Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 november 2009, 21:47
frankrs6's schermafbeelding
frankrs6 frankrs6 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in een plus
DTV: Humax IRDC5000c
Standaard

hallo, ik heb dit apparaat ook vandaag binnengekregen. Geinstalleerd en werkt op zich prima. Wat ik mij wel afvroeg of bij jullie het 5ghz netwerk ook z'n belabberd bereik heeft? Ik had hiervoor een Linksys WRT160nv2 (die is gecrashed tijdens firmware updaten...) en daarmee had ik op zolder goed bereik (behalve dat m'n pc daar altijd ruzie maakte met het netwerk). Nu kan ik op zolder alleen het 2.4ghz netwerk ontvangen. Klopt het dat het 5ghz netwerk minder ver reikt?
Oud 17 november 2009, 22:24
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankrs6 Bekijk bericht
hallo, ik heb dit apparaat ook vandaag binnengekregen. Geinstalleerd en werkt op zich prima. Wat ik mij wel afvroeg of bij jullie het 5ghz netwerk ook z'n belabberd bereik heeft? Ik had hiervoor een Linksys WRT160nv2 (die is gecrashed tijdens firmware updaten...) en daarmee had ik op zolder goed bereik (behalve dat m'n pc daar altijd ruzie maakte met het netwerk). Nu kan ik op zolder alleen het 2.4ghz netwerk ontvangen. Klopt het dat het 5ghz netwerk minder ver reikt?
ik gebruik zelf (nog) niet 5g, maar ik kan me iets herinneren dat 5g sneller is dan 2.4G maar inderdaad minder ver reikt. Kan ook andersom wezen zou ik even moeten googlen, gaat niet zo handig op een mobiel
Oud 18 november 2009, 11:15
jan2000's schermafbeelding
jan2000 jan2000 is offline
Junior Member

Standaard

Heb nu een vigor 2300 router en modem arris. Kan ik de WNDR 3700 zo in de plaats zetten van de vigor router? Of moet ik eerst Ip config renew doen oid? Dat las ik ergens!!
Graag jullie reactie

PS: Als reactie op het vorige topic: de 5 ghz schijnt volgens verscheidene topics op internet minder krachtig te zijn.
Oud 18 november 2009, 11:18
MartinCasema's schermafbeelding
MartinCasema MartinCasema is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Samsung(2x)-Humax(2x)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan2000 Bekijk bericht
Heb nu een vigor 2300 router en modem arris. Kan ik de WNDR 3700 zo in de plaats zetten van de vigor router? Of moet ik eerst Ip config renew doen oid? Dat las ik ergens!!
Graag jullie reactie

PS: Als reactie op het vorige topic: de 5 ghz schijnt volgens verscheidene topics op internet minder krachtig te zijn.
Het is handig om eerst alles uit te zetten, en daarna in de goede volgorde alles aan zetten, in de volgorde van de stroom vanaf de kabel aansluiting, eerst modem, tijdje wachten, router, tijdje wachten, pc.
Oud 18 november 2009, 21:37
jan2000's schermafbeelding
jan2000 jan2000 is offline
Junior Member

Standaard

Heb de router nu aangesloten. Bedankt allemaal voor de reacties.
Het lampje van de internetverbinding is beduidend minder fel als alle andere lampjes! Hebben jullie dat ook?

Heb op de router nu twee computers aangesloten: een desktop en een laptop. Beide via kabels. Bij de desktop geeft de router een groene led aan. Bij de laptop een oranje led aan. Bij de laptop zou deze ook groen behoren te zijn. heb de laptop ook reeds in een ander lan-aansluiting gestopt. Precies hetzelfde. Ik kan echter met de laptop wel gewoon op internet met dezelfde snelheid als van de desktop. Ook herkent de router de laptop in zijn configuratiescherm. De laptop heeft 168.1.3 en de desktop 168.1.2. De bijbehorende mac adressen kloppen ook. Mijn vraag is: waarom blijft die led voor de laptop steeds oranje branden?
( mijn laptop is een medion MD 6100 FID 2040, oudje dus, heb de netwerkkaart geupdate..iets van sis 900-based PCI fast ethernet Adapter.

Heb bij ziggo een alles in één plus. Zou een snelheid moeten opleveren van zo'n 20 MBit/s moeten opleveren maar geeft slecht iets van 13 a 16 Mbit/s?. Met en zonder router! Is dat normaal bij Ziggo? Heb een arris modem.

Nu ik de router en de computer alleen wired gebruik, hoe kan ik dan de firewall nog goed instellen?

Bedankt alvast!
Jan

Laatst gewijzigd door jan2000; 18 november 2009 om 21:54
Oud 19 november 2009, 00:07
Rhodanos's schermafbeelding
Rhodanos Rhodanos is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra, Ubee EVM3200, Netgear WNDR3700
DTV: Humax iHDR 5050-C
Standaard

Mijn 3700 is binnen. Morgen installeren. Maar begrijp ik het goed dat de de volgende stappen genomen moeten worden:
1. modem van stroom halen;
2. router aansluiten op modem;
3. laptop bedraad op modem aansluiten;
4. modem op stroom zetten;
5. router aanzetten;
6 laptop aanzetten;
7 via wizard dan router op notdebook installeren, met eventueel update tijdens installatie.
8. daarna router afkoppelen, zodat hij draadloos verder werkt.

Eventueel daarna herhalen, modem, router en notebookvan stroom, daarna in dezelfde volgorde inschakelen.

Bij mijn oude Belkin moest ik eerst gewoon de router eerst op de notebook installeren en daarna pas aansluiten op router.
Oud 19 november 2009, 06:37
MartinCasema's schermafbeelding
MartinCasema MartinCasema is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Samsung(2x)-Humax(2x)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhodanos Bekijk bericht
Mijn 3700 is binnen. Morgen installeren. Maar begrijp ik het goed dat de de volgende stappen genomen moeten worden:
1. modem van stroom halen;
2. router aansluiten op modem;
3. laptop bedraad op modem aansluiten;
4. modem op stroom zetten;
5. router aanzetten;
6 laptop aanzetten;
7 via wizard dan router op notdebook installeren, met eventueel update tijdens installatie.
8. daarna router afkoppelen, zodat hij draadloos verder werkt.

Eventueel daarna herhalen, modem, router en notebookvan stroom, daarna in dezelfde volgorde inschakelen.

Bij mijn oude Belkin moest ik eerst gewoon de router eerst op de notebook installeren en daarna pas aansluiten op router.
Tussen 4 en 5 wachten tot dat er op het modem (Ubee dan) 7 lampjes branden. Tussen 5 en 6 wachten totdat er 3 lampjes op de 3700 branden (van links af).
8 is notebook losmaken van router?
Daarna hoef je niets meer uit te zetten, je kan je notebook dan draadloos gebruiken.
Oud 19 november 2009, 12:07
mickeyD's schermafbeelding
mickeyD mickeyD is offline
Member

Ziggo Internet: alles in 1 extra UBEE 120mbit
DTV: samsung LCD met CI+
Standaard

hij's besteld!
1
Netgear Router WNDR3700-100PES WLAN 300Mbit, 4P Switch NL

die dingen zijn geloof ik bijna overal uitverkocht..
veel zaken hebben een levertijd van 2 weken.
ik hoop hem echter morgen in huis te hebben
heeft iemand nog een goedkoop adresje voor STP CAT6 kabels?
Oud 19 november 2009, 12:22
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickeyD Bekijk bericht
hij's besteld!
1
Netgear Router WNDR3700-100PES WLAN 300Mbit, 4P Switch NL

die dingen zijn geloof ik bijna overal uitverkocht..
veel zaken hebben een levertijd van 2 weken.
ik hoop hem echter morgen in huis te hebben
heeft iemand nog een goedkoop adresje voor STP CAT6 kabels?
waar heb jij hem besteld dan? Ik heb hem destijds bij redcoon besteld, maar daar was hij plots ook niet meer leverbaar.

Ik koop altijd mijn kabels op www.1to0.nl, zeer redelijk in prijs en over het algemeen een snelle levering. Wel in verpakkingen van 100/200 meter
Oud 19 november 2009, 12:33
Kiwi45's schermafbeelding
Kiwi45 Kiwi45 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Cable
Standaard

Hallo, ik ben nieuw hier, aangekomen na een zoektocht naar deze router via Google.
Ik heb hem gisteren besteld bij Triderium.nl (werd hier al genoemd ergens), komt als het goed is zometeen binnen. Ze zeggen voldoende voorraad te hebben.

Nu begin ik alleen te twijfelen: Ziggo-cable werkt toch wel met deze router? Anders kan ik hem weer terugsturen....
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten