Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 november 2009, 18:26
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rampage Bekijk bericht
Nu heb ik geen rechtstreekse ervaring met een Alphacrypt CAM, maar het feit dat de 'scrambled'-melding in beeld komt geeft toch eigenlijk al aan dat dit een DTV-rechten kwestie is?
Ja, maar als deze mededeling in beeld komt bij kanalen waarvoor je WEL de kijkrechten bezit op de betreffende smartcard, dan betekent dit dat de AlphaCrypt niet (goed) werkt of niet goed communiceert met de host, niet dat je plotseling geen kijkrechten meer zou hebben.
Citaat:
Staat de smartcard nu wél op jouw klantnummer geregistreerd (en heb je dit gezien via MijnZiggo/schriftelijke bevestiging)? Zo ja; is hij wellicht een tijdlang niet gebruikt?
Lees nog even terug, dit is niet aan de orde omdat de smartcard in kwestie correct werkt in een andere ontvanger.

Laatst gewijzigd door Riparius; 28 november 2009 om 20:22
Oud 28 november 2009, 21:57
marcedwin's schermafbeelding
marcedwin marcedwin is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max & Play Start / Ubee WiFi ellende ding van Ziggo / Mobiel Ruim 4G
DTV: Humax iPVR-9200C / Samsung 2333HD met CI en daarin Alphacrypt Classic / Samsung DCB-9401R / Horizon
Standaard

Weet iemjand hoelang die AlphacryptClassic nog blijft werken? 1 jaar 2 jaar of?
Oud 28 november 2009, 22:07
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcedwin Bekijk bericht
Weet iemand hoelang die Alphacrypt Classic nog blijft werken? 1 jaar 2 jaar of?
Dat weet niemand. Ziggo doet daar geen uitspraken over. Feit is alleen dat het voor Ziggo niet mogelijk is de werking van de AlphaCrypt in een standaard CI slot te blokkeren zonder de codering te veranderen. Dan zouden echter alle bestaande (gecertificeerde) decoders en PVR's van nieuwe firmware moeten worden voorzien en mogelijk ook alle in gebruik zijnde smartcards moeten worden omgeruild, dus zoiets kan niet zomaar.
Oud 28 november 2009, 22:43
rampage's schermafbeelding
rampage rampage is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus / Motorola SB5121
DTV: Neotion CI+ i.c.m. Samsung LE40B650, Samsung DCB-9401R, Humax IR-FOX C
Standaard

Knuppelig dat ik dat zelf niet opgemerkt. Dank voor de scherpte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Ja, maar als deze mededeling in beeld komt bij kanalen waarvoor je WEL de kijkrechten bezit op de betreffende smartcard, dan betekent dit dat de AlphaCrypt niet (goed) werkt of niet goed communiceert met de host, niet dat je plotseling geen kijkrechten meer zou hebben.
Lees nog even terug, dit is niet aan de orde omdat de smartcard in kwestie correct werkt in een andere ontvanger.
Oud 29 november 2009, 09:03
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max & Play Start / Ubee WiFi ellende ding van Ziggo / Mobiel Ruim 4G
DTV: Humax iPVR-9200C / Samsung 2333HD met CI en daarin Alphacrypt Classic / Samsung DCB-9401R / Horizon
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Dat weet niemand. Ziggo doet daar geen uitspraken over. Feit is alleen dat het voor Ziggo niet mogelijk is de werking van de AlphaCrypt in een standaard CI slot te blokkeren zonder de codering te veranderen. Dan zouden echter alle bestaande (gecertificeerde) decoders en PVR's van nieuwe firmware moeten worden voorzien en mogelijk ook alle in gebruik zijnde smartcards moeten worden omgeruild, dus zoiets kan niet zomaar.

Ok, dank je wel. Dat wilde ik even horen. Wil namelijk een monitor TV kopen (2333HD - LS23CFVKF/EN -) maar die heeft een CI module en niet CI+.
Ga ik 'm maar aanschaffen.
Oud 3 december 2009, 13:50
pboes's schermafbeelding
pboes pboes is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Office Basis ZZ3
DTV: Diversen
Standaard

Let er bij de aanschaf van dit apparaat wel op dat er het typenummer LS23CFVKF/EN op de achterkant staat, de anderen schijnen zonder kabeltuner te worden geleverd!
Oud 3 december 2009, 14:06
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pboes Bekijk bericht
Let er bij de aanschaf van dit apparaat wel op dat er het typenummer LS23CFVKF/EN op de achterkant staat, de anderen schijnen zonder kabeltuner te worden geleverd!

Weet ik. Heb 'm bij Triderium besteld! Daar staat dat het Fabrikant nr LS23CFVKF/ENis. Heb ook aan ze gevraagd of dat zo is. Ze bevestigen dat. Dan is 235,= niet te duur. Ik wacht af of het ook klopt. Hoop 'm morgen of zaterdag in huis te hebben.
Oud 15 december 2009, 19:11
Senior Member

Standaard

Nou heb de monitor binnen en een 2e hands Alphacrypt. Werkt prima. !!

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Favorieten/bladwijzers

Labels
dvb-c, ondersteuning, ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten