Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 oktober 2009, 11:19
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Het verschil tussen SD en HD zit wat mij betreft op hetzelde niveau als het verschil tussen 4:3 en 16:9, hoewel ik misschien de overgang naar 16:9 nog wel belangrijker vind dan HD. Voor die overgang moesten de omroepen ook aanpassingen maken, maar daar hebben we niets extra's voor hoeven betalen. Zoals ik hierboven al aangaf zie ik niet spectalulair veel verschil tussen SD en HD (dat verschil was er bij 16:9 duidelijk wel: de zwarte balken links en rechts van het beeld waren opgevuld en voor die mensen die het 4:3 beeld lieten oprekken naar breedbeeld waren de beeldverhouding weer normaal, cirkels weer rond en de afgebeelde personen niet meer dik).
Dus nogmaals ik ga daar niet extra voor betalen en hoop nog steeds dat iedereen er zo over denkt. Als we onze poot stijf houden komt er vanzelf meer HD-content in het basispakket. Enkele van bovenstaande reacties geven mij echter de indruk dat er toch weer een behoorlijk aantal mensen is dat wel slaafs achter Ziggo, RTL, SBS et al aanloopt en weer in de buidel gaat tasten voor HD; jammer!
Oud 21 oktober 2009, 11:29
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brian2 Bekijk bericht
Dat is het hele probleem. Ons ben en blijf zunig. Betalen voor iets? Stel je voor!
Ik bespeur hier toch een vorm van meten met twee maten. De meeste mensen zien er geen been ik allerlei vormen van audio/visuele content schaamteloos de downloaden, kopiëren en verspreiden. De hetze tegen CI+ is er vooral op gericht dat het niet meer in alle gevallen mogelijk is om (HD) materiaal waarop rechten gelden op te nemen en/of kopiëren naar DVD. Daar geldt de "us ben zunig" dan zeker niet? Sterker: je wordt vaak gewoon voor simpel versleten als je netjes betaalt voor je downloads. Ik wil daarmee niet zeggen dat jij je ook met dat soort praktijken inlaat maar op de strekking van je opmerking wilde ik toch ff reageren.

Laatst gewijzigd door Henk2304; 21 oktober 2009 om 11:30 Reden: typo
Oud 21 oktober 2009, 13:20
propper's schermafbeelding
propper propper is offline
Member

DTV: Samsung DCB-H360RSA
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Het verschil tussen SD en HD zit wat mij betreft op hetzelde niveau als het verschil tussen 4:3 en 16:9, hoewel ik misschien de overgang naar 16:9 nog wel belangrijker vind dan HD. Voor die overgang moesten de omroepen ook aanpassingen maken, maar daar hebben we niets extra's voor hoeven betalen. Zoals ik hierboven al aangaf zie ik niet spectalulair veel verschil tussen SD en HD (dat verschil was er bij 16:9 duidelijk wel: de zwarte balken links en rechts van het beeld waren opgevuld en voor die mensen die het 4:3 beeld lieten oprekken naar breedbeeld waren de beeldverhouding weer normaal, cirkels weer rond en de afgebeelde personen niet meer dik).
Dus nogmaals ik ga daar niet extra voor betalen en hoop nog steeds dat iedereen er zo over denkt. Als we onze poot stijf houden komt er vanzelf meer HD-content in het basispakket. Enkele van bovenstaande reacties geven mij echter de indruk dat er toch weer een behoorlijk aantal mensen is dat wel slaafs achter Ziggo, RTL, SBS et al aanloopt en weer in de buidel gaat tasten voor HD; jammer!
Ik vindt de vergelijking tussen 4:3 en 16:9 en nu SD en HD niet helemaal correct. Toen 4:3 overging naar 16:9 had je geen twee zenders naast elkaar zoals nu wel bij SD en HD het geval is. Lijkt mij dus logisch dat het meer geld kost. De vraag is dan of je de klant voor de extra kosten moet laten opdraaien of dat je het moet zien als een investering in de toekomst wat zich straks terug verdient door de reclame inkomsten.

Als in dit geval beide partijen hun poot stijf houden, vraag ik mij af of er op korte termijn meer HD zenders bij komen. Onderhandelen is dus het motto, en dat is denk ik ook wat er gebeurt.
Oud 21 oktober 2009, 13:28
AW78's schermafbeelding
AW78 AW78 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
... hoewel ik misschien de overgang naar 16:9 nog wel belangrijker vind dan HD. Voor die overgang moesten de omroepen ook aanpassingen maken, maar daar hebben we niets extra's voor hoeven betalen.
Dat komt omdat de 16:9 feed gewoon de 4:3 feed VERVING. Met de HD zenders moeten ze het DUBBEL aanleveren, daarom willen ze er waarschijnlijk extra geld voor.
Oud 21 oktober 2009, 13:47
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AW78 Bekijk bericht
Dat komt omdat de 16:9 feed gewoon de 4:3 feed VERVING. Met de HD zenders moeten ze het DUBBEL aanleveren, daarom willen ze er waarschijnlijk extra geld voor.
Dat is een beetje vreemd, ik kan maar 1 versie tegelijk bekijken.

Het is gewoon een investering die zij moeten doen willen ze mee kunnen in de vooruitgang.
Ziggo moet om de zoveel jaar ook de kabels vervangen. Betalen de omroepen daar ook aan mee?
Oud 21 oktober 2009, 16:36
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AW78 Bekijk bericht
Het is nog leuker: van veel zenders (de meest bekeken) bieden ze ook nog eens een analoog signaal aan. Toen daar een SD-versie van kwam moest je niet extra betalen. Ik vindt het niet erg dat een aantal (doelgroepen)zenders niet in het basispakket zit. Als ik die wil moet ik ervoor betalen, maar dan krijg ik ook extra inhoud (programma-aanbod). Welke zenders wel of niet in het basispakket zitten wordt vastgesteld in overleg met de programmaraden. Die bepalen soms voor niet-courante zenders dat ze niet meer analoog maar alleen nog digitaal in het basispakket worden opgenomen, of in een aanvullend pakket (wat ik eigenlijk kwalijk vind). De zenders die nu in het HD-pakket zitten bieden ook een ander programma dan de zenders met dezelfde naam in het basispakket (Discovery HD bijvoorbeeld is niet hetzelfde als Discovery SD/analoog, die onderling wel gelijk zijn). Dan is het een echte uitbreiding van het aanbod waar je extra voor zou kunnen betalen. Maar ik neem aan dat RTL/SBS HD dezelfde programma's uitzenden als hun SD/analoge evenknieën en dan is het meer van hetzelfde met alleen een wat betere beeld(en soms geluids)kwaliteit. Eurosport HD levert wel hetzelfde programma op analoog/SD/HD en zit gewoon in het basispakket (HD levert daar ook nog eens breedbeeld, wat bij analoog/SD niet zo is).
Het basispakket wordt al uitgekleedt qua analoge zenders. Als dat over een paar jaar voltooid is gaan ze natuurlijk de SD-zenders afbouwen ten gunste van HD. Als die HD-zenders dan allemaal in extra pakketten zitten blijft er van het basispakket weinig meer over en betalen we ons blauw aan aanvullende pakketten om hetzelfde aanbod te houden als we tot nu toe gewend waren.
Kortom: als een HD-zender qua programma een uitbreiding is op het bestaande zenderaanbod heb ik er geen enkele moeite mee dat zo'n zender in een aanvullend pakket komt, maar als een HD-zender alleen een HD-versie is van een zender in het basispakket hoort die ook HD-zender gewoon thuis in het basispakket, zonder extra kosten.
Oud 21 oktober 2009, 19:34
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
maar als een HD-zender alleen een HD-versie is van een zender in het basispakket hoort die ook HD-zender gewoon thuis in het basispakket, zonder extra kosten.
Mooi verhaal, maar transponderrruimte is natuurlijk niet gratis. Een aanbiedende partij zal dus moeten afwegen dat ie voor de extra kosten wil opdraaien.
Oud 21 oktober 2009, 20:21
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Mooi verhaal, maar transponderrruimte is natuurlijk niet gratis. Een aanbiedende partij zal dus moeten afwegen dat ie voor de extra kosten wil opdraaien.
Precies, en dan komen we bij de kern van de zaak: onze publieke zenders worden al zonder extra kosten in HD aangeboden. Commerciële zenders krijgen hun inkomsten uit reclameopbrengsten. Die nemen toe naarmate meer mensen naar die zenders (reclame) kijken. Als straks meer zenders in HD zijn en daardoor wellicht meer kijkers trekken komen de commerciëlen vanzelf met HD zonder extra kosten. Anders lopen de kijkers weg en drogen de reclameinkomsten op. Zoals elders al ergens staat lachen de Duitsers zich een hoedje omdat wij Nederlanders wellicht willen betalen om naar reclame te kijken.
Oud 21 oktober 2009, 20:33
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Precies, en dan komen we bij de kern van de zaak: onze publieke zenders worden al zonder extra kosten in HD aangeboden. Commerciële zenders krijgen hun inkomsten uit reclameopbrengsten. Die nemen toe naarmate meer mensen naar die zenders (reclame) kijken. Als straks meer zenders in HD zijn en daardoor wellicht meer kijkers trekken komen de commerciëlen vanzelf met HD zonder extra kosten. Anders lopen de kijkers weg en drogen de reclameinkomsten op. Zoals elders al ergens staat lachen de Duitsers zich een hoedje omdat wij Nederlanders wellicht willen betalen om naar reclame te kijken.
Publieke zenders worden betaald met publiek geld.

Als er meer HD-zenders komen, stappen mensen langzamerhand over van SD naar HD. Maar hoezo leidt dit tot meer kijkers? De overstap van analoog naar digitaal leidt toch ook niet per definitie tot meer kijkers? Alleen tot anders kijken. En wellicht versnippering van de markt onder meer zenders.

De Duitsers lachen zich helemaal geen hoedje, want alle (toekomstige) commerciele zenders gaan in Duitsland (en wellicht Zwitserland en Oostenrijk) verdwijnen achter de decoder, HD+ genaamd. Veel Duitsers zijn hier kwaad over, maar dat zal weinig helpen. Het is moeilijk tegen te houden.En Kabel Duitsland stapt over op CI+, net als Ziggo. Dus coderen zat in Duitsland momenteel.
Oud 21 oktober 2009, 20:40
fchut's schermafbeelding
fchut fchut is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 plus
DTV: Humax iHDR5050-C / Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Dan deed je het nog niet, want je vindt SD dus mooi genoeg. Zie je wel het verschil, dan?
Ik zie duidelijk verschil, maar het ligt er alleen aan wat voor zenders ze gaan aanbieden in HD. Als ze nou alle nederlandse zenders in HD zouden gaan aanbieden, dan zou ik er wel voor willen betalen. Het grootste verschil tussen HD en SD zie ik bij sportprogramma's, zoals wielrennen, voetbal en schaatsen. Laten deze sporten nu veel te zien zijn bij de NOS. En die kan ik dus al zien via NL 1, 2 en 3 HD. Al is het gros nog upscaled SD.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten