Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 september 2009, 23:18
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schizo007nl Bekijk bericht
Ik heb maar even bovenstaande posts samengevat en een handelswijze voor installatie CI+ CAM gemaakt voor Samsung. Kan iemand deze handelswijze bevestigen.. aangezien ik zelf geen CI+ toestel heb van Samsung?

Erg fijn als dit een goed werkende manier is, daar zullen we veel mensen mee helpen!

Vraag aan Anoniem, wanneer dit klopt.. Kunnen we daar dan een sticky topic van maken?|

Handelwijze installatie Ziggo CI+ CAM module

Stap 1:
Menu -> PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin ( U krijgt eerst dat een melding dat U de pincode moet invullen, dit is standaard 0000).
Stap 2:
Kies als taal Nederlands en tevens Locatie Nederlands (deze twee vragen komen na elkaar!
Stap 3:
Kies voor Kabel (Cable)
Stap 4:
U krijgt de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken
Stap 5:
Kies voor digitale zenders. Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken
Stap 6:
Wanneer het zoeken voltooid is, krijgt u Nederland 1 HD te zien.
Stap 7:
Schakel de TV uit.
Stap 8:
Plaats de Ziggo CI+ CAM module op juiste wijze in de televisie (smartcard met de chipzijde naar boven in de CAM Module schuiven, en de CAM Module met het etiket naar de achterzijde, dus zijde met barcode naar U toe gericht.) ZORG DAT DE SMARTCARD AL GEACTIVEERD IS! Dit doet u door naar Ziggo te bellen (0900 - 20 20 000)
Stap 9:
Schakel de TV in. U krijgt 5 stappen te zien over authenticatie. (Hierbij kan er een melding weergegeven worden dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen).
Stap 10:
Schakel de TV uit en schakel de TV na 15 seconden weer in. Nu hoort de CI+ CAM module te werken.

P.S.:
Als er gevraagd wordt om een netnummer en frequentie, deze kunt u vinden in het boekje wat u terugvindt in het Ziggo CI+ Startpakket.

Zo, ik hoor 't wel van de andere forumleden!
Wij hebben in het verleden niet gemerkt dat stap 7 nodig was maar dat komt waarschijnlijk omdat we zoveel testen hebben uitgevoerd en het toestel daarvoor al lang niet meer in een factory default mode was (zonder datum.
Aangezien enkele gebruikers de CAM wel door de authenticatie hebben gekregen met stap 7, kan dit ook optioneel gebruikt worden. Het belangrijkste is dat de TV de datum synchroniseert, het certificaat kent namelijk een startdatum dat vergeleken wordt met de huidige datum. Als het toestel niet geinstalleerd is of de datum nog niet van het netwerk heeft kunnen lezen zal de authenticatie mislukken. Stap 10 lijkt me niet nodig. Verder prima.
Met citaat reageren
Oud 18 september 2009, 23:22
Schizo007nl's schermafbeelding
Schizo007nl Schizo007nl is offline
Senior Member

Ziggo Internet: -
DTV: Humax IR-Fox C, Humax IRHD 5000c
Standaard

@ Anoniem, bedankt voor de snelle reactie!

Je toevoeging met betrekking tot:
Het belangrijkste is dat de TV de datum synchroniseert, het certificaat kent namelijk een startdatum dat vergeleken wordt met de huidige datum. Als het toestel niet geinstalleerd is of de datum nog niet van het netwerk heeft kunnen lezen zal de authenticatie mislukken.

Kan dan het best geplaatst worden onder Stap 9:
Schakel de TV in. U krijgt 5 stappen te zien over authenticatie. (Hierbij kan er een melding weergegeven worden dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen).

Met citaat reageren
Oud 18 september 2009, 23:28
geodww's schermafbeelding
geodww geodww is offline
Junior Member

DTV: humax 5000
Standaard CI+ module

Ik heb een probleem met de CI+ module en ziggo smartkaart.
Ik heb eerst de firmware van de SAMSUNG LE40B650 geupdated met de firmware van de Samsung site (versie 2009/08/16_002004). De TV werkt na de update goed en mijn HUMAX 5000c kastje werkt ook.

Daarna heb ik mijn nieuwe smartkaart die ik bij de CI+ module heb meegekregen geactiveerd. Een controle mbv de HUMAX laat zien dat ook de nieuwe smartkaart actief is.
Daarna digitale zenders via de Samsung opgezocht en NED 1 HD wordt weergegeven. Vervolgens mijn CI+ module en smartcard in mijn Samsung LE40B650 geinstalleerd.
Ik krijg nu de melding Your host is not fully CI+ compliant, kortom ik krijg de CI+ module niet aan de praat. Heeft iemand suggesties om dit probleem op te lossen.
Helpdesk komt niet verder dan me te melden dat ik ook de software moett updaten (welke bedoelen ze nu, zie geen software op de samsung site die gerelateerd is aan een CI+ module).
Met citaat reageren
Oud 18 september 2009, 23:30
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geodww Bekijk bericht
Ik heb een probleem met de CI+ module en ziggo smartkaart.
Ik heb eerst de firmware van de SAMSUNG LE40B650 geupdated met de firmware van de Samsung site (versie 2009/08/16_002004). De TV werkt na de update goed en mijn HUMAX 5000c kastje werkt ook.

Daarna heb ik mijn nieuwe smartkaart die ik bij de CI+ module heb meegekregen geactiveerd. Een controle mbv de HUMAX laat zien dat ook de nieuwe smartkaart actief is.
Daarna digitale zenders via de Samsung opgezocht en NED 1 HD wordt weergegeven. Vervolgens mijn CI+ module en smartcard in mijn Samsung LE40B650 geinstalleerd.
Ik krijg nu de melding Your host is not fully CI+ compliant, kortom ik krijg de CI+ module niet aan de praat. Heeft iemand suggesties om dit probleem op te lossen.
Helpdesk komt niet verder dan me te melden dat ik ook de software moett updaten (welke bedoelen ze nu, zie geen software op de samsung site die gerelateerd is aan een CI+ module).

Weet je zeker dat je een Samsung LE40B650WPXXN hebt en geen Samsung LE40B650WWXXN, die tweede is namelijk niet CI+ gecertificeerd, maar bevat een CI slot!

Met citaat reageren
Oud 18 september 2009, 23:31
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Jouw Lcd tv een W of een P in de serienummer?? CI+ werkt alleen maar op een P serie(PXXN), te vinden aan de zijkant/achterkant van je tv.

Bä®bä®îäñ
Met citaat reageren
Oud 18 september 2009, 23:32
robl's schermafbeelding
robl robl is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in Een Plus
DTV: Smit CI+ Cam Module, Humax
Standaard

Misschien ook handig om te handig te vermelden dat de frequentie en netwerk-id correct ingesteld moeten worden. afhankelijk van de postcode.
Dit was mijn probleem namelijk (en ik denk ook Alki's).

dit stond volgens mij wel in de handleiding, maar toen ik instalatie deed volgde ik stappen die op dit forum stonden en lette niet echt op de handleing (mijn fout) . en daar staat het niet echt duidelijk bij om op de frequentie/netwerk id te letten. of ik heb ietst echt serieus gemist.
Met citaat reageren
Oud 18 september 2009, 23:39
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robl Bekijk bericht
Misschien ook handig om te handig te vermelden dat de frequentie en netwerk-id correct ingesteld moeten worden. afhankelijk van de postcode.
Dit was mijn probleem namelijk (en ik denk ook Alki's).

dit stond volgens mij wel in de handleiding, maar toen ik instalatie deed volgde ik stappen die op dit forum stonden en lette niet echt op de handleing (mijn fout) . en daar staat het niet echt duidelijk bij om op de frequentie/netwerk id te letten. of ik heb ietst echt serieus gemist.

In de uitleg die ik net heb gepost, staat het als een Post Scriptum gewoon in de handelwijze?

Met citaat reageren
Oud 18 september 2009, 23:41
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Misschien off topic, zal leuk zijn als iedereen die CI+ heeft en het werkt even in ze'n profiel zet.

Bä®bä®îäñ
Met citaat reageren
Oud 18 september 2009, 23:47
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarian Bekijk bericht
Misschien off topic, zal leuk zijn als iedereen die CI+ heeft en het werkt even in ze'n profiel zet.

Ik zou zeggen, PM hierover alle members!

Met citaat reageren
Oud 18 september 2009, 23:49
robl's schermafbeelding
robl robl is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in Een Plus
DTV: Smit CI+ Cam Module, Humax
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schizo007nl Bekijk bericht
In de uitleg die ik net heb gepost, staat het als een Post Scriptum gewoon in de handelwijze?
ah je hebt gelijk zie het nu ook , ik geloof dat ik maar ga slapen, had een zware dag en lezen is blijkbaar niet mijn sterkste punt vandaag,
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten