• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo houdt vast aan HD strategie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helemaal met Ziggo eens.

HD streams moet gewoon niets extra kosten in vergelijking met SD nu.
Ik vind de vergelijking van zwart/wit naar kleur wel van toepassing.

Men moet gewoon bij de zenders zelf mee gaan met de tijd en de standaarden en stoppen te proberen nog langer mensen een poot uit te draaien.

HD moet gewoon kunnen zonder meerprijs.

Jij vindt wel van alles, maar de vraag is of dat realistisch is. Overgang naar HD vereist hoge investeringen voor de zenders en de productiebedrijven van programma's en dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen. Commerciële TV zenders willen bovendien rendement zien van al hun investeringen.

Je vergelijking met de overgang van zwart-wit naar kleur slaat de plank in ieder geval mis. Destijds was er alleen nog publieke omroep, en die werd (en wordt) betaald uit de algemene middelen. Daarnaast moest er destijds ook nog kijk- en luistergeld worden betaald. Die tarieven zijn toen opgetrokken mede om de inversteringen voor kleurentelevisie te kunnen bekostigen. Het is dus zo dat iedereen daaraan meebetaald heeft, ook de mensen die stug in zwart-wit bleven kijken.
 
Jij vindt wel van alles, maar de vraag is of dat realistisch is. Overgang naar HD vereist hoge investeringen voor de zenders en de productiebedrijven van programma's en dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen. Commerciële TV zenders willen bovendien rendement zien van al hun investeringen.

Je vergelijking met de overgang van zwart-wit naar kleur slaat de plank in ieder geval mis. Destijds was er alleen nog publieke omroep, en die werd (en wordt) betaald uit de algemene middelen. Daarnaast moest er destijds ook nog kijk- en luistergeld worden betaald. Die tarieven zijn toen opgetrokken mede om de inversteringen voor kleurentelevisie te kunnen bekostigen. Het is dus zo dat iedereen daaraan meebetaald heeft, ook de mensen die stug in zwart-wit bleven kijken.

Natuurlijk brengen inversteringen kosten met zich mee, de vraag is alleen moet dit verhaalt worden op de consument. Heel simpel geredeneerd is het zo dat de montagetafels op een gegeven moment toch aan vervanging toe zijn. Er vanuit gaande dat deze kosten over meerdere jaren worden mee genomen op de ballans zal de meerprijs van een HD eind regie wel mee vallen.

het hete hangijzer is dan ook, ben je als consument bereid extra te betalen voor alleen meer beeldlijnen... de content is het zelfde.
Dit en het feit dat HD over 2 jaar net zo gewoon is als SD nu, men de kosten door vernieuwen van appratuur toch moet maken is het mijnziens onnodig de consument hier mee te belasten.

Als RTL of SBS zou beginnen met een sepperaat HD kanaal ligt dit natuurlijk helemaal anders. Ik blijf zeggen HD-bijdrage voor de zelfde content als SD moet niet nodig zijn, wanneer ze iets extra's leveren bijvoorbeeld een nieuwe zender is dit natuurlijk anders.
 
Ik ben in ieder geval NIET bereid om extra te betalen voor HD.

Het is al weer heel gewoon aan het worden.
 
Ik ben in ieder geval NIET bereid om extra te betalen voor HD.

Het is al weer heel gewoon aan het worden.

Tja, in werkelijkheid betaal je er toch aan mee. Bij de publieken omdat het uit de algemene middelen moet worden bekostigd, en bij de commerciëlen omdat de gedane investeringen terugverdiend moeten worden door reclame, sponsoring en merchandising, en de kosten daarvan worden door ondernemingen weer doorberekend in de prijzen van producten en diensten die iedereen koopt. Overigens bestrijdt de publieke omroep ook een deel van haar kosten door de verkoop van reclamezendtijd.
 
Ik ben in ieder geval NIET bereid om extra te betalen voor HD.

Het is al weer heel gewoon aan het worden.

Ben ik het helemaal mee eens.
Overigens ook een prima standpunt van Ziggo. :thumb up:
 
Eurosport is toch gewoon commercieel?
Ik denk dat Ziggo daar echt wel voor betaalt.
En flink ook! Eurosport is een van de duurste aanbieders.
Maar wellicht heeft Ziggo (mede door het grote aantal abonnees) een mooie package deal kunnen afspreken voor Eurosport 1 SD + HD en Eurosport2.
 
En flink ook! Eurosport is een van de duurste aanbieders.
Maar wellicht heeft Ziggo (mede door het grote aantal abonnees) een mooie package deal kunnen afspreken voor Eurosport 1 SD + HD en Eurosport2.
Valt me ook op dat het % HD uitzendingen op Eurosport steeds meer wordt.
Bijv. vrijwel AL het tennis wordt in HD uitgezonden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan