Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 oktober 2009, 15:37
Zapp Brannigan's schermafbeelding
Zapp Brannigan Zapp Brannigan is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: nee
DTV: nee
Standaard

Het valt ook goed op bij de RTL-Z ticker, soms lijkt het wel of er twee beelden over elkaar heen staan.
Oud 29 oktober 2009, 17:28
hallotjes's schermafbeelding
hallotjes hallotjes is offline
Senior Member

Standaard

@ masutri

Probleem ligt niet bij ziggo maar bij de RTL. Er wordt dubbel gescaled (ten behoeve van HD).

NPO heeft af en toe ook die rare bibberende gezichten.
Oud 29 oktober 2009, 19:45
TVdigitaal's schermafbeelding
TVdigitaal TVdigitaal is offline
Ziggo 2e lijns DTV Support

DTV: Allemaal
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hallotjes Bekijk bericht
Af en toe valt het op dat op de rtl zenders de bewegingen niet helemaal vloeiend lopen, vooral te zien in gezichten. Nu op RTL4 bij "ik wed dat ik", maar ook op RTL7 vanochtend.

Meer mensen hier last van?

Als jullie het de komende dagen weer zien noteer dan even: Welke RTL zender, welk programma en welk tijdstip.

Deze info is voor ons en RTL zeer waardevol om zo het probleem te onderzoeken, zelf hebben we het ook wel eens gezien maar ook soms was het alleen de RTLZ nieuwsticker. Jullie extra hulp in deze is zeer welkom voor ons en ook voor RTL, dus plaats het aub hier wanneer je het weer ziet.
Oud 29 oktober 2009, 20:00
Senior Member

Standaard

Ik zal eens bij houden.

Nu (+/- 20:00u) iedergeval op RTL 8 bij: De slimste. Net als bij de NPO is dit ook enkel te zien bij kleine bewegingen.
Beeld bij dit programma is soms ook een beetje soft, goed te zien bij het blauwe scherm met de witte letters.
Oud 31 oktober 2009, 21:18
Senior Member

Standaard

Men is er blijkbaar mee bezig bij de RTL .
Het programam "ik hou van holland" wat er last had van "bibberende" beelden heeft dit nu niet meer. Wel is het beeld nu heel erg "blurry" (was eerst best goed, ondanks het scalen) maar dat lossen ze wel op lijkt me.

De oorzaak is misschien de dé-interlancing/ré-interlancing. Van 576i -> 1080i -> 576i is dé/ré interlancing niet strikt noodzakelijk. Past men dit niet toe heeft men een scherper beeld maar geen vloeiende bewegingen, past men dit wél toe juist vloeiend maar wat wazig. Alleen ben hier niet zeker van.

Laatst gewijzigd door hallotjes; 31 oktober 2009 om 21:31
Oud 28 november 2009, 22:05
mjhuisman's schermafbeelding
mjhuisman mjhuisman is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 8mbit internet
Standaard

ik hou van holland, eigenlijk elke keer als het uitgezonden wordt, maar vanavond zeker.

Wat mij opvalt is dat het altijd stottering betreft als de presentaor/presentatrice in beeld is. Bij ik hou van holland dus eigenlijk alleen maar wanneer linda de mol in beeld is.

Zag het vanavond ook bij rtl7 was tot nu toe alleen bij rtl4, nu al een paar maanden lang.
Oud 28 november 2009, 22:30
Senior Member

Standaard

Bij Jensen gisteren was het gewoon constant.
Bij de NPO is/was (dit punt is grotendeels opgelost daar) het inderdaad ook enkel bij presentatoren, soms ook bij aftiteling die horizontaal loopt. Films en dergelijke zie ik dit niet.

Waar het precies in de keten wordt veroorzaakt weet ik niet. Enkel up en down scalen veroorzaakt dit niet. Weet iemand of er ook dé/ré-interlancing plaatsvind in de nieuwe eindregies? Dat zou dit wel kunnen veroorzaken. Daarbij vraag ik me af, waarom het niet altijd is, meerdere up/down converters specifiek voor elk programma-soort? Of toch iets heel anders? (lijkt me sterk gezien dit zowel bij de npo als rtl begonnen is sinds de nieuwe eindregies)

De andere punten van scalen heeft RTL wel aardig goed in de hand, de rest van het beeld is maar een (heel) klein beetje achteruit gegaan. Dit is bij de NPO (gelukkig al stuk beter) en net5 (jaa die nu ook ) een heel ander verhaal. Begint echt vervelend te worden, nauwelijks iets in native HD maar wel SD de dupe.
Oud 1 december 2009, 09:46
CrashingDutchman's schermafbeelding
CrashingDutchman CrashingDutchman is offline
Junior Member

DTV: HTPC
Standaard

In regio Amersfoort, voormalig Casema, nu nauwelijks beeld voor een aantal RTL zenders en SBS 6:

Sinds een dag of 2 of 3 ervaar ik dat op bepaalde kanalen de signaal sterkte erg slecht is. Kanalen komen nog maar met 0.6-5.6mbit (gemiddeld 1.6 mbit) binnen, hetgeen ervoor zorgt dat die kanalen niet te bekijken zijn. Het beeld is steeds heel erg blokkerig en wordt misschien 1 keer in de 10 seconden ververst. Geluid is er ook niet of nauwelijks.

Het probleem doet zich voor bij (in ieder geval, maar misschien wel meer kanalen):
- RTL 4
- RTL 5
- RTL 7
- SBS 6

Ik zal in de buurt eens navragen of anderen dit ook hebben.

Laatst gewijzigd door CrashingDutchman; 1 december 2009 om 10:06
Oud 1 december 2009, 10:14
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CrashingDutchman Bekijk bericht
In regio Amersfoort.... ...hebben.
Dit lijkt mij een totaal ander probleem.
Deze thread gaat over de beeldkwaliteit van de uitzendingen van RTL dit staat in dit geval los van de signaalkwaliteit.

Het lijkt mij dan ook handiger dat je voor jouw probleem een eigen thread opstart.
Oud 7 december 2009, 12:21
Lutjemac's schermafbeelding
Lutjemac Lutjemac is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus, Atlanta EPC 2203-NS met Eminent-EM4550/300N router
DTV: Humax IR FOX-C / Samsung DCB-9401R
Standaard korte stil stands van beeld bij rtl 4

Gisteravond bij miljoenen jacht met Linda de mol bij RTL4 de hele uitzending korte stil stand van beeld tussen 4 en 10 sec geluid liep wel goed door. Heel erg storend en vervelend om naar te kijken.

mvg Lutjemac
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten