Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H380 (HDTV)

Mededelingen

Samsung DCB-H380 (HDTV) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de opvolger van de DCB-H360 High Definition kabelontvanger van Samsung

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 oktober 2009, 21:53
sjeufke's schermafbeelding
sjeufke sjeufke is offline
Member

DTV: samsung hd 360
Standaard Samsung DCB-H380 (HDTV)

Citaat:
Zie dat er meer mensen zijn met een Onkyo waar dit probleem zich voordoet. Ik heb zelf ook een Onkyo, en ook het probleem.

Vroeg me af of het probleem zich alleen voordoet bij de Onkyo icm de Samsung? [heb ik]

Heb net een Onkyo TX-SR 607 aangesloten op mijn Panasonic plasma tv.
De dvd speler van Medion aangesloten via hdmi op de onkyo werkt perfect qua beeld en geluid.
De WD-mediaplayer aangesloten via hdmi op onkyo: idem.
De dreambox heeft geen hdmi aansluiting maar verbonden via optisch kabeltje: perfect.
Nu komt de samsung 360, hdmi over de onkyo beeld goed, geen of hakkelend geluid. Op geen enkele wijze is er goed geluid uit te krijgen, de onkyo blijft heen en weer switchen.
Beeld laat ik nu lopen via hdmi en heb de optische ingang toegewezen aan de hdmi ingang via het optisch kabeltje. Nu gaat wel alles goed, maar waarom niet via de hdmi,terwijl de rest van de apparaten perfect over de hdmi op de receiver werken?
Oud 29 oktober 2009, 20:01
bonami's schermafbeelding
bonami bonami is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All in one
DTV: Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjeufke Bekijk bericht
Heb net een Onkyo TX-SR 607 aangesloten op mijn Panasonic plasma tv.
De dvd speler van Medion aangesloten via hdmi op de onkyo werkt perfect qua beeld en geluid.
De WD-mediaplayer aangesloten via hdmi op onkyo: idem.
De dreambox heeft geen hdmi aansluiting maar verbonden via optisch kabeltje: perfect.
Nu komt de samsung 360, hdmi over de onkyo beeld goed, geen of hakkelend geluid. Op geen enkele wijze is er goed geluid uit te krijgen, de onkyo blijft heen en weer switchen.
Beeld laat ik nu lopen via hdmi en heb de optische ingang toegewezen aan de hdmi ingang via het optisch kabeltje. Nu gaat wel alles goed, maar waarom niet via de hdmi,terwijl de rest van de apparaten perfect over de hdmi op de receiver werken?
Hoe krijg je beeld met je Onkyo naar de TV? Ik krijg alleen Blauw beeld, en krijg pas beeld als ik de Samnung van de stroom heb gehaald?

Op welk kanaal heb je de Onkyo staan voor TV?

Heb dezelfde set, waarschijnlijk dezelfde TV. Maar dat geluidprobleem heb ik niet. Geluid is perfect.
Oud 29 oktober 2009, 20:12
Member

Standaard

Citaat:
Hoe krijg je beeld met je Onkyo naar de TV? Ik krijg alleen Blauw beeld, en krijg pas beeld als ik de Samnung van de stroom heb gehaald?

Op welk kanaal heb je de Onkyo staan voor TV?

Heb dezelfde set, waarschijnlijk dezelfde TV. Maar dat geluidprobleem heb ik niet. Geluid is perfect.
Mijn Samsung is via de HDMI kabel aangesloten op de onkyo,die vervolgens via de hdmi uitgang verbonden is met de hdmi 1 van de TV.
Als ik de hdmi van de samsung rechtstreeks op de tv aansluit doet alles het, maar ik wil alles laten lopen via de onkyo.
De samsung is verbonden via hdmi 1 van de onkyo en de dvd speler via hdmi 3.
Om toch geluid te krijgen heb ik de optische uitgang van de samsung aangesloten op de optische ingang 1 van de onkyo en heb dus zodoende toch beeld en geluid, maar mijn bedoeling is om via de hdmi van de samsung naar de omkyo geluid en beeld te krijgen.

John
Oud 31 oktober 2009, 21:33
bregt's schermafbeelding
bregt bregt is offline
Junior Member

DTV: SAMSUNG cmt c7104
Angry Handshake probleem

Het was niet lang zoeken naar de oorzaak in mijn geval. Het ligt echt aan de nieuwe decoder van Samsung.

Ik heb een Harman Kardon AVR255 en heb sinds dat digitale tv uit is gekomen een Samsung DCB-H360 gehad. Die werkte prima en ik heb nooit problemen gehad.
Onlangs ben ik overgestapt naar een alles in een pakket en kon voor 99 euro de DCB-H380 krijgen.
Dat leek me wel leuk om te proberen.

Avonden lang heb ik lopen klooien omdat hij na een korte periode constant een blauw knipperend beeld gaf, als ik even op een andere source op de AVR255 had gekeken.
Mijn geluid liep toen nog via een optische kabel, en dat kwam gewoon netjes en helder door. Maar het beeld bleef blauw knipperen. De enige oplossing was : De stekker uit de Samsung DCB-H380 en dan had ik weer beeld. Super irritant!

Eerst dacht ik dat het aan ge Harman kardon zou liggen. Vreemd wel, want de H360 had er geen last van. Zelfs na een update van de Harman Kardon, blijft die H380 wegvallen.

Nu heb ik de oude Samsung DCB-H360 er maar weer op aangesloten en dat werkt het prima.
Zonde toch, want die H380 had een hoop extra voordelen (zolang hij beeld gaf)

Ben benieuwd wanneer Ziggo eens een update voor hun geleverde H380 beschikbaar stelt.
Oud 4 november 2009, 18:00
robkamp's schermafbeelding
robkamp robkamp is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra/Ubee en Arris TM702b
DTV: Humax IR HD5000c/DCB-9401R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bregt Bekijk bericht
Het was niet lang zoeken naar de oorzaak in mijn geval. Het ligt echt aan de nieuwe decoder van Samsung.

Ik heb een Harman Kardon AVR255 en heb sinds dat digitale tv uit is gekomen een Samsung DCB-H360 gehad. Die werkte prima en ik heb nooit problemen gehad.
Onlangs ben ik overgestapt naar een alles in een pakket en kon voor 99 euro de DCB-H380 krijgen.
Dat leek me wel leuk om te proberen.

Avonden lang heb ik lopen klooien omdat hij na een korte periode constant een blauw knipperend beeld gaf, als ik even op een andere source op de AVR255 had gekeken.
Mijn geluid liep toen nog via een optische kabel, en dat kwam gewoon netjes en helder door. Maar het beeld bleef blauw knipperen. De enige oplossing was : De stekker uit de Samsung DCB-H380 en dan had ik weer beeld. Super irritant!

Eerst dacht ik dat het aan ge Harman kardon zou liggen. Vreemd wel, want de H360 had er geen last van. Zelfs na een update van de Harman Kardon, blijft die H380 wegvallen.

Nu heb ik de oude Samsung DCB-H360 er maar weer op aangesloten en dat werkt het prima.
Zonde toch, want die H380 had een hoop extra voordelen (zolang hij beeld gaf)

Ben benieuwd wanneer Ziggo eens een update voor hun geleverde H380 beschikbaar stelt.

Ik heb veel problemen gehad met de H380. HDMI Handshake problemen die alleen met een cold boot te verhelpen zijn.

Nu heb ik een Humax IRHD5000c. Deze heeft geen handshake problemen met HDMI.

OT: De Humax upscaled zelf niet, dat is een bijkomend voordeel. Ik kan dat door de Onkyo TX-SR875 laten doen of door de Philips 42PFL9603. Die kunnen dat veel beter dan de decoders (of dat nu een Samsung of een Humax is).
Oud 4 november 2009, 23:12
bregt's schermafbeelding
bregt bregt is offline
Junior Member

DTV: SAMSUNG cmt c7104
Standaard Handshake probleem

Reactie van Samsung n.a.v. een mail waarin ik het probleem voorschotelde van de blauw flikkerende beelden en constant de stekker uit het stopcontact te moeten halen om het apparaat weer te kunnen gebruiken.

Geachte heer....

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw LE46A786R2F.

Voordat wij een beoordelingkunnen maken moeten we eerst weten hoe de
DCB-H380 zich gedraagt i.c.m. andere apparaturen. Wij adviseren u om de
DCB-H380 elders te testen of een andere Home Cinema Set hierop te
testen.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact
Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet
uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst
kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Tariq Idoe
Contact Centre Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

(ik had dus net zo goed niets kunnen sturen)
En ging dus maar zelf weer wat verder aan rotzooien met dat ding.

Heb hem nu via een component kabel (RGB) aangesloten en het geluid via een optische kabel laten lopen. (ik weet niet of dat beeld nu minder kwaliteit is als anders met een HDMI kabel)

De kabel van mijn Harman Kardon naar de TV is wel een HDMI kabel gebleven en het werkt nu perfect. Probleem opgelost. Kijk nu al een paar dagen en het is niet meer voorgekomen.
Dus een idee voor iedereen die met hetzelfde probleem zit, en een versterker heeft waar ook een component ingang op zit.
Oud 5 november 2009, 08:29
Member

Standaard

(ik had dus net zo goed niets kunnen sturen)
En ging dus maar zelf weer wat verder aan rotzooien met dat ding.

Heb hem nu via een component kabel (RGB) aangesloten en het geluid via een optische kabel laten lopen. (ik weet niet of dat beeld nu minder kwaliteit is als anders met een HDMI kabel)

De kabel van mijn Harman Kardon naar de TV is wel een HDMI kabel gebleven en het werkt nu perfect. Probleem opgelost. Kijk nu al een paar dagen en het is niet meer voorgekomen.
Dus een idee voor iedereen die met hetzelfde probleem zit, en een versterker heeft waar ook een component ingang op zit.

Maar het blijft natuurlijk wel raar dat je Samsung het niet doet zoals het hoort.
RGB en optisch is geen hdmi.
Ik heb hetzelfde met mijn 360.
Het ligt dus duidelijk aan Samsung, die op allerlei manieren probeert zich er met een kontverhaal vanaf te maken.
Het ligt niet aan de Harman Kardon van jou of aan de Onkyo van mij!
Zeker niet als je weet dat andere digitale componenten van mijn installatie het wel goed doen.
Oud 5 november 2009, 09:37
Tahoe's schermafbeelding
Tahoe Tahoe is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Nog geen
DTV: Samsung 380HD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bregt Bekijk bericht
Zoals ik al aangaf in een andere thread over dit onderwerp, dat is geen oplossing, dat is een workaround.
Als ik een decoder koop met een HDMI aansluiting, dan verwacht ik ook dat die werkt.

Aan Samsung kun je doorgeven dat ze even in deze thread kijken, de H380 doet het niet met Onkyo, Sony, Harman Kardon versterkers en (minimaal) Philips TV's. En alle andere soorten apparatuur werkt wel naar behoren, zoals Media Center PC's, Blue Ray spelers, Humax HD decoders enz.
Alles wijst gewoon naar de Samsung, zelfs de symptomen (blauw knipperend beeld, stekker eruit om hem weer werkend te krijgen) zijn bij iedereen gelijk.
Oud 5 november 2009, 13:07
bonami's schermafbeelding
bonami bonami is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All in one
DTV: Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tahoe Bekijk bericht
Zoals ik al aangaf in een andere thread over dit onderwerp, dat is geen oplossing, dat is een workaround.
Als ik een decoder koop met een HDMI aansluiting, dan verwacht ik ook dat die werkt.

Aan Samsung kun je doorgeven dat ze even in deze thread kijken, de H380 doet het niet met Onkyo, Sony, Harman Kardon versterkers en (minimaal) Philips TV's. En alle andere soorten apparatuur werkt wel naar behoren, zoals Media Center PC's, Blue Ray spelers, Humax HD decoders enz.
Alles wijst gewoon naar de Samsung, zelfs de symptomen (blauw knipperend beeld, stekker eruit om hem weer werkend te krijgen) zijn bij iedereen gelijk.
Kun je het mailadres hier neerzetten van die samsung helpdesk?

Dan moet iedereen [waaronder ikzelf] met dit probleem mailen daar de helpdesk. Lijkt me dat ze het probleem wel gaan onderkennen.

Zo niet [komen ze weer met een afscheepmail terug, dan zou ik adviseren om een uurtje vrij te maken en zeer slechte berichten posten op de board over Samsung decoders in het algemeen.
Dit soort berichten helpt vaak wel om een bedrijf kritisch naar zijn producten te laten kijken [denk aan UPC]. Ik ben iig wel bereid om hier tijd in steken, doe ik nu ook elke avond met mijn drama decoder !
Oud 13 november 2009, 22:03
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bonami Bekijk bericht
Dit soort berichten helpt vaak wel om een bedrijf kritisch naar zijn producten te laten kijken [denk aan UPC]. Ik ben iig wel bereid om hier tijd in steken, doe ik nu ook elke avond met mijn drama decoder !
Ik begrijp niet waarom Ziggo hier geen tijd in steekt!!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H380 (HDTV)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten