Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 november 2009, 08:44
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxdido Bekijk bericht
hoe kan ik de BER controleren? met zo'n alphacrypt wat ik heb, zie ik alleen deze systeeminformatie van ned3 HD. Ik heb een sony tv Z4500.
Is er echt niet een mogelijkheid de signaalkwaliteit zichtbaar te maken op je tv-scherm? Bij een aantal ontvangers kan dat namelijk wel, en dat is een onmisbare hulp om signaalproblemen binnen je huis op te sporen en/of te bewaken.
Oud 27 november 2009, 14:07
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Is er echt niet een mogelijkheid de signaalkwaliteit zichtbaar te maken op je tv-scherm? Bij een aantal ontvangers kan dat namelijk wel, en dat is een onmisbare hulp om signaalproblemen binnen je huis op te sporen en/of te bewaken.
De screenshots die maxdido heeft gepost laten nu juist de signaalkwaliteit zien van de zender waarop is afgestemd. Het gaat om de waarden van Pre RS (Reed-Solomon, dank ArChie, dat ik daar nou niet opkwam), 5s en UEC. Deze drie waarden moeten permanent 0 zijn.
Oud 27 november 2009, 14:28
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
De screenshots die maxdido heeft gepost laten nu juist de signaalkwaliteit zien van de zender waarop is afgestemd. Het gaat om de waarden van Pre RS (Reed-Solomon, dank ArChie, dat ik daar nou niet opkwam), 5s en UEC. Deze drie waarden moeten permanent 0 zijn.
Is signaalniveau bij Sony geen indicatie voor de signaal sterkte? Als daar wordt aangegeven dat er "geen signaal" of "laag" is, dan lijkt het mij dat er iets niet klopt aan de afstemming op het kanaal. Aan "F:" is tenminste te zien dat de drie screenshots gemaakt zijn van dezelfde frequentie zodat af te leiden valt dat de signaalsterkte fluctueert tussen "Geen signaal" en "Laag".

Zit maxdido eigenlijk wel in Ziggo gebied? Bij de symbolrate zie ik namelijk 6900 staan i.p.v. 6875 zoals door Ziggo gebruikt wordt. Zijn er bij de quick scan wel de juiste parameter waarden ingevuld?
Oud 27 november 2009, 14:42
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Is signaalniveau bij Sony geen indicatie voor de signaal sterkte? Als daar wordt aangegeven dat er "geen signaal" of "laag" is, dan lijkt het mij dat er iets niet klopt aan de afstemming op het kanaal. Aan "F:" is tenminste te zien dat de drie screenshots gemaakt zijn van dezelfde frequentie zodat af te leiden valt dat de signaalsterkte fluctueert tussen "Geen signaal" en "Laag".
Klopt, en zulke fluctuaties zijn op zich al een indicatie dat er iets helemaal niet goed zit. Ik zie hier nooit fluctuaties in signaalsterkte (wel kleine fluctuaties in de Automatic Gain Control).
Citaat:
Zit maxdido eigenlijk wel in Ziggo gebied? Bij de symbolrate zie ik namelijk 6900 staan i.p.v. 6875 zoals door Ziggo gebruikt wordt. Zijn er bij de quick scan wel de juiste parameter waarden ingevuld?
Dat is een eigenaardigheidje van de Sony firmware. De weergegeven symbolrate wordt afgerond op twee significante cijfers en voor de rest aangevuld met nullen, ook als je braaf 6875 hebt opgegeven bij de setup (waar het dan overigens wél correct staat en blijft staan). Dit bugje is opgelost in recente firmware versies voor de 5xxx series. Mij stoort het verder niet. Er komt ook 6900 te staan als je de symbol rate op 'automatisch' zet bij de setup.
Oud 7 december 2009, 19:53
maxdido's schermafbeelding
maxdido maxdido is offline
Junior Member

Standaard

Ik zit echt in het ziggo gebied en heb de waardes goed ingevuld. Zal dus zoals Riparius zegt aan de sony tv liggen.

Ik ben er achter gekomen waar het aan lag. Een zeer kleine kabel breuk/scheur. Waardoor alleen ned 3HD niet goed doorkwam. Schijnbaar is dit kanaal erg gevoelig aangezien alle andere zenders het uitstekend deden. Heb een nieuwe kabel getrokken vanaf het AOP en alles werkt perfect nu. Bedankt voor de goede tip Riparius, had echt niet gedacht dat het aan de kabel zou liggen omdat alle andere zenders het wel deden. Dacht dat dan geen een zender het meer zou doen maar blijkbaar werkt zoiets toch anders dan ik dacht.
Oud 8 december 2009, 22:30
AvanCade's schermafbeelding
AvanCade AvanCade is offline
Junior Member

Standaard

Eindelijk een tijd lang kunnen genieten van NED3 HD. Echter sinds vandaag is dit weer onmogelijk "No Signal" geeft mijn Sony KDL52Z500 (i.c.m. de CI+ module). Aan de situatie hier is niks veranderd...

Erg irritant vooral omdat het Champions League avond is. Jammer dat Ziggo toch niet in staat is fatsoenlijk en constant signaal te leveren.
Oud 9 december 2009, 08:42
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AvanCade Bekijk bericht
Jammer dat Ziggo toch niet in staat is fatsoenlijk en constant signaal te leveren.
Hoe weet je zo zeker dat het aan Ziggo ligt?
Oud 9 december 2009, 09:57
TVdigitaal's schermafbeelding
TVdigitaal TVdigitaal is offline
Ziggo 2e lijns DTV Support

DTV: Allemaal
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AvanCade Bekijk bericht
Eindelijk een tijd lang kunnen genieten van NED3 HD. Echter sinds vandaag is dit weer onmogelijk "No Signal" geeft mijn Sony KDL52Z500 (i.c.m. de CI+ module). Aan de situatie hier is niks veranderd...

Erg irritant vooral omdat het Champions League avond is. Jammer dat Ziggo toch niet in staat is fatsoenlijk en constant signaal te leveren.
Aan het begin van dit topic had ik dit volgende bericht ook al geplaatst voor de duidelijkheid daarom nog een keer:

In limburg zit Nederland3HD (samen met o.a Family7) op de frequentie 498.7500 Mhz. In Maastricht, Heerlen en Roermond zit hier ook een DVB-T mast op 498 Mhz. dit kan bij een niet goed afgeschermde installatie problemen geven en verklaard ook de hoge Ber waarden, hiks in signaal of zelfs compleet wegvallen (E48/E52).

kijk voor uitleg op:

www.stai.nl

En voor tips om het op te lossen op www.kabelkeur.nl

Dat je de ene keer meer last hebt dan een andere keer heeft te maken met weers en omgevingsinvloeden waardoor de instraling de ene keer sterker is dan een andere keer. Hoop dat je iets hebt aan deze tips en ga er vanuit dat met gebruik van de juiste snoeren en stekker en een goede montage hiervan de problemen in opgelost kunnen worden.
Oud 10 december 2009, 20:00
AvanCade's schermafbeelding
AvanCade AvanCade is offline
Junior Member

Standaard

Zoals ik ook eerder vermeld had heb ik nu alles kabelkeur bekabeling en onderdelen. Neemt niet weg dat als Ziggo meer kracht geeft aan signaal geeft dat deze problemen niet bestaan. Vooral gezien ALLE andere zenders (waaronder Discovery HD, History HD, Sport 1 HD, Film1 HD, etc) geen hinder van de zogenaamde zendmasten ondervinden. Wellicht een idee om Nederland 3 HD gewoon op een andere frequentie uit te zenden. Nederland 3 HD is toch even belangrijker dan andere zenders zoals Euronews of Eurosport HD.

Alles wat kabelkeur/stai zeggen is kabelkeur items gebruiken en dat doe ik.
Oud 6 januari 2010, 14:43
home33's schermafbeelding
home33 home33 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: de snelste
DTV: humax 5050
Standaard

Het is weer zover, Ned3 HD staat sinds enkele dagen weer op zwart (en family 7),zelfs soms niet eens een melding (E38).Nog meer problemen in Heerlen eo?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten