Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 oktober 2009, 17:54
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark69 Bekijk bericht
Robert,

Een hele lijst, het meeste betreft wensen en zijn in mindere mate bugs. Ik zou deze wensen wel melden bij Philips, want dit forum lezen ze jammer genoeg niet. Een aantal herken ik zeker. Over een aantal zaken denkt Philips structureel blijkbaar anders gezien de hele opzet.

Letterype groot van de zender kan je via configuratie omzetten naar klassiek via het configuratiemenu.

Groet,
Mark
De meeste punten zijn door onze fieldtesters gerapporteerd en vervolgens voorgelegd aan Philips. Philips heeft ze echter aangegeven dat ze de betreffende punten niet wil meenemen in een nieuwe release.
Oud 11 oktober 2009, 00:08
mfr's schermafbeelding
mfr mfr is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1 met cam/42pfl7404
DTV: samsung DCB-P850R PVR/sony hd recorder
Question 42pfl7404/H12, ondertiteling/teletekst

had deze vraag via de mail aan ziggo gesteld:

"vraag,opmerking: ik heb een Philips tv met een cam, gelukkig werkt alles na de laatste update maar ik heb op sommige zenders(scifi,13thstreet) geen ondertiteling. Ook doet de teletekst het niet? weten jullie hoe dit komt? en of het opgelost word.."

antwoord van ziggo:
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Onderstaand probleem kan doorgaans opgelost worden door een herinstallatie uit te voeren. Door een herinstallatie worden alle zender opnieuw geinstalleerd en opgeslagen zonder problemen. Mocht dit echter niet helpen dan kunt uiteraard telefonisch contact opnemen met onze klantenservice.

Heeft iemand dit al geprobeerd??? en bedoelen ze met herinstallatie gewoon de zenders opnieuw zoeken....
Oud 11 oktober 2009, 13:06
Eelco1234's schermafbeelding
Eelco1234 Eelco1234 is offline
Junior Member

DTV: 37PFL5604H, SMIT CI+ CAM, ziggo irdeto card
Standaard

Interessant topic!

Vooral dit punt lijkt me belangrijk: - af en toe geblokte balken op verschillende zenders

Ik zie soms wel eens even een geblokt balkje. Maar weet niet of dat nou komt door de TV-software of het signaal. Ik heb er wel een vrij lange kabel voor die bovendien eerst nog gesplitst wordt (tbv een DVD/harddiskr-recorder/player). Ik zou eigenlijk eens het signaal ongesplitst op de TV moeten zetten...
Oud 11 oktober 2009, 13:16
Eelco1234's schermafbeelding
Eelco1234 Eelco1234 is offline
Junior Member

DTV: 37PFL5604H, SMIT CI+ CAM, ziggo irdeto card
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rowwan Bekijk bericht
Ik hoop dat er ook minder bekende problemen (zoals geen teletext, trage EPG) zijn opgelost. Zo heb ik af en toe(en met mij enkele anderen) last van een "blokstreep" midden in het beeld. Alhoewel het beeld superstrak is verschijnt in het midden van het beeld af en toe een streep van blokjes... De rest van het beeld blijft dan prima.
Ja precies
Oud 11 oktober 2009, 13:19
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eelco1234 Bekijk bericht
Vooral dit punt lijkt me belangrijk: - af en toe geblokte balken op verschillende zenders

Ik zie soms wel eens even een geblokt balkje. Maar weet niet of dat nou komt door de TV-software of het signaal. Ik heb er wel een vrij lange kabel voor die bovendien eerst nog gesplitst wordt (tbv een DVD/harddiskr-recorder/player). Ik zou eigenlijk eens het signaal ongesplitst op de TV moeten zetten...
Goed signaal is wel belangrijk. Dus controleer even de signaalkwaliteit in het menu (Configuratie>Installatie>Installatie Zenders>Ontvangst Testen). Als hier 'slecht' staat zal je iets aan het signaal moeten doen.

De 'geblokte balken' is een opstaand issue van de Philips TV software die in de komende firmware wordt opgelost.
Oud 11 oktober 2009, 15:54
roxxi's schermafbeelding
roxxi roxxi is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: 2 CAM's CI+ (ism Philips 37PFL9604 en LG 37LE5300)
Standaard Philips 37pfl9604/12 bugs?

TVhilip 37pfl9604/h12 FW:026.058.005 CAM:SMIT

Sinds gisteren de gelukkige bezitter van een geinstalleerde en op het oog goed werkende Smit Cam CI+.
Wat mij echter naast de hieral veelal genoemde "bugs" opvalt is dat:
- het zappen naar en tussen voornamelijk een HDzender veel langer duurt als voorheen bij analoog (m.n. tussen Ned 1 HD, Ned 2 HD, Ned 3 HD.
De SD zenders zappen net zo vlug (of traag) als voorheen.

Tevens valt op dat bij deze drie Ned HD zenders het geluid (volume) veel harder is als bij de andere zenders? Klinkt wel aardig maar is wel irritant als je van een SD naar een HD zender zapt, je (mijn) volume behoorlijk omhoog gaat?

Onbegrijplijk dat idd. teletekst alleen nog maar op Ned 1 HD werkt, maar schijnt in de volgende FW weer in orde te komen.
Oud 11 oktober 2009, 16:51
RobertElbertse's schermafbeelding
RobertElbertse RobertElbertse is offline
Member

Ziggo Internet: Ziggo TV digitaal totaal / SMiT CI+ CAM
DTV: Philips 32pfl9604h/12 FW 026.078.0 + HF1
Standaard

TV: Philip 32pfl9604h/12 FW: 026.058.005 CAM: SMIT

- Ik heb ook maar eens naar de ondertiteling gekeken. 13th steet heeft geen ondertiteling terwijl die tegelijkertijd op mijn sony met alphacrypt wel ondertiteling heeft.

- Verder heb ik geen ondertiteling bij nat geo, cnn int, history HD, Hallmark, TCM, scifi en discov HD/sience/world/travel. Maar ik heb niet gechecked of deze op mijn sony wel ontertiteling hebben. (ik was al vaak genoeg de trap op een neer gelopen).

- ik heb vrijwel continu blokstepen op Comedy Family Central, Ere divisie live 2/3/4 en Goed TV. Dit heb ik niet op de sony/alpha ook niet toen die voordien op de plek stond waar nu de philips/CI+ staat (CFC kijk ik vrijwel dagelijks) dus ligt dit niet (primair) aan de bekabeling en/of de zender maar aan de combinatie TV/CI+.

- op sommige zenders/momenten krijg ik 2 a 3 seconden na het zappen heel even (<1 seconde) digitale verstoring (meestal redelijk links op het scherm).

- opties/klok, EPG en info tonen geen van allen de datum. Dit is toch soms handig. Als ik de EPG kies en daarbinnen op info druk krijg ik wel de datum.

- Als je in de EPG info opvraagt van een programma dan duurt dit soms 15 sec voordat er tekst komt. Als ik meteen daarna weer exact hetzelfde opvraag duurt het wederom zo lang. Als ik niet via de EPG maar direct via de info knop dit opvraag krijg ik onmiddelijk antwoord. Ook raar is dat bij EPG-Info de achtergrond kleur blauw is terwijl die bij direct info zwart is. Het lijken dus wel 2 verschillende codeblokken voor dezelfde functie.

- O, ja mark, ik had even gekeken naar de 'klassieke' weergave van de titel benaming ipv. de 'grote'. Maar daar stond hij al op. Ik vind de klassieke dus al erg groot.

gr Robert
Oud 11 oktober 2009, 18:35
Mark69's schermafbeelding
Mark69 Mark69 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-een-plus
DTV: Samsung / Philips CI+ 37PFL9604 (FW..26.066.0)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
De meeste punten zijn door onze fieldtesters gerapporteerd en vervolgens voorgelegd aan Philips. Philips heeft ze echter aangegeven dat ze de betreffende punten niet wil meenemen in een nieuwe release.
Nu maak je me niewsgierig, wat nemen ze wel mee?
Oud 11 oktober 2009, 20:44
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat Philips (vooralsnog) geen aandacht wil besteden aan gebruikerswensen, maar dat ze eerst alle bugs uit de firmware willen halen.
(De firma Philips staat natuurlijk wel een beetje voor p**l dat nog geen enkele TV van hen Ziggo-gecertificeerd is).

Wellicht wil de firma Philips in de toekomst wel tegemoet komen aan gebruikerswensen en dan zou het handig zijn als er ergens een complete lijst bijgehouden wordt.
Oud 12 oktober 2009, 16:52
JoostBoZ's schermafbeelding
JoostBoZ JoostBoZ is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roxxi Bekijk bericht
TVhilip 37pfl9604/h12 FW:026.058.005 CAM:SMIT

Tevens valt op dat bij deze drie Ned HD zenders het geluid (volume) veel harder is als bij de andere zenders? Klinkt wel aardig maar is wel irritant als je van een SD naar een HD zender zapt, je (mijn) volume behoorlijk omhoog gaat?
Komt waarschijnlijk door de verschillende geluidssporen. Ik heb al eerder opgemerkt dat het Dolby Digital geluid over NL1 HD, NL2 HD en NL3 HD erg zacht is i.v.m. het standaard geluid op de overige zenders. Als je standaard het Dolby Digital uitzet (via Configuratie - Audiovoorkeuren o.i.d. - helemaal onderaan Voorkeur geluid - Standaard; dus niet op 'Geavanceerd) dan zal dit geluidsverschil verdwijnen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Labels
philips ci+, philips firmware, philips tv 2009, ziggo smartcard

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten