Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 november 2009, 09:59
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maceddy Bekijk bericht
Voor mijn zijn er namelijk WEL RTL programma's die in HD welkom zijn en ik ben vast niet de enige RTL kijker in dit land....
Daar heb je juist het punt er zijn best wel programma's die de moeite waard zijn om in HD te zien.
Het merendeel is echter pulp dat echt niet in HD hoeft te worden uitgezonden.

Scoort iets wat kwalitatief zeker de moeite waard is niet, dan wordt het genadeloos afgeschoten en van het net gehaald.

In Amerika is het nog erger, volg je een spannende en kwalitatief, in beeld en geluid, erg goede serie word het met een genadeloze cliffhanger aan het eind van seizoen door het netwerk gecancelled.
Dus kijkers naar Terminator: The Sarah Connor Chronicles (Veronica) bereid je voor op het ergste.
Oud 3 november 2009, 10:28
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Daar heb je juist het punt er zijn best wel programma's die de moeite waard zijn om in HD te zien.
Het merendeel is echter pulp dat echt niet in HD hoeft te worden uitgezonden.

Scoort iets wat kwalitatief zeker de moeite waard is niet, dan wordt het genadeloos afgeschoten en van het net gehaald.

In Amerika is het nog erger, volg je een spannende en kwalitatief, in beeld en geluid, erg goede serie word het met een genadeloze cliffhanger aan het eind van seizoen door het netwerk gecancelled.
Dus kijkers naar Terminator: The Sarah Connor Chronicles (Veronica) bereid je voor op het ergste.
Wat pulp is maak jij niet uit, hooguit wat jij pulp vindt. Ik ben ook geen grote aanhanger van de meeste RTL/SBS-programma's maar laat iedereen dat vooral lekker zelf uitmaken.
Zo word ik ook van het oeverloze gescheld op al die reclame dat ik vaak tegenkom wel eens wat moedeloos. Commerciëlen bestaan van die reclame. Als we met z'n allen collectief niet meer naar die zenders zouden kijken verdwijnen ze vanzelf en zijn we verlost van die reclame. Maar dat zal vast niet gebeuren en dan is het "just a fact of life". Hiermee haak ik aan bij de eigenlijke discussie: zoals gezegd: commerciëlen bestaan van de reclame. Tussendoor zenden ze "normale" programma's uit. Die moeten het voor consumenten aantrekkelijk maken om ook naar die reclame te blijven kijken. Een argument om te kijken kan HD zijn. Daar zouden we dus niet extra voor moeten betalen. Alleen voor doelgroepenzenders die in HD een van de normale programmering afwijkend programma bieden (zoals de drie zenders in het huidige HD-pakket) zou je extra kunnen betalen, dat moet iedereen zelf weten. Maar HD-zenders die hetzelfde programma bieden als de analoge en SD-zenders in het basispakket horen zelf ook zonder extra kosten in het basispakket thuis. Op termijn vervangen ze gewoon eerst de analoge en daarna zelfs de SD-variant. Anders zitten we straks met een uitgekleed basispakket en moet je je voor de HD-varianten abonneren op een appart pakket. Maar misschien komen we op die manier wel van een aantal commerciëlen af ...
Oud 3 november 2009, 10:47
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Wat pulp is maak jij niet uit, hooguit wat jij pulp vindt.
Als ik bepaal wat pulp is, dan had ik wel titels van programma's genoemd.
Dat doe ik dus bewust niet omdat iedereen voor zichzelf mag uitmaken wat pulp is of niet.
Oud 3 november 2009, 10:49
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Ik ben iemand die RTL/SBS vaak best kan waarderen. Niet alles, maar genoeg wel.

By the way: ook pulp kan leuk zijn. Zelden zo'n slecht programma gezien als Hole in the Wall, maar op de een of andere manier blijft het boeien en kijk ik toch weer. En wie wil erg nu niet Geer zien met zijn buikje in zo'n strak pakje in HD....

Wat reclame betreft: hebben ze een ideale oplossing voor die PVR heet. Ik kijk eigenlijk bijna nooit meer TV live, we zorgen dat we tenminste 15 minuten later starten met kijken terwijl het programma opgenomen wordt. Kun je alle reclames doorskippen. Ideaal.

Tot dat de RTLs/SBSsen van deze wereld natuurlijk ontdekken dat je straks met CI+ commercial skippen kunt blokken....
Oud 3 november 2009, 11:02
pboes's schermafbeelding
pboes pboes is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Office Basis ZZ3
DTV: Diversen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Tot dat de RTLs/SBSsen van deze wereld natuurlijk ontdekken dat je straks met CI+ commercial skippen kunt blokken....
Zo ver zijn we gelukkig nog niet.
En als het wel zo ver is, dan zeg ik mijn abonnement op de RTL-en en SBS-en op.
O nee, dat kan weer niet.... Jammer
Oud 3 november 2009, 11:05
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Dan wordt daar ook wel weer wat op gevonden. Dat noem ik maar "sociale werkvoorziening", het houdt de medewerkers van Philips, Sony et al. van de straat.
Overigens is het natuurlijk het goed recht van de commerciëlen om zoveel mogelijk te voorkomen dat hun hoofdprogramma (de reclame) geskipt wordt, die reclame is hun enige bestaansreden, hoe meer ze daarvan kunnen uitzenden, hoe liever het ze is. Dat gezegd hebbende begrijp ik niet zo goed waarom de publieke zenders ook nog reclame uitzenden, dat is toch schieten onder de commerciële duiven? Dat kan ook anders zoals bv. bij de BBC. Of zou dat betekenen dat de belastingtarieven dan omhoog gaan? Of dat het kijk- en luistergeld weer ingevoerd wordt?
Oud 3 november 2009, 11:07
Jdd's schermafbeelding
Jdd Jdd is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: 9401 | Alphacrypt 3.19 (W4000)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maceddy Bekijk bericht
Als het pulp is waarom kijken er zoveel mensen dan naar? Dat JIJ het niet boeiend vind betekent niet dat niemand het boeiend vindt. Ga lekker ergens anders lopen gallen met je pulp dit pulp dat. Voor mijn zijn er namelijk WEL RTL programma's die in HD welkom zijn en ik ben vast niet de enige RTL kijker in dit land....
De mens wil tegenwoordig tv kijken.
Het maakt niet uit of het pulp is, tv is tv en men zal naar de minst slechte pulp kijken. Sterker nog, op een gegeven moment zal men aan pulp wennen en het "goed" gaan vinden.
Oud 3 november 2009, 11:36
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jdd Bekijk bericht
De mens wil tegenwoordig tv kijken.
Het maakt niet uit of het pulp is, tv is tv en men zal naar de minst slechte pulp kijken. Sterker nog, op een gegeven moment zal men aan pulp wennen en het "goed" gaan vinden.
Laten we eens kijken naar het meest bekeken programma op de TV: "Boer zoekt vrouw". Is dat een kwalitatief hoogstaand programma, pulp of iets er tussen in? Er keken afgelopen zondag maar iets meer dan 4 miljoen mensen naar. En wat te denken van al die voetbalprogramma's die dagelijks mijn TV willen bevuilen (gelukkig kan ik snel zappen), dat vind ik nou pulp, maar toch lijken de kijkcijfers anders uit te wijzen . Nee dan de programma's van de VPRO, die winnen vaak de ene prijs na de andere, worden vaak beschouwd als kwalitatief hoogstaand (want politiek correct dus links georiënteerd), maar ik ken maar weinig mensen die er echt naar kijken; is dat dan intellectuele pulp? En dan hebben we nog de BBC; die zenden momenteel weer de kijkcijferhit “Strictly come dancing” uit (dat is de “moeder” van wat in de rest van de wereld meestel “Dancing with the Stars” heet). Ik geef toe het programma van de BBC zit een stuk beter in elkaar dan dat van RTL4 (en geen reclame!), maar toch: pulp of niet?

Kortom iedereen moet zelf maar uitmaken wat pulp is of niet. Als maar niet de wijze van uitzenden (analoog, SD of HD) bepaalt of je ervoor moet betalen. Ik wil primair betalen voor inhoud en daarin zoveel mogelijk mijn eigen keuze kunnen maken en verder niet.
Oud 3 november 2009, 12:25
Jdd's schermafbeelding
Jdd Jdd is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: 9401 | Alphacrypt 3.19 (W4000)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Laten we eens kijken naar het meest bekeken programma op de TV: "Boer zoekt vrouw". Is dat een kwalitatief hoogstaand programma, pulp of iets er tussen in? Er keken afgelopen zondag maar iets meer dan 4 miljoen mensen naar. En wat te denken van al die voetbalprogramma's die dagelijks mijn TV willen bevuilen (gelukkig kan ik snel zappen), dat vind ik nou pulp, maar toch lijken de kijkcijfers anders uit te wijzen . Nee dan de programma's van de VPRO, die winnen vaak de ene prijs na de andere, worden vaak beschouwd als kwalitatief hoogstaand (want politiek correct dus links georiënteerd), maar ik ken maar weinig mensen die er echt naar kijken; is dat dan intellectuele pulp? En dan hebben we nog de BBC; die zenden momenteel weer de kijkcijferhit “Strictly come dancing” uit (dat is de “moeder” van wat in de rest van de wereld meestel “Dancing with the Stars” heet). Ik geef toe het programma van de BBC zit een stuk beter in elkaar dan dat van RTL4 (en geen reclame!), maar toch: pulp of niet?
Helemaal mee eens, daarom gaf ik ook aan pulp en geen programma namen.

Dat de kwaliteit en diversietijd van de programma;s erg aan het dalen zijn, is volgens mij wel een feit. Of dit komt doordat we gewoon verwent zijn door de kwaliteit van de BCC, of dat de "sterren" geen "sterren" is een andere discussie.
Oud 3 november 2009, 12:55
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jdd Bekijk bericht
Dat de kwaliteit en diversietijd van de programma;s erg aan het dalen zijn, is volgens mij wel een feit. Of dit komt doordat we gewoon verwent zijn door de kwaliteit van de BCC, of dat de "sterren" geen "sterren" is een andere discussie.
Sorry hoor, wat een onzin weer. Typisch een opmerking in de trant van vroeger was alles beter en kijk mij eens lekker intelectueel doen.

Heb je die zogenaamd geweldige programma's van vroeger wel eens teruggezien? Booooring. Ookal bleef je daar vroeger echt voor thuis.

BBC heeft soms best aardige programma's, maar ook net zo veel pulp als de NL zenders. En daar betalen de Britten wel een fors hogere kijk en luistergeld voor als NL ooit gehad heeft.

Pulp is echt niet alleen voor de 'dommen' of de 'jeugd van tegenwoordig'. Heb zelf een ver boven gemiddelde opleiding en inkomen en ben 36 dus ook niet echt jong meer. Maar na hard werken kan een avond gewoon verstand op nul en 'pulp' kijken heerlijk zijn.

En dat was vroeger ook al zo. Alleen had je toen maar de keuze uit twee programma's op elk tijdstip dus kon je niet zogenaamd naar de intelectuele keuze kijken.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten