Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 september 2009, 10:34
alki's schermafbeelding
alki alki is offline
Junior Member

Standaard

Hij doet het na alle stappen van digitale zenders nog een keer te zoeken met juiste frequentie etc.

Maar hij heeft wel vaak slechte ontvangst. en ned 3hd werkt niet krijg ik zwak signaal. Ga vandaag de kabel maar eens vervangen verder werkt alles goed
Met citaat reageren
Oud 19 september 2009, 13:30
karsenbarg88's schermafbeelding
karsenbarg88 karsenbarg88 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo TV Z1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robl Bekijk bericht
Ik heb net mijn module ontvangen.
maar ondervind exact hetzelfde probleem als alki.
alleen heb ik een LE37B650T2PXXN model, met nieuwste firmeware etc.

als er iemand nog andere suggesties hoor ik ze graag, ik krijg het niet aan de gang,
Hallo,

Heb ik ook gehad bij de module, heb precies het zelfde type tv als jij. Ik heb gewoon de zenders gezocht daarna kreeg je dat een paar x module er goed in doen weer zoeken, dan doet ie het gewoon wel. tenminste bij mij. gewoon de module er in steken paar x zoeken op ned 1 laten staan en hij doet het.

Hopelijk heb je hier wat aan.

groet,

Mark
Met citaat reageren
Oud 19 september 2009, 13:37
karsenbarg88's schermafbeelding
karsenbarg88 karsenbarg88 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo TV Z1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schizo007nl Bekijk bericht
Ik heb maar even bovenstaande posts samengevat en een handelswijze voor installatie CI+ CAM gemaakt voor Samsung. Kan iemand deze handelswijze bevestigen.. aangezien ik zelf geen CI+ toestel heb van Samsung?

Erg fijn als dit een goed werkende manier is, daar zullen we veel mensen mee helpen!

Vraag aan Anoniem, wanneer dit klopt.. Kunnen we daar dan een sticky topic van maken?|

Handelwijze installatie Ziggo CI+ CAM module

Stap 1:
Menu -> PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin ( U krijgt eerst dat een melding dat U de pincode moet invullen, dit is standaard 0000).
Stap 2:
Kies als taal Nederlands en tevens Locatie Nederlands (deze twee vragen komen na elkaar!
Stap 3:
Kies voor Kabel (Cable)
Stap 4:
U krijgt de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken
Stap 5:
Kies voor digitale zenders. Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken
Stap 6:
Wanneer het zoeken voltooid is, krijgt u Nederland 1 HD te zien.
Stap 7:
Schakel de TV uit.
Stap 8:
Plaats de Ziggo CI+ CAM module op juiste wijze in de televisie (smartcard met de chipzijde naar boven in de CAM Module schuiven, en de CAM Module met het etiket naar de achterzijde, dus zijde met barcode naar U toe gericht.) ZORG DAT DE SMARTCARD AL GEACTIVEERD IS! Dit doet u door naar Ziggo te bellen (0900 - 20 20 000)
Stap 9:
Schakel de TV in. U krijgt 5 stappen te zien over authenticatie. (Hierbij kan er een melding weergegeven worden dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen).
Stap 10:
Schakel de TV uit en schakel de TV na 15 seconden weer in. Nu hoort de CI+ CAM module te werken.

P.S.:
Als er gevraagd wordt om een netnummer en frequentie, deze kunt u vinden in het boekje wat u terugvindt in het Ziggo CI+ Startpakket.

Zo, ik hoor 't wel van de andere forumleden!

Hallo,

Voor de regio twente geldt een andere netwerk-ID en frequentie dan in het boekje staat vermeld van de ci+ module.

het moet zijn:

Netwerk ID: 9001
frequentie: 36900(0)mhz.

De derde 0 is voor Samsung tv's.

Hoop dat mensen uit het oosten hier wat aan hebben.

Mvg,

Mark
Met citaat reageren
Oud 19 september 2009, 14:03
Mark69's schermafbeelding
Mark69 Mark69 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-een-plus
DTV: Samsung / Philips CI+ 37PFL9604 (FW..26.066.0)
Standaard Ziggo boekje

Tip aan Anoniem:
de tekst in het handboekje Ziggo over hoe de Smartcard in de houder te stoppen is op zich goed, maar in combinatie met het plaatje verwarrend.

Bij mij werkt het nog steeds niet (zie elders), maar ook ik had eerst de smartcard verkeerd ingestoken.

Chip moet naar boven, maar op de smartcard staat op de andere kant "deze zijde boven" met een pijltje. dit pijltje wordt getoond in het boekje.

Het is wellicht handiger een plaatje te tonen met Chip-zijde smartcard en label Ziggo gecertificeerd van de CAM module.
Met citaat reageren
Oud 19 september 2009, 14:12
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark69 Bekijk bericht
Tip aan Anoniem:
de tekst in het handboekje Ziggo over hoe de Smartcard in de houder te stoppen is op zich goed, maar in combinatie met het plaatje verwarrend.

Bij mij werkt het nog steeds niet (zie elders), maar ook ik had eerst de smartcard verkeerd ingestoken.

Chip moet naar boven, maar op de smartcard staat op de andere kant "deze zijde boven" met een pijltje. dit pijltje wordt getoond in het boekje.

Het is wellicht handiger een plaatje te tonen met Chip-zijde smartcard en label Ziggo gecertificeerd van de CAM module.
Er zitten helaas fouten in de handleiding en ook in de foto die gebruikt is bij het persbericht. Wij hebben de informatie niet vooraf kunnen reviewen.

V.w.b je voorstel voor de CAM ben ik het helemaal mee eens, dit heb ik ook geadviseerd, maar is destijds niet overgenomen op het defintieve ontwerp. Ik denk dat klantenservice inmiddels ook de voordelen wel inziet van een illustratie op de CAM sticker. Het ontwerk zal binnenkort wel aangepast worden.
Met citaat reageren
Oud 19 september 2009, 14:26
jojootje's schermafbeelding
jojootje jojootje is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1+ / TL-WR1043ND
DTV: Sony KDL40-W5500/Neotion CI+/Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Er zitten helaas fouten in de handleiding en ook in de foto die gebruikt is bij het persbericht. Wij hebben de informatie niet vooraf kunnen reviewen.

V.w.b je voorstel voor de CAM ben ik het helemaal mee eens, dit heb ik ook geadviseerd, maar is destijds niet overgenomen op het defintieve ontwerp. Ik denk dat klantenservice inmiddels ook de voordelen wel inziet van een illustratie op de CAM sticker. Het ontwerk zal binnenkort wel aangepast worden.
Website aanpassen met de foto's uit de forums?
Met citaat reageren
Oud 19 september 2009, 16:03
Onjari's schermafbeelding
Onjari Onjari is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Humax IRHD-5100C
Standaard You host is not fully CI+

Hallo,

Ik heb de aanwijzingen hierboven gevolgd, maar ik krijg op het eerste kanaal gewoon Nederland 1 HD. Op het tweede Kanaal wordt de naam van Nederland 2 HD gegeven, maar daarna krijg ik het scherm met de melding "You host is not fully CI+". Dit geldt ook voor de verdere kanalen, waar de naam van het station wordt gegeven en vervolgens de eerdergenoemde melding.
De tv is voorzien van het nieuwste firmware en ook heb ik het netwerknummer en de frequentie (met extra nul) ingevuld.
Het betreft de Samsung PS50B530 en het modelnummer is PS50B530S2WXXC.
Komen de problemen doordat deze tv qua DVB-C niet gecertificeerd is voor de Ziggo CI's+CAM?

Laatst gewijzigd door Onjari; 19 september 2009 om 18:14
Met citaat reageren
Oud 19 september 2009, 16:11
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onjari Bekijk bericht
De tv is voorzien van het nieuwste firmware en ook heb ik hetnetwerknummer en de frequentie (met extra nul) ingevuld.
Komen de problemen doordat deze tv qua DVB-C niet gecertificeerd is voor de Ziggo CI's+CAM?
De Samsung WXX TV's hebben een CI-slot, de PXX TV's hebben een CI+ slot.
Je hebt dus een verkeerde TV, een AlphaCrypt gaat daar voorlopig wel in werken.
Jammer dat Samsung zo verwarrend bezig is, twee verschillende versies van dezelfde TV.
Met citaat reageren
Oud 19 september 2009, 21:15
Schizo007nl's schermafbeelding
Schizo007nl Schizo007nl is offline
Senior Member

Ziggo Internet: -
DTV: Humax IR-Fox C, Humax IRHD 5000c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onjari Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb de aanwijzingen hierboven gevolgd, maar ik krijg op het eerste kanaal gewoon Nederland 1 HD. Op het tweede Kanaal wordt de naam van Nederland 2 HD gegeven, maar daarna krijg ik het scherm met de melding "You host is not fully CI+". Dit geldt ook voor de verdere kanalen, waar de naam van het station wordt gegeven en vervolgens de eerdergenoemde melding.
De tv is voorzien van het nieuwste firmware en ook heb ik het netwerknummer en de frequentie (met extra nul) ingevuld.

De B530 heeft niet eens een DVB-C tuner.. de PS50B530 is namelijk het uitgeklede broertje van de PS50B550! Daarin zit zowel een DVB-C en DVB-T..

In de PS50B530 zit enkel een DVB-T Tuner.. die dus voor Digitenne geschikt is en niet voor Ziggo!

Sowieso werkt een W model niet met CI+

Met citaat reageren
Oud 19 september 2009, 21:15
Schizo007nl's schermafbeelding
Schizo007nl Schizo007nl is offline
Senior Member

Ziggo Internet: -
DTV: Humax IR-Fox C, Humax IRHD 5000c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Curioso Bekijk bericht
De Samsung WXX TV's hebben een CI-slot, de PXX TV's hebben een CI+ slot.
Je hebt dus een verkeerde TV, een AlphaCrypt gaat daar voorlopig wel in werken.
Jammer dat Samsung zo verwarrend bezig is, twee verschillende versies van dezelfde TV.

Zoals ik al zei.. geen DVB-C tuner in de PS50B530, dus ook geen AlphaCrypt.. beter bespaart men het geld voor een HD-Decoder

Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten