Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 november 2009, 12:14
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde gevoel. Ik ben ook geen signalen expert, dus meer dan een gevoel is het niet.
Zit er nog eens over te denken, maar deze conclusie van mij stamt al uit het analoge tijdperk. In de jaargetijden door jou beschreven (en bij hogedruk) kreeg ik beduidend beter signaal en minder tot geen sneeuw. Dit was goed vast te stellen op de tv's op de slaapkamers, ver(der) weg van het AOP.
Oud 25 november 2009, 23:27
maxdido's schermafbeelding
maxdido maxdido is offline
Junior Member

Standaard

Ik woon in maastricht (postcode 6226ek) en sinds sept/oktober 2009 heb ik op "ned3 HD" last van een zwak signaal. Dit is steeds erger aan het worden. Vandaag valt er gewoon niet meer naar te kijken. Het beeld valt voor ettelijke seconden weg, zelfs het geluid. Signaal is niet meer zwak maar is gewoon weg.

Voorheen nooit een probleem geweest. Altijd een sterk signaal gehad op alle zenders in het basis pakket. Niks veranderd aan de instellingen of kabels. Gebruik een alphacrypt classic versie 3.18 wordt natuurlijk niet officieel ondersteund maar werkt erg fijn. Heeft ziggo iets veranderd aan het signaal? Ik kan me herrinneren dat ik dit ook gehad heb in het begin van "ned 123 HD" maar dat werd na een paar dagen vanzelf opgelost doordat ziggo iets veranderde. Eens kijken of ik zo'n officieel kastje kan lenen van mijn ouders, eens kijken of het dan nog steeds niet goed werkt.
Oud 26 november 2009, 02:00
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxdido Bekijk bericht
Ik woon in maastricht (postcode 6226ek) en sinds sept/oktober 2009 heb ik op "ned3 HD" last van een zwak signaal. Dit is steeds erger aan het worden. Vandaag valt er gewoon niet meer naar te kijken. Het beeld valt voor ettelijke seconden weg, zelfs het geluid. Signaal is niet meer zwak maar is gewoon weg.

Voorheen nooit een probleem geweest. Altijd een sterk signaal gehad op alle zenders in het basis pakket. Niks veranderd aan de instellingen of kabels. Gebruik een alphacrypt classic versie 3.18 wordt natuurlijk niet officieel ondersteund maar werkt erg fijn. Heeft ziggo iets veranderd aan het signaal? Ik kan me herrinneren dat ik dit ook gehad heb in het begin van "ned 123 HD" maar dat werd na een paar dagen vanzelf opgelost doordat ziggo iets veranderde. Eens kijken of ik zo'n officieel kastje kan lenen van mijn ouders, eens kijken of het dan nog steeds niet goed werkt.
Ik zou eerst je BER waarden eens nakijken en dan je complete coaxbekabeling vanaf het AOP tot aan je ontvanger onder de loep nemen. Dan eventueel ook testen met de ontvanger rechtstreeks aangesloten op het AOP via een korte maar wel gegarandeerd goede kabel. Is het nog steeds niet goed en wil je daarna een andere (zogenaamd 'gecertificeerde') ontvanger testen, sluit deze dan ook rechtstreeks op het AOP aan. Nog steeds problemen? Dan Ziggo bellen, zij moeten je op het AOP een deugdelijk signaal leveren.
Oud 26 november 2009, 02:13
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Zit er nog eens over te denken, maar deze conclusie van mij stamt al uit het analoge tijdperk. In de jaargetijden door jou beschreven (en bij hogedruk) kreeg ik beduidend beter signaal en minder tot geen sneeuw. Dit was goed vast te stellen op de tv's op de slaapkamers, ver(der) weg van het AOP.
In het verleden toen zenders nog door de (destijds gemeentelijke) kabelexploitantanten met antennes uit de ether werden opgevangen speelden atmosferische omstandigheden (en daarbij dus de weersomstandigheden) een grote rol in de kwaliteit van de ontvangst en daarmee ook in de kwaliteit die aan de abonnees geleverd werd. Het kwam zeer regelmatig voor dat de ontvangst van de Duitse of Belgische zenders niet te harden was. En later, toen de Britse zenders erbij kwamen, was de ontvangst daarvan een flink deel van de tijd nauwelijks acceptabel en soms domweg onmogelijk. Maar deze effecten waren (en zijn) allemaal niet toe te schrijven aan de invloed van de weersgesteldheid op kabels. Niettemin zijn slechte kabelverbindingen in bijvoorbeeld kruipruimtes of in de grond een beruchte storingsbron. Door corrosie en onder invloed van wisselende temperatuur en vochtigheidsgraad kan een slechte verbinding dan verantwoordelijk zijn voor dramatische verschillen in signaalkwaliteit.
Oud 26 november 2009, 09:32
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Om een kort/bondig antwoord te geven of de weersomstandigheden invloed hebben op het transport van signalen.. Ja deze invloed is er, over hoe groot deze invloed uiteindelijk is, is afhankelijk van een heleboel factoren.

Natuurkundig gezien zal een geleider zich bij verschillende temperaturen verschillend gedragen. Aan een geleider word dan ook een eigenschap meegegeven (bv weerstand) gemeten/opgegeven bij een vaste/specifieke temperatuur en omstandigheden zodat een referentiepunt ontstaat.

Bijvoorbeeld de weerstand van een stuk koper is niet gelijk bij -20 of +30 graden. Op een stukje van bijvoorbeeld 2 meter is het verschil nauwelijks meetbaar cq merkbaar in het gebruik. Op lange afstanden kan het echter wel degelijk een (groot) verschil gaan maken. En daarnaast worden de verschillende frequenties ook nog verschillende beinvloed door oa temperatuur ed.

Dan is er nog de factor apparatuur zoals bijvoorbeeld de versterkers. Ook de eigenschappen van een versterker varieren licht over de verschillende omstandigheden, en dit kleine beetje kan wel de "zoveelste" druppel zijn die het signaal merkbaar doet veranderen.

Naast de standaard temperatuur variatie in bijvoorbeeld een kabel treed er nog een extra factor op als die kabel door ruimtes met verschillende temperaturen loopt, geeft een extra variabele mee.

Ja het is zeker mogelijk dat de weersomstandigheden de signaaltransport beinvloeden, men probeert deze natuurkundige verschijnselen echter zoveel mogelijk tegen te gaan of te compenseren. De "hoofd" coax kabels liggen bijvoorbeeld niets voor niets redelijk diep in de grond, daar heerst minder temperatuurvariatie als boven de grond.

Oud 26 november 2009, 17:42
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
De "hoofd" coax kabels liggen bijvoorbeeld niets voor niets redelijk diep in de grond, daar heerst minder temperatuurvariatie als boven de grond.
Zal ongetwijfeld ook andere redenen hebben: stel ze liggen redelijk dicht onder de oppervlakte, zodat ze kwetsbaar zijn voor schade of ik kan er zo bij met een illegale tap.
Oud 26 november 2009, 17:50
Senior Member

Standaard kabelsignaal en weersinvloeden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
In het verleden toen zenders nog door de (destijds gemeentelijke) kabelexploitantanten met antennes uit de ether werden opgevangen speelden atmosferische omstandigheden (en daarbij dus de weersomstandigheden) een grote rol in de kwaliteit van de ontvangst en daarmee ook in de kwaliteit die aan de abonnees geleverd werd. Het kwam zeer regelmatig voor dat de ontvangst van de Duitse of Belgische zenders niet te harden was. En later, toen de Britse zenders erbij kwamen, was de ontvangst daarvan een flink deel van de tijd nauwelijks acceptabel en soms domweg onmogelijk. Maar deze effecten waren (en zijn) allemaal niet toe te schrijven aan de invloed van de weersgesteldheid op kabels. Niettemin zijn slechte kabelverbindingen in bijvoorbeeld kruipruimtes of in de grond een beruchte storingsbron. Door corrosie en onder invloed van wisselende temperatuur en vochtigheidsgraad kan een slechte verbinding dan verantwoordelijk zijn voor dramatische verschillen in signaalkwaliteit.
De constatering dat met hoge druk het kabelsignaal beter is, geldt nog steeds, alleen heb ik nergens in huis meer een toestel waarop nog analoge kabel wordt gekeken. Ik merk het nu alleen aan het digitale signaal: kennelijk vindt signaaltransport krachtiger plaats bij met name hogedruk of atmosferische omstandigheden.
Oud 26 november 2009, 23:07
maxdido's schermafbeelding
maxdido maxdido is offline
Junior Member

Standaard

hoe kan ik de BER controleren? met zo'n alphacrypt wat ik heb, zie ik alleen deze systeeminformatie van ned3 HD. Ik heb een sony tv Z4500.

Oud 26 november 2009, 23:36
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxdido Bekijk bericht
hoe kan ik de BER controleren? met zo'n alphacrypt wat ik heb, zie ik alleen deze systeeminformatie van ned3 HD. Ik heb een sony tv Z4500.
De waarde bij 5s is vergelijkbaar met de BER, gemeten over een 'sliding window' met een tijdsduur van 5 seconden. Deze waarde moet 0 zijn. De UEC gaat over de uncorrectable error count. Uiteraard moet UEC ook 0 zijn. Wat er precies met Pre RS wordt bedoeld kan ik zo gauw niet vinden, maar ook deze waarde staat permanent op 0 bij goede ontvangst. Zoals je dus kunt zien is jouw ontvangst niet goed.
Oud 27 november 2009, 00:30
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Wat er precies met Pre RS wordt bedoeld kan ik zo gauw niet vinden, maar ook deze waarde staat permanent op 0 bij goede ontvangst.
Pre RS = Pre Reed Solomon ofwel de BER voor de Reed Solomon error correctie.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten