdagen als het goed is. Heb gewoon gebeld want via de pc check op ziggo.nl kom je automatisch op de etthome site uit. Ik moet wel zelf mijn etthome abo opzeggen, dat kond de medewerker niet voor me doen. Ben benieuwd
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten