Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 oktober 2009, 19:37
wsc007db's schermafbeelding
wsc007db wsc007db is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Start
DTV: 2x Humax 5200C / Humax 5000 / LG 32LD350
Standaard

Zojuist opnieuw naar kanalen laten zoeken, full scan. Alle kanalen verschijnen weer ( en doen het!), behalve RTL4, RTL5 en SBS6.
Deze zijn niet gevonden.
Oud 24 oktober 2009, 19:49
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wsc007db Bekijk bericht
Zojuist opnieuw naar kanalen laten zoeken, full scan. Alle kanalen verschijnen weer ( en doen het!), behalve RTL4, RTL5 en SBS6.
Deze zijn niet gevonden.
Dan is je signaalkwaliteit niet 100% in orde. Dat kan aan de gebruikte coaxkabels of het aansluitmateriaal liggen. Overigens wordt aangeraden bij Sony toestellen juist een quick scan te doen om alle zenders te vinden. Dat lijkt paradoxaal, maar in de praktijk werkt dat het best. Nog maar een keer laten scannen dus, en deze keer kiezen voor een quick scan.
Oud 24 oktober 2009, 19:51
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Deze zijn niet gevonden.
Okee, dan is duidelijk wat er mis gaat. Om te beginnen moet je niet de fullscan maar de QuickScan gebruiken en daarbij netjes de gegevens invullen die bij de smartcard geleverd waren. Dus de Netwerk ID en de Netwerk frequentie. Mogelijk kan je ook nog de QAM en Symbolrate kwijt, maar dat is van minder belang. Verder is het belangrijk dat je in de TV de automatische service update uitzet. Dit is een bekende bug van de 4x00 Sony TV's die er voor zorgt dat af en toe de volledige kanalenlijst zoek raakt. Die automatische service update vind je in het digitale menu van de TV.
Oud 25 oktober 2009, 22:09
Junior Member

Standaard Het lijkt weer goed te gaan ..

Ja je hebt gelijk. Was te voorbarig. In in andere ontvanger opnieuw de zenders laten op zoeken en ja hoor ze zijn er weer. Terug naar de eigen ontvanger, toestel reset, alles opnieuw laten zoeken en inderdaad de zaak loopt weer.
Oud 25 oktober 2009, 23:04
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ja je hebt gelijk. Was te voorbarig. In in andere ontvanger opnieuw de zenders laten op zoeken en ja hoor ze zijn er weer. Terug naar de eigen ontvanger, toestel reset, alles opnieuw laten zoeken en inderdaad de zaak loopt weer.
Je bent waarschijnlijk je ontvangst kwijtgeraakt toen Ziggo op 1 oktober j.l. RTL Lounge toevoegde en enkele kanaalnummers wijzigde. De Sony's uit de 4x00 series gaan daar niet goed mee om. Ben je nu wel zo verstandig geweest om de automatische service update (en de firmware update) ook meteen uit te zetten?
Oud 26 oktober 2009, 09:12
Junior Member

Standaard

Ja, hoor heb ik gelijk gedaan.
Oud 17 november 2009, 19:48
ChristopheL's schermafbeelding
ChristopheL ChristopheL is offline
Junior Member

Standaard

Kan dit ook met een Panasonic Plasma TV????

Ik heb namelijke een VIERA TH-P37X
Deze heeft namelijk ook een CI waarover onderstaande als note erbij staat:

"* Common Interface slot voor het plaatsen van een Conditional Access Module voor digitale tv / ** Contrast Automatic Tracking System / *** Gebaseerd op IEC 62087 Ed.2 methode"
Oud 17 november 2009, 19:54
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ChristopheL Bekijk bericht
Kan dit ook met een Panasonic Plasma TV????

Ik heb namelijke een VIERA TH-P37X
Deze heeft namelijk ook een CI waarover onderstaande als note erbij staat:

"* Common Interface slot voor het plaatsen van een Conditional Access Module voor digitale tv / ** Contrast Automatic Tracking System / *** Gebaseerd op IEC 62087 Ed.2 methode"
Nee, dit werkt niet. Deze TV heeft uitsluitend een ingebouwde DVB-T tuner en geen DVB-C tuner. De ingebouwde digitale tuner is wel geschikt voor Digitenne maar niet bruikbaar voor de ontvangst van digitale kabeltelevisie.
Oud 20 november 2009, 17:37
sjorsw's schermafbeelding
sjorsw sjorsw is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo TV Digitaal Totaal
DTV: Philips DCR 2022
Standaard

Ik heb een Alphacrypt gekocht! Maar hoe kan ik de frequentie en netwerk ID instellen op mijn LG 32LF2500??
Oud 20 november 2009, 17:57
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjorsw Bekijk bericht
Ik heb een Alphacrypt gekocht! Maar hoe kan ik de frequentie en netwerk ID instellen op mijn LG 32LF2500??
Staat gewoon in de handleiding, blz. 54. Je moet kiezen voor manual tuning, dan komt er een invulschermpje tevoorschijn waar je de juiste gegevens (Frequency, Symbol rate, Modulation, Network ID) in kunt vullen. Gevalletje RTFM dit.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Favorieten/bladwijzers

Labels
dvb-c, ondersteuning, ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten