Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)


Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 september 2009, 21:15
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 20 augustus 2009
Locatie: Waalwijk / @Home
Ziggo Internet: Internet Z2
Berichten: 214
Standaard Programma niet beschikbaar

Vanavond viel tijdens het kijken ineens het beeld weg op de digitale zenders. Van het ene op het andere moment geven alle digitale zenders (dus ook NED1) de melding "Gekozen programma is niet beschikbaar". Er wordt verder geen E19 of E16 of andere foutmelding weergegeven.

Als ik de CAM met smartcard verwijder dan is NED 1 normaal zichtbaar. Als ik de tv aanzet met smartcard dan wordt de re-authenticatie van de CAM normaal voltooid.

Ik heb ook eens bij de Irdeto Conditional Access gekeken. Daar staat alleen
0x0 EMM 1 DVB EMM Service
De andere service
0x1 LIVE VIEW 1 DVB DESCRAMBLE Service is verdwenen.

Ik heb gebeld met de Ziggo helpdesk. De medewerker vertelde mij dat mijn Smartcard niet geregistreerd was. Dat is vreemd want ik had hem netjes via mijn.ziggo.nl geactiveerd en hij heeft het de afgelopen 48 uur ook gewoon gedaan. Toen ze probeerden om de smartcard alsnog te activeren bleek de card al in use te zijn.

De medewerker dacht daarom dat de preview periode afgelopen was. Aangezien een preview periode ongeveer twee weken moet duren lijkt mij dat sterk. Twee dagen is immers lang geen twee weken. Uiteindelijk bleek de helpdesk niets meer voor me te kunnen doen en kreeg ik het advies om morgen weer eens te kijken of digitale televisie weer beschikbaar is.

Terwijl ik dit zit te typen kwam het beeld heel even kortstondig terug. Net voor ik dit bericht wilde afsluiten is het beeld weer verdwenen. Wie kan mij uitleggen wat hier aan de hand is?
  #2  
Oud 26 september 2009, 00:09
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Locatie: Ziggo Provider
DTV: ALL
Berichten: 4.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door double0dennis Bekijk bericht
Vanavond viel tijdens het kijken ineens het beeld weg op de digitale zenders. Van het ene op het andere moment geven alle digitale zenders (dus ook NED1) de melding "Gekozen programma is niet beschikbaar". Er wordt verder geen E19 of E16 of andere foutmelding weergegeven.

Als ik de CAM met smartcard verwijder dan is NED 1 normaal zichtbaar. Als ik de tv aanzet met smartcard dan wordt de re-authenticatie van de CAM normaal voltooid.

Ik heb ook eens bij de Irdeto Conditional Access gekeken. Daar staat alleen
0x0 EMM 1 DVB EMM Service
De andere service
0x1 LIVE VIEW 1 DVB DESCRAMBLE Service is verdwenen.

Ik heb gebeld met de Ziggo helpdesk. De medewerker vertelde mij dat mijn Smartcard niet geregistreerd was. Dat is vreemd want ik had hem netjes via mijn.ziggo.nl geactiveerd en hij heeft het de afgelopen 48 uur ook gewoon gedaan. Toen ze probeerden om de smartcard alsnog te activeren bleek de card al in use te zijn.

De medewerker dacht daarom dat de preview periode afgelopen was. Aangezien een preview periode ongeveer twee weken moet duren lijkt mij dat sterk. Twee dagen is immers lang geen twee weken. Uiteindelijk bleek de helpdesk niets meer voor me te kunnen doen en kreeg ik het advies om morgen weer eens te kijken of digitale televisie weer beschikbaar is.

Terwijl ik dit zit te typen kwam het beeld heel even kortstondig terug. Net voor ik dit bericht wilde afsluiten is het beeld weer verdwenen. Wie kan mij uitleggen wat hier aan de hand is?
je vermeldt je TV / model niet ..
heeft niets met preview te maken. De TV geeft de verkeerde informatie door aan de CAM, zgn CA_PMT fout.
TV uitschakelen en weer opstarten.
  #3  
Oud 26 september 2009, 08:21
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 20 augustus 2009
Locatie: Waalwijk / @Home
Ziggo Internet: Internet Z2
Berichten: 214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
je vermeldt je TV / model niet ..
heeft niets met preview te maken. De TV geeft de verkeerde informatie door aan de CAM, zgn CA_PMT fout.
TV uitschakelen en weer opstarten.
Het betreft de Sony KDL-40W5500. De firmware versie is 1.570EA. Uitschakelen en inschakelen heeft helaas niet mogen helpen. Dus nu heb ik de stekker uit de tv getrokken. Toen ik hem aanzette, had ik beeld. Tot de melding authenticatie OK kwam. Toen werd het beeld gelijk weer zwart.

Ik heb het nog eens geprobeerd maar nu trapt de tv er niet meer in. Ik blijf de meling "Het programma is niet beschikbaar" krijgen. Verder zie ik geen foutmeldingen o.i.d. Zijn er nog andere oplossingen?

Laatst gewijzigd door double0dennis; 26 september 2009 om 08:27
  #4  
Oud 26 september 2009, 10:35
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Locatie: Ziggo Provider
DTV: ALL
Berichten: 4.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door double0dennis Bekijk bericht
Het betreft de Sony KDL-40W5500. De firmware versie is 1.570EA. Uitschakelen en inschakelen heeft helaas niet mogen helpen. Dus nu heb ik de stekker uit de tv getrokken. Toen ik hem aanzette, had ik beeld. Tot de melding authenticatie OK kwam. Toen werd het beeld gelijk weer zwart.

Ik heb het nog eens geprobeerd maar nu trapt de tv er niet meer in. Ik blijf de meling "Het programma is niet beschikbaar" krijgen. Verder zie ik geen foutmeldingen o.i.d. Zijn er nog andere oplossingen?
Dan lijkt het meer op inconsistentie in de database. Dan blijft er alleen nog maar één mogelijkheid over en dat is her-installatie. Ik veronderstel dat je de landkeuze op Nederland hebt.
  #5  
Oud 26 september 2009, 10:52
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 20 augustus 2009
Locatie: Waalwijk / @Home
Ziggo Internet: Internet Z2
Berichten: 214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Dan lijkt het meer op inconsistentie in de database. Dan blijft er alleen nog maar één mogelijkheid over en dat is her-installatie. Ik veronderstel dat je de landkeuze op Nederland hebt.
Ja dat klopt. Dat gevoel had ik vanochtend ook al. Ik heb de CAM verwijderd en toen de tv teruggezet in de fabrieksinstellingen. Daarna kwam het installatiescherm tevoorschijn. Ik heb de installatie doorlopen. Landkeuze op Nederland gezet en nadien werkte NED1 HD wel en de rest was uiteraard onzichtbaar. Toen heb ik de TV uitgeschakeld, de CAM geplaatst en weer ingeschakeld. En helaas, de tv gaf weer bij alle zenders programma niet beschikbaar.

Laatst gewijzigd door double0dennis; 26 september 2009 om 10:53 Reden: Landkeuze toegevoegd
  #6  
Oud 26 september 2009, 17:49
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Locatie: Ziggo Provider
DTV: ALL
Berichten: 4.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door double0dennis Bekijk bericht
Ja dat klopt. Dat gevoel had ik vanochtend ook al. Ik heb de CAM verwijderd en toen de tv teruggezet in de fabrieksinstellingen. Daarna kwam het installatiescherm tevoorschijn. Ik heb de installatie doorlopen. Landkeuze op Nederland gezet en nadien werkte NED1 HD wel en de rest was uiteraard onzichtbaar. Toen heb ik de TV uitgeschakeld, de CAM geplaatst en weer ingeschakeld. En helaas, de tv gaf weer bij alle zenders programma niet beschikbaar.
- geldt dit ook voor ned 1 HD.
- als je de cam verwijdert, hoeveel zenders kun je dan wel bekijken ?
- als je de cam aansluit, kun je dan bij het cam menu ?
- zie je een melding als je de smartcard verwijderd ?
  #7  
Oud 26 september 2009, 20:29
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 20 augustus 2009
Locatie: Waalwijk / @Home
Ziggo Internet: Internet Z2
Berichten: 214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
- geldt dit ook voor ned 1 HD.
- als je de cam verwijdert, hoeveel zenders kun je dan wel bekijken ?
- als je de cam aansluit, kun je dan bij het cam menu ?
- zie je een melding als je de smartcard verwijderd ?
Ja, ook Ned1 HD wordt geblokkeerd zodra ik de CAM in de televisie heb zitten. Als ik de CAM eruit haal dan zie ik NED 1 HD (1), Ned 1 SD (71), de Ziggo kanalen (11, 12, 13) en tot mijn eigen verrassing ook Comedy Central (19). Ik heb nog een beetje verder gezapt maar ik denk dat je in dit lijstje alle zenders ziet die je zou verwachten.

Ik kan verder gewoon in het CAM menu komen als de CAM aangesloten is. Ik krijg bij het starten ook re-authenticatie te zien die vervolgens met Ok wordt afgerond. Ik heb vandaag nog eens met de Ziggo helpdesk gebeld en ik moest toen onder andere de smartcard in de CAM steken terwijl de CAM in de TV zat. Op het scherm stond toen het menu uit de CAM instellingen waar de gegevens van de smartcard getoond worden. Toen de smartcard er niet in zat stond daar foutmelding E04-4 (Voer smartcard in). Zodra de smartcard in de CAM geschoven wordt, verandert de melding in D00-4 (Card in) en daaronder komt het Card nummeer tevoorschijn.

Nu heb ik zojuist de tv met CAM en zonder smartcard aangezet. Authenticatie van de CAM is nog steeds ok. Als ik dan de smartcard plaats, dan zie ik bij de softcell status ook DVB Descramble Service staan. Helaas krijg ik daarmee nog geen beeld.

Wat me wel opviel is dat er twee keer kortstondig beeld is geweest (enkele seconden). Van een keer weet ik nog dat de tv op dat moment op Veronica (8) stond.

Als ik de smartcard eruit trek terwijl de tv gewoon in de digitale weergave staat, dan blijft de melding in de linkerbovenhoek "Gekozen programma is niet beschikbaar". Je ziet niets gebeuren. Als je de smartcard eruit trekt terwijl je in het Status Smartcard menu zit, dan zie je de melding veranderen in E04-4.
  #8  
Oud 27 september 2009, 13:28
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Locatie: Ziggo Provider
DTV: ALL
Berichten: 4.048
Standaard

Ik denk dat er iets fout is op interface level. Probeer nog eens een andere CAM en anders blijft er niets over dan met je TV terug te gaan naar de retailer.
  #9  
Oud 28 september 2009, 09:58
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 20 augustus 2009
Locatie: Waalwijk / @Home
Ziggo Internet: Internet Z2
Berichten: 214
Standaard

Helaas heb ik niet de beschikking over een andere CAM. Ik ga dus vandaag of morgen even met de CAM terug naar de winkel. Misschien kunnen ze hem daar in een andere TV steken. Ik hoop dat de CAM het daar ook niet doet want dan hoef ik niet met die hele TV te gaan slepen. CAMs zijn zoveel handzamer
  #10  
Oud 28 september 2009, 11:23
Samnl's schermafbeelding
Samnl Samnl is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 24 september 2009
Locatie: Baarn
DTV: CI+ module
Berichten: 5
Standaard

Dit probleem heb ik nu ook ruim een week. Ik heb alleen nooit beeld gehad (behalve bij geen gebruik CAM, dan heb ik NED 1 HD, ziggo kanalen). Heb 3 CAM's geprobeerd dus het beste kan ik nu contact opnemen met Sony?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+


Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.


© 2016 - Ziggo-Gebruikers.nl