Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 oktober 2009, 10:11
Frank-NL's schermafbeelding
Frank-NL Frank-NL is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xitami1980 Bekijk bericht
Er zijn toch genoeg mogelijkheden om dit te testen zonder dat klanten er last van hebben?

Wellicht op domein http://www.ziggokrijgteennieuwewebsite.nl/
Ja, met 5 man testen en het zal wellicht prima draaien, de foutmelding die ik te zien kreeg hadden meer te maken met het feit dat 10.000 man tegelijk probeert in te loggen.

Maar een goede loadtest had geen kwaad gekund, nee.
Oud 7 oktober 2009, 14:06
Clevegt's schermafbeelding
Clevegt Clevegt is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Start & Play Max Max
DTV: Horizon TV
Standaard

Weer iets wat ze uitstellen dus.... Want je lees nu helemaal niets meer over een nieuwe website op www.ziggo.nl

Zelfs tussen het kopje "nieuws" is deze melding weg.
Oud 7 oktober 2009, 14:49
Mirrrr's schermafbeelding
Mirrrr Mirrrr is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra Ubee router
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rindhart Bekijk bericht
Ik vind ziggo klantenservice (dat houdt ook de website in) verschrikkelijk. Typisch hoe links op de website opgebouwd worden zodat je niet gemakkelijk bij hun telefoonnummer komt. Je klikt 100 keer door totdat het je oren uitkomt voordat je eindelijk weet waar je naartoe bellen moet. Ik zoek het al eerder op met Google dan hun eigen website, dat slaat toch alles (ziggo is trouwens niet de enige die dat doet).
Ik maakte nooit gebruik van mijn ziggo mail totdat ik een van de facturen wou printen. Ik kon er niet inkomen omdat mijn wachtwoord niet meer klopte. Op de website had je de mogelijkheid om deze opnieuw op te vragen maar daarvoor had je je klantnummer nodig samen met de postcode en het huisnummer. Het systeem kon mijn gegevens helaas niet vinden, na het moeten bellen en 30 minuten (ja hoor) op de lijn moeten wachten kwam ik dus achter dat er bij hun wel het goede klantnummer vermeld was, maar de postcode en het huisnummer zijn ze na bijna 1 jaar de tijd vergeten aan te passen nadat ik mijn verhuizing doorgegeven had.
Nou wil ik van het ziggo internet af, ik stap over op telfort, mia ook hiervoor heb ik eerst mijn contractnummer (klantnummer?) en het ziggo internet product-id (wtf?) nummer nodig. Deze zijn normaal gesprokken op te vragen via 'mijn-ziggo' (waar ik nooit op kom, behalve nu wanneer het nodig is), maar nu zie ik dat de website al 2 dagen plat ligt!? Dan maar weer bellen, maar dit keer kom je zelfs met 30 minuten er niet doorheen (hoe zou dat nou komen, lekker voor hun portemonnee). Je moet er wel voor betalen natuurlijk (0900), blijkbaar moet je voor support betalen van iets waar je toch al voor betaald, prachtig!
Al met al, zodra er of website in de lucht komt of ik krijg een of andere tempo-team gast aan de lijn ben ik daar gelijk weg!
En die ziggo reclame over 50MB internet, waar je bij 20MB geen beweging in het plaatje ziet (leuke grap). Waar je echt geen beweging in ziet is hun waardeloze ziggo soms abonnement waar je 20 euro voor moet lappen (3Mb?) terwijl de concurrentie allang ADSL 20 Mb voor ditzelfde bedrag biedt, samen met de fatsoenlijke service. Het is trouwens ook niet waar dat de nieuwe website ontstaan is omdat de oude het niet meer kon trekken. Dit heeft niks te maken met de website maar met de server(s) waar deze op draait. Ben er helemaal klaar mee!
Mijn moeder heeft telfort adsl en zij heeft echt alleen maar problemen met haar adsl. Regelmatig uitval. Ze komt gemiddeld 100 keer per dag online op msn. (goede reden om haar af en toe te blokken )
En zij is echt niet de enige die dat probleem heeft met Telfort. Als je dus overstapt zou ik aanraden toch te kijken of er geen andere adsl provider bij jou in de regio is.
Oud 7 oktober 2009, 21:35
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Dan maar weer bellen, maar dit keer kom je zelfs met 30 minuten er niet doorheen (hoe zou dat nou komen, lekker voor hun portemonnee). Je moet er wel voor betalen natuurlijk (0900), blijkbaar moet je voor support betalen van iets waar je toch al voor betaald, prachtig!
Zonder verder afbreuk aan je verhaal te willen doen. Het is niet goed voor hun portemonnee Word echt geen cent aan verdiend.

Citaat:
Ten eerste wil ik dat niet omdat dit weer tijd gaat kosten, het is voor mij van zeer groot belang dat ik hier zo snel mogelijk van af kom, ik heb nu nog maar een paar dagen om het nummer door te geven aan Telfort.

Hier ben je mij toch even kwijt. Last minute werk? Juist dan zal je zien dat iets zich voordoet waardoor je het niet of nog maar net gaat halen. Kan je voorkomen met een goede voorbereiding.

Citaat:
Ten tweede begrijp ik niks van deze zogenaamde pivacy-wetgeving waar jij het hier over hebt. Ik ben telefonisch in staat om mijn abonnement aan te vragen, op te zeggen en voorwerpen thuis laten bezorgen waarbij ik op basis van alleen mijn achternaam, postcode en plaats geïdentificeerd word, maar ik kan niet meekrijgen wat mijn klantnummer is.. nou, mij ben je kwijt.

Ik kan haar wel begrijpen. Je achternaam, postcode en plaats kan door ieder die jou weet te wonen, en weet hoe je heet opgenoemd worden. Geeft nog geen garantie dat je ook daadwerkelijk de juiste persoon aan de lijn hebt.

Draai het verhaal eens om. Iemand belt de helpdesk, doet zich voor als jou op basis van de criteria die jij noemt, achterhaald het klantnummer ed, en voert vervolgens een wijziging door onder jou abonnement. Sta je raar op je neus te kijken vermoed ik zo.

Dus ja, ik kan mij wel een beetje voorstellen dat ze niet zomaar alle gegevens aan een beller verstrekken. Voordat ze het weten worden ze op de vingers getikt omdat ze te makkelijk met de persoons/privacy gegevens omgaan.

Laatst gewijzigd door Excalibur; 7 oktober 2009 om 21:42
Oud 8 oktober 2009, 01:40
rindhart's schermafbeelding
rindhart rindhart is offline
Junior Member

Standaard

1.Als dit niet goed voor hun portemonnee is, dan weet ik niet wie hier aan dit verhaal verdient. Het is toch hun 0900 waar ze geld voor vragen? Belastingdienst verdient niks aan hun helpdesk.

2.Heb ik niet echt kunnen voorkomen met een goede voorbereiding. Het was mij namelijk voor de tijd niet bekend gemaakt (ook niet toen ik een van Ziggo medewerkers sprak) dat Telfort extra gegevens nodig zou hebben om het overstappen te kunnen regelen. Dag daarvoor heb ik nog met Ziggo gebeld en hier specifiek naar gevraagd, ik wou namelijk weten of ik extra kosten zou oplopen door bij hun met het Internet weg te gaan (die op dit moment deel maakt uit het pakket, waar ik waarschijnlijk toch apart voor betaal, kan me anders niet voorstellen dat dit geen invloed heeft op de maandelijkse kosten, typisch). Ik heb wel telefonisch mijn abonnement kunnen opzeggen (vroeg ze ook gelijk naar), maar ik vond het niet nodig omdat ik het via Telfort wou laten doen. Dat om te voorkomen dat hier extra verwarring bij Telfort over zou kunnen ontstaan. En je raadt het al, ook hier had ik mijn klantnummer niet voor nodig.

3.Gezien punt twee kan ik me hier dus helemaal niets bij voorstellen. Als ik in staat ben om toch alles te doen zonder mijn klantnummer bij de hand te hebben, inclusief het afsluiten en het opzeggen van het abonnement, waarom mag ik niet weten wat het is? Dat betekent dus dat het eigenlijk nergens voor nodig is, dat zie je ook als je Ziggo klantenservice belt, ze vragen of je klantnummer of je postcode, dat geloof ik alleen om (verder) achter te kunnen halen waar je zit en eventueel wie je bent. Je kunt niks met alleen het klantnummer van een ander, net zoals je geen geld van iemands rekening af kunt boeken door alleen zijn rekeningnummer te weten. In geval van Ziggo heb je nog steeds wel de gebruikersnaam en het wachtwoord nodig om je in te loggen.

Verder geloof ik wel dat Telfort ook geen geweldige provider is, maar als ik kiezen moet tussen veel geld lappen voor een trage verbinding bij een (sorry dat ik dat zeg maar naar mijn mening minder dan) matige provider 1, dan ga ik liever voor net zoveel geld lappen voor een vele malen snellere verbinding bij een potentieel matige provider 2. Bovendien kan ik tot op heden geen slechte woord over Telfort zeggen (wellicht komt dat nog?).

Ziggo (vroeger @Home) is volgens mij net als KPN nooit goed aan de concurrentie gewend geweest en het dringt daar maar niet door dat mensen zich niet eeuwig voor een gek zullen laten zetten (KPN weigerde ook wel een keer telefonische aansluiting bij mij te regelen alleen omdat er in hun computer mijn huistoevoeging niet bekend was).
Oud 8 oktober 2009, 01:55
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
1.Als dit niet goed voor hun portemonnee is, dan weet ik niet wie hier aan dit verhaal verdient. Het is toch hun 0900 waar ze geld voor vragen? Belastingdienst verdient niks aan hun helpdesk.
10 cent per minuut... kosten personeel, kosten apparatuur, tja, je hebt gelijk hoor

En wat je verder in je betoog vermeld: suc6 met Telfort...
Oud 8 oktober 2009, 09:21
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Bekijk bericht
10 cent per minuut... kosten personeel, kosten apparatuur, tja, je hebt gelijk hoor

En wat je verder in je betoog vermeld: suc6 met Telfort...
Natuurlijk heb ik gelijk. Wat je verdient wil niet gelijk zeggen dat het winst is, maar het maakt mij ook niet uit waar dit geld aan uitgaat, het is alleen belangrijk dat ik het kwijt ben (sterker nog zonder te worden geholpen), punt.
Oud 8 oktober 2009, 09:52
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

Citaat:
Natuurlijk heb ik gelijk. Wat je verdient wil niet gelijk zeggen dat het winst is, maar het maakt mij ook niet uit waar dit geld aan uitgaat, het is alleen belangrijk dat ik het kwijt ben (sterker nog zonder te worden geholpen), punt.
Bereid je dan maar voor dat Telfort 3x zoveel (0,30 p/m) vraagt.
Oud 8 oktober 2009, 13:03
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door om1 Bekijk bericht
Bereid je dan maar voor dat Telfort 3x zoveel (0,30 p/m) vraagt.
Dat is inderdaad wat er op hun website staat, als je echter klantenservice lijn 0900 - 9596 belt zul je zien dat het 0,1 p/m is, dus 10x minder.
Oud 8 oktober 2009, 15:48
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Natuurlijk heb ik gelijk.
Het begint hier gelijk te stinken. Ga lekker weg dan en vervuil het forum hier niet, met dat vieze spijkers op laag water zoeken...

Je wist van te voren wat alles ging kosten (men vraagt jou een handtekening voor akkoord), lekker makkelijk, mosterd na de maaltijd.

Zo zielig, die mensen die ineens wel alles kunnen opnoemen wat niet goed is, als er iets fout gaat. Op zich niet erg, maar ze halen alles er bij...

Frustie heet zoiets...
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten