Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 oktober 2009, 20:56
sjorsw's schermafbeelding
sjorsw sjorsw is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo TV Digitaal Totaal
DTV: Philips DCR 2022
Question Wat als Ziggo jouw DVB-C tv niet 'officieel' ondersteunt?

Sinds enkele dagen heb ik een LG 32LF2500. Deze tv beschikt over DVB-C common interface, maar hij wordt niet officieel ondersteund door Ziggo.

Zal Ziggo digitale TV dan wèl of níet werken wanneer ik mijn smartcard op de tv aansluit?

Graag hoor ik van jullie!

Groeten,
Sjors van de Weijer
Oud 17 oktober 2009, 21:19
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Probeer een Alphacrypt cam? Deze blijft, hopenlijk, nog een tijdje werken bij onze kabelboer.

Gert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjorsw Bekijk bericht
Sinds enkele dagen heb ik een LG 32LF2500. Deze tv beschikt over DVB-C common interface, maar hij wordt niet officieel ondersteund door Ziggo.

Zal Ziggo digitale TV dan wèl of níet werken wanneer ik mijn smartcard op de tv aansluit?

Graag hoor ik van jullie!

Groeten,
Sjors van de Weijer
Oud 17 oktober 2009, 21:26
sjorsw sjorsw is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Probeer een Alphacrypt cam? Deze blijft, hopenlijk, nog een tijdje werken bij onze kabelboer.

Gert.
Dus je zegt eigenlijk dat het wel hoort te werken? De verkoper in de elektronica-winkel beweerde van niet.

Is dat zo'n ding van 90 euro?
Oud 17 oktober 2009, 21:31
Senior Member

Standaard

Citaat:
Dus je zegt eigenlijk dat het wel hoort te werken? De verkoper in de elektronica-winkel beweerde van niet.

Is dat zo'n ding van 90 euro?
Vooralsnog wel. Een ci+ cam werkt in een 'ziggo gecertificeerde' () ci+ en een ci cam (alphacrypt) werkt voorlopig (voor zolang het duurt) nog bij een teevee met een gewone ci. 90 euries kan wel kloppen, maar check even op marktplaats voor een alphacrypt classic.

Gert.
Oud 17 oktober 2009, 21:34
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
"DVB-C common interface" is geen bestaande term. Jouw TV heeft waarschijnlijk een Common Interface (CI) slot en een ingebouwde digitale tuner. Die digitale tuner is er in verschillende uitvoeringen. Bij veel oudere TV's was de tuner alleen geschikt voor digitale TV via de ether wat DVB-T wordt genoemd. Deze ontvangst techniek heb je nodig voor Digitenne van KPN. Later zijn er in TV's ook digitale tuners gekomen die ook geschikt zijn voor digitale TV via de kabel wat DVB-C wordt genoemd.

Controleer dus eerst goed aan de hand van de specificaties van de TV of deze een Common Interface (CI) slot heeft. Als dat het geval is dan moet je nog uitzoeken voor welke type digitale TV ontvangst de ingebouwde tuner geschikt is en dat moet voor Ziggo een DVB-C tuner zijn. Vervolgens moet je nog bepalen of de MPEG chipset wel of niet HD kanalen kan weergeven. Als dat allemaal bekend is dan kan je eventueel gaan nadenken over het aanschaffen van een CAM.
Oud 17 oktober 2009, 21:36
sjorsw sjorsw is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Vooralsnog wel. Een ci+ cam werkt in een 'ziggo gecertificeerde' () ci+ en een ci cam (alphacrypt) werkt voorlopig (voor zolang het duurt) nog bij een teevee met een gewone ci. 90 euries kan wel kloppen, maar check even op marktplaats voor een alphacrypt classic.

Gert.
Bedankt voor je snelle reacties! Dat helpt!

Misschien kun je er geen antwoord op geven, maar heb je een idee/vermoeden hoe lang de alphacrypt optie nog ongeveer zal werken?

En vraag 2: is het een verbetering van de beeldkwaliteit? (Ik heb nu mijn decoder via SCART aangesloten)
Oud 17 oktober 2009, 21:46
Senior Member

Standaard

Citaat:
Bedankt voor je snelle reacties! Dat helpt!

Misschien kun je er geen antwoord op geven, maar heb je een idee/vermoeden hoe lang de alphacrypt optie nog ongeveer zal werken?

En vraag 2: is het een verbetering van de beeldkwaliteit? (Ik heb nu mijn decoder via SCART aangesloten)
Volgens google is het een full hd dus je kan dan ned 1/2/3 in hd kunnen zien en dat kan dus niet via scart. De kwaliteit kan er dus op vooruit gaan.

Gert.
Oud 18 oktober 2009, 01:51
sjorsw sjorsw is offline
Junior Member

Standaard

archie bedankt voor je uitleg! waar zit het hem dan in dat ziggo zegt dat het op bepaalde systemen wel werkt en op andere niet? veelal de duurdere modellen worden naar myn idee ondersteund, terwijl myn tv volgens my wel aan de basiseisen voldien: CI--slot, dvbc en fullhd.
Oud 18 oktober 2009, 02:25
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
archie bedankt voor je uitleg! waar zit het hem dan in dat ziggo zegt dat het op bepaalde systemen wel werkt en op andere niet? veelal de duurdere modellen worden naar myn idee ondersteund, terwijl myn tv volgens my wel aan de basiseisen voldien: CI--slot, dvbc en fullhd.
Wat bedoel je precies met Ziggo zegt? Wie van Ziggo zegt volgens jou wat, en vooral, waar? Een bronvermelding zou wel helpen. In principe werkt iedere TV met een ingebouwde DVB-C tuner en een standaard CI slot in combinatie met een AlphaCrypt Classic CAM met Ziggo, maar Ziggo zul je dat niet horen zeggen.
Oud 18 oktober 2009, 09:20
sjorsw sjorsw is offline
Junior Member

Standaard

Mijn bron: HDTVnieuws .nl
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/hdtv-z...icatie2009081/

Daarin wordt duidelijk gesteld dat Ziggo uitsluitend die schermen ondersteunt, maar er is naar mijn mening een verschil tussen 'ondersteuning' van Ziggo en het wel of niet functioneren op andere type-nummers.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Favorieten/bladwijzers

Labels
dvb-c, ondersteuning, ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten