Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 oktober 2009, 20:55
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Tja, dan blijft toch de vraag waarom via DVB-T in bijvoorbeeld Frankrijk wél een compleet pakket FTA kan worden aangeboden, inclusief commerciële zenders en, jawel, inclusief HD kanalen (bron). In Frankrijk gaat ook alleen de zon voor niets op (prima zon daar, maar dat wordt een andere discussie ...).
Ik heb geen idee hoe en door wie in Frankrijk de beschikbare frequenties worden ingezet voor DVB-T, maar hier in Nederland is er nu eenmaal voor gekozen om die frequenties te verkopen aan commerciele instellingen die er uiteraard aan willen verdienen. In Frankrijk is het volgens mij ook verplicht om HD chipsets en DVB-T/C tuners in de TV's te hebben die tegenwoordig worden verkocht terwijl dat hier allemaal maar over gelaten wordt aan de digitale TV providers zelf iets te verzinnen zoals de CI+ CAM's.

Citaat:
En het coderen van de Nederlandse zenders (ook de publieke zenders Nederland 1, 2 en 3) via de satelliet is weer een andere kwestie. Dat heeft ook te maken met het feit dat de omroepen bij aangekochte (buitenlandse) programma's alleen de uitzendrechten voor Nederland betalen.
Er zijn allerlei redenen, maar uiteindelijk heeft CanalDigitaal er baat bij dat die kanalen in de pakketten zitten waar zij abonnementen voor betalen en hun geld aan verdienen.
Oud 14 oktober 2009, 21:14
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
DVB-T wordt in Nederland net als DVB-S en DVB-C commercieel uitgebaat door digitale TV providers die niet alleen hun investering terug willen verdienen, maar er ook winst op willen maken middels het verkopen van abonnementen.
Uiteraard. We hebben het over hetzelfde.

Citaat:
Binnen de beperkingen van de infrastructuur zullen ze dus op zoek moeten naar een kanalen pakket waarmee ze klanten kunnen trekken en dat zijn o.a. de Nederlandse commerciële kanalen. Zonder die kanalen wordt de kans op het verkopen van abonnementen en dus het genereren van omzet een stuk kleiner.
Je mijdt nog steeds mijn punt, namelijk dat de kijker niet per definitie de rekening hoeft te betalen. Commerciele zenders maken winst door kijkcijfers en commercials.

Citaat:
En hoeveel moet je als provider van een open infrastructuur zoals DVB-T aan een commercieel kanaal vragen voor doorgifte als dergelijke kanalen door iedereen op te pikken zijn zonder smartcard? Wat kunnen zij bereken aan de commerciele kanalen voor doorgifte zonder een mogelijkheid om het aantal kijkers te meten? Wat dat betreft ligt het voor de kabelbedrijven iets anders zolang dat nog een gesloten infrastructuur is waar een klant eerst een aansluiting en een basis abonnement moet hebben voordat er uberhaupt iets (FTA) te ontvangen valt.
Beetje vreemd dat je mij die vraag stelt, terwijl over de grens commerciele DVB-T zenders wel FTA uitzenden.
Oud 14 oktober 2009, 22:32
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Je mijdt nog steeds mijn punt, namelijk dat de kijker niet per definitie de rekening hoeft te betalen. Commerciele zenders maken winst door kijkcijfers en commercials.
Ik mijd je punt niet, ik geef alleen maar aan dat er nog een derde complicerende factor is en dat zijn de digitale TV providers die ook verdienen aan het feit dat zij die kanalen in hun pakket hebben zitten. Een commercieel kanaal zal daarom dus ook bij de provider een graantje mee proberen te pikken van hetgeen die provider aan het hebben van dat kanaal kan verdienen. En dan is het nog de vraag wat uiteindelijk de klanten over hebben voor die kanalen in het pakket. De vraag is dan wat is voor ieder van die partijen nog billijk.

Als een RTL vast zou houden aan een vergoeding voor de doorgifte van hun HD kanalen, dan mogen die kanalen wat mij betreft in een betaald HD pakket komen i.p.v. dat de provider de doorgifte kosten doorberekent aan iedere klant via bijvoorbeeld een verhoging van het basis kabel tarief voor volgend jaar. Ik ben echter een klant die niet echt zit te wachten op allerlei dubbele kanalen, zeker niet als er op SD kwaliteit van de betreffende kanalen nauwelijks iets aan te merken valt. Kijk naar de discussie over de SD en HD uitvoeringen van Nederland 1, 2 en 3 waarbij nu de consensus lijkt te zijn dat de SD kwaliteit is afgenomen sinds de HD uitvoeringen erbij zijn gekomen en dat men bij de HD uitvoeringen nauwelijks weet waar te nemen of een programma nu wel of niet native HD is. Gevolg: om een kanaal door te geven is er tegenwoordig zo'n 20 Mbps nodig voor beide uitvoeringen terwijl dat voorheen met zo'n 8 Mbps kon, waarbij voor beide varianten de kwaliteit niet optimaal is. Ik zou liever 4 tot 5 nieuwe SD kanalen van 8 Mbps erbij hebben i.p.v. die 3 duplicaten of één Nederland 1 HD kanaal met een eigen programmering aangevuld met nog een drietal nieuwe SD kanalen. Maar dat is mijn insteek. Ik ga voor variatie in het kanalen aanbod i.p.v. variatie in uitzend methoden. Iemand die allerlei HD apparatuur heeft aangeschaft zal daar misschien een heel ander idee over hebben

Citaat:
Beetje vreemd dat je mij die vraag stelt, terwijl over de grens commerciele DVB-T zenders wel FTA uitzenden.
Het was meer een open vraag. En nogmaals, over de grens gelden andere regels voor de doorgifte van DVB-T kanalen dan hier in Nederland. Onze overheid heeft er voor gekozen om de exploitatie van de DVB-T frequenties onder te brengen bij een commercieel bedrijf. Over de grens doen ze dat anders, dus heeft het kijken naar andere landen weinig zin.
Oud 15 oktober 2009, 07:15
haagsegoof's schermafbeelding
haagsegoof haagsegoof is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus/Modem: ubee /Router: sitecom WL 306 (gigabit)
DTV: Cisco 8455DVB ITV
Standaard

misschien weer on tropic? nog steeds geen RTL in HD op ziggo? vanaf vandaag gaat RTL uitzenden
Oud 15 oktober 2009, 07:24
snuggles123's schermafbeelding
snuggles123 snuggles123 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-In-1-Extra / Cisco EPC 3928 Modem .
DTV: Vu plus solo 4k /Amiko Alien 2 Triple tuner / Sony KD-49X8505B / Quantis Interactieve CI+ 1.3 module
Standaard

http://www.avblog.nl/rtl-start-15-ok...-hd-televisie/
Oud 15 oktober 2009, 09:16
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Ik blijf er bij dat wij, de kijkers en daarmee Ziggo, niet hoeven te betalen voor de vooruitgang/investering van de commerciële omroepen.

Ziggo verhoogt toch ook steeds de internetsnelheden en moet daarbij investeren terwijl wij, de klant, er geen cent meer voor hoeven te betalen.
Oud 15 oktober 2009, 11:39
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Zoals archie al zegt,het simultaan uitzenden kost ook een lieve duit,en ruimte die er al bijna niet is.
Zodra Ziggo analoog een zendertje vrijmaakt zijn er gelijk 20 programmaraden die naar de rechter rennen omdat ze bang zijn hun gesubsidieerde theekransjes mis te lopen.
Voor de gein eens geprobeerd hier in die programmaraad te komen.
Je moet eerst wachten tot er een "vacature" is,en die komt er niet want wie geeft nou zo'n gesubsidieert bijeenkomstje af met gratis drankjes en hapjes.
Dan mag je alleen maar een jaar lang als aspirant meedraaien ( wel gratis hapjes vermoed ik ) en pas daarna mag je een advies uitbrengen.
Alleen al hier in de bollenstreek zitten alleen al 3 figuren met drs voor hun naam.
Nee die gaan luisteren naar mij in mijn spijkerbroekie..afspiegeling van de samenleving,mijn neus... maar goed die dwingen Ziggo dus continue om zenders toe te laten.
Ziggo zelf heeft de keus om 15 zenders zelf in te delen,maar met die zenders zijn langlopende kontrakten.
Aan de overige kunnen ze niet komen want daar waakt als een krolse kip de programmaraad over.
Dus als Ziggo wil ruimen zullen ze moeten gaan snijden in die 15 zenders waar de programmaraad geen zeggenschap over heeft hetgeen ook weer problemen als kontraktbreuk geeft want veel van die zenders willen liever niet achter een decoder ook al is dat in een gratis pakket.
Het kan dus bijna niet anders als dat de komst van 3 tot 5 HD zenders die ook nog eens SD moeten worden uitgezonden,ten koste gaat van een stel andere zenders,of dat men ergens gaat knijpen,en daar zit al helemaal niemand op te wachten.
Oud 15 oktober 2009, 14:04
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Alleen al hier in de bollenstreek zitten alleen al 3 figuren met drs voor hun naam.
Wat is er mis met drs voor je naam Ben ook drs. Wil niet zeggen dat ik programmaraden nuttig vind en wil dat Oezbekistan 6 op de kabel moet omdat er twee Oezbeken in de stad wonen.
Oud 16 oktober 2009, 11:53
RWZ's schermafbeelding
RWZ RWZ is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Loewe Ful HD met AlphaCript Humax 5050C, Cisco .
Standaard Rtl hd

Die hele commerciele zenderboel gaat ons als consument alleen maar klauwen met geld kosten. Laat ze hun pulp toch lekker zelf houden.
Oud 16 oktober 2009, 12:23
Lacrosse's schermafbeelding
Lacrosse Lacrosse is offline
Member

Standaard

Het is jammer dat Ziggo en RTL niet tot overeenstemming kunnen komen. Wat ik wel steeds na afloop van de RTL Z-uitzendingen zie, is dat Ziggo de zakelijke agenda "mogelijk maakt". Ze sponsoren RTL dus wel.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten