Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 november 2009, 18:30
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggogrootstefan Bekijk bericht
@ Ziggoanoniem: Ja, inderdaad, NED1 geeft geen beeld mét CI+ module (nadat "Authenticatie OK" is verschenen.

Ik heb de melding van Live Vieuw vanzelfsprekend ook op NED 2 en andere kanalen nagekeken. Overal blijft het D100-8. Ik zou inderdaad heel graag D029-4 zien en daarmee alle digitale kanalen .

@00D: Nee, ik weet uiteraard niet, welke software zij in de winkel hebben. Ik heb natuurlijk weinig zin om met mijn toestel naar de leverancier te gaan.
Als je geen beeld hebt op Ned 1 HD dan is er geen data verbinding tussen de TV en de CAM. Zodra de CAM wordt geplaatst wordt het signaal via de CAM geleid. In dit geval zul je toch echt of de TV of de CAM moeten omwisselen. Anders kom je echt niet verder, helaas..
Oud 12 november 2009, 19:43
Ziggogrootstefan's schermafbeelding
Ziggogrootstefan Ziggogrootstefan is offline
Junior Member

Standaard

Eindelijk na veel getouwtrek met de verkoper van het CI+ module het module omgeruild.

In de CI+ slot gezet. Eerste keer heeft ie 60% bereikt, waarna gestopt.

Tweede keer is de authentikatie met 20%, 40%, 60% en 80% eindelijk OK.

Er is echter geen beeld.

Even instellingen controleren. Alweer slechts één eerste regen in menu "softcell".

Volgende dag is ook de tweede regel verschenen (met Live Vieuw). De Algemene Servise staat op D29-4!

Maar er is nog steeds geen beeld.
Oud 26 november 2009, 14:41
Samnl's schermafbeelding
Samnl Samnl is offline
Junior Member

DTV: CI+ module
Standaard

Na 3 modules te hebben geprobeerd toch maar een thuisservice afspraak gemaakt met sony. Kijken wat hun ervan zeggen.

Houd jullie op de hoogte.
Oud 16 december 2009, 09:20
Ziggogrootstefan's schermafbeelding
Ziggogrootstefan Ziggogrootstefan is offline
Junior Member

Standaard

Bij mij is dit probleem opgelost: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...t=19761&page=5

En nu de resterende problemen met ziggo oplossen.

Met vriendelijke groet,
Fan
Oud 20 januari 2010, 10:07
sankam's schermafbeelding
sankam sankam is offline
Junior Member

DTV: Standaard (Ziggo1)
Standaard Leverancier

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rbn78 Bekijk bericht
De cam is omgewisseld en het probleem is verholpen. Alles werkt weer zoals het hoort. Ik ben blij dat dit forum mij geholpen heeft en de service van sluitallesaan prima is.
(Ook voor andere behulpzamen bedoeld):
Iedereen heeft het over een nieuwe CAM van de leverancier.
Ik heb voor mijn 40W5500 een samrcard+module van Ziggo besteld.
Moet ik dit module (CAM) bij Ziggo ruilen.
Oud 20 januari 2010, 10:16
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Uit je posting in http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=23657 begrijp ik dat je geen ontvangst hebt van NED1.
Dat heeft niks met de CAM te maken, zonder CAM in je Sony moet NED1 gewoon beschikbaar zijn.

En dus de vraag: hoe heb je de TV aangesloten, met een korte en goede kabel rechtstreeks op de aansluiting? Of zit er nog wat tussen?
Voorts: hoe heb je de zenderscan gedaan, daarbij mag de CAM niet in de TV zitten.
Zolang je geen ontvangst hebt van NED1 kun je niet verder gaan met installeren. En dan moet je er ook de CAM niet in stoppen.

Groet,
JW
Oud 20 januari 2010, 13:45
sankam's schermafbeelding
sankam sankam is offline
Junior Member

DTV: Standaard (Ziggo1)
Standaard Kdl40w5500

Beste JW-NHS
Ik heb de installatie volgens de aanwijzingen van Ziggo gedaan. Hierbij is mogelijk een fout gemaakt. 1. TV aangesloten. 2. Dig. TV. installeren, frequentie en netwerk ingesteld. Heel veel kanalen gevonden. Ik krijg geen Ned 1 HD. Ik ging toch verder met 3. CAM+smartcard plaatsen en 4. Smartcard activeren.

Omdat ik geen Ned 1 HD kreeg heb ik opnieuw een snelscan gedaan. Met dezelfde resultaat: geen Ned 1 HD en kanalen 1 en 2 niet beschikbaar (Ned 3HD wel op 3, Ned 1 en 2 SD op 71 en 72)

1. Ik moet zeker helemaal opnieuw installeren. Hoe moet ik dat het beste (correct) doen? (Activeren is niet meer nodig?)
2. Mijn coax kabel is nogal lang (ca. 8m), gaat via de kruipruimte. Kan dit het probleem zijn? Want andere, vooral HD, kanalen ontvnagen heel schep beeld. ( wel gespltst vanaf de doos: een digitaal tv, de andere niet)
Ik zou dankbaar zijn als ik als leek geholpen kan worden.
Oud 20 januari 2010, 14:00
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Mijn suggestie zou zijn: sleep die TV naar de aansluitdoos en verbind 'm daar met een korte goeie coax met de doos. Zonder splitter of iets er tussen.
Ga dan de hele procedure opnieuw door, dus zonder CAM eerst de kanalen scannen, als je er zo'n 260 binnengehaald hebt vervolgens de CAM plaatsen en de procedure afmaken.

Als het dan allemaal wél lukt kun je verdre kijken of het op die andere plaats nog altijd mogelijk is met je TV zenders te ontvangen.

We zijn benieuwd

Groet,
JW
Oud 24 januari 2010, 02:01
SteKie's schermafbeelding
SteKie SteKie is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
Standaard

Gisteren ook in eens de zenders weg. Alles zwart. Met Ziggo gebeld waar ik te horen kreeg dat het aan een splitter zou liggen. Ziggo heeft wat gecheckt en moest de tv maar even aan laten staan, het signaal zou wel weer terug komen. Mijn ega heeft daarna de Cam verwijderd en weer terug gestopt. Authenticatie gestart en alles was er weer! Ook ik heb een tv van Sony KDL 32v5500.
Oud 31 januari 2010, 10:46
Louisve's schermafbeelding
Louisve Louisve is offline
Junior Member

DTV: SONY KDL 40W5500 CI+ NEOTION
Standaard problemen neotion sony KDL 40W5500

Hallo, Ik heb een sony KDL 40W5500.
Nadat ik het bericht kreeg van Ziggo dat de cam module alphacrypt niet meer ondersteund wordt, heb ik hem omgeruild voor een Neotion. Na installatie werkte alle zenders.
Alleen had ik, behalve bij Ned 1, geen teletekst meer. Ik bel met Ziggo. Zij vroegen of ik de neotion bij Ziggo gekocht had, ik zei nee, bij een dealer. Ziggo antwoordde dat zij geen ondersteuning gaven en gooide de hoorn op de haak. Op naar de leverancier van de Neotion. Deze zei "je moet de nieuwe firmware downloaden en installeren". Nadat gedaan te hebben had ik overal teletekst.
Ik ging de zenders langs. Sport1 zag er niet meer uit. Het beeld was slechter dan analoog.
En nog erger alle zenders behalve NED 1 en NED 2 gingen op zwart.
??? Ziggo helpt niet en verwijst naar de dealer. (wie betaald de kosten?)Maar van Ziggo moest ik overstappen van de alphacrypt (die prima werkte) naar de Neotion. Wat nu? Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Groet Louis
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten