Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 september 2009, 13:17
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samnl Bekijk bericht
Dit probleem heb ik nu ook ruim een week. Ik heb alleen nooit beeld gehad (behalve bij geen gebruik CAM, dan heb ik NED 1 HD, ziggo kanalen). Heb 3 CAM's geprobeerd dus het beste kan ik nu contact opnemen met Sony?
Dat denk ik niet. Volgens het consumentenrecht moet je altijd eerst contact opnemen met de leverancier waar de de TV gekocht hebt. Daarmee heb je een overeenkomst en die is veantwoordelijk voor afhandeling van garantiezaken. Het kan zijn dat de winkelier zich verschuilt achter de fabrikant maar juridisch is dat onjuist. Ook als de fabrieksgarantietermijn is verlopen heb je altijd nog recht op zgn. wettelijke garantie die ondermeer kijkt naar de verwachte levensduur van een product (daar zijn min of meer vaste richtlijnen voor) en op basis daarvan een percentage geeft waarvoor de leverancier (dus niet de fabrikant) nog aansprakelijk is voor geleden schade. Wettelijke garantie gaat in Nederland (en in Europa) altijd boven fabrieksgarantie maar voor de wettelijke garantie kun je alleen bij je leverancier terrecht en dus niet bij de fabrikant. Op de website van ondermeer de Consumentenbond is hier meer over te lezen.
Dus bij een storing eerst naar de leverancier, als die er voor kiest het toestel door te sturen is dat zijn keuze. Na afloop van de fabrieksgarantie is de leverancier dus vaak nog aansprakelijk voor althans een deel van de kosten.
Oud 28 september 2009, 13:39
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Ik voel hier een kastje-muur probleem aankomen.
De leverancier zal natuurlijk beweren dat het aan de Cam ligt en de Cam leverancier dat het aan het toestel ligt.
Wordt nog een knap staaltje overtuigingskracht dat je daar nodig hebt.
Hoe toon je immers aan dat het aan het toestel ligt ?
Oud 28 september 2009, 15:35
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Z2
Standaard

Vandaag ben ik met de CAM terug gegaan naar de winkel. De CAM was lichter dan de TV dus dat leek me een goede optie om mee te beginnen . In de winkel bleek de CAM hetzelfde gedrag te vertonen als bij mij thuis. Ik kreeg een nieuwe CAM mee. Ik heb de CAM zojuist in de tv gestoken en nu werkt alles weer zoals het hoort.

Fingers crossed dat de CAM het blijft doen. Tnx voor de hulp anoniem!
Oud 28 september 2009, 15:37
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
Ik voel hier een kastje-muur probleem aankomen.
De leverancier zal natuurlijk beweren dat het aan de Cam ligt en de Cam leverancier dat het aan het toestel ligt.
Wordt nog een knap staaltje overtuigingskracht dat je daar nodig hebt.
Hoe toon je immers aan dat het aan het toestel ligt ?
Dat is heel simpel. Neem je CAM net als ik mee terug naar de winkel. Doet hij het daar gewoon dan moet het aan de tv liggen. Je kunt ook de CAM meenemen naar je tv-leverancier. Als ie dan moeilijk doet dan kun je ter plekke laten zien dat de CAM niet het probleem is.
Oud 28 september 2009, 20:13
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door double0dennis Bekijk bericht
Vandaag ben ik met de CAM terug gegaan naar de winkel. De CAM was lichter dan de TV dus dat leek me een goede optie om mee te beginnen . In de winkel bleek de CAM hetzelfde gedrag te vertonen als bij mij thuis. Ik kreeg een nieuwe CAM mee. Ik heb de CAM zojuist in de tv gestoken en nu werkt alles weer zoals het hoort.

Fingers crossed dat de CAM het blijft doen. Tnx voor de hulp anoniem!

Dennis, wil je me de naam van je dealer doorgegeven, waar je de cam hebt omgeruild. Ik wil graag de CAM verder onderzoeken.

Alvast bedankt,

Anoniem
Ziggo
Oud 28 september 2009, 20:27
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Dennis, wil je me de naam van je dealer doorgegeven, waar je de cam hebt omgeruild. Ik wil graag de CAM verder onderzoeken.

Alvast bedankt,

Anoniem
Ziggo
Ik heb je de dealer zojuist per PM doorgegeven.
Oud 29 september 2009, 22:11
rbn78's schermafbeelding
rbn78 rbn78 is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Ja, ook Ned1 HD wordt geblokkeerd zodra ik de CAM in de televisie heb zitten. Als ik de CAM eruit haal dan zie ik NED 1 HD (1), Ned 1 SD (71), de Ziggo kanalen (11, 12, 13) en tot mijn eigen verrassing ook Comedy Central (19). Ik heb nog een beetje verder gezapt maar ik denk dat je in dit lijstje alle zenders ziet die je zou verwachten.

Ik kan verder gewoon in het CAM menu komen als de CAM aangesloten is. Ik krijg bij het starten ook re-authenticatie te zien die vervolgens met Ok wordt afgerond. Ik heb vandaag nog eens met de Ziggo helpdesk gebeld en ik moest toen onder andere de smartcard in de CAM steken terwijl de CAM in de TV zat. Op het scherm stond toen het menu uit de CAM instellingen waar de gegevens van de smartcard getoond worden. Toen de smartcard er niet in zat stond daar foutmelding E04-4 (Voer smartcard in). Zodra de smartcard in de CAM geschoven wordt, verandert de melding in D00-4 (Card in) en daaronder komt het Card nummeer tevoorschijn.

Nu heb ik zojuist de tv met CAM en zonder smartcard aangezet. Authenticatie van de CAM is nog steeds ok. Als ik dan de smartcard plaats, dan zie ik bij de softcell status ook DVB Descramble Service staan. Helaas krijg ik daarmee nog geen beeld.

Wat me wel opviel is dat er twee keer kortstondig beeld is geweest (enkele seconden). Van een keer weet ik nog dat de tv op dat moment op Veronica (8) stond.

Als ik de smartcard eruit trek terwijl de tv gewoon in de digitale weergave staat, dan blijft de melding in de linkerbovenhoek "Gekozen programma is niet beschikbaar". Je ziet niets gebeuren. Als je de smartcard eruit trekt terwijl je in het Status Smartcard menu zit, dan zie je de melding veranderen in E04-4.

Ik beschik ook over dezelfde sony en heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem. "Gekozen programma is niet beschikbaar". Ik heb eveens tv teruggezet naar fabrieksinstellingen (waarbij overigens de firmware updat naar 1.570AE blijft bestaan). Het mocht niet baten.
Mijn pakket heb ik via sluitallesaan.nl besteld en heeft enkele weken gewerkt (ja, ik heb de kaart geactiveerd). Wat is nu verstandig om te doen? Ik lees uit de posts hiervoor dat het hoogstwaarschijnlijk de cam is?
Please help me, het was zo mooi!
Oud 29 september 2009, 22:39
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rbn78 Bekijk bericht
Ik beschik ook over dezelfde sony en heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem. "Gekozen programma is niet beschikbaar". Ik heb eveens tv teruggezet naar fabrieksinstellingen (waarbij overigens de firmware updat naar 1.570AE blijft bestaan). Het mocht niet baten.
Mijn pakket heb ik via sluitallesaan.nl besteld en heeft enkele weken gewerkt (ja, ik heb de kaart geactiveerd). Wat is nu verstandig om te doen? Ik lees uit de posts hiervoor dat het hoogstwaarschijnlijk de cam is?
Please help me, het was zo mooi!
Het kan de CAM of de tv zijn. Bij mij bleek de CAM de boosdoener. Daar was ik blij mee omdat CAMs nu eenmaal makkelijker terug te brengen zijn dan hele televisies.

Anyway... Ik zou de CAM meenemen naar een elektronica-zaak. Vraag of ze de CAM even voor je willen testen in een andere tv. Werkt de CAM ook in de winkel niet dan kun je er redelijk zeker van zijn dat de CAM defect is. Neem in dat geval contact op met sluitallesaan.nl om de CAM om te ruilen. Als de CAM het wel doet in de winkel dan is de tv waarschijnlijk de boosdoener.
Oud 29 september 2009, 22:44
rbn78's schermafbeelding
rbn78 rbn78 is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Het kan de CAM of de tv zijn. Bij mij bleek de CAM de boosdoener. Daar was ik blij mee omdat CAMs nu eenmaal makkelijker terug te brengen zijn dan hele televisies.

Anyway... Ik zou de CAM meenemen naar een elektronica-zaak. Vraag of ze de CAM even voor je willen testen in een andere tv. Werkt de CAM ook in de winkel niet dan kun je er redelijk zeker van zijn dat de CAM defect is. Neem in dat geval contact op met sluitallesaan.nl om de CAM om te ruilen. Als de CAM het wel doet in de winkel dan is de tv waarschijnlijk de boosdoener.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik denk dat ik je advies ga opvolgen! Ik kom er zeker op terug!
Oud 30 september 2009, 19:30
rbn78's schermafbeelding
rbn78 rbn78 is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:

Vandaag reactie ontvangen van Sluitallesaan.nl en ik moet zeggen, de service is goed. Ik kreeg direct reactie op mijn mail en ik kan de cam opsturen om om te ruilen. Ik zal laten weten of het inderdaad aan de cam heeft gelegen. Nogmaals bedankt voor de post.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten