Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Ziggo On Demand

Mededelingen

Ziggo On Demand Vragen en opmerkingen over het originele Interactieve TV platform van Ziggo.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 oktober 2009, 02:04
EelcoV's schermafbeelding
EelcoV EelcoV is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All-in-1 Plus, Ubee EVM320B
DTV: Cisco HD-PVR
Standaard 1-gats AOP en 1-gats WCD hetzelfde?

Ik heb gisteren mijn AllIn1 Plus + Cisco HD-PVR ontvangen. Tot mijn verbazing zat hier ook nog de hele interactive TV installatie pakket bij.

Ik heb nu een 1-gats AOP in de meterkast, deze was ik van plan te vervangen met de 1-gats AOP van het All-In-One starterspakket zodat de modem/tv splitter er op past.

Nu ik toch het interactieve pakket binnen heb ben ik even gaan lezen, maar bij dit pakket zit volgens mij ook een 1-gats AOP. Voor ITV moet in de woonkamer ook je 2-gats WCD worden vervangen door een 1-gats WCD, maar is de AOP ook als WCD te gebruiken?

En waarom levert Ziggo een afdekplaatje mee voor een 1-gats aansluitdoos maar geen chassisdeel? Als je zo'n wcd al hebt dan heb je toch ook een afdekplaat???

Het plaatje is volgens mij niet te gebruiken voor het meegeleverde 1-gats AOP aangezien de aansluiting op het afdekplaatje precies in het midden zit en die van het 1-gats AOP zit links van het midden.

Ik zal wel ergens iets gemist hebben denk ik
Oud 30 oktober 2009, 10:42
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EelcoV Bekijk bericht
En waarom levert Ziggo een afdekplaatje mee voor een 1-gats aansluitdoos maar geen chassisdeel? Als je zo'n wcd al hebt dan heb je toch ook een afdekplaat???
Ik dacht dat dit een speciaal afdekplaatje is waar dan het filter/splitter voor internet op vastklikt. Op een standaard afdekplaatje zit dat niet en zou het internet-filter er makkelijker uit kunnen schieten.

Het "oude" AOP kun je inderdaad als WCD gebruiken.

Verder moet je even kijken naar het pakket wat bij de Cisco zit, ik dacht dat daar ook een versterker bij zit. Op die versterker sluit je ook je kabelmodem aan en er gaat 1 van de aansluitingen naar het punt (WCD) waar de Cisco op komt. Beide aansluitingen zijn dan retourgeschikt. In dat geval gebruik je dus niet de losse splitter die je bij je internet-pakket hebt gekregen. Dan krijg je dus:

AOP (je bestaande 1-gats AOP) -->>-- versterker -->>-- Cisco/kabelmodem/andere-tv's en radio's

Je hoeft in dat geval ook niet het plaatje op de AOP te vervangen omdat de splitter er dan niet op komt, maar de versterker

Maar zoals gezegd, check dat even in de handleiding die bij het Cisco pakket zit, want misschien is het tegenwoordig weer anders dan een tijdje terug.
Oud 30 oktober 2009, 17:39
JanvdB's schermafbeelding
JanvdB JanvdB is offline
Senior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: LOEWE
Standaard

Ik heb recentelijk de WCD vervangen voor een AOP(Tras 1000).
Ik constateerde, dat de kwaliteit van het signaal met enkele % slechter was geworden.
Ik heb daarna de AOP weer vervangen voor de WCD, en de kwaliteit van het signaal was weer 100 %.
Ik heb er geen verklaring voor, een van de forumdeelnemers wel?
Vr.gr JanvdB
Oud 30 oktober 2009, 22:09
EelcoV EelcoV is offline
Junior Member

Standaard

@CeeS

Het plaatje wat jij beschrijft is inderdaad voor het vastklikken van de "splitter". Hiervan heb ik er nu 2. (1 uit het All in 1 starterspakket en 1 uit het startpakket interactieve televisie.)
Volgens mij zijn het allebei AOPs. Kan ik er een in de meterkast monteren (AOP) en 1 in de woonkamer als WCD voor de HD-PVR? Of kan ik beter mijn oude AOP gebruiken (met 1 gat in het midden zoals getekent op pagina 23)
Of moet ik ergens een 1-gats WCD kopen? Bij kabelkeur zie ik niets wat hier op lijkt.

De toepassing van het losse plaatje staat op pagina 14 van de Installatie Hoofdaansluiting handleiding. Maar dat is niet van toepassing op mijn situatie.

@JanvdB
Heb jij dan een 1-gats WCD? of heb je de 2-gats WCD teruggeplaatst. Werkt je interactieve televisie nu nog?

Allebei bedankt voor jullie reactie
Oud 30 oktober 2009, 22:50
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Standaard

Citaat:
@CeeS

Het plaatje wat jij beschrijft is inderdaad voor het vastklikken van de "splitter". Hiervan heb ik er nu 2. (1 uit het All in 1 starterspakket en 1 uit het startpakket interactieve televisie.)
Volgens mij zijn het allebei AOPs. Kan ik er een in de meterkast monteren (AOP) en 1 in de woonkamer als WCD voor de HD-PVR? Of kan ik beter mijn oude AOP gebruiken (met 1 gat in het midden zoals getekent op pagina 23)
Of moet ik ergens een 1-gats WCD kopen? Bij kabelkeur zie ik niets wat hier op lijkt.
Maakt niets uit welke je gebruikt, kan beiden.
Zat er ook een versterker bij je interactieve TV pakket ?
Oud 30 oktober 2009, 23:05
JanvdB's schermafbeelding
JanvdB JanvdB is offline
Senior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: LOEWE
Standaard

Ik heb een 2 gats WCD.
Ik heb geen interactieve tv abbo.
Misschien had ik de opmerking betreffende het signaalverschil in een ander draadje moeten zetten?
JanvdB
Oud 1 november 2009, 03:12
Randstad's schermafbeelding
Randstad Randstad is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-plus; Cisco EPC3925
DTV: Cisco 8485DVB/Humax iHDR5200c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanvdB Bekijk bericht
Ik heb een 2 gats WCD.
Ik heb geen interactieve tv abbo.
Misschien had ik de opmerking betreffende het signaalverschil in een ander draadje moeten zetten?
JanvdB
Inderdaad, aangezien dit topic over interactieve t.v. gaat.
Oud 1 november 2009, 11:07
EelcoV EelcoV is offline
Junior Member

Standaard

@CeeS

Er zit inderdaad een versterker bij, maar ik heb reeds een Hirschman GHV 20E en een verdeler Hirschman AFC 1861 voor 6 aansluitingen in mijn huis. De ziggo versterker heeft wat mij betreft wat te weinig aansluitingen.

Ik wil even testen of interactieve televisie eventueel zou werken op mijn installatie, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik de goede 1-gats WCD gebruik.

Dus wat zou een goede oplossing zijn? De AOP TRAS-1000 als WCD gebruiken of een "echte" 1-gats WCD.

Indien het laatste, hebben julie dan ook een merk/type voor mij?
Of anders geformuleert: Wat gebruiken jullie dan als WCD?

@JanvdB
Toch bedankt voor het reageren
Oud 1 november 2009, 14:23
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Standaard

Citaat:
@CeeS

Er zit inderdaad een versterker bij, maar ik heb reeds een Hirschman GHV 20E en een verdeler Hirschman AFC 1861 voor 6 aansluitingen in mijn huis. De ziggo versterker heeft wat mij betreft wat te weinig aansluitingen.

Ik wil even testen of interactieve televisie eventueel zou werken op mijn installatie, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik de goede 1-gats WCD gebruik.

Dus wat zou een goede oplossing zijn? De AOP TRAS-1000 als WCD gebruiken of een "echte" 1-gats WCD.

Indien het laatste, hebben julie dan ook een merk/type voor mij?
Of anders geformuleert: Wat gebruiken jullie dan als WCD?
Allereerst:
Een TRAS-1000 kun je gewoon gebruiken als 1-gats WCD, hij is breedbandig en dus ook geschikt voor retour.

De GHV-20E van Hirschmann is niet geschikt voor interactieve TV omdat er geen retourkanaal mogelijkheid op zit. Zie ook hier voor specs van deze versterker. Dus als je een Cisco aansluit achter deze versterker zul je geen interactieve TV kunnen gebruiken. Wel normale digitale TV op de Cisco. Ook een kabelmodem kun je niet aansluiten achter deze versterker.

Wat je wel kunt doen is de Ziggo versterker gebruiken als eerste versterker en daarachter pas verdelen via je AFC-1861 en dan de aansluiting van de Cisco rechtstreeks aansluiten op de juiste uitgang van de Ziggo-versterker. Een eventueel internet kabelmodem wat je nu of later gaat gebruiken ook op deze versterker aansluiten. Mocht de Ziggo versterker te weinig versterken voor de overige aansluitingen die niet interactie/retourgeschikt hoeven te zijn kun je de GHV20E versterker aansluiten na één van de uitgangen van de Ziggo-versterker (indien die niet teveel versterkt). Versterkt de Ziggo-versterker ook bijvoorbeeld 20dB, dan kun je de AFC-1861 beter direct aansluiten zonder versterker er tussen.

PS:
Wat is het merk en type van de Ziggo versterker ?
Oud 2 november 2009, 16:29
EelcoV EelcoV is offline
Junior Member

Standaard

@CeeS
Dank je wel voor je uitleg, wordt steeds duidelijker voor mij.
Volgens mij is het de Tratec FRA-752N.

link: http://62.177.155.228/TechnetixOwn/P...20FRA-752N.pdf

Versterking:
uitgang 1 - 0 dB (aangeraden te gebruiken voor het internet modem)
uitgang 2 - +2 dB
uitgang 3 - +4 dB
uitgang 4 - +8 dB
Retourpad voor alle poorten +2 dB
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Ziggo On Demand

Favorieten/bladwijzers

Labels
aop wcd itv

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten