Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 november 2009, 16:19
TVdigitaal's schermafbeelding
TVdigitaal TVdigitaal is offline
Ziggo 2e lijns DTV Support

DTV: Allemaal
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door home33 Bekijk bericht
Ik kijk wel vaker ned 3,eveneens in Heerlen,vorige maand was het beeld bedroevend,nu gaat het redelijk ,af en toe een storing. Toen Ned3 zo slecht was, was dat ook bij Family 7. Krijg toch echt de indruk dat het aan Ziggo ligt en niet aan kabels ofzo. Postcode overigens 6411.
in Zuid limburg zit op de frequentie van onze Transportstroom 26 (= Family7 en Nederland3HD) ook in de ether een frequentie van DVB-T (= Digitenne). Dit kan dus bij het gebruik van met name verkeerde connectoren of niet juist gemonteerde kabels instraling geven wat als gevolg heeft dat je bij Digitale TV blokjes, hikjes ziet en als het heel erg is zelfs helemaal geen signaal (E48/52 melding). Dat je het ene moment meer overlast merkt van deze instaling kan te maken hebben met weersomstandigheden wat de sterkte van het DVB-T signaal beinvloed in je woning.

Kan je eigenlijk alleen maar wat tips geven en zie hiervoor:

http://www.stai.nl/watiser2.htm

http://www.kabelkeur.nl/storing-oplo...okkerig-beeld/
Oud 5 november 2009, 06:27
AvanCade's schermafbeelding
AvanCade AvanCade is offline
Junior Member

Standaard

Rechtstreeks op het AOP geeft bij mij geen problemen. Maar zodra ik de 'splitter' voor de kabelmodem erop zet (http://tweakers.net/ext/f/WlnjoSlDkb...RqTpj/full.jpg) en dan de antenne kabel erop doe, dan heb ik last van storing op NED3 HD. Lijkt me dus dat de apparatuur dat Ziggo levert bij het alles in een pakket niet voldoende afgeschermd is.

Ik heb daarnaast gemerkt dat als ik me handen over de zgn. splitter doe, dat ik geen storing meer heb. Zet ik er een bakje overheen, dan is het probleem ook bijna helemaal weg.

Lijkt me dan dat het probleem bij de 'splitter' ligt en niet bij de bekabeling. Desondanks ga ik vanavond nieuwe kabels kopen welke bij de kabelkeur vermeld staan. Hopelijk lost dat het probleem op.
Oud 5 november 2009, 08:46
home33's schermafbeelding
home33 home33 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: de snelste
DTV: humax 5050
Standaard

Dat met die splitter klopt,heb ik ook uitgeprobeerd en dat hielp. Gisteravond AZ op Ned3 was storingsvrij,echt superbeeld(met splitter er gewoon tussen). Laat je even wat weten of nieuwe kabels de definitieve oplossing is??
Oud 5 november 2009, 11:51
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AvanCade Bekijk bericht
Ik heb daarnaast gemerkt dat als ik me handen over de zgn. splitter doe, dat ik geen storing meer heb. Zet ik er een bakje overheen, dan is het probleem ook bijna helemaal weg.
Het adviseren om aan Ziggo een nieuwe splitter te vragen lijkt voor jou waarschijnlijk niets op te lossen. Dit omdat meerdere het dus hebben.

Heb je de aansluiting van de groene kabel van Ziggo gecheckt? Misschien is deze niet geheel goed aangesloten.
Heb je je AOP geaard?
Oud 5 november 2009, 20:17
Junior Member

Standaard

De AOP heb ik zelf aangesloten. Ik heb de WCD op de kop moeten installeren omdat de kabel te kort was.

Mogelijk moet ik Ziggo om een monteur vragen voor de groene kabel eens te verlengen (of wat ze ook doen)
Oud 6 november 2009, 17:35
Roedie's schermafbeelding
Roedie Roedie is offline
Junior Member

Standaard

Ik had hetzelfde probleem met NED3 HD: nauwelijks zichtbaar beeld en slechte signaal waarden.

Ik kreeg toen een tip van iemand om een 100 Hz kabeltje te gebruiken in plaats van de standaard kabel.

Probleem was direkt opgelost!

Misschien helpt het jou?
Oud 6 november 2009, 22:44
Junior Member

Standaard

Helaas heb ik nog geen kans gehad om naar de winkel te gaan om de kabelkeur onderdelen te kopen. Maar 100hz kabel? Ehhh ik heb even geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen (morgen ga ik wel naar de winkel).
Oud 6 november 2009, 23:03
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AvanCade Bekijk bericht
Maar 100hz kabel? Ehhh ik heb even geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen (morgen ga ik wel naar de winkel).
Dat is een extra afgeschermde kabel met een ferrietkern aan beide zijde.
Verder kan ik hier niets over zeggen of het zal werken.

Oud 7 november 2009, 09:02
pboes's schermafbeelding
pboes pboes is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Office Basis ZZ3
DTV: Diversen
Standaard

De term 100 Hz-kabel slaat natuurlijk totaal nergens op.
Er gaan wel hogere frequenties door deze kabel (900 MHz of zo).
Oud 7 november 2009, 09:12
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pboes Bekijk bericht
De term 100 Hz-kabel slaat natuurlijk totaal nergens op.
Er gaan wel hogere frequenties door deze kabel (900 MHz of zo).
Slaat nergens op??
Zonder nu heel technisch te gaan worden betreffende de 100Hz kabel. Het heeft niets te maken met de frequenties die er als kabelsignaal doorheen gaan cq moeten. Het heeft te maken met het ontstoren.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten