Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 oktober 2009, 00:23
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WBL Bekijk bericht
Dus moet het geld om de investering rendabel te maken vooralsnog ergens anders vandaan komen.
En dat kan heel erg goed door een eenmalige bijdrage van Ziggo, UPC etc.
Voor deze investering is echt geen structurele vergoeding noodzakelijk.

Dat er nu in HD uitgezonden gaat worden is gewoon technische vooruitgang net zoals vroeger van zwart/wit naar kleur werd overgegaan.
Of de overgang van 4:3 naar 16:9, mono naar stereo uitzendingen en ga zo maar door.

HD zal geen extra kijkers opleveren voor de diverse commerciële zenders, een verbetering van het uitgezonden materiaal wel.
Een slecht programma in SD blijft een slecht programma in HD.
Oud 14 oktober 2009, 07:39
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard RTL en HD

RTL heeft altijd al op het standpunt gestaan dat de klant moet betalen voor de aanleveringsroute. En zij hebben altijd hun poot zo stijf kunnen houden dat het nog zo gebeurd is ook. Terwijl met name zij n.b. belanghebben bij kijkcijfers! Maar ja, die krijgen ze meestal wel, omdat veel mensen toch RTL willen kunnen kijken. En zo eet RTL (en SBS ook) al wel 15 jaar van twee walletjes. Een Duitse satelliethandelaar zei ooit tegen mij: "Die Hollaender zahlen um Werbung zu sehen.". Klopt, en het is van de zotte. Zelfs via Digitenne is RTL gecodeerd. Kennelijk is dat aantrekkelijker dan open ontvangst met meer kijkers (naar de reclame).

In Duitsland is die strijd anders gelopen (Entavio), maar is hij nu opnieuw
ontbrandt bij HDTV (CI+). Pure machtspolitiek, en RTL is daarbij opnieuw koploper.

HD-investeringen zouden de reden zijn. Wat een onzin! Elk bedrijf moet altijd eerst investeren voordat de winst binnenrolt, waarom zou dat hier opeens anders moeten? Als dat de redenering is, wil ik straks ook delen in de winst van RTL, want ik heb de investeringen immers ook meegefinancierd.
Oud 14 oktober 2009, 09:45
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Zelfs via Digitenne is RTL gecodeerd. Kennelijk is dat aantrekkelijker dan open ontvangst met meer kijkers (naar de reclame).
Codering is volgens mij aantrekkelijker omdat ze dan maar voor een beperkt gebied (Nederland) de rechten hoeven te betalen.
Tenminste zou dit een reden kunnen zijn?
Op die manier hebben ze nog meer winst.
Oud 14 oktober 2009, 09:53
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Zelfs via Digitenne is RTL gecodeerd. Kennelijk is dat aantrekkelijker dan open ontvangst met meer kijkers (naar de reclame).
Volgens mij vergeet je even dat Digitenne van een provider is genaamd KPN die een infrastructuur voor uitzending biedt waaraan verdiend moet worden. Als de KPN alle kanalen zonder encryptie zou doorgeven dan verkopen zij geen abonnementen meer. Voor de schotel is het CanalDigitaal die als provider optreed en dus wil verdienen aan de aanwezigheid van dat kanaal in het pakket door de verkoop van abonnementen. Dus ook daar encryptie omdat anders iedereen het vrij zou kunnen ontvangen.
Oud 14 oktober 2009, 10:11
Jarco's schermafbeelding
Jarco Jarco is offline
Member

Standaard

KPN heeft voor Digitenne een forse investering moeten doen om het zenderpark van Nozema over te nemen van de Staat. Het is dan ook niet zo gek dat er in Nederland een verdienmodel is voor DVB-T. Elke commerciële aanbieder die investeringen doet wil zijn geld op één of andere manier binnen een bepaalde tijd terugverdienen. Dat NL1-2-3 en de regionale omroep ongecodeerd te ontvangen komt doordat er bij de verkoop hierover afspraken zijn gemaakt. Dit naar aanleiding van de uitschakeling van het analoge televisiesignaal.

Overigens is deze situatie niets anders dan bij kabelaars als Ziggo. Daar betaalt men ook gewoon het standaard televisieabonnement om naar televisie te kunnen kijken. De kabelaars zijn op dit moment in bijna alle gevallen van een commercieel bedrijf. Deze heeft flink in de buidel moeten tasten om zeer verouderde kabelnetwerken van gemeenten en nutsbedrijven te moeten overnemen. Heeft deze moeten moderniseren en de rekening ligt nu gewoon bij de abonnee.
Oud 14 oktober 2009, 10:14
haagsegoof's schermafbeelding
haagsegoof haagsegoof is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus/Modem: ubee /Router: sitecom WL 306 (gigabit)
DTV: Cisco 8455DVB ITV
Standaard

waar ik meer benieuwd naar ben is wat ze gaan uitzenden in HD ik denk dat het net zo gaat als bij de omroep bijna alles upscalen voorlopig
Oud 14 oktober 2009, 10:44
Brian2's schermafbeelding
Brian2 Brian2 is offline
Member

Ziggo Internet: Geen
DTV: Samsung HD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haagsegoof Bekijk bericht
waar ik meer benieuwd naar ben is wat ze gaan uitzenden in HD ik denk dat het net zo gaat als bij de omroep bijna alles upscalen voorlopig
Schijnbaar 40% van de primetime zendtijd (20.30 tot 23.00).
Oud 14 oktober 2009, 20:04
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard Digitenne en codering

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Volgens mij vergeet je even dat Digitenne van een provider is genaamd KPN die een infrastructuur voor uitzending biedt waaraan verdiend moet worden. Als de KPN alle kanalen zonder encryptie zou doorgeven dan verkopen zij geen abonnementen meer.kunnen
Je mist even mijn punt.
Mijn punt m.b.t. betreft de vraag wie de zg. uitzendstraat betaalt (de kijker of de zender), en niet dat KPN zijn investeringen er weer uit moet krijgen.
Anders gezegd: de commercielen hadden even goed FTA kunnen uitzenden en KPN die rekening betalen, i.p.v. de kijker nu. Die betaalt nu ook voor het kijken naar commercials, en voor het coderen, en eigenlijk is dat heel vreemd! Abonnementen zouden eigenlijk alleen voor commercievrije betaalzenders moeten zijn.

Soms heb ik zelfs het idee dat het aboonementensysteem van Digitenne de verdere technische DVB-T in Nederland frustreert, omdat KPN eerst de investeringen terug wil hebben. Je ziet in landen om ons heen al MPEG4-ontwikkelingen, maar KPN wil eerst zijn geld terug voor MPEG2.
Oud 14 oktober 2009, 20:33
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Volgens mij vergeet je even dat Digitenne van een provider is genaamd KPN die een infrastructuur voor uitzending biedt waaraan verdiend moet worden. Als de KPN alle kanalen zonder encryptie zou doorgeven dan verkopen zij geen abonnementen meer. Voor de schotel is het CanalDigitaal die als provider optreedt en dus wil verdienen aan de aanwezigheid van dat kanaal in het pakket door de verkoop van abonnementen. Dus ook daar encryptie omdat anders iedereen het vrij zou kunnen ontvangen.
Tja, dan blijft toch de vraag waarom via DVB-T in bijvoorbeeld Frankrijk wél een compleet pakket FTA kan worden aangeboden, inclusief commerciële zenders en, jawel, inclusief HD kanalen (bron). In Frankrijk gaat ook alleen de zon voor niets op (prima zon daar, maar dat wordt een andere discussie ...).

En het coderen van de Nederlandse zenders (ook de publieke zenders Nederland 1, 2 en 3) via de satelliet is weer een andere kwestie. Dat heeft ook te maken met het feit dat de omroepen bij aangekochte (buitenlandse) programma's alleen de uitzendrechten voor Nederland betalen.
Oud 14 oktober 2009, 20:48
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Je mist even mijn punt.
Mijn punt m.b.t. betreft de vraag wie de zg. uitzendstraat betaalt (de kijker of de zender), en niet dat KPN zijn investeringen er weer uit moet krijgen.
Anders gezegd: de commercielen hadden even goed FTA kunnen uitzenden en KPN die rekening betalen, i.p.v. de kijker nu. Die betaalt nu ook voor het kijken naar commercials, en voor het coderen, en eigenlijk is dat heel vreemd! Abonnementen zouden eigenlijk alleen voor commercievrije betaalzenders moeten zijn.
DVB-T wordt in Nederland net als DVB-S en DVB-C commercieel uitgebaat door digitale TV providers die niet alleen hun investering terug willen verdienen, maar er ook winst op willen maken middels het verkopen van abonnementen. Binnen de beperkingen van de infrastructuur zullen ze dus op zoek moeten naar een kanalen pakket waarmee ze klanten kunnen trekken en dat zijn o.a. de Nederlandse commerciële kanalen. Zonder die kanalen wordt de kans op het verkopen van abonnementen en dus het genereren van omzet een stuk kleiner.

En hoeveel moet je als provider van een open infrastructuur zoals DVB-T aan een commercieel kanaal vragen voor doorgifte als dergelijke kanalen door iedereen op te pikken zijn zonder smartcard? Wat kunnen zij bereken aan de commerciele kanalen voor doorgifte zonder een mogelijkheid om het aantal kijkers te meten? Wat dat betreft ligt het voor de kabelbedrijven iets anders zolang dat nog een gesloten infrastructuur is waar een klant eerst een aansluiting en een basis abonnement moet hebben voordat er uberhaupt iets (FTA) te ontvangen valt.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten