Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 november 2009, 02:45
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apple740 Bekijk bericht
Totdat andere aanbieders in Ziggo gebied de RTL-HD zenders gaan aanbieden zoals KPN met hun nieuwe VDSL2 netwerk en/of CanalDigitaal. Als Ziggo concurrerend wil blijven op HDTV gebied zullen ze dus wel moeten.

Denken dat Ziggo uiteindelijk meer macht heeft dan RTL is een vergissing. Ziggo zal RTL nooit kunnen boycotten want dan loopt iedereen op een gegeven moment weg. RTL aan de andere kant zal het zonder Ziggo wel overleven.
Waarom zou iedereen weglopen?
Op dit moment is er nog geen alternatief dat de zelfde kwaliteit biedt als Ziggo.
Voor het zover is dat dit wel het geval is dan is HD zo ingeburgerd dat een extra vergoeding voor het doorgeven van het HD signaal niet meer van toepassing is.
Oud 19 november 2009, 09:24
Jdd's schermafbeelding
Jdd Jdd is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: 9401 | Alphacrypt 3.19 (W4000)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apple740 Bekijk bericht
Ziggo zal RTL nooit kunnen boycotten want dan loopt iedereen op een gegeven moment weg. RTL aan de andere kant zal het zonder Ziggo wel overleven.
Waarom zouden mensen weglopen als Ziggo niet het HD signaal doorgeven ?

De meeste die ken die een lcd hebben al dan niet HD vinden dat het analoog echt een fantastisch beeld is in HD (ze hebben ten slotten een HD scherm)

Sommigen zijn zelfs overgestapt op digitaal en vinden daar het SD beeld fantastisch.

Zolang analoog/sd signaal aanwezig is zullen er denk ik niet zoveel weggaan.
Oud 19 november 2009, 14:34
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jdd Bekijk bericht
Waarom zouden mensen weglopen als Ziggo niet het HD signaal doorgeven ?

De meeste die ken die een lcd hebben al dan niet HD vinden dat het analoog echt een fantastisch beeld is in HD (ze hebben ten slotten een HD scherm)

Sommigen zijn zelfs overgestapt op digitaal en vinden daar het SD beeld fantastisch.

Zolang analoog/sd signaal aanwezig is zullen er denk ik niet zoveel weggaan.
Helemaal mee eens. Het verschil tussen SD en het huidige 720P HD-ready beeld wat de meeste zenders als HD verspreiden is dan ook niet zo heel erg groot. Veel mensen zullen dat in de dagelijse praktijk niet opmerken. Ik ken ook hele volksstammen die liever een opgerekt 4:3 beeld bekijken dan een normale 4:3 weergave met zwarte balken aan weerszijden. Dat de mensen dan wat dikker worden en de bal niet meer rond is valt ze al helemaal niet meer op. Zij zullen zich zeker druk maken over HD(-ready) als ze vaak het verschil tussen analoog en SD niet echt opvalt... Ik zie als ik goed kijk bv. wel dat "Rail Away" in HD is, maar van "Tussen Kunst en Kitsch" wordt ook gezegd dat 't in HD is en daar heb ik toch vaak zo m'n twijfels over ... Ik ga dus -zoals ik al vaker gezegd heb- echt niet meer betalen voor dezelfde inhoud alleen maar omdat 't in HD is. Mensen die dat wel willen moeten dat zelf weten maar accepteren dat ze voorlopig zeer zwaar in de minderheid zullen zijn. Hele volksstammen lezen dit forum niet dus zijn van deze discussie niet op de hoogte en interesseert 't in de meeste gevallen niet. Of Nederland nu analoog een doelpunt maakt of in SD of HD 't gaat er maar om dat "we" wereldkampioen worden en zo een leuk feestje kunnen bouwen (en dat zegt iemand die helemaal niet van voetballen houdt). Overigens is het WK-voetbal het eerste grote sportevenement dat de NOS in HD gaat uitzenden. De Olympische Winterspelen laten ze lopen (Eurosport HD niet hoop ik), dus de belangstelling voor HD zal voorlopig niet spectaculair toenemen. En dan nog: de NOS zendt uit op zenders die nu al HD in 't basispakket zitten, evenals Eurosport HD, dus op warme belangstelling voor een speciaal HD-pakket zal Ziggo niet hoeven rekenen, zelfs al zenden de 3 zenders die nu in dat pakket zitten een ander programma uit dan hun analoge/SD zenders.
Oud 19 november 2009, 14:40
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Helemaal mee eens. Het verschil tussen SD en het huidige 720P HD-ready beeld wat de meeste zenders als HD verspreiden is dan ook niet zo heel erg groot.
Waar baseer je dat op.
Het SD beeld is namelijk 576i en dat is toch wel een wezenlijk verschil met 720p wat nagenoeg bijna gelijk staat aan 1080i.

Ik zie toch een behoorlijk verschil tussen series in 720p en series in 576i op mijn televisie.
Oud 19 november 2009, 14:44
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Waar baseer je dat op.
Het SD beeld is namelijk 576i en dat is toch wel een wezenlijk verschil met 720p wat nagenoeg bijna gelijk staat aan 1080i.

Ik zie toch een behoorlijk verschil tussen series in 720p en series in 576i op mijn televisie.
Als je er pal voor gaat zitten wel, maar op normale kijkafstand wordt dat rap minder, bij mij wel tenminste. Dat zal wel leeftijd-gerelateerd zijn. Waar 't mij om gaat is dat ik denk dat er niet zoveel mensen zijn die zich daar zo druk over maken dat ze er meer voor willen betalen. Ik niet in ieder geval.
Oud 19 november 2009, 23:46
Aristoles's schermafbeelding
Aristoles Aristoles is offline
Banned User

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Waar baseer je dat op.

Ik zie dat ook. Soms doet SD gewoon pijn aan mijn ogen door de blurry kwaliteit. Ik zap dan snel door naar HistoryHD of gelijksoort kanalen.
Ook de belichting is veel beter van HD kanalen. Waar ik bij SD zenders de belichting van het toestel savonds wat lager zet omdat het fel is, heb ik dat weer niet bij HD kanalen. Dat is veel beter uitgebalanceerd.

Ik ben toch niet de enigste?
Oud 20 november 2009, 06:31
Jdd's schermafbeelding
Jdd Jdd is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: 9401 | Alphacrypt 3.19 (W4000)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aristoles Bekijk bericht
Ik zie dat ook. Soms doet SD gewoon pijn aan mijn ogen door de blurry kwaliteit. Ik zap dan snel door naar HistoryHD of gelijksoort kanalen.
Ook de belichting is veel beter van HD kanalen. Waar ik bij SD zenders de belichting van het toestel savonds wat lager zet omdat het fel is, heb ik dat weer niet bij HD kanalen. Dat is veel beter uitgebalanceerd.

Ik ben toch niet de enigste?
Nee, ik zie het ook.
Oud 20 november 2009, 10:56
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Als ik midden in een spannende film zit ga ik heus niet zitten ach en oh-en omdat het beeld weer zo mooi strak is want dat valt door de film toch niet op,net zoals veel mensen hun hoofd/kiespijn niet voelen midden in een spannende film.
Dat je de grassprietjes tijdens een voetbal wedstrijd kan tellen betekent alleen maar dat het een waardeloze wedstrijd is.

Bij een natuurfilm let ik wel zwaar op de HD kwaliteit.
Bij mij hangt het van de content af of ik voor een zender wel of niet wil betalen.
Ik heb het betaalde HD abonnement en het film abonnement.
Bij een programma als rail away let ik wel op de kwaliteit maar bij Dexter misschien de eerste 5 minuten maar verder niet meer.
Ik zou dus voor de huidige series niet meer willen betalen op de commerciele zenders.

Laatst gewijzigd door G.bruiker; 20 november 2009 om 11:34
Oud 20 november 2009, 12:21
hmolen's schermafbeelding
hmolen hmolen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een-extra/Arris 120/10
DTV: CI+ 1.3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Bij een programma als rail away let ik wel op de kwaliteit maar bij Dexter misschien de eerste 5 minuten maar verder niet meer.
Ik zou dus voor de huidige series niet meer willen betalen op de commerciele zenders.
Was Dexter in HD dan ?
Dat is me niet opgevallen, RailAway is duidelijk HD, maar Dexter....
Ik vroeg me al af waarom de VPRO niet in HD uitzond want op Internet zijn alle seizoenen van Dexter in HD te krijgen....
Vreemd (en ja ik heb op 73 gekeken via mijn Samsung360)...
H.
Oud 20 november 2009, 12:28
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hmolen Bekijk bericht
Was Dexter in HD dan ?
Dat is me niet opgevallen, RailAway is duidelijk HD, maar Dexter....
Ik vroeg me al af waarom de VPRO niet in HD uitzond want op Internet zijn alle seizoenen van Dexter in HD te krijgen....
Vreemd (en ja ik heb op 73 gekeken via mijn Samsung360)...
H.
Dexter was bij wijze van experiment in HD ja.
( http://entertainonline.nl/2009/11/de...p-nederland-3/ )

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten