Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 oktober 2009, 12:21
rbn78's schermafbeelding
rbn78 rbn78 is offline
Junior Member

Standaard

De cam is omgewisseld en het probleem is verholpen. Alles werkt weer zoals het hoort. Ik ben blij dat dit forum mij geholpen heeft en de service van sluitallesaan prima is.
Oud 1 november 2009, 21:52
lejeune's schermafbeelding
lejeune lejeune is offline
Junior Member

DTV: CI+
Standaard Geen DVB Client Services

Beste,

Ik heb soortgelijke problemen met mijn Sony KDL-22E5300.
Net firmware 1.60 geinstalleerd, maar krijg nog steeds alleen 1 services te zien :
DVB EMM Service, geen DVB Descramble Service.
Taal en Klok gezet.

Status is ok, authenticatie is ok, ik kan de card gebruiken in een losse digitale tuner (de standaard samsung decoder) dus die is ok.
Ik zie trouwens ook geen Ned1 HD of enige andere zender.

Iemand enig idee, ook een gevalletje kapotte module ?

Groeten

lejeune

Laatst gewijzigd door lejeune; 1 november 2009 om 22:08
Oud 1 november 2009, 22:06
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lejeune Bekijk bericht
Beste,

Ik heb soortgelijke problemen met mijn Sony KDL-22E5300.
Net firmware 1.60 geinstalleerd, maar krijg nog steeds alleen 1 services te zien :
DVB EMM Service, geen DVB Descramble Service.
Taal en Klok gezet.

Status is ok, authenticatie is ok, ik kan de card gebruiken in een losse digitale tuner (de standaard samsung decoder) dus die is ok.
Ik zie trouwens ook geen Ned1 HD of enige andere zender.

Iemand enig idee ?

Groeten

lejeune
Als je de CAM omruild wil je de leverancier dan expliciet verzoeken de CAM op te laten sturen naar Ziggo voor nader onderzoek. Gebruik je een SMiT of een Neotion CAM ?
Oud 1 november 2009, 22:15
lejeune's schermafbeelding
lejeune lejeune is offline
Junior Member

DTV: CI+
Standaard

Hi Anoniem, het is een Smit, via modern.nl.

CI+ CAM Info:
CAM SW IRD-SCL3STD-4.1.9
CAM HW: 3.2.1
Serie No: 93305993
Build: Aug 2 2009
Manufacturer Code 90

Ik laat hem opsturen naa Ziggo.

Bedankt,

lejeune
Oud 3 november 2009, 21:48
Ziggogrootstefan's schermafbeelding
Ziggogrootstefan Ziggogrootstefan is offline
Junior Member

Standaard

Nou, bij mij is het probleem hetzelfde.

Het moeilijkste in mijn geval is dat CAM-module dat perfect in de winkel doet, bij alle Sony toestellen (behalve mijn model - die hebben ze niet binnen staan) en ook bij die van Philips, maar niet bij mij thuis in Sony 40z5500.

En, uiteraard, de verkoper van het module wijst met een gebaar van een gochelaar naar deze toestellen en zegt: "Ziet u meneer, het module werkt!"

In de zaak, waar ik de TV heb gekocht, hebben ze geen Ziggo kabel. Vreemd genoeg in al hun toestellen doet het CAM-module niet! Zij zeggen dus tegen mij: "Ziet u meneer, het ligt aan het module!"

En de klantenservice van Ziggo is heel eenvoudig in heer reactie: "U moet bij de leverancier van de televisie of van het CAM-module zijn, meneer, wij sturen geen monteur naar u."

En ik heb inmiddels een maand geen HD-TV.

Gelukkig kon ik nog een losse ontvanger van iemand lenen. Maar het probleem is nooit opgelost en mijn HD televisie met een ingebouwde CAM-module (uiteraard, om maar één afstandbediening en géén aparte kastjes te hebben) laat nog steeds geen HD beeld zien. En ik moet natuurlijk die losse ontvanger terug brengen. Dan zit ik absoluut zonder TV. Balen!

Hoe kan ik de CAM leverancier overtuigen om een het module om te ruilen weet ik nu helemaal niet.
Oud 3 november 2009, 22:44
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggogrootstefan Bekijk bericht
Nou, bij mij is het probleem hetzelfde.

.... Hoe kan ik de CAM leverancier overtuigen om een het module om te ruilen weet ik nu helemaal niet.
wil je eerst nog eens uitleggen wat het probleem is en wat de status is die wordt weergegeven in het cam menu onder irdeto softcell submenu.
Bij de rubriek Samsung vindt je een handleiding met wat schermdumpen die qua structuur gelijk zijn, daar vindt je verder info over hoe je het submenu kunt vinden en welke informatie er moet staan
Oud 4 november 2009, 09:56
Junior Member

Standaard

Het probleem is hetzelfde als bij de starter van de topic - geen digitaal beeld met CI+ module - met een verschil: ik heb nooit het beeld via CI+ gehad.

Voor alle zekerheid zet ik alles nog een op een rij.

Bij een electronicazaak heb ik een Sony KDL 40Z5500 gekocht. Zij hebben geen Ziggo in de winkel, maar hebben mij verzekerd dat Z5500 wel door Ziggo wordt gecertificeerd en ondersteund (natuurlijk heb ik dat ook zelf op de Ziggo-site gecontroleerd).

Daar deze leverancier geen CI+ modules had, heb ik bij een andere electronicazaak CI+ module met smartkaart gekocht.

Ik heb alle instructies gevolgd maar kreeg geen (digitaal) beld. Alleen (zonder CI+ module) gebruikelijke NED1 HD, Ziggo kanalen enzovoort. Mét CI+ is bij elke zender een boodschap dat het "Gekozen programma niet beschikbaar" is.

Elke keer als ik CI+ module opnieuw in het toestel plaats krijg ik eerst een melding dat authenticatie gestaart is en daarna meteen "Authenticatie OK". Geen foutmeldingen of iets dergelijks.

Met Ziggo gebeld, op het advies van de klantenservice in het TV-toestel firmware 1.570 geïnstalleerd - geen resultaat.

Een losse ontvanger geeft beld met mijn smartkaart. Het toestel herkent de smaartkaart ook via CI+ module wel (je kunt het nummer van de kaart in het menu zien).

Ontelbare: uit- en inschakkelingen, herstel van de fabriekinstellingen, weer volledig uit (ook van stroom afhalen - voor één minuut en voor één dag) helpen nog steeds niet.

De verdere pogingen om het probleem op te lossen:

Alle (lange, aardige, boze enz.) gespreken met Ziggo klantenservice leiden uiteindelijk naar één antwoord - ze weten dat niet.
Ooit heeft iemand het probleem als een blokstoring geregistreerd. Ik zou terug gebeld worden binnen twee dagen. Drie weken later nog geen telefoontje.
Ook werd door iemand gezegd dat er meerdere problemen met CI+ bekend waren. Alweer zou ik terug gebeld worden om te horen hoe dit (bij Ziggo dus bekende) probleem opgelost kan worden. Ook geen terugkoppeling na twee weken.

Leverancier van het televisietoestel (ze hebben geen Ziggo kabel):
Heeft CI+ module in diverse toestellen geplaatst. Bij geen enkel toestel is de authenticatieprocedure succesvol gelopen. De TV leverancier verwijst mij dus naar de leverancier van het CI+ module.

Leverancier van het CI+ module (zitten wel in het gebied met Ziggo maar alle toestellen zijn niet op de kabel aangesloten):
Heeft CI+ module in diverse toestellen geplaatst. Bij alle Sony (en ook bij Philips) toestellen loopt de authenticatie zoals het hoort - in 5 stappen. Zij hebben echter Sony Z5500 niet, de controle in precies hetzelfde toestel als dat van mij is dus niet aan de orde geweest.
Omdat CI+ module de authenticatieprocedure bij deze zaak wel succesvol doorloopt, weigeren ze elke medewerking, halen hun schouders op en verwijzen mij naar de TV leverancier.

Nu heb ik ook de firmware 1.600 geïnstalleerd. Helpt ook niet.

Voordat ik mijn post plaatste heb ik uiteraard ook de procedure, die bij Samsung in een pdfje wordt omschreven, ook gevolgd.

Het resultaat: bij de stap 13 (pag. 10 van de handleiding) is er maar één regel aanwezig, geen regel met Live Vieuw. Dat geldt voor alle zenders - NED1, NED2, Ziggo kanalen.

Gisteren opnieuw geprobeerd fabriekinstellingen herstellen en CI+ module te plaatsen.
Plotseling verscheen de tweede regel, 0x1 Live Vieuw 1 DVB Descramble Service.
Onder dit menu komen de volgende meldingen:
Algemene service status: D100-8 Descramle servise OK
Interne status: D100-8
Smartcard: 0x0000 D00-4
ECM Source: 0x0000 D100-9
ES: 0x65 ECM: 0xffff D105-9
ES: 0x67 ECM: 0xffff D105-9
ES: 0x72 ECM: 0xffff D105-9
ES: 0x74 ECM: 0xffff D105-9
DVB descramble: 0x0 D100-10
Copy Control: D100-31

Ondanks deze wijziging is er nog steeds dezelfde melding: "Gekozen programma niet beschikbaar".

Ik hoop dat ik mijn specifiec probleem min of meer duidelijk heb omschreven. Helaas is dat erg lang geworden.
Oud 4 november 2009, 20:54
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Z2
Standaard

Weet je welke softwareversie er op te televisies van je tv-leverancier geïnstalleerd waren? Als die lager zijn dan (uit mijn hoofd) 1.57 dan zou dat een reden kunnen zijn waarom de CAM bij je tv-leverancier niet wil werken.

Helaas is een 40Z5500 een vrij fors toestel. Je neemt hem niet zo maar mee naar de winkel waar je de CAM gekocht hebt. Het zou echter wel de snelste oplossing zijn. Laat ze er maar eens een andere CAM in stoppen en kijken wat er gebeurt. Authenticeert hij, dan is jouw CAM kapot. Authenticeert hij niet dan zou de verdenking op de tv vallen.
Oud 4 november 2009, 21:10
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggogrootstefan Bekijk bericht
....

Alleen (zonder CI+ module) gebruikelijke NED1 HD, Ziggo kanalen enzovoort. Mét CI+ is bij elke zender een boodschap dat het "Gekozen programma niet beschikbaar" is.

>>dus Ned 1 HD geeft GEEN BEELD indien de CAM module is aangesloten ??

Onder dit menu komen de volgende meldingen:
Algemene service status: D100-8 Descramle servise OK
Interne status: D100-8
Smartcard: 0x0000 D00-4
ECM Source: 0x0000 D100-9
ES: 0x65 ECM: 0xffff D105-9
ES: 0x67 ECM: 0xffff D105-9
ES: 0x72 ECM: 0xffff D105-9
ES: 0x74 ECM: 0xffff D105-9
DVB descramble: 0x0 D100-10
Copy Control: D100-31

> wil je dit nog een keer controleren en dan b.v. bij Ned 2 HD. De Algemene service status is niet juist, dit zou D029-4 moeten zijn. Dus graag nog een keer een controle uitvoeren op Ned 2 HD

.
_____
Oud 4 november 2009, 23:25
Junior Member

Standaard

@ Ziggoanoniem: Ja, inderdaad, NED1 geeft geen beeld mét CI+ module (nadat "Authenticatie OK" is verschenen.

Ik heb de melding van Live Vieuw vanzelfsprekend ook op NED 2 en andere kanalen nagekeken. Overal blijft het D100-8. Ik zou inderdaad heel graag D029-4 zien en daarmee alle digitale kanalen .

@00D: Nee, ik weet uiteraard niet, welke software zij in de winkel hebben. Ik heb natuurlijk weinig zin om met mijn toestel naar de leverancier te gaan.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten