Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 oktober 2009, 17:58
roxxi's schermafbeelding
roxxi roxxi is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: 2 CAM's CI+ (ism Philips 37PFL9604 en LG 37LE5300)
Standaard hangende Authenticatie

bezit een 37pfl9604H/12 met nieuwste firmware:
Sinds ruim een week de blije bezitter van een CI+ Cam en het werkt(e) tot vanmiddag goed.
Enkel de melding Authenticatie OK die altijd in beeld komt bij het opstarten van de TV bleef nu hangen bij 80% ???
Dus even alleen Ned 1 HD en verder alle zenders zwart. Na een paar pogingen met aan en uit zetten van de TV liep die gelukkig door tot 100% en kwamen alle zenders weer tevoorschijn!

Beetje vreemd verschijnsel, of hebben meer mensen hier last van gehad?
Oud 19 oktober 2009, 19:16
RobertElbertse's schermafbeelding
RobertElbertse RobertElbertse is offline
Member

Ziggo Internet: Ziggo TV digitaal totaal / SMiT CI+ CAM
DTV: Philips 32pfl9604h/12 FW 026.078.0 + HF1
Standaard

Roxxi,

welke firmware heb je? (home/config/sw upd/sw info) De aanduiding laatste is onvoldoende omdat de laatstegereleasede versie is teruggetrokken.

026.055.000 is de eerste versie die officeel door de authenticatie heenkwam. Deze is echter teruggetrokken en krijg je dus niet meer automatisch. Oudere versies hebben het door jouw genoemde probleem, dus ben je zeker niet de enige. Fieldtesters zijn momenteel 026.065 aan het testen maar die is nog niet gereleased. In een andere post kun je hun bevindingen lezen.
Oud 19 oktober 2009, 19:33
marchelh's schermafbeelding
marchelh marchelh is offline
Member

DTV: 32PFL9604H/12 CI+ SW000.026.075.000/Cisco ITV/NETGEAR WNDR3700/AI1 20Mb
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobertElbertse Bekijk bericht
omdat de laatstegereleasede versie is teruggetrokken.
De laatste versie is gewoon weer terug te downloaden. De laaste officiële versie is 000.026.058.005 hierin zijn de meeste problemen met de CI+ opgelost.

Ook is deze versie zeer stabiel.
Oud 19 oktober 2009, 23:05
d.scholtens's schermafbeelding
d.scholtens d.scholtens is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles In 1 Basis
DTV: Humax
Standaard

Ik heb een Philips 42PFL840H/12 met software versie 000.026.058.005 (meest recente) en een SMIT CI+ Cam en ik vroeg me af of meer mensen last hebben van de volgende CI+ Cam bug (wellicht is het elders in dit forum al gemeld, ben het overzicht een beetje kwijt ):

Sinds een paar dagen heb ik namelijk regelmatig het probleem dat de Cam direct na het aandoen van de TV (zowel vanuit de UIT stand als vanuit de Standby stand) in de stress schiet. Het status scherm van de Cam verschijnt dan een seconde in beeld (is helemaal blanco) en verdwijnt dan weer. Vervolgens komt dit om de 10 a 15 seconden terug. De TV geeft wel gewoon de zender weer, maar er valt niet naar te kijken op deze manier natuurlijk.

Het vreemde is dat hij dit niet altijd doet bij het aanzetten, maar wel steeds meer met regelmaat.

De enigste manier om dit op te lossen is de Cam uit de TV te trekken (waarna de TV dus een melding geeft dat hij niet met de module kan communiceren) en hem er vervolgens weer in te stoppen. Vervolgens begint het authenticatie proces en nadat dat voltooid is, is het probleem opgelost en doet de TV het verder goed. Todat hij dus weer uit gezet wordt en later weer aan. In het begin had ik dit probleem niet. Bugje van de TV of van de Cam???

Heb de TV meerder malen van het stroomnet gehaald en de update opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt...
Oud 20 oktober 2009, 20:18
roxxi's schermafbeelding
roxxi roxxi is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: 2 CAM's CI+ (ism Philips 37PFL9604 en LG 37LE5300)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobertElbertse Bekijk bericht
Roxxi,

welke firmware heb je? (home/config/sw upd/sw info) De aanduiding laatste is onvoldoende omdat de laatstegereleasede versie is teruggetrokken.

026.055.000 is de eerste versie die officeel door de authenticatie heenkwam. Deze is echter teruggetrokken en krijg je dus niet meer automatisch. Oudere versies hebben het door jouw genoemde probleem, dus ben je zeker niet de enige. Fieldtesters zijn momenteel 026.065 aan het testen maar die is nog niet gereleased. In een andere post kun je hun bevindingen lezen.
Robert, ik heb de Q5492-0.26.58.5 van 20/9/2009. Kan het daar aan liggen ?
Het kan ook zijn, en dat vernam ik van mijn vrouw, dat ze iets te snel zapte toen ze net de TV had aangedaan, dat deze storing is ontstaan?
(hij bleef dus hangen op 80% authen.......)
Oud 21 oktober 2009, 22:09
FriendlyGhost's schermafbeelding
FriendlyGhost FriendlyGhost is offline
Member

DTV: Philips 32PFL9604 met Ziggo CI+-CAM
Standaard Geen programma beschikbaar

Ik ben nog in het bezit van een analoge videorecorder . Mijn CI+-CAM is mijn eerste stap in de wereld van het digitale televiesie kijken. Nu zit ik met het volgende probleem.

De kabel uit mijn AOP is via mijn VCR doorgelust naar mijn TV ( 32PFL9604H12, fw. 026.058.5 ). Zodra ik nu met mijn VCR een programma ga opnemen, krijg ik op de zenders RTL5, SBS6, RTL7 en Veronica de melding " Geen programma beschikbaar ". Zodra ik het opnemen beeindig verdwijnt de melding en komt het beeld terug. Zijn er mensen met de nieuwe testsoftware, die nog in het bezit zijn van een VCR, die willen kijken of dit probleem zich ook nog met de nieuwe software voordoet?
Oud 21 oktober 2009, 22:24
oslo's schermafbeelding
oslo oslo is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: Humax iPVR-9200C / Humax IR-FOX C
Standaard

Deze kanalen zitten in jouw regio op frequentie 586 MHZ (kanaal 36). Dit is een vrij standaard kanaal waarop VCR "uitzenden". Dit is op te lossen door het "uitzendkanaal" van de VCR aan te passen (vaak nog via een schroefje oid op de achtezijde van de VCR)
Oud 21 oktober 2009, 22:32
FriendlyGhost's schermafbeelding
FriendlyGhost FriendlyGhost is offline
Member

DTV: Philips 32PFL9604 met Ziggo CI+-CAM
Standaard

Bedankt voor je snelle reaktie. Omdat de vcr nog aan het opnemen is heb ik nog niet gekeken of ik iets kan verstellen. Kun je misschien wel aangeven waar ik de frequenties van de verschillende kanalen kan vinden? Ik zit in postcode 5061.

Edit: Gevonden http://www.digitalekabeltelevisie.nl...k/tvhome.shtml

Laatst gewijzigd door FriendlyGhost; 21 oktober 2009 om 22:51
Oud 24 oktober 2009, 10:19
jacob53's schermafbeelding
jacob53 jacob53 is offline
Junior Member

Standaard hd zenders

als ik af stem op op disc hd is er geen ondertiteling bij maar bij nat.geo wel hebben daar meer last van heb op een na de laatste sofwere op staan in hoe krijg hier onder tekst bij
Oud 24 oktober 2009, 11:32
Vaagfiguur's schermafbeelding
Vaagfiguur Vaagfiguur is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Philips 37PFL9604H/12 met Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacob53 Bekijk bericht
als ik af stem op op disc hd is er geen ondertiteling bij maar bij nat.geo wel hebben daar meer last van heb op een na de laatste sofwere op staan in hoe krijg hier onder tekst bij
Klopt idd. Ze zijn bezig de nieuwste software versie te testen waarin o.a. de ondertitel bug is "verbeterd". Zie topic;

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21463
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Labels
philips ci+, philips firmware, philips tv 2009, ziggo smartcard

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten