Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 september 2009, 17:53
ozzdogg's schermafbeelding
ozzdogg ozzdogg is offline
Junior Member

DTV: CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarian Bekijk bericht
Door dezelfde stappen weer te doen, module eruit, kanalen zoeken via PNP, landkeuze NL, netwerkid en frequentie, etc... Kijken of Ned1 HD op 1 hebt, de tijd is goed ingesteld. Tv uitschakelen dan de module met smartcard weer aanbrengen.
En natuurlijk de kabels, pluggen en eventueel splitters natrekken( dit om de melding zwak of geen signaal). Je kan ook nog voor alle zekerheid via de helpdesk vragen de smartcard te activeren.
Dit heb ik al wel 20 keer gedaan. Mischien ligt het puur aan de activatie, want voor de rest is alles goed. Kanaalsterkte is 95%, analoog heb ik ook toch perfect beeld. Voor de rest is er niets veranderd.

Heb helpdesk ziggo gesproken, 30 minuten lang en uiteindelijk zouden ze me terug bellen, ze weten verder niets dus. dat van die tweede account is niet van toepassing, en zou niet voor het beeld probleem zorgen. Of tenminste geen beeld (zwak of geen signaal) maar alleen als de module erin zit. Hij vindt alle kanalen, NL1 HD doet het perfect, doe ik de module erin authenticatie OK en dan geen beeld. Helemaal niets, op geeneen kanaal. Trek ik hem eruit, heb ik gelijk weer beeld op NL1.

Kan ik niet iets doen om de authenticatie op nieuw te laten verlopen ??? Of Moet ik heb voor de 3de keer de smartcard activeren??
Met citaat reageren
Oud 29 september 2009, 19:22
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alberr Bekijk bericht
Bedankt voor jullie hulp. Het probleem is zojuist opgelost. Voor mijn postcode (Wierden) is niet 9400 het juiste netwerk en ook niet 9001 maar 9004. Ik kwam daar in een andere foto-instructie voor Samsungtoestellen achter. Bovendien maakte ik de fout de CI+module inclusief smartcard in te voegen en dat zal ook niet werken.

Allen nogmaals bedankt voor jullie zorg om apparatuur overal goed te laten werken.

Albert
Als je twente aangeeft zonder Cogas te vermelden dan krijg je het netwerk-id van Ziggo. Als je Cogas het vermeld dan had je het juiste ID gekregen !

voor meer info zie: http://www.digitalekabeltelevisie.nl...erktabel.shtml
Met citaat reageren
Oud 29 september 2009, 19:24
Ziggo Official

Standaard

welke melding verschijnt er als je de smartcard verwijderd ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ozzdogg Bekijk bericht
Ik heb het volgende probleem en ik snap niet precies waarom dat nou is.

Ik volg dus de stappen, hij vind 259 kanalen en zegt AMR ZIGGO bla bla in een paar seconden en is NL1HD in beeld.Prima. Kan zelfs de tv gids in en laat alles zien.

Doe ik de kaart erin, authenticatie... ok (of success wat er ook staat). Maar het beeld blijft zwart, zwarter dan zwart en na vervolg van tijd staat er zwak of geen signaal. HELP !

De CI module zit er goed in, in het menu onder "uitzenden" kan ik gewoon alle opties bekijken en geeft geen errors aan.

Wat doe ik verkeerd? Ik heb mijn kaart natuurlijk al geactiveerd... het rare is ik moest het in de winkel ook al doen (was officiele dealer of zo, ik vond het al raar). Kwam thuis, dit probleem... nu een brief in de bus, staat ander klantnummer op, dan ons klantennr (die op mijn vrouw dr naam staat, maar wel hetzelfde adres natuurlijk). Na jah, ingelogd, via de website de kaart alsnog geactiveerd op het andere klantennr en er staat kaart geactiveerd maar nog steeds geen succes.

ik heb versie 2004 en 2005 software geprobeerd (samsung le40b550a5p).

HELP DUS??!?!

Is er een manier om authenticatie geheel opnieuw te laten doen??? Want nu staat er altijd maar gelijk OK, ipv stap voor stap.
Met citaat reageren
Oud 29 september 2009, 19:28
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ozzdogg Bekijk bericht
.. doe ik de module erin authenticatie OK en dan geen beeld. Helemaal niets, op geeneen kanaal. Trek ik hem eruit, heb ik gelijk weer beeld op NL1.

Of je CAM is defect of de TV interface is niet goed. Kijk of je via het menu van de TV de module kunt vinden.
Ik kan je op basis van bovenstaande informatie alleen maar adviseren om je CI+ CAM om te wisselen / te testen in de winkel. Als het niet aan de CAM blijkt te liggen dan vrees ik dat het aan je TV CI interface ligt. Er is nog een gebruiker op dit forum die dezelfde problemen had.
Met citaat reageren
Oud 29 september 2009, 23:22
ozzdogg's schermafbeelding
ozzdogg ozzdogg is offline
Junior Member

DTV: CI+
Standaard

Ik kan gewoon in het gehele submenu van de common interface alle opties bekijken, dat doet het gewoon.

Terwijl de tv aanstond, smartcard eruit gehaald en dan staat er Error 04 steek de smartcard er in (niet letterlijk natuurlijk). Doe ik dat, eerste 2x zij hij smartcard error. Daarna las hij hem wel gewoon kreeg ik I07 checkin smartcard bericht, na een paar seconden stond er "signaal vervormd" ipv "geen of zwak signaal" en toen zag ik in de opties geen data of deze smartcard of geen pakket of zoiets dat er stond.Maar bij het resetten deed hij het gewoon weer prima (in de opties tenminste), met data pakketen en decodeer service etc, maar ja geen beeld.

En dan zo gauw ik hem eruit trek heb ik weer beeld.

Ik denk dat ik de module beter kan ruilen voor een ander en dan proberen, testen in de winkel of zo. Hoop echt dat het niet aan de tv ligt, is pas 2 maanden oud.

Keep ya updated.

Dus er is geen manier om de module opnieuw volledig te laten authenticeren? Mischien firmware opnieuw installeren, was is de exacte methode om een hard reset te doen ?

UPDATE: langs de winkel gegaan, daar hebben ze beide de CAM en smartcard individueel getest en doen het gewoon. Ga vanavond nog een keer updaten, hard reset zodat hij WEL opnieuw authenticeerd en dan kijken... anders samsung bellen.

Update 2: opnieuw gereset, zowel via Exit knop en daarna via service menu... kaart er in, en nu krijg ik authenticatie OK .De authorisatie process wordt niet opnieuw gedaan, ipv van 20, 40 60 %. Daar ligt het volgen mij aan, want de eerste keer dat ik het deed had ik manueel de tijd ingevuld. Nu, na het installeren van de programma's, tijd ook auto, krijg ik NL1 als ik in het menu kijk dan staat de tijd op auto en op de juiste tijd. Steek ik de kaart erin, zwart beeld, en in het menu is de tijd ook weg. Vreemd.

Laatst gewijzigd door ozzdogg; 30 september 2009 om 21:41
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 20:35
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
als ik tijd heb zal ik het vandaag nog eens testen, ben er nog niet aan toe gekomen
anoniem, al iets meer bekend omtrent de issues de BBC kanalen?(dat de ondertiteling wordt meegezonden voor doven en slechthorenden)

Bä®bä®îäñ
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 20:46
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
anoniem, al iets meer bekend omtrent de issues de BBC kanalen?(dat de ondertiteling wordt meegezonden voor doven en slechthorenden)
ik heb het ook gezien op de samsung en sony. Moet het signaal zelf nog analyseren
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 21:02
Senior Member

DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
ik heb het ook gezien op de samsung en sony. Moet het signaal zelf nog analyseren
Oké, ik hoor het wel van hoe of wat, thnx alvast.

Bä®bä®îäñ
Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2009, 22:08
lexvanh's schermafbeelding
lexvanh lexvanh is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra, Ubee
DTV: Samsung LE40B650T2P/CI+, Cisco 8485DVB, Samsung LE32C530/CI+, Samsung DCB-9401R
Standaard

Citaat:
Oké, ik hoor het wel van hoe of wat, thnx alvast.
Mijn reply van 26.09 nog gezien? Of was/vond je dat onzin ?
Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2009, 22:13
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lexvanh Bekijk bericht
Mijn reply van 26.09 nog gezien? Of was/vond je dat onzin ?
Heb ik zeker gelezen, natuurlijk is dat een optie, maar het hoort niet zo, schakel je de subs uit op BBC, dan moet je het naderhand weer inschakelen op de 'reguliere' zenders. En maybe kan het liggen aan de BBC zenders, vandaar mijn vraag aan anoniem.

Bä®bä®îäñ
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten