Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 november 2009, 21:18
MartinCasema's schermafbeelding
MartinCasema MartinCasema is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Samsung(2x)-Humax(2x)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
Nee, maar is al eens door iemand anders geconstateerd :
http://forum1.netgear.com/showpost.p...5&postcount=44
Maar maar, daar had ik als eerste gezocht
Zal daar mijn conclusie posten, kijken wat ze er van vinden. Als mijn ideetje klopt dan is het misschien niet eens een bug maar een feature waar we last van hebben met een startend Ubee modem.
Oud 12 november 2009, 17:44
jan2000's schermafbeelding
jan2000 jan2000 is offline
Junior Member

Standaard Instellingen WNDR 3700 voor ziggo

Bedankt voor je reactie Martin.
Ik ben enigszins een leek dus misschien wil je een en ander nog iets verder toelichten:
1b. Verder normale instellingen, een WPA2-PSK gegenereerd en de draadloze netwerken een unieke naam gegeven.
Wat bedoel je met normale instellingen?
De 2.4 en 5 Ghz heb je elk een aparte naam gegeven?

1d. De LAN instellingen aangepast om de range niet vanaf 2 te laten lopen maar vanaf 35 i.v.m. apparaten op het netwerk met vaste IP adressen
Heb je de IP-adressen van je LAN apart ingesteld? En kun je die adressen vrij kiezen? Doet de router dat automatisch?
Ik wil er straks drie computers op aansluiten. Twee via kabel en eentje via een wireless laptop. Soms komt daarbij de wireless laptop van mijn vrdin nog bij. Dus dan totaal vier. Ergens las ik dat je de IP range kunt afgrendelen!! En dat je de MACC adressen van de computers kunt ingeven om zo de veiligheid te vergroten. Weet jij dat?
En wat is AES? Heb je dat nodig?
Krijg de router ws volgende week binnen en ben me alvast aan het orienteren. Bedankt alvast voor de reactie.
Jan
Oud 12 november 2009, 18:14
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan2000 Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie Martin.
1b. Verder normale instellingen, een WPA2-PSK gegenereerd en de draadloze netwerken een unieke naam gegeven.
Wat bedoel je met normale instellingen?
De 2.4 en 5 Ghz heb je elk een aparte naam gegeven?
Ik bedoel met normale instellingen zoals de router ze standaard geeft, de defaults dus, de fabrieksinstellingen.
Elk een aparte naam leek me makkelijk als ik wil connecten met een apparaat om er zeker van te zijn dat ik het juiste netwerk kies, 2.4 of 5 GHz.

Citaat:
1d. De LAN instellingen aangepast om de range niet vanaf 2 te laten lopen maar vanaf 35 i.v.m. apparaten op het netwerk met vaste IP adressen
Heb je de IP-adressen van je LAN apart ingesteld? En kun je die adressen vrij kiezen? Doet de router dat automatisch?
Een aantal apparaten bij mij thuis hebben een vast adres (geen DHCP), dat is makkelijk voor mij. Deze adressen liggen in de range 192.168.1.2 t/m 192.168.1.34.
Door de DHCP range van de router in te stellen vanaf 35 vertel je hem dat elk apparaat wat om een IP nummer vraagt (dat gebeurd met DHCP) te beginnen met .35 en verder. Google op Wiki DHCP.

Citaat:
Ik wil er straks drie computers op aansluiten. Twee via kabel en eentje via een wireless laptop. Soms komt daarbij de wireless laptop van mijn vrdin nog bij. Dus dan totaal vier. Ergens las ik dat je de IP range kunt afgrendelen!! En dat je de MACC adressen van de computers kunt ingeven om zo de veiligheid te vergroten. Weet jij dat?
Jan
In het linkermenu van de router heb je een keuze "Geavanceerde draadloze instellingen". Als je die kiest kan je bijna onderaan in het midden van het scherm kiezen voor "Toegangslijst draadloze kaarten". Daarmee kan je je MAC adressen toewijzen zodat alleen die MAC adressen op je draadloze netwerk kunnen komen. Zet het pas aan als je je MAC adressen van je draadloze apparaten gezien hebt bij menukeuze Onderhoud/Aangesloten apparaten anders kan je ze niet aansluiten....

Citaat:
En wat is AES? Heb je dat nodig?
Dat is 1 van de mogelijke encryptie technieken. Als je het niet erg vindt dat iemand je netwerk verkeer kan lezen maakt het niet uit, zowel dan is het aan te raden om het te gebruiken.
Een sleutel voor je netwerk kan je bijvoorbeeld hier genereren. Copy en paste de tweede waarde naar je router en bewaar het ook op een veilige plaats, dat heb je ook nodig voor de laptops.

Citaat:
Krijg de router ws volgende week binnen en ben me alvast aan het orienteren. Bedankt alvast voor de reactie.
Jan
Veel plezier ermee!
Oud 12 november 2009, 20:40
Woodpecker's schermafbeelding
Woodpecker Woodpecker is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Cisco 8455
Standaard

Ik heb vandaag de 3700 geinstalleerd, maar mijn internetverbinding valt nu steeds weg na een half uurtje of zo. Dan moet ik zowel modem (ubee) als router opnieuw opstarten, Deze problemen had ik niet met mijn vorige router (Fritz!box). Ik heb alle instellingen van de modem op fabrieksinstellingen staan. Iemand een idee wat er scheelt?

En een tweede vraag: de snelheid tussen mijn computers in is oorverdovend traag (rond 30 Kb/s), dat merk ik bij het overzetten van (muziek en video-)bestanden. Ook hier iemand een oplossing voor?
Oud 12 november 2009, 22:31
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woodpecker Bekijk bericht
Ik heb vandaag de 3700 geinstalleerd, maar mijn internetverbinding valt nu steeds weg na een half uurtje of zo. Dan moet ik zowel modem (ubee) als router opnieuw opstarten, Deze problemen had ik niet met mijn vorige router (Fritz!box). Ik heb alle instellingen van de modem op fabrieksinstellingen staan. Iemand een idee wat er scheelt?

En een tweede vraag: de snelheid tussen mijn computers in is oorverdovend traag (rond 30 Kb/s), dat merk ik bij het overzetten van (muziek en video-)bestanden. Ook hier iemand een oplossing voor?
Als je 1 computer direct aansluit op de Ubee, valt de verbinding dan ook weg?
Zijn je computers aangesloten op de Ethernet poorten van de 3700 of op een switch?
Laatste firmware op de 3700?
Oud 12 november 2009, 22:36
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartinCasema Bekijk bericht
a) Als je 1 computer direct aansluit op de Ubee, valt de verbinding dan ook weg?
b) Zijn je computers aangesloten op de Ethernet poorten van de 3700 of op een switch?
c) Laatste firmware op de 3700?
a) Nog niet geprobeerd, maar de verbinding was stabiel tijdens mijn drie weken met de Fritz!box
b) Een computer aangesloten op een ethernetpoort, een andere via de WLAN
c) Yep, de laatste: V1.0.4.35
Oud 12 november 2009, 22:48
Junior Member

Standaard

Citaat:
a) Nog niet geprobeerd, maar de verbinding was stabiel tijdens mijn drie weken met de Fritz!box
b) Een computer aangesloten op een ethernetpoort, een andere via de WLAN
c) Yep, de laatste: V1.0.4.35
Ummm, b) staat de 3700 ergens anders dan de Fritzbox waardoor je een slechtere throughput hebt op je WLAN? (Doe een speedtest vanaf je de WLAN computer)
b) Gebruik je het juiste protocol, a, b, g?

a) Ik ben toevallig net bezig met een nieuwe install van Win 7 omdat de vorige stuk was gegaan, elk kwartier stopte de netwerk kaart, de router deed het dan nog wel. Als bij jou de verbinding wegvalt, kan je dan vanaf beide machines niet meer naar internet?

c) Al het op het netgear forum gekeken?
Oud 13 november 2009, 12:59
Junior Member

Standaard

Het uitvallen van internet heeft denk ik te maken met de problematiek die hiervoor is besproken, met de overeenkomende ip-adressen van de ubee-modem en de netgear (allebei 192.168). Mijn betgear ging dus ook over naar de 10.0.0.1, en daar heb ik hem voorlopig even op laten staan, en vanaf dat moment geen last meer van wegvallende verbinding!

De traagheid van het netwerk ligt denk ik aan mijn windows 7 RC-computer. Die ga ik nu dus even lekker verwennen met the real thing
Oud 13 november 2009, 13:03
Junior Member

Standaard

Citaat:
Het uitvallen van internet heeft denk ik te maken met de problematiek die hiervoor is besproken, met de overeenkomende ip-adressen van de ubee-modem en de netgear (allebei 192.168). Mijn betgear ging dus ook over naar de 10.0.0.1, en daar heb ik hem voorlopig even op laten staan, en vanaf dat moment geen last meer van wegvallende verbinding!

De traagheid van het netwerk ligt denk ik aan mijn windows 7 RC-computer. Die ga ik nu dus even lekker verwennen met the real thing
Als bij mij de router omschakelde naar de 10.0.0.1 range liet hij dat weten via de browser (willekeurige pagina). Alleen als je dat ziet is het een opstart probleem (denk ik). Eerst Ubee, als die klaar is dan de router aanzetten of uit- en aanzetten. Dan treedt het 10.0.0.1 verschijnsel niet op.
Oud 14 november 2009, 14:22
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartinCasema Bekijk bericht
Als bij mij de router omschakelde naar de 10.0.0.1 range liet hij dat weten via de browser (willekeurige pagina). Alleen als je dat ziet is het een opstart probleem (denk ik). Eerst Ubee, als die klaar is dan de router aanzetten of uit- en aanzetten. Dan treedt het 10.0.0.1 verschijnsel niet op.
Dat liet hij mij ook weten, en ik heb nu de interne ip-range maar zo gelaten, en alles werkt! Kennerlijk is het handiger om de Netgear een andere range te geven dan de standaard 192.168.
En ik heb inmiddels de officiële Windows 7 geïnstalleerd, en mijn trage netwerkproblemen behoren inmiddels tot het verleden!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten