Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 november 2009, 22:52
Woodpecker's schermafbeelding
Woodpecker Woodpecker is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Cisco 8455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door albrecht30 Bekijk bericht
heb de wndr3700 inmiddels ook, was in Duitsland en heb hem daar gekocht below EUR 120....ga hem straks aansluiten aan Ziggo alles in 1, UBEE modem...afwachten wat gebeurd en hoe snelheiden zijn...gebruik alleen wireless.....iemand een tip wat installtie betreft (kabel modem kan on blijven?) of gewoon installatie CD erin en gaan maar.....?
Ik ook, bij Amazon.de voor 116 euro, inclusief verzendkosten Daar kunnen de Nederlandse internetwinkels nog een puntje aan zuigen!
Oud 10 november 2009, 09:26
Bink's schermafbeelding
Bink Bink is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Allesin1 Extra Modem Arris
DTV: Samsung
Standaard

Ik heb m bij Redcoon besteld, daar was is gewoon op voorraad.
120 euro incl verzenden.

Maar goed, gisterochtend binnengekregen, alles werkte meteen.
De nieuwere laptops deden het ook al meteen een heel stuk sneller, zonder weg te vallen.
Behalve een dell inspiron met xp, die deed het 3 minuten internet, 1 minuut niet en dat bleef maar doorgaan. In het scherm van de router stond ie ook als *unknown*
Nadat ik de driver voor de netwerkkaart had ge-update bleef ie netjes online, zonder weg te vallen en was ie bekend bij de router met eigen apparaatnaam.
Ik moet wel zeggen dat ik de router zelf nog moet updaten.

Maar ik haal via de ziggosite wel 47mb download en dat schijnt prima te zijn, begreep ik uit een draadje verderop.
Oud 11 november 2009, 16:45
MartinCasema's schermafbeelding
MartinCasema MartinCasema is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Samsung(2x)-Humax(2x)
Standaard Terugvallen naar 10.0.0.1

Mijn WNDR3700 valt terug naar 10.0.0.1 als het Ubee modem gereset moet worden (verbinding weggevallen). Weet iemand hoe dat vermeden kan worden?
Oud 11 november 2009, 17:15
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartinCasema Bekijk bericht
Mijn WNDR3700 valt terug naar 10.0.0.1 als het Ubee modem gereset moet worden (verbinding weggevallen). Weet iemand hoe dat vermeden kan worden?
ik heb hier geeen last van? Als ik mijn modem wil resetten (wat dus regelmatig moet bij de geweldige Ubee ) dan connect de Netgear automatisch weer prima met de Ubee. Hij krijgt niet e.o.a raar IP-adres?
Oud 11 november 2009, 17:30
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rutger89 Bekijk bericht
ik heb hier geeen last van? Als ik mijn modem wil resetten (wat dus regelmatig moet bij de geweldige Ubee ) dan connect de Netgear automatisch weer prima met de Ubee. Hij krijgt niet e.o.a raar IP-adres?
Ja, was ik al bang voor
Ik zal als het weer gebeurd even het bericht bewaren (en posten) wat de wndr3700 toont om te waarschuwen dat hij de range veranderd heeft (iets van om problemen te voorkomen met m'n provider etc).
Ik ben al aan het overwegen om m'n netwerk maar om te zetten naar de 10 range......
Nog even voor de duidelijkheid, het WAN ip nummer van de wndr3700 blijft gelijk, maar de range die hij voor het LAN reserveert wordt 10.0.0.2 - 255.
Oud 11 november 2009, 17:44
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Standaard

Citaat:
Ja, was ik al bang voor
Ik zal als het weer gebeurd even het bericht bewaren (en posten) wat de wndr3700 toont om te waarschuwen dat hij de range veranderd heeft (iets van om problemen te voorkomen met m'n provider etc).
Ik ben al aan het overwegen om m'n netwerk maar om te zetten naar de 10 range......
Nog even voor de duidelijkheid, het WAN ip nummer van de wndr3700 blijft gelijk, maar de range die hij voor het LAN reserveert wordt 10.0.0.2 - 255.
Oké ik dacht dat je het WAN-ip bedoelde, maar dat het LAN-ip verandert is natuurlijk helemaal vreemd. Al helemaal omdat LAN/WAN eigenlijk niets met elkaar te doen heeft. Ook bij mij blijft het LAN gewoon goed ingesteld. Ik heb hem welliswaar niet op de standaard 192.168.1.xxx range, maar op de 172.19.3.xxx . Dat moet natuurlijk ook geen verschil uitmaken.

Probeer anders die 10.0.0.xxx maar eens dan is het opgelost toch?
Oud 11 november 2009, 20:08
jan2000's schermafbeelding
jan2000 jan2000 is offline
Junior Member

Standaard Instellingen voor WNDR 3700

Beste mensen,

Heb twee vragen:
  1. Wie kan mij nu alle instelingen op een rij zetten om de router WNDR 3700 op ziggo kabel ( athome, alles in een plus) aan te sluiten zodat deze goed functioneert?
  2. Wie heeft ervaring met de nieuwe ( beta) updates van de WNDR 3700 in samenwerking met Ziggo?
Bedankt,
Jan
Oud 11 november 2009, 20:25
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan2000 Bekijk bericht
Beste mensen,

Heb twee vragen:
  1. Wie kan mij nu alle instelingen op een rij zetten om de router WNDR 3700 op ziggo kabel ( athome, alles in een plus) aan te sluiten zodat deze goed functioneert?
  2. Wie heeft ervaring met de nieuwe ( beta) updates van de WNDR 3700 in samenwerking met Ziggo?
Bedankt,
Jan
1a. uh, ik heb eigenlijk niets ingesteld, alleen een ander wachtwoord.
1b. Verder normale instellingen, een WPA2-PSK gegenereerd en de draadloze netwerken een unieke naam gegeven.
1c. De WAN instellingen zijn default gebleven.
1d. De LAN instellingen aangepast om de range niet vanaf 2 te laten lopen maar vanaf 35 i.v.m. apparaten op het netwerk met vaste IP adressen.
1e. Ik weet niet meer of extern beheer standaard uitstond, maar nu wel. Gebruik ik niet.

ik zit op het oude Casema netwerk in Amstelveen.

2. Die draait bij mij, zag pas later dat het een beta was, ik heb alleen het probleem dat ie af en toe aan de LAN kant van de range 192.168 afgaat naar 10.0.0.1 na een reboot van het ubee modem, nog onduidelijk of dat bij de beta hoort.
Oud 11 november 2009, 20:44
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rutger89 Bekijk bericht
Oké ik dacht dat je het WAN-ip bedoelde, maar dat het LAN-ip verandert is natuurlijk helemaal vreemd. Al helemaal omdat LAN/WAN eigenlijk niets met elkaar te doen heeft. Ook bij mij blijft het LAN gewoon goed ingesteld. Ik heb hem welliswaar niet op de standaard 192.168.1.xxx range, maar op de 172.19.3.xxx . Dat moet natuurlijk ook geen verschil uitmaken.

Probeer anders die 10.0.0.xxx maar eens dan is het opgelost toch?
Hmmm, ik denk opeens dat ik weet waarom het gebeurt. Als het Ubee modem opstart is het even in een 192.168 mode. De router merkt dat en switched dan om problemen te voorkomen. Oplossing is om de router nadat het modem weer klaar is met starten even te rebootten, dan moet het goed gaan.
Oud 11 november 2009, 20:51
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Citaat:
Nee, maar is al eens door iemand anders geconstateerd :
http://forum1.netgear.com/showpost.p...5&postcount=44
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten