Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 november 2009, 12:33
rampage's schermafbeelding
rampage rampage is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus / Motorola SB5121
DTV: Neotion CI+ i.c.m. Samsung LE40B650, Samsung DCB-9401R, Humax IR-FOX C
Standaard Vervormd signaal

Ook ik zie de melding 'Vervormd signaal' in beeld staan zodra ik de TV inschakel of de beeld-source wijzig. Wanneer ik van de VGA-aansluiting naar DTV terugschakel verschijnt dikwijls de 'Vervormd signaal'-melding in beeld. Nadat ik zap is het probleem direct verholpen, alsof er opnieuw een DTV-rechten check plaats moest vinden.

Ik heb:
Samsung LE40B650 T29XXN
T-CHLCIPDEUC-1004.1
Neotion CI+ CAM-module

Nu zie ik dat Samsung voor mijn model een firmware-update met versie T-CHLCIPDEUC-2005.0 aanbiedt.

Wie durft met zekerheid te zeggen of dit de 'Vervormd signaal'-melding zal laten afnemen of wellicht volledig verleden tijd zal laten zijn?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 8 november 2009, 13:16
halli's schermafbeelding
halli halli is offline
Junior Member

DTV: CI+cam Neotion
Standaard

Hallo,

Ik heb onlangs geupdate naar versie 2005.0
Maar heb nog steeds last van meldingen van vervormd signaal.
Ik heb een le37b652 met neotion module.
Met citaat reageren
Oud 8 november 2009, 16:53
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door halli Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb onlangs geupdate naar versie 2005.0
Maar heb nog steeds last van meldingen van vervormd signaal.
Ik heb een le37b652 met neotion module.
wel een erg kort berichtje. Heb je altijd last van 'vervormd signaal' / nog nooit beeld gehad, of komt dit soms voor ?
Met citaat reageren
Oud 8 november 2009, 17:34
halli's schermafbeelding
halli halli is offline
Junior Member

DTV: CI+cam Neotion
Standaard

Hallo Anoniem,

Dit was meer een reactie op de vraag van Rampage of de firmware update het aantal "vervormd signaal" meldingen doet afnemen.

Ik heb meestal altijd wel goed beeld.
Alleen tijdens inschakelen komt eerst even kort de melding "vervormd signaal"

En heel af en toe tijdens een uitzending wil het beeld wel eens verstoord zijn, heb dan een blokkerig beeld.
Het geluid valt dan ook kort even weg.
Met citaat reageren
Oud 8 november 2009, 21:36
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Hallo Anoniem,

Dit was meer een reactie op de vraag van Rampage of de firmware update het aantal "vervormd signaal" meldingen doet afnemen.

En heel af en toe tijdens een uitzending wil het beeld wel eens verstoord zijn, heb dan een blokkerig beeld.
ok, helder.
Met citaat reageren
Oud 9 november 2009, 11:34
BW123's schermafbeelding
BW123 BW123 is offline
Junior Member

DTV: CI+ CAM
Standaard ci en cam

ik wil even een positief eindresultaat plaatsen. Min CI + en Cam was dus idd niet geschikt voor mijn TV van 3 maanden oud. type samsung 4620 met een ww ipv pw. Blijkt een toestel te zijn bestemd voor oostblok en dus niet gecertificeerd. de CI omruilen etc hoeft niet naar alphacrypt, wordt ook niet ondersteund door Ziggo dus, maar wat mooi is en ook wel een vermelding waard op het forum is dat mijn TV deze week wordt omgeruild kosteloos als service met een juist typenr waarmee de ci en cam wel werkt. Kijk dat is nog eens Correct! en ik blijf bij Ziggo dan.
Met citaat reageren
Oud 10 november 2009, 07:42
rampage's schermafbeelding
rampage rampage is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus / Motorola SB5121
DTV: Neotion CI+ i.c.m. Samsung LE40B650, Samsung DCB-9401R, Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Hallo Anoniem,

Hallo Halli,

Dank voor de info. Heb jij voorheen hetzelfde probleem ervaren waarbij de TV na het omschakelen van de Source de 'Vervormd Signaal'-melding verschijnt (en is dat nu verholpen) ?
Met citaat reageren
Oud 10 november 2009, 12:10
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rampage Bekijk bericht
Hallo Halli,

Dank voor de info. Heb jij voorheen hetzelfde probleem ervaren waarbij de TV na het omschakelen van de Source de 'Vervormd Signaal'-melding verschijnt (en is dat nu verholpen) ?
Ik heb een ander type Samsung maar ik heb deze melding ook en met de nieuwe firmware.
Normaal start de tv op in de tv stand,daar krijg je de authenticatie melding en daarna is het beeld gewoon aanwezig.
Zette je de tv uit in een HDMI stand (zoals mijn zoon regelmatig flikt als ie met de playstation bezig is geweest) en je zet hem weer aan,dan staat ie nog steeds in die hdmi stand en dan druk je op source om vanuit hdmi terug naar de tv stand te gaan.
Dan heb je kortstondig deze melding.
Ik kan het mis hebben en het is maar een idee,maar ik merk dat de tv af en toe heel even aan gaat maar geen beeld geeft,vermoedelijk om de cardkeys up to date te houden.
Vermoeden 2 is,dat de tv dat niet kan als deze nog op de achtergrond in een HDMI source staat.
Vandaar dat de tv als deze dan in tv mode komt,heel even nodig heeft om alsnog de keys te halen en dan deze melding toont.
Alsof je een losse decoder op standby zet,als je hem daarna weer aan zet zal de decoder ook even de vervormd signaal melding geven tot de keys zijn bijgewerkt.
Het is maar een theorie en misschien dat anoniem hier uitsluitsel over kan geven,maar upgraden haalt dit niet weg.
Het zou,los van mijn theorie,beter zijn als de tv,ongeacht op welke bron je hem uitschakelt,weer aangaat op de tv modus,of dat je kan instellen op welk kanaal of welke stand de tv moet staan bij inschakelen.
Dat kon op mijn oude JVC wel, bij aanzetten vanuit standby kon ik hem zo zetten dat ie automatisch aanging op een bepaalde zender,bv nederland 1.
Oud 13 november 2009, 19:03
nanique's schermafbeelding
nanique nanique is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo smartcard Cl+
Question Samsung UE46B6000 Troubles

Hallo!
Ik ben hier nieuw maar heb al wat tips van het forum kunnen plukken maar nu `kom ik er niet meer uit.

Maandag hebben wij deze tv aangeschaft....hebben er erg aan moeten wennen...hij ging ineens vanzelf uit, een paar keer terwijl we dat hadden uitgezet en 's morgens kwamen we uit bed en toen was ie vanzelf aangegaan 's nachts...(lekker energy zuinig...NOT!)
We hebben sinds woensdag zo'n Cl+ en n smartcard....boekje gevolgd, forum erbij....werkt dus niet....Er komt in beeld:vervormd signaal. Ziggo helpdesk gebeld; Kaart geactiveerd en binnen 24 uur moest het goed zijn....Niet dus.....
Weer gebeld en volgens Ziggo is dit een landelijk probleem?....Hij zou het doorgeven en dan hoorde we het nog wel.... Heeft iemand daar wat over gehoord???

Nu knippert ook ineens het stand by lampje en zappen gaat bagger en sommige functies doen het niet meer....het Ziggo geval is er al uit (op aanraden van Ziggo helpdesk) en we hebben m al een paar keer uitgezet, als dat lukte en anders stekker eruit maar hij blijft knipperen!

Ik heb 'm al geupdate maar hij had geen recente updates gevonden.....

Moet zeggen dat ik onderhand knap geirriteerd wordt van dit alles....kan iemand mij helpen? Zijn er meer mensen met dit gedoe???
Met citaat reageren
Oud 13 november 2009, 21:05
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nanique Bekijk bericht
kan iemand mij helpen?
Heb je de handleiding gevolgd die in dit bericht genoemd wordt ?
Misschien moet je een keer helemaal overnieuw beginnen en alle settings terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan beginnen stap-voor-stap volgens de genoemde instructies.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten