Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 september 2009, 19:24
rickenviola's schermafbeelding
rickenviola rickenviola is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luclin Bekijk bericht
Probeer eens alleen de CI+ module toe te voegen aan het geheel en kijk dan of je tv de module herkent.

p.s. Wanneer deze wel geïnstalleerd is, kun je de settings hiervan aanpassen via Menu->Instellingen->Uitzenden->Algemene Interface.

Succes
Algemene interface kunnen we niet selecteren. Weet je hoe ik dit kan veranderen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten van Rick.
Met citaat reageren
Oud 27 september 2009, 20:14
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rickenviola Bekijk bericht
Algemene interface kunnen we niet selecteren. Weet je hoe ik dit kan veranderen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten van Rick.
Dan is je CAM niet goed aangesloten / niet voldoende aangedrukt. Let wel op het op de juiste mannier aansluiten van de CAM. Barcode moet naar voren gericht zijn.
Met citaat reageren
Oud 27 september 2009, 21:26
rickenviola's schermafbeelding
rickenviola rickenviola is offline
Junior Member

Standaard

Yesss, jippie het is gelukt.
Weet niet wat we nu deden, maar ineens lukte het toch!!!
we kunnen wee digitaal kijken
super bedankt voor het meedenken allemaal
groeten van Rick.
Met citaat reageren
Oud 28 september 2009, 02:02
ozzdogg's schermafbeelding
ozzdogg ozzdogg is offline
Junior Member

DTV: CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luclin Bekijk bericht
Probeer eens alleen de CI+ module toe te voegen aan het geheel en kijk dan of je tv de module herkent.

p.s. Wanneer deze wel geïnstalleerd is, kun je de settings hiervan aanpassen via Menu->Instellingen->Uitzenden->Algemene Interface.

Succes
Inderdaad, dat had ik al lang bekeken maar opties aanpassen? Dat kan toch echt niet.. je kan kijken of en hoe die het doet, en je ziet allerlei settings etc, alleen engels of nederlands dat kan je aanpassen. Wat valt er aan te passen dan?
Met citaat reageren
Oud 28 september 2009, 02:05
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ozzdogg Bekijk bericht
Inderdaad, dat had ik al lang bekeken maar opties aanpassen? Dat kan toch echt niet.. je kan kijken of en hoe die het doet, en je ziet allerlei settings etc, alleen engels of nederlands dat kan je aanpassen. Wat valt er aan te passen dan?
Valt niet veel aan te passen, ik zeg maar zo,' if it aint broke, dont fix it'.
Eventuele cam updates worden vanzelf gedetecteerd. Is nog niet aan de orde.

Bä®bä®îäñ
Met citaat reageren
Oud 28 september 2009, 20:06
Alberr's schermafbeelding
Alberr Alberr is offline
Junior Member

Ziggo Internet: geen - alleen digitale TV sinds 18-09-2009
Standaard LE32B650T2PXXN wil nog steeds CI+ module niet herkennen

Hallo allemaal,

Ik heb anderhalve week geleden de CI+ module gekocht en heb mij als klant aangemeld bij Ziggo (ik was nog geen gebruiker). Daar heb ik een klantnummer gekregen met de mededeling dat het wel een week kon duren voor mijn module zou gaan werken. Zij hebben gezorgd voor het acitiveren van de kaart. Bevestiging ontvangen en inmiddels dit forum in de gaten houden. Inmiddels heb ik volgens mij alles gedaan om de module te laten werken maar hij doet heet nog steeds niet. De Samsung heeft de firmware eindigend op 2004.8, de kaart zit er op de juiste manier in en zelfs de frequentie is aangepast op 9001 (i.p.v. 9400). De module is ook goed aangedrukt. Na het scannen van de digitale zenders geeft hij aan dat Ziggo Twente de bron is. Bij het scannen van de zenders komt als laatste vraag de tijd met de keuze tussen auto en handmatig. Automatisch doet bij mij niets. Ik kan het enteren maar dat levert niets op. De TV heeft dan geen tijd opgeslagen. En ik begrijp dat het oppikken van de tijd via de kabel essentieel is.

Bij het aanzetten van de TV herkent hij wel de module maar de bekende melding geven: CI+ error 17 verlopen.

Ik word een beetje moedeloos. Wat doe ik fout?

Laatst gewijzigd door Alberr; 28 september 2009 om 20:13
Met citaat reageren
Oud 28 september 2009, 20:48
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Je kunt een instructie vinden via:

http://rapidshare.com/files/28617101...ie_v1.pdf.html

Voor Twente dien je voor het Netwerk-ID = 9001 en Frequentie 369000 in te vullen

Anoniem
Ziggo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alberr Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik heb anderhalve week geleden de CI+ module gekocht en heb mij als klant aangemeld bij Ziggo (ik was nog geen gebruiker). Daar heb ik een klantnummer gekregen met de mededeling dat het wel een week kon duren voor mijn module zou gaan werken. Zij hebben gezorgd voor het acitiveren van de kaart. Bevestiging ontvangen en inmiddels dit forum in de gaten houden. Inmiddels heb ik volgens mij alles gedaan om de module te laten werken maar hij doet heet nog steeds niet. De Samsung heeft de firmware eindigend op 2004.8, de kaart zit er op de juiste manier in en zelfs de frequentie is aangepast op 9001 (i.p.v. 9400). De module is ook goed aangedrukt. Na het scannen van de digitale zenders geeft hij aan dat Ziggo Twente de bron is. Bij het scannen van de zenders komt als laatste vraag de tijd met de keuze tussen auto en handmatig. Automatisch doet bij mij niets. Ik kan het enteren maar dat levert niets op. De TV heeft dan geen tijd opgeslagen. En ik begrijp dat het oppikken van de tijd via de kabel essentieel is.

Bij het aanzetten van de TV herkent hij wel de module maar de bekende melding geven: CI+ error 17 verlopen.

Ik word een beetje moedeloos. Wat doe ik fout?
Met citaat reageren
Oud 29 september 2009, 15:51
ozzdogg's schermafbeelding
ozzdogg ozzdogg is offline
Junior Member

Exclamation Zwak of geen signaal

Ik heb het volgende probleem en ik snap niet precies waarom dat nou is.

Ik volg dus de stappen, hij vind 259 kanalen en zegt AMR ZIGGO bla bla in een paar seconden en is NL1HD in beeld.Prima. Kan zelfs de tv gids in en laat alles zien.

Doe ik de kaart erin, authenticatie... ok (of success wat er ook staat). Maar het beeld blijft zwart, zwarter dan zwart en na vervolg van tijd staat er zwak of geen signaal. HELP !

De CI module zit er goed in, in het menu onder "uitzenden" kan ik gewoon alle opties bekijken en geeft geen errors aan.

Wat doe ik verkeerd? Ik heb mijn kaart natuurlijk al geactiveerd... het rare is ik moest het in de winkel ook al doen (was officiele dealer of zo, ik vond het al raar). Kwam thuis, dit probleem... nu een brief in de bus, staat ander klantnummer op, dan ons klantennr (die op mijn vrouw dr naam staat, maar wel hetzelfde adres natuurlijk). Na jah, ingelogd, via de website de kaart alsnog geactiveerd op het andere klantennr en er staat kaart geactiveerd maar nog steeds geen succes.

ik heb versie 2004 en 2005 software geprobeerd (samsung le40b550a5p).

HELP DUS??!?!

Is er een manier om authenticatie geheel opnieuw te laten doen??? Want nu staat er altijd maar gelijk OK, ipv stap voor stap.

Laatst gewijzigd door ozzdogg; 29 september 2009 om 16:23
Met citaat reageren
Oud 29 september 2009, 16:43
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Door dezelfde stappen weer te doen, module eruit, kanalen zoeken via PNP, landkeuze NL, netwerkid en frequentie, etc... Kijken of Ned1 HD op 1 hebt, de tijd is goed ingesteld. Tv uitschakelen dan de module met smartcard weer aanbrengen.
En natuurlijk de kabels, pluggen en eventueel splitters natrekken( dit om de melding zwak of geen signaal). Je kan ook nog voor alle zekerheid via de helpdesk vragen de smartcard te activeren.

Bä®bä®îäñ

Laatst gewijzigd door Barbarian; 29 september 2009 om 16:49
Met citaat reageren
Oud 29 september 2009, 17:31
Alberr's schermafbeelding
Alberr Alberr is offline
Junior Member

Ziggo Internet: geen - alleen digitale TV sinds 18-09-2009
Standaard

Bedankt voor jullie hulp. Het probleem is zojuist opgelost. Voor mijn postcode (Wierden) is niet 9400 het juiste netwerk en ook niet 9001 maar 9004. Ik kwam daar in een andere foto-instructie voor Samsungtoestellen achter. Bovendien maakte ik de fout de CI+module inclusief smartcard in te voegen en dat zal ook niet werken.

Allen nogmaals bedankt voor jullie zorg om apparatuur overal goed te laten werken.

Albert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Je kunt een instructie vinden via:

http://rapidshare.com/files/28617101...ie_v1.pdf.html

Voor Twente dien je voor het Netwerk-ID = 9001 en Frequentie 369000 in te vullen

Anoniem
Ziggo
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten