Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 november 2009, 23:09
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

Dit is al verouderde info
De radiospotjes waren idd dat "we" boven de 100Mb zouden komen, maar dat was 'later dit jaar'
en dat duurt nog even, dit jaar !

de klagers zullen zich alleen maar opstapelen hier, aangezien het grootste deel cheapass dutch guys zijn, die liever een router van 25 euro kopen, en dan de provider de schuld geven van de te lage snelheid
< was met de upgrade naar 50 Mb al zo, wordt alleen maar erger >

Wat denk je van de downloadkudde, die niet verder komt dan de basis kleuternzbsite's, fora met VERPLICHTE bedankjes ... ?
die hebben vaak een basispc, met 1 hardeschijf welke met wat geluk al SATA is, maar veel hebben nog IDE schijven
deze hebben een doorvoer van 133Mb
pomp daar eens 120 Mb usenet naartoe ..... gaat het niet worden ...
hmmm ligt aan Ziggo, zal wel eens gaan vertellen wat ik ga ondernemen met eerder vernoemde dreigmiddelen ....

Het zal weer een toestroom van nieuwe leden geven, en die met een beetje geluk boven de 3 posts uitkomen, kijk de huidige ledenlijst na, 70% komt niet boven de 5 uit, en maar 2 of 3 % komt boven de 30 uit

Post verloop : 1 - klagen en dreigen - reageren op evt hulp zonder info te verschaffen - nog een keer klagen en dreigen - erachter komen dat men ZELF lomp en onbehouwen zijn - nooit meer terugkomen

zo zonde van de energie

edit : thnx renatus - ik had een oudere grafiek idd nog
de huidige van Ziggo is zelfs een beter voorbeeld
ten eerste dus nog 2 maanden om over te gaan naar de 80, en volgend jaar is over 420 dagen pas voorbij, dus tijd genoeg
Oud 4 november 2009, 10:27
urnie538's schermafbeelding
urnie538 urnie538 is offline
Junior Member

Standaard

Zonde van de energie inderdaad.

Tot 21 december hebben ze om naar de 80mbit te gaan. Dan praten we wel wel weer.
Oud 4 november 2009, 10:32
Gizmo©'s schermafbeelding
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door urnie538 Bekijk bericht
Zonde van de energie inderdaad.

Tot 21 december hebben ze om naar de 80mbit te gaan. Dan praten we wel wel weer.
Einde van het jaar is volgens mij toch nog steeds 31 december.
Zo en nu weer aan het werk.
Oud 4 november 2009, 11:34
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Ze zeggen letterlijk; "En het leuke is, we worden alleen nog maar sneller. In het najaar al tot 80 Mb. En volgend jaar tot meer dan 100 Mb."

of te wel, ze hangen het niet op aan een kwartaal, de herfst o.i.d.
het najaar is een begrip wat niet gedefinieerd is qua periode. Ze hebben de maand november en december nog.

Daarnaast heeft Ziggo uitgesproken dat een aantal steden, waaronder Amersfoort en Meppel geluk hebben, deze gaan niet naar 80mbit maar direct naar 120mbit van wege concurentie met glasvezel (www.glashart.nl)

Kunnen we nu eens ophouden met zeuren of dat ze met uitspraken over dit ondewerp hun beloftes niet nakomen? Dit kunnen we namelijk pas zeggen wanneer het 1 januari 2010 geworden is.

Nu gaan speculeren heeft helemaal geen zin.
Oud 4 november 2009, 14:11
urnie538's schermafbeelding
urnie538 urnie538 is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gizmo© Bekijk bericht
Einde van het jaar is volgens mij toch nog steeds 31 december.
Zo en nu weer aan het werk.
Ik weet niet waar jij einde van het jaar vandaan haalt, maar ik heb het over najaar.
http://www.ziggo.nl/producten/intern...heidsverhoging

Citaat:
En het leuke is, we worden alleen nog maar sneller. In het najaar al tot 80 Mb
21 december is het winter, dus tot 21 december hebben ze de tijd.

@hierboven mij:
Uit de van dale:
 na·jaar het; o -jaren herfst
Ze hangen dus wel aan een kwartaal.

Citaat:
Dit kunnen we namelijk pas zeggen wanneer het 1 januari 2010 geworden is.
Fout dus. Ze hebben tot 21 december.
Nouja, op 21 december praten we wel weer, speculeren heeft nu verder geen zin

Laatst gewijzigd door urnie538; 4 november 2009 om 14:17
Oud 4 november 2009, 14:49
onzin8's schermafbeelding
onzin8 onzin8 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Samsung DCB-H360R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartagek Bekijk bericht
....die hebben vaak een basispc, met 1 hardeschijf welke met wat geluk al SATA is, maar veel hebben nog IDE schijven deze hebben een doorvoer van 133Mb pomp daar eens 120 Mb usenet naartoe..... gaat het niet worden...
Je kan dan zelf wel zo denigrerend doen over anderen, maar zelf weet je blijkbaar ook niet alles. Een 120M[BIT!]/s verbinding is "maar" 15M[BYTE]/s. De IDE aansluiting waar jij het over hebt kan 133M[BYTE]/s. Dat is toch heel wat meer dan 15. Of wil je beweren dat "oude" IDE schijven tot maar 15MB kunnen lezen en schrijven... dacht het niet.

Belangrijker is dat veel mensen geen gigabit-router hebben en dus tot maximaal 100mbit kunnen gaan (als ze al draadjes gebruiken ipv wlan). En eigenlijk nog belangrijker is dat de WAN prestaties van dergelijke routers die 100mbit ook nog niet eens halen. Daardoor blijven ze steken op iets lagers. Hoe laag weet ik niet. Maar goed zoiets zei je zelf ook al in de vorm van "cheap-ass routers"... niet echt informatief als de groep waar jij zo denigrerend over doet toevallig je post eens leest.
Oud 4 november 2009, 15:44
kontknager's schermafbeelding
kontknager kontknager is offline
Member

Ziggo Internet: AIE Extra Ubee + Arris
DTV: Cisco
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onzin8 Bekijk bericht
Je kan dan zelf wel zo denigrerend doen over anderen, maar zelf weet je blijkbaar ook niet alles. Een 120M[BIT!]/s verbinding is "maar" 15M[BYTE]/s. De IDE aansluiting waar jij het over hebt kan 133M[BYTE]/s. Dat is toch heel wat meer dan 15. Of wil je beweren dat "oude" IDE schijven tot maar 15MB kunnen lezen en schrijven... dacht het niet.

Belangrijker is dat veel mensen geen gigabit-router hebben en dus tot maximaal 100mbit kunnen gaan (als ze al draadjes gebruiken ipv wlan). En eigenlijk nog belangrijker is dat de WAN prestaties van dergelijke routers die 100mbit ook nog niet eens halen. Daardoor blijven ze steken op iets lagers. Hoe laag weet ik niet. Maar goed zoiets zei je zelf ook al in de vorm van "cheap-ass routers"... niet echt informatief als de groep waar jij zo denigrerend over doet toevallig je post eens leest.
Mjah, meeste huis tuin en keuken schijfjes redden wel minimaal 25/30MB/s. Meeste personen die klagen over snelheid hebben een wlan verbinding of een brakke G router
Oud 4 november 2009, 16:23
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onzin8 Bekijk bericht
KNIP .
Ga je oordeel over de hoofdletters en het gebruik ervan lekker op tweakersnet gebruiken.

dat ik zo denigrerend over kom, is te wijten aan resultaten uit het verleden.
er loopt een topic over de problemen met een bepaald type router, en daar presteren mensen vragen te stellen die nog geen 2 cm hoger al beantwoord zijn.
en het mooiste, op pagina 125 van het klachtendeel komt een nieuwe gebruiker ( van het apparaat ) melden dat het allemaal aan de provider ligt, omdat (in dit geval sitecom ) dat zegt .....

De gemiddelde IDEschijf heeft met de huidige 50 Mb al moeite om snel zijn gegevens kwijt te kunnen ( trek maar eens een groep met jpg's leeg )
dan zal je reader regelmatig pauzeren om de buffers te kunnen legen.

Ik heb nooit beweerd dat ik alles weet, maar als er een vraag gesteld wordt, en ik kan helpen, zal dat gebeuren.
als het te wijten is aan "cheapass" apparatuur kan ik het niet helpen hé
Er is info genoeg te vinden op het internet, google is je grootste hulp.
als ik een apparaat wil aanschaffen, zoek ik toch wel hier en daar naar de negatieve dingen, om te beslissen of de positieve daar tegenop wegen.

Zeker hier in de verschillende topic's wordt door kundige, en willende mensen geantwoord, waar al veel in duidelijk wordt
Ik heb een tijd geleden al "gewaarschuwd" dat er vele aanmeldingen komen van mensen met idd een (goedkope) 100Mb router, die een WAN-LAN hebben van max 5 tot 25mbit en zodoende nu bedraad nét aan de goede snelheid komt,( 6 Mb ) moet ik dan daar rekening mee houden, dat iemand niet zijn huiswerk heeft gedaan, en dan maar de schuld bij de provider ligt ?

lees de topic's door waarin ik reageer, en vel dan een oordeel - vergeet niet het hele verhaal mee te nemen in je beeldvorming.

Laatst gewijzigd door Spartagek; 4 november 2009 om 16:29
Oud 4 november 2009, 17:09
wijbro's schermafbeelding
wijbro wijbro is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra / Arris
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartagek Bekijk bericht
Speciaal voor jou dan ....

Voor de duidelijkheid ....
Q1 2010 = jan - mrt 2010 ( dus de tijd tot 31 maart )

Sparta heeft maar 2 doelen op dit moment hé

1 In de eredivisie blijven
2 winnen van feijenoord

50% is al behaald !

Dit zou kunnen kloppen natuurlijk , maar mijn oorspronkelijke opmerking ging over de belofte dat Amersfoort (tenminste diegenen die AIOE hebben) voor eind oktober 120/10 zou hebben en aangezien ik in Amersfoort woon:

07-10-2009

Ziggo verhoogt internetsnelheid naar 120 Mb in Amersfoort

Met ingang van 7 oktober verhoogt Ziggo de snelheden van haar internetabonnementen in Amersfoort. De abonnementsprijzen blijven daarbij ongewijzigd. De download-snelheid gaat omhoog tot maximaal 120 Mb en de upload-snelheid tot maximaal 10 Mb. In eerste instantie krijgen zo’n 500 abonnees de nieuwe snelheden. Ziggo voert dan een week lang de allerlaatste testen uit, waarna voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen.

ps: succes met je cluppie
Oud 4 november 2009, 17:25
Senior Member

Standaard

Die discussie is al eerder voorbij gekomen.

met ingang van / verhoging per ...

helaas zijn de marketing begrippen niet vaag genoeg.
als men de upgrade (pas) in november krijgt, valt het nog steeds onder "met ingang van" men is begonnen in oktober, en nu is U pas aan de beurt ..

ik denk dat we beter kunnen brainstormen over wanneer de 200 Mbit doorbroken wordt.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten