Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 november 2009, 12:37
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brocaro Bekijk bericht
Het is me duidelijk. Ik ben genaaid maar door wie!!
Arcie bedankt voor je info!
Dat weet jij alleen denk ik,maar het is wel opvallend dat deze modellen vaak opduiken bij de mediamarkt,heb jij hem toevallig ook daar gekocht ?
Oud 15 november 2009, 12:46
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brocaro Bekijk bericht
Het is me duidelijk. Ik ben genaaid maar door wie!!
Eigenlijk zou Samsung Nederland er voor moeten zorgen dat er tegenwoordig geen modellen meer in Nederland te koop zijn waarin nog een standaard DVB CI slot zit. Nu is dat door grijze import lastig, maar dan zou Samsung Nederland er in ieder geval voor moeten zorgen dat het bij hun potentiele klanten bekend is dat er meerdere uitvoeringen van een model bestaan en die potentiele kopers er expliciet op wijzen dat ze moeten letten op bepaalde type nummers indien die kopers persé een CI+ slot willen. Goede voorlichting dus waarvoor hun eigen website bij uitstek geschikt is. Het vervelende zal wel zijn dat Samsung Nederland dan blijft zitten met grote partijen TV's met een standaard DVB CI slot omdat ze zelf de CI/CI+ markt toestand voor dit jaar verkeerd hebben ingeschat.
Met citaat reageren
Oud 15 november 2009, 18:42
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ziggo kiest er middels instellingen voor om de backwardscompabiliteitsmodus van de CI+ CAM met standaard DVB CI sloten uit te zetten op alle kanalen. Anders zou de CI+ CAM gewoon gebruikt kunnen worden in apparatuur met een CI slot. Bij Caiway is een dergelijke beperking van de CI+ CAM bijvoorbeeld niet actief. Een keuze van Ziggo dus om het gebruik van apparatuur met standaard CI slot tegen te werken. Heeft verder niets met "het niet kloppen van een protocol" te maken.
Waar worden die "instellingen" gedaan, is dat op hun kaart of via het aangeboden signaal?
Want het zit dus niet in de CI+ CAM, als ik je goed begrijp.

Groet,
JW
Met citaat reageren
Oud 15 november 2009, 19:02
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
Waar worden die "instellingen" gedaan, is dat op hun kaart of via het aangeboden signaal?
Via het signaal wordt de CI+ CAM geïnstrueerd dat deze op geen enkel kanaal in backwardscompatible modus mag werken. Ziggo stelt dus via het signaal de CI+ CAM in. En in december gaat Ziggo ook de apparatuur met CI+ slot via het signaal instrueren om op geen enkel kanaal nog langer een standaard DVB CAM te accepteren. Dit is overigens al meerdere keren besproken op dit forum. Zie ook de CI+ specificaties op www.ci-plus.com voor meer informatie.
Met citaat reageren
Oud 15 november 2009, 22:38
Schizo007nl's schermafbeelding
Schizo007nl Schizo007nl is offline
Senior Member

Ziggo Internet: -
DTV: Humax IR-Fox C, Humax IRHD 5000c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Gegoogled,maar het type XWXBT is niet geschikt voor CI+, Samsung heeft het boekje van het andere type gewoon overgenomen voor het gemak voor dit type.
Ik vermoed dat dit weer een mediamarkt slachtoffer is.

Beetje raar vermoeden, modellen komen ook voor bij andere winkels!

Misschien bij MM meer omdat zij het afgelopen jaar veel meer omzet hebben gedraaid dan alle andere winkelketens in Nederland?

Met citaat reageren
Oud 15 november 2009, 23:04
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Via het signaal wordt de CI+ CAM geïnstrueerd dat deze op geen enkel kanaal in backwardscompatible modus mag werken. Ziggo stelt dus via het signaal de CI+ CAM in. En in december gaat Ziggo ook de apparatuur met CI+ slot via het signaal instrueren om op geen enkel kanaal nog langer een standaard DVB CAM te accepteren. Dit is overigens al meerdere keren besproken op dit forum. Zie ook de CI+ specificaties op www.ci-plus.com voor meer informatie.
Zoals ik ook al schreef in http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...ber#post227592

Maar terug naar het verhaal: het zit dus niet in de CI+ CAM zelf dat 'ie niet gebruikt zou kunnen worden in een CI slot, maar in de wijze waarop de contentaanbieder daarmee om wenst te gaan.
Zó formuleer ik het toch correct?

Groet,
JW
Met citaat reageren
Oud 15 november 2009, 23:51
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
Maar terug naar het verhaal: het zit dus niet in de CI+ CAM zelf dat 'ie niet gebruikt zou kunnen worden in een CI slot, maar in de wijze waarop de contentaanbieder daarmee om wenst te gaan.
Geen idee waarom je nu opeens weer de term contentaanbieder gebruikt. Ziggo stuurt vanuit de headend de functionaliteit van de CI+ CAM aan en zoals ik nu al meerdere keren heb aangegeven kiest Ziggo er voor om de CI+ CAM niet te laten werken in een standaard DVB CI slot door aan de CI+ CAM instructies te versturen dat deze bij alle kanalen alleen in een CI+ slot gebruikt mag worden.

Voor alle duidelijkheid met "via het signaal" heb ik het dus over een Transport Stream zoals die door Ziggo in de headend wordt samengesteld uit diverse componenten waaronder de aansturingsdata voor de CI+ CAM en straks ook de aansturingsdata voor het CI+ slot. Ik heb het dus niet over het signaal zoals dat wordt aangeleverd door een zender bij de headend van Ziggo om te worden opgenomen in één van de Transport Streams van Ziggo. Misschien is het handig als je je eerst eens wat meer inleest in de materie. Zie bijvoobeeld de volgende webpagina over CI+: http://www.digitalekabeltelevisie.nl...us/index.shtml
Met citaat reageren
Oud 16 november 2009, 00:05
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

Standaard

Ik heb het woord "contentaanbieder" gebruikt omdat ik niet specifiek Ziggo wilde noemen in dit verband, maar elke aanbieder van digitale televisie via de kabel. Dat kan dus ook Caiway zijn, of enig andere in NL of daarbuiten.

Groet,
JW
Met citaat reageren
Oud 26 november 2009, 23:19
weis's schermafbeelding
weis weis is offline
Junior Member

Standaard

Goedeavond,

Ik heb een vraagje: heb een Samsung UE40B7000 gekocht met een CI+ module. Nu had ik de handleiding verkeerd geinterpreteerd en te vroeg de module in de tv gedaan. Vervolgens ging ik zoeken naar digitale zenders en toen kwam Ned.1 HD naar boven en de rest was niet beschikbaar. Vervolgens herhaalde ik dit en toen werd er niets meer gevonden.

Eenmaal op internet kwam ik er pas achter dat ik die module nog niet in de tv had moeten stoppen, maar dat ik eerst zonder module moest zoeken naar digitale zenders. Alleen het probleem is nu dat ik Ned.1 HD helemaal niet meer vind. Als ik digitaal zoek dan wordt er helemaal niets gevonden. Analoog vind ik wel gewoon zenders en het signaal is goed (coax kabel werkt dus prima).

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen, dus hoe ik Ned.1 HD weer tevoorschijn kan krijgen? Alvast bedankt voor eventueel advies!
Met citaat reageren
Oud 27 november 2009, 00:10
weis's schermafbeelding
weis weis is offline
Junior Member

Standaard

Hmm, had zojuist een tijdje de stroom van de tv af gehaald en toen ik het daarna opnieuw probeerde kreeg ik wel weer Ned.1 HD terug. Daarna de tv uitgeschakeld en de CI+ module met geactiveerde smartcard erin. Kreeg een CI-error (foutcode 17: verlopen). Was in ieder geval weer een stapje verder. Morgen maar eens verder uitpluizen (en het hieronder staande topic doorlezen).

Gegroet
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten