Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 oktober 2009, 16:14
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FriendlyGhost Bekijk bericht
Bedankt voor je snelle reaktie. Omdat de vcr nog aan het opnemen is heb ik nog niet gekeken of ik iets kan verstellen. Kun je misschien wel aangeven waar ik de frequenties van de verschillende kanalen kan vinden? Ik zit in postcode 5061.

Edit: Gevonden http://www.digitalekabeltelevisie.nl...k/tvhome.shtml
Je kunt er ook voor kiezen de VCR niet door te lussen, maar de kabel voor de VCR al te splitsen. Eentje naar de tv, eentje naar de VCR.
De VCR sluit je vervolgens alleen via Scart aan op de tv. Probleem opgelost.

Tenzij je een heeeeeeeeeele oude VCR hebt zonder Scart.
Oud 26 oktober 2009, 19:33
FriendlyGhost's schermafbeelding
FriendlyGhost FriendlyGhost is offline
Member

DTV: Philips 32PFL9604 met Ziggo CI+-CAM
Standaard

Bedankt voor de reakties. De kabel is inmiddels voor de video gesplitst. De video is voorzien van een scart en werkt prima zo
Oud 2 november 2009, 11:15
rudolfbon's schermafbeelding
rudolfbon rudolfbon is offline
Member

DTV: 37PFL9604 met CI+ Neotion Smit Cam & Humax 5050C
Standaard

Beste mensen,

Na alle berichten op dit forum heb ik de knoop doorgehakt en zaterdag een Philips 37PFL9604H aangeschaft met tevens een Smit Cam module.
Na installatie software 58 versie en het volgen van de instructies zoals op dit forum gemeld werkte alles perfect (met uitzondering gemelde teletekst en ondertiteling probleem en wat mij niet stoort) en kan ik alle HD en digitale kanalen in uitstekende weergave bekijken.
Iedereen bedankt voor de instructies en ik wou toch een positieve melding geven.

Rudolf

Oud 12 november 2009, 22:58
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

Naar aanleiding van een ander draadje over 'radio op TV' heb ik ff zitten kijken. Wat blijkt? Ik heb op geen enkele radiozender geluid.

Ik kan me nog vaag herinneren dat dit ooit wel gewerkt heeft.
Vandaar de vraag: werkt 'radio op TV' bij jullie wel?

Laatst gewijzigd door TomF; 12 november 2009 om 23:27
Oud 13 november 2009, 00:27
mfr's schermafbeelding
mfr mfr is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1 met cam/42pfl7404
DTV: samsung DCB-P850R PVR/sony hd recorder
Standaard radio via tv

ik heb de zelfde tv als jij, maar bij mij werkt het wel
Oud 13 november 2009, 09:05
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

Ik heb net nogmaals getest en nu werkt het wel. Vreemd.

Ik ging gisteren via het kanalenoverzicht (OK-knop) van kanaal 1 naar naar kanaal 1750 en toen bleef het stil op alle radiozenders.
Toen ik vervolgens weer naar de TV-kanalen zapte, kreeg ik overal (Behalve op Ned 1) de melding 'Gecodeerd programma'.
Oud 13 november 2009, 17:34
Donthuis's schermafbeelding
Donthuis Donthuis is offline
Senior Member

DTV: 37PFL9604 met Smit! CAM
Standaard nog logischer is...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FriendlyGhost Bekijk bericht
Ik ben nog in het bezit van een analoge videorecorder . Mijn CI+-CAM is mijn eerste stap in de wereld van het digitale televiesie kijken. Nu zit ik met het volgende probleem.

De kabel uit mijn AOP is via mijn VCR doorgelust naar mijn TV ( 32PFL9604H12, fw. 026.058.5 ). Zodra ik nu met mijn VCR een programma ga opnemen, krijg ik op de zenders RTL5, SBS6, RTL7 en Veronica de melding " Geen programma beschikbaar ". Zodra ik het opnemen beeindig verdwijnt de melding en komt het beeld terug. Zijn er mensen met de nieuwe testsoftware, die nog in het bezit zijn van een VCR, die willen kijken of dit probleem zich ook nog met de nieuwe software voordoet?
Omdat er bijna geen TV's zonder SCART zijn is het door de Videorecorder gemaakte signaal op de antenne uitgang eigenlijk niet meer nodig. Bij de meeste videorecorders kan je dat ook gewoon afzetten. Soms door iets in een instelmenu te kiezen, soms door achterop het apparaat een schakelaartje om te zetten. Dan zit hij in welke stand dan ook de TV-ontvangst nooit in de weg. En de video speel je af via SCART, nu dus op de LCD TV. Mijn eigen 37PFL9604 zit met zijn antenne ingang ook achter één van mijn videorecorders, waarvan de "modulator" uitstaat. En afspelen loopt over de SCART, waarvan de Philipsen er zelfs twee hebben.

De videorecorder werkt dus als een antenneversterker, overigens met een lage versterkingsfactor. Zelf heb ik door een splitter tussen de recorder en de TV te zetten ook nog een tweede videorecorder kunnen aansluiten.

In het menu van de LCD TV kan je ergens het ontvangstniveau meten, als je dat wil weten. Verder geeft de TV daar ook aan of dat digitale signaal "goed" is voor deze soort onvangst.
Oud 14 november 2009, 09:01
mfr's schermafbeelding
mfr mfr is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1 met cam/42pfl7404
DTV: samsung DCB-P850R PVR/sony hd recorder
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
Ik heb net nogmaals getest en nu werkt het wel. Vreemd.

Ik ging gisteren via het kanalenoverzicht (OK-knop) van kanaal 1 naar naar kanaal 1750 en toen bleef het stil op alle radiozenders.
Toen ik vervolgens weer naar de TV-kanalen zapte, kreeg ik overal (Behalve op Ned 1) de melding 'Gecodeerd programma'.
dit heb ik ook af en toe ,dat er staat gecodeerd programma?!
heb de laatste dagen ook last van stroringen, beeld dat erg blokkerig is. Maar ja dit kan natuurlijk ook aan het ziggo signaal liggen. Misschien was er een storing in je gebied?
Oud 18 november 2009, 22:34
jwijnands's schermafbeelding
jwijnands jwijnands is offline
Member

Standaard

OK, misschien kijk ik niet goed maar ik kan het echt niet vinden. Zoals je hier kan lezen heb ik net een 32pfl8404 gekocht met Ci+ module. Nieuwste firmware op de tv en gaan.

Enige wat ik nu niet werkend krijg is teletekst. Alleen op ned1. HD werkt dat, op de BBC en op andere kanalen doet 't niets.

Als ik hier aan het begin van de discussie kijk heb ik de indruk dat er in het verleden al een teletekst bug verholpen zou moeten zijn.
Oud 19 november 2009, 08:50
tafkap72's schermafbeelding
tafkap72 tafkap72 is offline
Member

Ziggo Internet: Basis TV
DTV: 42pfl7008/k12 CI+ Quantis 1.3 CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jwijnands Bekijk bericht
OK, misschien kijk ik niet goed maar ik kan het echt niet vinden. Zoals je hier kan lezen heb ik net een 32pfl8404 gekocht met Ci+ module. Nieuwste firmware op de tv en gaan.

Enige wat ik nu niet werkend krijg is teletekst. Alleen op ned1. HD werkt dat, op de BBC en op andere kanalen doet 't niets.

Als ik hier aan het begin van de discussie kijk heb ik de indruk dat er in het verleden al een teletekst bug verholpen zou moeten zijn.
Alleen op de 9000 serie met de .66 software, op de andere modellen is er alleen Teletekst op ongecodeerde kanalen, zoals Nederland1 HD. BBC heeft al jaren geen teletekst meer, die hebben alleen ondertiteling en een paar pagina's met program listings.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Labels
philips ci+, philips firmware, philips tv 2009, ziggo smartcard

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten