Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 november 2009, 13:30
Jdd's schermafbeelding
Jdd Jdd is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: 9401 | Alphacrypt 3.19 (W4000)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Sorry hoor, wat een onzin weer. Typisch een opmerking in de trant van vroeger was alles beter en kijk mij eens lekker intelectueel doen.

Heb je die zogenaamd geweldige programma's van vroeger wel eens teruggezien? Booooring. Ookal bleef je daar vroeger echt voor thuis.

BBC heeft soms best aardige programma's, maar ook net zo veel pulp als de NL zenders. En daar betalen de Britten wel een fors hogere kijk en luistergeld voor als NL ooit gehad heeft.

Pulp is echt niet alleen voor de 'dommen' of de 'jeugd van tegenwoordig'. Heb zelf een ver boven gemiddelde opleiding en inkomen en ben 36 dus ook niet echt jong meer. Maar na hard werken kan een avond gewoon verstand op nul en 'pulp' kijken heerlijk zijn.

En dat was vroeger ook al zo. Alleen had je toen maar de keuze uit twee programma's op elk tijdstip dus kon je niet zogenaamd naar de intelectuele keuze kijken.
En zijn we weer hier
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...&postcount=107
Oud 3 november 2009, 14:15
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Wordt aardig off-topic zo
Oud 3 november 2009, 14:19
Lacrosse's schermafbeelding
Lacrosse Lacrosse is offline
Member

Standaard

Om weer terug te keren naar het onderwerp van deze discussie: ik begrijp dat Ziggo slechts een eenmalig bedrag aan RTL wil betalen terwijl RTL meer en vaker geld wil zien. UPC heeft een akkoord met RTL bereikt, dus die betalen meer dan een eenmalig bedrag. Als Ziggo haar poot stijf houdt, en daar ziet het helaas naar uit, kan RTL geen water bij de wijn doen want dan gaat UPC protesteren. Kortom: HD van RTL bij Ziggo lijkt mij voorlopig uitgesloten.

Toch is RTL dom bezig. Hoe meer mensen naar hun zenders kijken, hoe meer reclame-inkomsten ze kunnen verwachten. Hoe maak je het voor de consument aantrekkelijk om naar hen te kijken? Door onder andere programma’s in HD aan te bieden.

Maar ook Ziggo is dom bezig. Hoe meer zenders in HD verschijnen, hoe aantrekkelijker het voor de analoge kijker wordt om de overstap naar digitale tv te maken. Dat kost voor de meesten weer een kastje en wellicht een aanvullend pakket als het in de smaak valt.
Oud 3 november 2009, 14:31
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Ik zat nog eens te denken : wie heeft er nou voordeel bij het uitzenden van HD ?
Dat zijn natuurlijk met name de hardware fabrikanten die hun mooie HD tv's en andere HD spullen willen verkopen. Die zouden dus eigenlijk de omroepen en Ziggo moeten subsidieren om HD uit te gaan zenden. Dan rent gelijk iedereen naar de winkel om een HD TV aan te schaffen.

Een 2e belanghebbende is de omroep zelf. Door in HD uit te zenden kunnen ze wellicht meer kijkers trekken en zo meer reclameinkomsten genereren.

Eigenlijk is Ziggo degene die er niks mee opschiet, want echt veel nieuwe klanten krijgen ze met HD niet.
Oud 3 november 2009, 14:41
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lacrosse Bekijk bericht
Maar ook Ziggo is dom bezig. Hoe meer zenders in HD verschijnen, hoe aantrekkelijker het voor de analoge kijker wordt om de overstap naar digitale tv te maken. Dat kost voor de meesten weer een kastje en wellicht een aanvullend pakket als het in de smaak valt.
Alleen is het dan wel jammer dat een deel van het abonnementsgeld meteen doorgeschoven kan worden naar RTL.

RTL moet mee met de vooruitgang maar wil dit niet zelf bekostigen en HD onder het mom van extra dienstverlening verkopen aan de kijker dit zou dan door Ziggo (wij dus) structureel bekostigd moeten worden.
Ziggo wil maar een eenmalige bijdrage doen en heeft hier naar mijn mening dus ook groot gelijk in.

Ik heb het al eerder gezegd, als Ziggo de bekabeling wil vernieuwen om meer televisie/internetdiensten e.d. aan de klant te leveren zullen de commerciëlen daar ook geen bijdrage aan leveren.

Het is pure investering in de toekomst voor de omroepen en ik vind dan ook dat ze daar zelf rekening mee hadden moeten houden i.p.v. van het geld over de balk te gooien om de onzinnig hoge salarissen van sommige BN-ers te kunnen betalen.

btw "Take Me Out", dat vind ik nou een heerlijk stukje pulp...
Oud 10 november 2009, 22:48
javavr's schermafbeelding
javavr javavr is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
Ik zat nog eens te denken : wie heeft er nou voordeel bij het uitzenden van HD ?
Dat zijn natuurlijk met name de hardware fabrikanten die hun mooie HD tv's en andere HD spullen willen verkopen.

Een 2e belanghebbende is de omroep zelf. Door in HD uit te zenden kunnen ze wellicht meer kijkers trekken en zo meer reclameinkomsten genereren.
Och, als kijker heb ik ook wel belang bij een mooi en scherp beeld. Alhoewel, met RTL en SBS, pulp in HD blijft pulp. Dus ik zal geen traan laten als Ziggo zijn geld in andere HD zenders investeert.
Oud 11 november 2009, 00:28
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Denken jullie ook niet, nu het Caiway gelukt is NET5 HD in het basispakket te krijgen, dat Ziggo dit ook lukt? Dan geldt dit dus ook voor de RTL-len in HD. UPC kan je niet als maatstaf nemen want die stopt werkelijk iedere zender in zijn dure HD pakket.

Er is dus een goede oplossing mogelijk dat beide partijen hun zin krijgen.

Ik denk een kwestie van korte tijd dat Ziggo al die zenders doorgeeft in het basispakket.
Oud 11 november 2009, 06:48
haagsegoof's schermafbeelding
haagsegoof haagsegoof is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus/Modem: ubee /Router: sitecom WL 306 (gigabit)
DTV: Cisco 8455DVB ITV
Standaard

rtl gemist is nu beschikbaar dus er is hoop want vergeleken met upc is bij ziggo alles gratis te bekijken met itv abbo natuurlijk
Oud 11 november 2009, 09:07
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Ik denk dat je voor RTL gemist bij Ziggo ook extra moet betalen.
Maar ik lees op het UPC forum allerlei verhalen over storende rode knoppen in je beeld en dat lijkt me helemaal niks!!
Oud 11 november 2009, 18:12
haagsegoof's schermafbeelding
haagsegoof haagsegoof is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus/Modem: ubee /Router: sitecom WL 306 (gigabit)
DTV: Cisco 8455DVB ITV
Standaard

Tot nu toe als je gewoon het net gemist abonnement heb kan je alles bekijken en hoef je niets extra te betalen voor bv. gtst ?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten